رفع مشکلات کندی تلویزیون سامسونگ

کندی تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های مدرن دارای عملکردهای بیشتری هستند که گاهی اوقات آنها را در زندگی روزمره ما ضروری می کند. بنابراین وقتی تلویزیون کند می شود، می تواند به سرعت آزاردهنده شود. این امر به ویژه در مورد تلویزیون های سامسونگ صدق می کند، که از محبوب ترین های موجود در بازار هستند، اما دارای تاخیر نسبتاً مکرر و مشکلات کندی نیز هستند.

اگر با مشکلات کندی تلویزیون سامسونگ خود مواجه هستید، درک دلایل و راه حل ها برای دستیابی به عملکرد مطلوب بسیار مهم است. این چیزی است که در این مقاله خواهیم دید.

دلایل کندی تلویزیون سامسونگ

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند به این واقعیت کمک کند که تلویزیون سامسونگ شما هنگام تغییر کانال، سرعت و سیالیت خود را از دست می‌دهد، چه برنامه‌ای را باز کنید یا صرفاً بخواهید آن را شروع کنید.

شایع ترین علل عبارتند از:

1. اتصال اینترنت کند یا ناپایدار. در این حالت، ممکن است بارگیری به موقع ویدیوها، برنامه ها یا بازی های آنلاین برای تلویزیون شما دشوار باشد.

2. فضای ناکافی. اگر تلویزیون شما مملو از فایل‌های رسانه، برنامه‌ها و داده‌ها باشد، می‌تواند باعث بارگیری بیش از حد فضای ذخیره‌سازی شده و در نتیجه عملکرد تلویزیون شما را کند کند.

3. نرم افزار منسوخ یا آسیب دیده. این می تواند باعث مشکلات عملکرد شود زیرا در سیستم عامل های جدیدتر به طور مطلوب اجرا نمی شوند.

4. استفاده بیش از حد از رم. اگر از چندین برنامه به طور همزمان در تلویزیون خود استفاده می کنید یا حافظه پنهان هرگز پاک نمی شود، می تواند رم را بیش از حد بارگیری کند و همچنین باعث مشکلات عملکرد و کندی شود.

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، زمانی که تلویزیون سامسونگ شما عقب مانده است، ممکن است دلایل مختلفی ایجاد شود. اما خبر خوب این است که اغلب علل خوش خیم هستند و به راحتی توسط خودتان قابل رفع هستند.

6 راه حل برای یافتن سرعت و روان بودن تلویزیون سامسونگ

کندی تلویزیون سامسونگ شما می تواند به سرعت تجربه تماشای شما را به خطر بیندازد. خوشبختانه، 6 راه حل ساده و سریع برای بهبود عملکرد تلویزیون و رفع مشکلات تاخیر وجود دارد.

در این بخش، علل مختلف کندی را بررسی می کنیم و شما را در مراحل دقیق هر راه حل راهنمایی می کنیم. توصیه می کنیم این مراحل را با دقت دنبال کنید و آنها را انجام دهید تا شانس خود را برای حل مشکل به حداکثر برسانید.

تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ

تنظیم مجدد سرد برای خاموش کردن کامل تلویزیون است. این مرحله می تواند با پاک کردن حافظه موقت و تنظیم مجدد اتصالات، به ارتقای عملکرد تلویزیون شما کمک کند.

در اینجا مراحل انجام یک تنظیم مجدد سرد در تلویزیون سامسونگ آمده است:

  1. با استفاده از دکمه پاور یا با انتخاب «خاموش» در تنظیمات، تلویزیون خود را به طور کامل خاموش کنید.
  2. همه کابل ها، از جمله منبع تغذیه، HDMI و هر کابل دیگری که به تلویزیون متصل است را جدا کنید.
  3. حدود 2 دقیقه صبر کنید.
  4. سیم برق را دوباره به تلویزیون وصل کنید.
  5. تلویزیون خود را با فشار دادن دکمه پاور یا با استفاده از کنترل از راه دور روشن کنید.

