پاك كردن حافظه تلويزيون سامسونگ

پاك كردن حافظه تلويزيون سامسونگ

حافظه ناکافی تلویزیون سامسونگ: راه حل ها و پیشگیری

تلویزیون های هوشمند روز به روز برنامه ها و عملکردهای بیشتری دارند که به کاربر امکان استفاده هرچه بیشتر و کامل تری را می دهد. اما این یک اشکال دارد، زیرا حافظه دستگاه می تواند به سرعت پر شود و بنابراین برای دانلود برنامه های جدید یا آخرین به روز رسانی کافی نیست. خوشبختانه راه حل های سریعی برای رفع این مشکل و جلوگیری از تکرار آن وجود دارد پاك كردن حافظه تلويزيون یکی از آن راه حل هاست . هدف این مقاله بررسی علل و راه حل های کمبود حافظه در تلویزیون هوشمند سامسونگ و همچنین راه های پیشگیری از آن است.

چگونه حافظه موجود تلویزیون سامسونگ را افزایش دهیم؟

حافظه ناکافی می تواند منجر به خطا، کاهش سرعت و حتی خرابی شود. این مشکل می تواند ناشی از عوامل متعددی مانند نصب بیش از حد برنامه ها، وجود فایل های موقت انباشته یا ذخیره سازی محدود باشد. بنابراین چگونه می توان حافظه موجود بیشتری را به سرعت بازیابی کرد؟

لطفاً ابتدا توجه داشته باشید که امکان افزایش حافظه داخلی تلویزیون هوشمند شما وجود ندارد. فضای ذخیره سازی رایگان در تلویزیون در زمان طراحی آن تعیین می شود. برای یافتن حافظه بزرگتر و جلوگیری از ظاهر شدن پیام «حافظه تمام شده»، باید با آزاد کردن فضای موجود در درایو داخلی تلویزیون ( پاك كردن حافظه تلويزيون ) یا استفاده از حافظه خارجی، بازی کنید.

توجه: دستکاری های زیر هیچ خطری برای تلویزیون شما یا از دست دادن گارانتی ایجاد نمی کند.

کش تلویزیون سامسونگ را پاک کنید

کش به طور موقت داده هایی را که معمولاً توسط سیستم تلویزیون استفاده می شود ذخیره می کند. هدف آن به حداکثر رساندن عملکرد تلویزیون با افزایش سرعت بارگذاری برنامه و کاهش زمان انتظار برای کارهای رایج است.

با این حال، این کش فضای ذخیره سازی را اشغال می کند و به طور خودکار پاک نمی شود. بنابراین، هنگامی که یک برنامه یا به‌روزرسانی نمی‌خواهد نصب شود، زیرا فضای ذخیره‌سازی کافی در دسترس نیست، در اینجا نحوه پاک کردن حافظه پنهان در تلویزیون سامسونگ به صورت دستی آمده است:

  1. پارامترها را در منوی تلویزیون انتخاب کنید
  2. وارد help شوید
  3. روی Sur Device maintenance کلیک کنید
  4. روی شروع تعمیر و نگهداری دستگاه کلیک کنید

سپس سعی کنید یک برنامه خاص را به‌روزرسانی، نصب یا ارتقا دهید تا ببینید آیا پیام فضای خالی کافی از بین رفته است یا خیر.

 

بیشتر بخوانید : دانلود مرورگر در تلویزیون هوشمند سامسونگ

 

برنامه های غیر ضروری را حذف کنید

در مرحله دوم، برای آزاد کردن حافظه تلویزیون سامسونگ، برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید یا به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید. این کار فضای ذخیره سازی را آزاد می کند و عملکرد تلویزیون هوشمند شما را بهبود می بخشد.

برای بررسی فضای ذخیره سازی موجود و پاك كردن حافظه تلويزيون، این مراحل را دنبال کنید:

  1. منوی تلویزیون را باز کنید
  2. برو پارامترها
  3. روی Help کلیک کنید
  4. Device Maintenance یا Automatic Diagnostics را انتخاب کنید (اگر گزینه خاکستری است، تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید و دوباره این روش را امتحان کنید)
  5. مدیریت فضای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید (در برخی مدل‌ها باید به مدیریت تلویزیون و دستگاه بروید)

در سمت راست بالای صفحه، حافظه موجود نمایش داده می شود. اگر فضای باقیمانده کم است، برنامه‌های غیرضروری را با رفتن به «برنامه‌ها» و سپس «تنظیمات» حذف کنید. روی برنامه ناخواسته کلیک کنید و از منو “حذف” را انتخاب کنید.

