9 نکته در مورد تمیز کردن و نگهداری لوازم خانگی

نگهداری لوازم خانگی

9 نکته در مورد تمیز کردن و نگهداری لوازم خانگی

آیا از دوام کمتر و کمتر لوازم خانگی خود خسته شده اید؟ آیا لوازم خانگی شما بیش از حد انتظار مشکل ایجاد می کنند و با نظم خاصی خراب می شوند؟ آیا تمیز کردن و نگهداری لوازم خانگی را به درستی انجام می دهید؟ اگر نه، شاید دلیل آن واضح‌تر و راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید حل شود.

بنابراین، در این پست نکاتی را در مورد تمیز کردن و نگهداری لوازم خانگی به شما ارائه می دهیم که به شما کمک می کند از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

چرا لوازم خود را به صورت دوره ای و منظم تمیز و نگهداری کنید؟

نظافت صحیح لوازم خانگی می تواند هم برای حفظ این نوع وسایل برقی در شرایط بهداشتی مناسب و هم برای جلوگیری از شکستگی، خرابی یا سایر مشکلات ناشی از احتمالی مفید باشد.

جنبه دیگری که باید در نظر گرفت این است که حتی اگر هنگام خرید یک دستگاه مطمئن شده باشید که شرایط خوبی از ضمانت، قابلیت اطمینان، کارایی و کیفیت دارد، اما این نوع از محصولات، مانند همه چیز در زندگی، کم کم خراب می شوند. با استفاده

بنابراین، انجام حداقل تعمیر و نگهداری از این نوع عناصر ضروری است، زیرا در غیر این صورت یا باید زودتر از حد انتظار لوازم جدید بخرید یا باید تعمیرات فوری انجام دهید، در حالی که می‌توانست با یک تعمیر ساده‌تر از مشکل جلوگیری شود. و مقرون به صرفه یا صرفاً با نظافت مناسب.

تعمیرات لوازم برقی و نگهداری منظم لوازم بهترین راه برای نگهداری لوازم در شرایط عالی و افزایش دوام آنهاست.

تعمیرات لوازم خانگی در مادرید و سایر شهرهای بزرگ بسته به نوع تعمیر و لوازم خانگی راه حلی بسیار خوب و حتی مقرون به صرفه است، زیرا شرکت های تعمیرات تخصصی و خدمات فنی بسیاری از برندها مانند سرویس فنی فاگور وجود دارد. قبلاً اشاره کردیم، همیشه پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.

در هر صورت، تعمیر لوازم خانگی همیشه یک گزینه واقعی و بسیار کاربردی خواهد بود که اگر علیرغم انجام تعمیر و نگهداری مداوم، لوازم خانگی شما خراب شد یا عملکرد ضعیفی داشت، می توانید از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید که چگونه از تعمیرات احتمالی جلوگیری کنید، به توصیه هایی در مورد تعمیر و نگهداری لوازم خانگی که در زیر ارائه می دهیم، دقت کنید، مطمئناً آنها برای شما بسیار مفید خواهند بود.

9 نکته در مورد نگهداری لوازم خانگی که باید بدانید

این 9 نکته مهم در مورد نگهداری لوازم خانگی برای حفظ بهترین زمان و عمر مفید آنها است.

1. هرگز بدون مطالعه دفترچه راهنما از دستگاه استفاده نکنید
خواندن دفترچه راهنمای کاربر یا دستورالعمل‌ها، علاوه بر آموزش نحوه استفاده صحیح از دستگاه، به شما کمک می‌کند محدودیت‌های آن و جنبه‌هایی را که نگهداری و عمر مفید آن را مختل می‌کند، بشناسید.

اینها مفیدترین و کاربردی ترین نکات نگهداری لوازم خانگی برای دوام بیشتر آنها هستند. اگر آنها را دنبال کنید، مطمئناً بلافاصله یا به مرور زمان با این دستگاه ها بهبود پیدا خواهید کرد.

این پایان این پست در مورد نکات نگهداری لوازم خانگی است، اما نه بدون اظهار نظر در مورد برخی از جنبه های مهم که باید در نظر گرفته شوند.

باید در نظر داشته باشید که بسته به نوع دستگاه، فرکانس وظایف شرح داده شده یکی یا دیگری خواهد بود.

به عنوان مثال، برخی از لوازم خانگی نیاز به نگهداری مداوم در طول سال دارند، در حالی که برخی دیگر فقط باید بین 1 تا 4 بار در سال بررسی و بررسی شوند.

اما برخی دیگر، به دلیل استفاده از آنها در زمان های خاصی از سال، توصیه می شود که بازرسی و وظایف نگهداری آنها قبل از استفاده (عمدتا در دوره های خاصی از سال) مانند ابزار و وسایل باغبانی انجام شود. باید در پایان تابستان و اوایل پاییز بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که زمانی که آنها ذخیره می شوند و به اندازه کافی استفاده نمی شوند، در طول فصل آینده به درستی عملکرد خود را ادامه می دهند.

2. به آلارم ها و هشدارها توجه کنید
دستگاه های مدرن در حال حاضر دارای انواع آلارم های صوتی و سیگنال های بصری هستند که در صورت بروز مشکل به شما هشدار می دهند. به همین دلیل است که برای نگهداری لوازم خانگی خود باید همیشه مراقب این نوع هشدارها باشید و اقدامات مناسب را در اسرع وقت انجام دهید تا مشکل را برگردانید و آن را با آنچه که به دنبال دارد (شکستگی بیشتر، هزینه اقتصادی بیشتر، زمان بیشتر برای اصلاح و راه حل بدتر).

