صدای جاروبرقی و چند مرحله تا عیب‌یابی آن

سر و صدای جاروبرقی

کم کردن صدای جاروبرقی، یکی از پرجست‌وجوترین تیترها است! بله، بیش‌تر ما از سر و صدای زیاد جاروبرقی، کلافه می‌شویم. بنابراین دوست داریم تا جایی که می‌شود، صدای آن را کم کنیم. در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی را به منظور کم کردن صدای جاروبرقی به شما آموزش دهیم. البته ابداً این تصور را نداشته باشید که جاروبرقی‌تان را بعد از این مقاله، سایلنت و بی‌صدا کنید. مگر آن که دلتان بخواهد جاروبرقی خود را خراب کنید تا صدایش در نیاید!

سر و صدای جاروبرقی

جالب است بدانید سر و صدای زیاد جاروبرقی (غیر معمول و بلندتر از حد همیشگی) نشانه‌ی وجود یک مشکل در این وسیله است. یعنی اگر دیدید که جاروبرقی‌تان سر و صدای زیادی نسبت به همیشه تولید می‌کند، به سلامت آن شک کنید. در این صورت وقت آن است که بار دیگر، عمیقاً این مطلب را بخوانید تا بتوانید به عیب‌یابی و تعمیر وسیله‌ی خود بپردازید. البته حواستان باشد که اگر این راهکارها جواب نداد، اصراری به تعمیر آن توسط خودتان نداشته باشید.

توصیه می‌کنیم با تیم تعمیرکاران حرفه‌ای پیکوالکترونیک تماس بگیرید. نه نیازی است تا جاروبرقی خود را برای تعمیر به مغازه یا تعمیرگاه ببرید و نه نیاز است قطعات را خریداری کنید تا کسی شما را راهنمایی کند. تیم پیکوالکترونیک، در اسرع زمان ممکن پس از تماس شما، در منزل شما حضور دارد. معاینات اولیه توسط کارشناس مربوطه انجام شده و تعمیر در منزل شما صورت می‌گیرد. یک تماس، ساده‌ترین کاری است که شما برای نجات جاروبرقی‌تان می‌توانید انجام دهید.

چرا جاروبرقی صدا دارد؟

جاروبرقی
جاروبرقی

این‌که چرا جاروبرقی سر و صدا دارد، به نحوه‌ی عملکرد این وسیله باز می‌گردد. جاروبرقی، سشوار، چرخ گوشت و حتی اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، بیش‌تر لوازم برقی خانه، همه وسایلی پر سر و صدا هستند. صدایی که این وسایل ایجاد می‌کنند از سه عامل ناشی می‌شود. این سه عامل عبارتند از:

  • فشار هوا
  • چرخش موتور
  • لرزش بدنه

خب! همان‌طور که می‌دانید، جاروبرقی هوا را مکش و سپس به بیرون پرتاب می‌کند. یعنی کلیت عملکرد جاروبرقی همین است! یک مکنده، با قدرت متغیر (بسته به مدل جاروبرقی) شروع به مکیدن می‌کند. آن‌چه که مکیده شده به درون جاروبرقی رفته و ذرات گرد و غبار، به دام می‌افتد. سپس هوای عبور کرده از فیلتر، به بیرون پرتاب خواهد شد. این کار و هم‌چنین چرخش موتور جاروبرقی، و تکان خوردن قطعات مختلف در جارو، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند. هر اندازه که مکش جاروبرقی قوی‌تر باشد، سر و صدای جارو نیز بیش‌تر می‌شود. جاروبرقی‌هایی که به عنوان جاروهای کم‌صدا ساخته می‌شوند نیز روی همین پارامترها کار کرده‌اند تا صدای کم‌تری تولید کنند.

صدای کم‌تر در جاروبرقی

اگر دوست دارید تا جاروبرقی با سر و صدای کم‌تری داشته باشید، بهتر است به دنبال جاروهای با موتور DC باشید. موتور جاروبرقی‌ها می‌تواند از نوع AC یا DC باشد. سر و صدای موتورهای DC بسیار پایین‌تر از انواع AC خواهد بود. جاروبرقی‌های کم سر و صدا برای افرادی که پت نگهداری می‌کنند و یا فرزند کوچک آن‌ها با سر و صدا بدخواب و بداخلاق می‌شود، کمک کننده و مفید خواهد بود.

