افزایش طول عمر تلویزیون با ۶ نکته‌ی طلایی

افزایش طول عمر تلویزیون

همه‌ی ما به دنبال رعایت راهکارهایی هستیم تا بتوانیم از وسایل خود بهتر و بیش‌تر مراقبت کنیم. لذا، به خصوص در اولین روزهایی که یک وسیله را خریداری می‌کنیم، می‌بایست نکات مربوط به نگهداری و مراقبت آن را نیز مطالعه کنیم. مطالعه‌ی نکات طلایی برای افزایش طول عمر تلویزیون، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر صاحب تلویزیونی باید انجام دهد. در این مطلب، تلاش کرده‌ایم تا ۶ نکته‌ی طلایی را در این خصوص به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید عمر وسیله‌تان بیش‌تر باشد و مدت زمان بیش‌تری کار کند، حتماً تا پایان مطلب را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه آپدیت تلویزیون سامسونگ

۱. افزایش طول عمر تلویزیون با گردگیری و نظافت

پاک کردن گرد و غبار، یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی است که می‌توانید به منظور افزایش عمر تلویزیون انجام دهید. گرد و غباری که بر روی تلویزیون شما می‌نشیند، می‌تواند به قسمت‌های داخلی آن نفوذ پیدا کرده و سبب کندی و خرابی تلویزیون شود.

نظافت تلویزیون
نظافت تلویزیون

البته پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون، استانداردهایی دارد که در مطلب ویژه‌ای به آن پرداخته‌ایم.برای گردگیری و نظافت تلویزیون خود هزینه کنید. برای این منظور شما باید دستمال‌های مخصوص و شوینده‌های مناسب را خریداری کنید. هرگز از شوینده و آب به صورت مستقیم بر روی تلویزیون خود استفاده نکنید.

۲. افزایش طول عمر تلویزیون با قرار دادن آن در محل مناسب

تلویزیون، وسیله‌ای حساس است. دمای نامناسب، وجود رطوبت در محیط و برخورد اجسام با آن، می‌توانند از طول عمر تلویزیون شما بکاهد. بنابراین این مسأله بسیار اهمیت دارد که تلویزیون را کجا قرار می‌دهید. ما در مطلبی جداگانه به این موضوع پرداخته‌ایم و بیان کردیم که تلویزیون را کجای خانه قرار دهیم بهتر است.

خلاصه این که برای افزایش طول عمر تلویزیون خود، آن را از محیط خیلی سرد و مرطوب دور کنید. هم‌چنین بهتر است محل دارای تهویه‌ی مناسب باشد. قرارگیری آهن‌ربا و اجسام دارای خاصیت الکترومغناطیسی نیز در مجاورت تلویزیون شما، می‌تواند سبب آسیب رسیدن به دستگاه شود. این وسایل، با ایجاد اختلال در تصویر و تأثیرگذاری بر روی حافظه‌ی فلش تلویزیون، عمر آن را کاهش می‌دهند.

۳. استفاده از خدمات تعمیرکاران مجرب

با توجه به امکان به وجود آمدن خرابی و مشکل در تلویزیون شما، بهترین گزینه استفاده از تعمیرکاران مجرب است. بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد، از باز کردن و دستکاری نمودن تلویزیون توسط افراد ناآگاه و غیرمتخصص خودداری کنید. تلویزیون دستگاه حساسی است و دستکاری آن می‌تواند منجر به خرابی قطعی و افزایش هزینه‌های تعمیرات آن شود. در مطلب ویژه‌ای به بررسی دلایل برای سپردن تعمیرات به تعمیرکار مجرب پرداخته‌ایم.

 

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

۴. استفاده از محافظ ولتاژ برای افزایش عمر تلویزیون

از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید به منظور افزایش طول عمر تلویزیون خود انجام دهید، استفاده از محافظ ولتاژ است. نوسانات برق می‌تواند به تلویزیون (و بیش‌تر وسایل برقی دیگر) آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است بین دو شاخه دستگاه و پریز از یک محافظ ولتاژ استفاده کنید.

محافظ ولتاژ
محافظ ولتاژ

۵.خاموش کردن و استراحت دادن به تلویزیون

تلویزیون شما مانند هر وسیله‌ی دیگری نیاز به استراحت دارد. به خصوص تولید گرما در بین قطعات این وسیله، نشان می‌دهد که برای کاهش دما و خنک‌سازی خود احتیاج به خاموشی و عدم فعالیت برای چند مدت خواهد داشت.

در صورتی که واقعاً تلویزیون نگاه نمی‌کنید و در حال انجام کار دیگری هستید، بهتر است آن را خاموش کنید و اجازه دهید تا دستگاه نیز استراحت کند.

۶. بررسی تنظیمات برای افزایش طول عمر تلویزیون

اگر میزان روشنایی صفحه نمایش تلویزیون خود را در سطح حداکثری تنظیم کرده باشید، طول عمر دستگاه شما کاهش پیدا خواهد کرد. بهتر است برای استفاده‌ی بهینه‌تر، این تنظیمات را به سطح متوسط قرار دهید.

هم‌چنین سطح کنتراست بالا نیز می‌تواند طول عمر صفحه نمایش تلویزیون را کاهش دهد. در نظر داشته باشید که تنظیمات کنتراست در سطح بالا، فشار بیش‌تری به پردازش دستگاه وارد می‌کند.