3. مراقبت از باتری
بسیاری از دستگاه‌ها با باتری‌های قابل شارژ کار می‌کنند که زمان کارکرد آن‌ها بین استفاده و استفاده افزایش می‌یابد، اما در صورت استفاده طولانی مدت در نهایت خراب می‌شوند، توانایی خود را در حفظ شارژ از دست می‌دهند و عملکرد خود را انجام نمی‌دهند، در بسیاری موارد به دلیل استفاده نامناسب.

بنابراین، توصیه می شود هرگز آنها را بیش از حد بارگذاری نکنید (وقتی کاملاً شارژ شدند آنها را جدا نکنید) یا آنها را کاملاً خالی کنید. اگر همیشه انرژی در داخل وجود داشته باشد، افزایش عمر مفید آن آسان تر خواهد بود.

4. تمیز کردن و درمان در برابر رسوبات آب
در کشور ما مناطقی با سطوح بالای آهک در آب وجود دارد که باعث می‌شود دستگاه‌هایی که آب را برای کار گرم می‌کنند دچار مشکل تجمع آهک شوند (مقاومت‌هایی که آب را گرم می‌کنند بدتر و بدتر می‌شوند) مانند کتری، بخار. پاک کننده ها، ماشین لباسشویی و اتو بخار.

بهترین گزینه برای پیشگیری و نگهداری از این نوع لوازم، استفاده از آهک‌برهای مخصوص برای هر دستگاه است.

5. فیلترها را مرتباً تعویض و تمیز کنید
بسیاری از لوازم خانگی و لوازم خانگی دارای فیلتر هستند، مانند جاروبرقی، هود آشپزخانه یا تهویه مطبوع.

برای اینکه این نوع وسایل به درستی کار کنند و دوام بیشتری داشته باشند، تعویض یا تمیز کردن فیلترها هر از چند گاهی ضروری است.

یک هود پر از گریس دود کمتری را خارج می کند، یک جاروبرقی با فیلتر اشباع شده گرد و غبار را با کارایی کمتری حذف می کند و یک تهویه مطبوع با فیلتر گرفتگی یا کثیف می تواند کمتر خنک یا گرم شود و همچنین می تواند خطری برای سلامتی ایجاد کند.

برای اینکه بفهمید فیلترها چند وقت یکبار باید عوض شوند و نحوه تعویض آنها را ببینید، به سادگی مرور کتابچه راهنمای کاربر دستگاه است که در آن همه دستورالعمل های دستگاه باید گنجانده شود.

6. از وسایل خود بیش از حد استفاده نکنید
اگر وسایل خود را با کار زیاد، مانند استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی از نظر تعداد شستشو در روز و کیلو لباس در هر بار، بارگذاری کنید، احتمالاً در نهایت مجبور خواهید شد تماس بگیرید. یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی یا خرید یک ماشین لباسشویی جدید.

علاوه بر این، انرژی در این راه هدر می رود و دستگاه کار خود را به طور موثر انجام نمی دهد، زیرا آنها برای حجم کاری خاصی طراحی شده اند و اگر از این مقدار فراتر رود، ممکن است نتایج یکسانی را ارائه ندهند.

7. از لوازم جانبی برای بهبود کارایی خود استفاده کنید
لوازم جانبی و مکمل های لوازم خانگی علاوه بر اینکه محصولی ارزان هستند، می توانند در تسهیل کار این لوازم و در نتیجه افزایش دوام آنها بسیار مفید باشند.

و با استفاده از لوازم جانبی مانند جاروبرقی ها می توانید کارهای نظافتی خود را سریعتر و بهتر انجام دهید، بنابراین مجبور خواهید بود زمان کمتری از دستگاه استفاده کنید و در نتیجه عمر مفید آن بیشتر می شود.

8. مراقب یخ باشید
یخ انباشته شده هم در فریزر و هم در یخچال دشمن اصلی این نوع لوازم است، زیرا باعث می شود کارایی کمتری داشته باشند، زیرا انرژی بیشتری برای حفظ دما مصرف می کنند.

برای نگهداری از این نوع وسایل و از بین بردن یخ، بهتر است به طور دوره ای آن را کاملا خالی کنید و بگذارید یخ زدایی شود (می توانید یک حوله برای جمع آوری آب بگذارید). گزینه دیگر این است که آن را خالی کنید و یخ را با یک ابزار خاص خراش دهید تا به دیواره های دستگاه یا بخارشوی آسیب نرسانید تا فرآیند تسریع شود.

9. مراقب مهر و موم های لاستیکی و واشرهای روی درهای لوازم خود باشید.
این یک عنصر اساسی برای عملکرد صحیح و نگهداری صحیح از وسایل دارای درهایی است که باید دارای مهر و موم هرمتیک باشند، مانند اجاق گاز، ماشین لباسشویی و یخچال.

و اگر این نوع دستگاه به صورت هرمتیک بسته نباشد به درستی کار نمی کند زیرا در اثر نشت آب دمای مطلوب را از دست می دهد و یا حتی باعث نشت آب در ماشین لباسشویی می شود.

برای نگهداری صحیح از وسایل با این نوع عناصر، بررسی صحیح کارکرد دستگاه ها و سالم نگه داشتن واشرها و درزگیرهای لاستیکی ضروری است. در غیر این صورت آنها باید تغییر کنند.

امیدواریم این پست نشان دهنده نحوه نگهداری صحیح از لوازم خانگی در کسب و کار، خانه یا هر مکان دیگری باشد.

اگر به خدمات تکمیلی برای نظافت عمومی و تعمیر و نگهداری تاسیسات خود نیاز دارید، در پیکوالکترونیک، ما می توانیم به شما کمک کنیم. با ما تماس بگیرید