کودک خوابیده
کودک خوابیده

صدای زیاد جاروبرقی از چه ناشی می‌شود؟

حال وقت آن رسیده است تا بگوییم که اگر سر و صدای عجیب و غریب و بیش از حد معمول از جاروبرقی‌تان می‌شنوید، از کجا ناشی می‌شود. در ادامه مهم‌ترین عواملی که می‌تواند چنین نتیجه‌ای داشته باشد را ذکر کرده‌ایم. مجدد تأکید می‌کنیم کار را به دست متخصص فنی و باتجربه بسپارید. هرگونه عمل اشتباه شما به عنوان عیب یابی، می‌تواند خسارات زیادی را به وسیله‌ی شما وارد سازد. خساراتی که جبران آن هزینه‌ی بسیار بالایی را بر دوش شما تحمیل می‌کند.

سوراخ شدن خرطومی جاروبرقی

به سر و صدای عجیب جاروبرقی خود به دقت گوش کنید. در گام اول، اگر در سر و صدای جارو، صدای سوت مانندی به گوشتان می‌رسد، احتمالاً خرطومی با محفظه جارو دچار آسیب فیزیکی شده است. در این حالت می‌بایست قطعات را بررسی کنید و در صورت خرابی، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. محض احتیاط، تمام قطعات و سری‌های برس جاروبرقی را هم کنترل کنید. در صورت رؤیت شکستگی، اقدام به تعویض قطعه نمایید. این امر می‌تواند مشکل صدای جارو را برطرف نماید.

گیر افتادن جسم خارجی

اگر گزینه‌ی اول، مشکلی را رفع نکرد، لوله و برس جارو را برای اشیای خارجی کنترل کنید. گیر افتادن هرگونه جسم خارجی در جاروبرقی، سبب ایجاد سر و صدای جاروبرقی خواهد شد. به خصوص اگر آدم شلخته‌ای هستید، این اتفاق ممکن است یک امر عادی باشد و بسیاری از گمشده‌هایتان را در لوله‌ی جارو بیابید!

مسدود شدن فیلتر جاروبرقی 

فیلتر جاروبرقی
فیلتر جاروبرقی

علامت انسداد و کثیف شدن فیلتر، کاهش قدرت مکش است. این کار سبب می‌شود تا به موتور جاروبرقی فشار بیش‌تری تحمیل شود تا عمل پاکسازی را انجام دهد. در نتیجه‌ی این فشار، سر و صدای جاروبرقی زیاد می‌شود. توصیه می‌کنیم همان ابتدای خرید جاروبرقی، دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید و یک بازه‌ی زمانی منظم را برای شست‌وشو و تعویض فیلتر جارو در نظر بگیرید.

خرابی فن جاروبرقی

اگر متوجه نقص عملکرد فن جاروبرقی شدید، سر و صدای جاروبرقی خود را به این موضوع مرتبط بدانید. لذا احتمال دارد با تعویض فن، مشکل به طور کامل برطرف شود.

خراب شدن موتور جاروبرقی

اگر فیلتر را بررسی کردید و دیدید که مشکلی ندارد یا این‌که سر و صدای جاروبرقی بعد از شست‌وشو و تعویض فیلتر، هنوز هم غیر عادی بود، به خرابی موتور مشکوک شوید. در این زمینه بهتر است به مدل جاروبرقی‌تان توجه کنید. معمولاً خرابی موتور برای جاروبرقی‌های مدل قدیمی‌تر رخ می‌دهد. برای بررسی این امر از خدمات متخصصین پیکوالکترونیک کمک بگیرید. 

تعمیرکار جاروبرقی
تعمیرکار جاروبرقی

پیکوالکترونیک با ارائه‌ی خدمات حرفه‌ای در محل شما، در اسرع زمان ممکن جاروبرقی شما را معاینه و عیب‌یابی خواهد کرد. کافی است تا فرم ثبت درخواست را در همین وب سایت تکمیل نموده و آن را برای کارشناسان ما ارسال نمایید. شما می‌توانید با هر یک از شماره‌های درج شده در این وب سایت، تماس برقرار کنید.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی

کلیه‌ی مراحل عیب‌یابی و تعمیرات توسط تیم پیکوالکترونیک با کارشناسان مجرب و کارآزموده انجام می‌شود. هزینه‌ی خدمات در پیکوالکترونیک نیز با تأیید نهادهای نظارتی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید هرگونه پرسش خود در خصوص خدمات پیکوالکترونیک را با مشاورین این مرکز، مطرح کرده و در میان بگذارید.