علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی و راه های رفع آن

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

چگونه شیشه های خود را در ماشین ظرفشویی درخشان نگه دارید؟

ماشین ظرفشویی به آرامی غذاهای سرسخت و پخته شده را از بین می برد، بنابراین بدون هیچ بحثی بر سر شست و شو، ظروف غذاخوری خود را بی لک می کنید. اما ممکن است تعجب کنید که علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست و چرا لیوان ها همیشه در ماشین ظرفشویی کدر می شود. چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی جلوگیری شده و مطمئن شوید ظروف شما براق می ماند.

نمک و کمک شستشو
اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما همیشه با نمک و مواد شوینده پر شده باشد، کلید براق شدن لیوان های بدون لک است.

شیشه های ابری ناشی از آب سخت هستند. نمک به ماشین ظرفشویی اضافه می شود تا آب را نرم کند، که نه تنها لیوان شما را درخشان می کند، بلکه به جلوگیری از رسوب آهک در دستگاه شما نیز کمک می کند. شما باید نمک را به محفظه ای که در پایین وان قرار دارد اضافه کنید – ایده خوبی است که سطوح را هر ماه بررسی کنید. قفسه پایینی را بردارید و سپس صفحه را بچرخانید تا درپوش محفظه نمک را بردارید تا پر از نمک شود. یک قیف در این مرحله بسیار مفید است تا مطمئن شوید هنگام پر کردن نمک، نریزد. مطمئن شوید که درپوش آن را محکم پیچ کنید. فقط از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی و نه فقط نمک خوراکی استفاده کنید. شما می توانید نمک ماشین ظرفشویی را در اکثر سوپرمارکت ها بخرید.

آیاعلامت آب روی شیشه شما را عصبانی می کند؟ نیازی به ناامیدی نیست زیرا یک راه حل ساده وجود دارد … فقط مطمئن شوید که در بالای پر کردن مایع کمک آبکشی هستید. کمک آبکشی به فرآیند خشک شدن ماشین ظرفشویی کمک می کند، که به معنای کمتر شدن علائم آب است و همچنین به شیشه شما درخشندگی و زیبایی می بخشد. محفظه کمک آبکشی معمولاً در کنار محفظه مواد شوینده، در قسمت داخلی در قرار دارد. ماهانه این را بررسی کنید و در صورت لزوم شارژ کنید. می توانید از اکثر سوپرمارکت ها کمک شستشوی ماشین ظرفشویی بخرید.

محل قرار دادن نمک ماشین ظرفشویی
برای قرار دادن نمک در ماشین ظرفشویی، قفسه پایینی را بردارید و سپس به سادگی صفحه را بچرخانید تا درپوش محفظه نمک را بردارید تا آن را با نمک پر کنید. یک قیف در این مرحله بسیار مفید است تا مطمئن شوید هنگام پر کردن نمک، نمک نریزد. مطمئن شوید که درپوش آن را محکم پیچ کنید. فقط از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی و نه فقط نمک خوراکی استفاده کنید. شما می توانید نمک ماشین ظرفشویی را در اکثر سوپرمارکت ها بخرید.

چگونه از کدر شدن لیوان در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنیم
آیا واترمارک روی عینک شما را عصبانی می کند؟ نیازی به ناامیدی نیست زیرا یک راه حل ساده وجود دارد … فقط مطمئن شوید که در بالای پر کردن مایع کمک آبکشی هستید. کمک آبکشی به فرآیند خشک شدن ماشین ظرفشویی کمک می کند، که به معنای کمتر شدن علائم آب است و همچنین به عینک شما درخشندگی زیبایی می بخشد.

 

بیشتر مطالغه کنید : مقایسه بین کلاس های انرژی قدیمی و جدید لوازم خانگی

 

محل قرار دادن کمک شستشو
به عنوان یک قاعده کلی، محفظه کمک آبکشی در قسمت داخلی در و در کنار محفظه مواد شوینده قرار دارد. حتما این را ماهانه چک کنید و در صورت لزوم آن را تکمیل کنید. در اکثر سوپرمارکت ها می توان به راحتی مواد شوینده ماشین ظرفشویی را پیدا کرد.