لطفاً بدانید که برخی از برنامه های اصلی تلویزیون های هوشمند سامسونگ را نمی توان حذف کرد. این به این دلیل توضیح داده شده است که آنها برای عملکرد مناسب تلویزیون ضروری هستند یا به دلیل وجود اتحاد بین سامسونگ و برنامه های مورد نظر. در این صورت، همچنان می‌توانید با پاک کردن حافظه پنهان این برنامه‌های استاندارد، فضای ذخیره‌سازی را آزاد کنید.

حافظه پنهان برنامه تلویزیون سامسونگ را پاک کنید

فایل‌های برنامه موقت می‌توانند در طول زمان در تلویزیون هوشمند شما جمع شوند که می‌تواند منجر به حافظه کم شود. بنابراین، اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید برنامه را حذف کنید، مهم است که آنها را مرتباً حذف کنید تا فضای ذخیره‌سازی آزاد شود.

برای حذف حافظه پنهان برنامه در تلویزیون سامسونگ:

  1. به “برنامه ها” بروید
  2. روی «پارامترها» کلیک کنید
  3. هر یک از برنامه ها را انتخاب کنید
  4. روی نمایش اطلاعات کلیک کنید
  5. «پاک کردن کش» را انتخاب کنید

یک درایو حافظه خارجی وصل کنید

تنها راه افزایش حافظه تلویزیون هوشمند سامسونگ استفاده از درایو حافظه خارجی از طریق درگاه USB است. در واقع، این به شما این امکان را می دهد که فایل ها، فیلم ها و موسیقی های بیشتری را بدون نیاز به حذف برنامه ها و در نتیجه بدون نگرانی در مورد حافظه ناکافی در دستگاه خود ذخیره کنید.

برای نصب برنامه‌ها روی یک دستگاه USB، کافی است دستگاه ذخیره‌سازی خارجی را به یکی از درگاه‌های USB تلویزیون یا جعبه OneConnect متصل کنید، سپس برنامه‌های مورد نظر را به آن منتقل کنید.

تنها ایرادی که در این مورد وجود دارد این است که تنها زمانی به این اپلیکیشن دسترسی خواهید داشت که دستگاه ذخیره سازی خارجی به تلویزیون متصل باشد.

 

بیشتر بخوانید : 10 مشکل رایج در تلویزیون های سامسونگ

 

تست فلش انجام دهید

هنگامی که به روز رسانی شروع نمی شود، می توانید به لطف تست فلش، حافظه تلویزیون سامسونگ خود را نیز آزاد کنید. برای انجام این کار، ضروری است که تلویزیون روشن و به اینترنت متصل باشد، سپس:

  1. دکمه را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید صفحه کلید روشن/خاموش تلویزیون و سپس رها کنید
  2. دکمه را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید کنترل از راه دور روشن/خاموش شود و سپس رها کنید
  3. 30 تا 60 ثانیه صبر کنید. لوگوی خانه تلویزیون باید ظاهر شود و سپس ناپدید شود
  4. 30 تا 60 ثانیه صبر کنید. در آنجا تلویزیون باید خاموش شود و فقط در صفحه خوش آمد گویی اولیه به طور کامل راه اندازی مجدد شود.

مراقب باشید سیم برق را در طول این روش جدا نکنید. اگر تلویزیون در عرض 3 دقیقه پاسخ نداد، دوباره آن را روشن کنید و دوباره این روش را امتحان کنید.

پاك كردن حافظه تلويزيون با ریست کردن

در نهایت، وقتی پیام به شما می‌گوید که فضای ذخیره‌سازی کافی در تلویزیون سامسونگ شما وجود ندارد، سعی کنید آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

  1. به منو و سپس پارامترها بروید
  2. راهنما یا کلی را انتخاب کنید
  3. روی Device maintenance یا Automatic تشخیص کلیک کنید
  4. روی Reinitialiser یا Confirm Reset کلیک کنید
  5. کد پین تلویزیون خود را وارد کنید. اگر هرگز آن را تغییر نداده اید، کد پیش فرض این است: 0000، 1234 یا 1111.