ماشین ظرفشویی خود را به درستی بارگیری کنید تا بهترین تمیزی را تضمین کنید
یک راه درست و غلط برای بارگیری ماشین ظرفشویی وجود دارد. بارگذاری نامناسب می تواند از تمیز کردن مؤثر جلوگیری کند، که می تواند منجر به شستشوی دوم یا آبکشی زیر شیر آب شود و آب را بی مورد هدر دهد. مسدود کردن بازوهای اسپری یک اشتباه رایج است. بازوهای پلاستیکی چرخان در ماشین ظرفشویی شما به شدت آب را به اطراف دستگاه می پاشند تا از تمیزی عمیق و موثر اطمینان حاصل کنند – اگر وسایل را روی هم قرار دهید، آب نمی تواند به قطعه بالایی برسد و بنابراین تمیز نمی شود.

قفسه بالایی جایی است که باید لیوان های خود را قرار دهید و قفسه پایینی باید با وسایل بسیار آلوده شما مانند بشقاب ها، قابلمه ها، ماهیتابه ها و سینی های پخت پر شود. ممکن است یک سبد کارد و چنگال در قفسه پایینی خود داشته باشید، جایی که کارد و چنگال باید به صورت تیز به سمت پایین قرار داده شود، یا ممکن است یک قفسه سوم در بالای ماشین ظرفشویی خود داشته باشید که می تواند با تمام کارد و چنگال و ظروف پخت و پز شما در آن قرار گیرد. برای اقلام بزرگتر فضای بیشتری در قفسه پایینی دارم.

آیا می دانستید ماشین ظرفشویی شما می تواند بیش از بشقاب ها، قابلمه ها و کارد و چنگال شما را بشویید؟ اگر ماشین ظرفشویی خود را بار کرده اید اما هنوز آنقدر پر نشده است که بتوانید یک چرخه را اجرا کنید، وسایلی را در اطراف خانه در نظر بگیرید که می توانند با شستشو انجام شوند تا به ظرفیت کامل آن برای حداکثر کارایی بارگیری شوند. مسواک ها و نگهدارنده ها، شیشه ها، ظروف صابون، گلدان ها، ظروف نگهداری پلاستیکی، اسباب بازی های پلاستیکی کودکان و حتی اسفنج ها را می توان با خیال راحت در ماشین ظرفشویی شست و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد که در غیر این صورت برای تمیز کردن این وسایل در سینک ظرفشویی استفاده می کردید. همچنین باید هر گونه اقلام پلاستیکی را روی قفسه بالایی قرار دهید تا از تاب برداشتن آب داغ جلوگیری کنید. اگر نمی توانید برای بار کامل صبر کنید، بسیاری از ماشین ظرفشویی ها یک چرخه سریع یا یک گزینه نیمه بار را ارائه می دهند – هر دو به کاهش مصرف انرژی و آب در مقایسه با بار کامل کمک می کنند.

ماشین ظرفشویی خود را تمیز نگه دارید
برای تمیز نگه داشتن ماشین ظرفشویی و جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بهترین راه برای اطمینان این است که بهترین عملکرد را برای شما خواهد داشت. تمیز کردن فیلتر باید به طور منظم انجام شود زیرا اغلب با ذرات غذا مسدود می شود. فیلتر در پایین قرار دارد و معمولاً فقط برای برداشتن آن نیاز به چرخاندن دارد. به سادگی آن را با آب گرم و صابون بشویید.

یک بار در ماه، برای کمک به تمیز نگه داشتن آن، باید ماشین ظرفشویی خود را در داغ ترین چرخه زمانی که تخلیه می شود روشن کنید. می توانید مقداری جوش شیرین و یک فنجان سرکه سفید نیز به آن اضافه کنید که به از بین بردن آلودگی های انباشته شده کمک می کند. از طرف دیگر، ممکن است به فکر استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در حین انجام روال تمیز کردن ماهیانه ماشین ظرفشویی باشید تا ماشین ظرفشویی خود را تمیز و روشن نگه دارید.

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات لوازم برقی در تهران و تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل هستیم. برای تعمیر انواع ماشین ظرفشویی فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک آن را به ما بدهید.