اگر حافظه تلویزیون سامسونگ شما همیشه ناکافی است، توصیه می کنیم بسته به وضعیت خود (پیکربندی، مدل تلویزیون، گارانتی یا غیره) برای دریافت راهنمایی بیشتر و شخصی تر با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید.

چگونه از مشکل کمبود فضای ذخیره سازی جلوگیری کنیم؟

بدانید که برای جلوگیری از مشکلات حافظه کم در تلویزیون هوشمند سامسونگ، ترفندهایی وجود دارد:

به روز رسانی خودکار برنامه را لغو کنید

به‌روزرسانی خودکار برنامه ممکن است فضای ذخیره‌سازی موجود را کاهش دهد. برای جلوگیری از این امر، ویژگی به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید:

  1. در تلویزیون خود به MENU بروید
  2. برنامه ها را انتخاب کنید
  3. روی Parameters در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید
  4. مکان نما را روی به روز رسانی خودکار نگه دارید و دکمه Enter را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا این ویژگی غیرفعال شود.

توجه: در این مورد، برنامه‌هایی را که مرتباً استفاده می‌کنید به‌روزرسانی دستی برای جلوگیری از خرابی در نظر بگیرید. برای انجام این کار، برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و روی “Update” کلیک کنید.

از حافظه خارجی در تلویزیون سامسونگ استفاده کنید

اگر به فضای ذخیره سازی اضافی در تلویزیون سامسونگ خود نیاز دارید، می توانید یک درایو حافظه خارجی (کلید USB، هارد دیسک و غیره) را از طریق درگاه USB به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید. همانطور که در بالا گفته شد، این تنها راه افزایش حافظه در دسترس تلویزیون سامسونگ شما است.

تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید

برای پاک کردن حافظه پنهان و جلوگیری از کمبود حافظه، تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را به طور منظم تعمیر و نگهداری انجام دهید. این شامل حذف برنامه های غیر ضروری، پاك كردن حافظه تلويزيون و بررسی به روز رسانی نرم افزار می شود.

برای انجام این :

  1. پارامترها را انتخاب کنید
  2. منوی HELP
  3. روی Sur Device maintenance کلیک کنید
  4. روی شروع تعمیر و نگهداری دستگاه کلیک کنید

نرم افزار تلویزیون سامسونگ را به روز نگه دارید

به روز نگه داشتن نرم افزار برای حفظ عملکرد تلویزیون هوشمند سامسونگ مهم است. به روز رسانی ها می توانند خطاهای حافظه را برطرف کرده و عملکرد را بهبود بخشند. بنابراین به یاد داشته باشید که مرتباً به‌روزرسانی‌های موجود برای دستگاه خود را بررسی کنید و زمانی که در دسترس هستند آنها را نصب کنید.

با پیروی از این نکات پیشگیری، می توانید از حافظه کم در تلویزیون هوشمند سامسونگ خود جلوگیری کنید و از عملکرد بهینه دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. از دستگاه خود مراقبت کنید و آن را در شرایط خوبی نگه دارید تا تجربه تماشای رضایت بخشی داشته باشید و از مشکلات بزرگی مانند روشن و خاموش شدن تلویزیون به خودی خود یا اصلاً روشن نشدن آن جلوگیری کنید.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک در تهران

تعمیرات لوازم برقی تخصص ماست ، ما این اطمینان را به مشتری میدهیم که در صورت نیاز به تعویض قطعه با کیفیت ترین قطعات را جایگزین نماییم و برای اطمینان مشتری تمامی قطعه ها با گارانتی شرکتی خواهد بود.

اگر ساکن تهران باشید در بسیاری از مواقع تعمیر تلویزیون در منزل  صورت خواهد گرفت و در صورت عدم امکان تعمیر بدون پرداخت هیچ هزینه ای تلویزیون شما به کارگاه تعمیراتی ما انتقال یافته و تعمیرات لازم انجام میگیرد .نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک وارد کننده انواع قطعات اورجینال تلویزیون می باشد لذا قیمت تمام شده برای تعویض قطعات بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان ما تماس بگیرید .