اگر سرعت تلویزیون بسیار بیشتر است، سعی کنید دستگاه های جانبی را دوباره وصل کنید. اگر تلویزیون سامسونگ دوباره به کندی پاسخ می دهد، به احتمال زیاد مشکل از یکی از دستگاه ها است.

باتری های ریموت کنترل را عوض کنید.

اگر تلویزیون سامسونگ شما زمان زیادی طول می کشد تا به کنترل از راه دور پاسخ دهد، بررسی کنید که به درستی کار می کند. از همین رو :

  1. تلویزیون را خاموش کن
  2. باتری ها را از ریموت کنترل خارج کنید
  3. دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه فشار دهید
  4. حدود 1 دقیقه صبر کنید
  5. باتری های جدید تحویل دهید

همچنین می توانید با رعایت دستورالعمل های این مقاله شرایط عملکرد ریموت کنترل را تست کنید: ریموت کنترل سامسونگ کار نمی کند.

بهبود اتصال به اینترنت تلویزیون سامسونگ

هنگامی که تلویزیون سامسونگ شما بسیار کند است، اگر علت آن مربوط به اتصال ضعیف باشد، بهبود اتصال به اینترنت می تواند مشکلات را برطرف کند.

برای بررسی سرعت اتصال اینترنت خود و اطلاع از اینکه آیا برای پشتیبانی از پخش ویدیو با کیفیت بالا کافی است یا خیر، می توانید از یک ابزار آنلاین رایگان مانند Speedtest.net یا degrouptest.com استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که اتصال شبکه بد است، توصیه می کنیم برای بازیابی سرعت تلویزیون سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید:

روتر را حرکت دهید: اگر تلویزیون شما به یک روتر بی سیم متصل است، مطمئن شوید که به گونه ای قرار گرفته است که سیگنال توسط اشیایی مانند دیوارها یا مبلمان مسدود نشود. انتقال روتر به یک مکان مرکزی می تواند کیفیت سیگنال بی سیم را بهبود بخشد.

تغییر کانال بی سیم: اگر چندین دستگاه به یک شبکه بی سیم متصل باشند، ممکن است تداخل سیگنال رخ دهد. برای به حداقل رساندن تداخل و بهبود کیفیت سیگنال می توانید کانال بی سیم جعبه اینترنت خود را تغییر دهید. همچنین می توانید برای اتصال پایدارتر، تلویزیون سامسونگ را با اتصال سیمی وصل کنید.

به روز رسانی نرم افزار: مطمئن شوید که سیستم عامل اینترنت باکس شما به روز است. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌توانند عملکرد روتر شما را بهبود بخشند و مشکلات تاخیری را حل کنند.

بازنشانی روتر: رویه مربوط به جعبه اینترنتی خود را در وب سایت اپراتور خواهید دید.

پس از انجام این مراحل، باید متوجه بهبود عملکرد و کاهش کندی تلویزیون خود شوید.

نرم افزار را به روز کنید

نرم افزار قدیمی می تواند دلیل عقب ماندن تلویزیون سامسونگ باشد زیرا دیگر الزامات مورد نیاز برنامه ها و برنامه های دستگاه را برآورده نمی کند.

بنابراین، برای رفع اشکالات و بهبود ویژگی های تلویزیون، در اینجا نحوه به روز رسانی تلویزیون سامسونگ آورده شده است:

  1. تلویزیون را روشن کن
  2. با فشار دادن دکمه “صفحه اصلی” به منو دسترسی پیدا کنید
  3. “Parameters” را انتخاب کنید سپس به “Help” بروید
  4. “به روز رسانی نرم افزار” را باز کنید
  5. بررسی کنید آیا به‌روزرسانی‌ها برای تلویزیون شما موجود است یا خیر
  6. برای بازیابی سرعت تلویزیون خود، آپدیت موجود را دانلود و نصب کنید

کش و داده های ناخواسته را پاک کنید

پاک کردن حافظه پنهان و برنامه‌های غیر ضروری در تلویزیون سامسونگ می‌تواند با آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی و حذف فایل‌های موقتی که می‌توانند سرعت دستگاه را کاهش دهند، به بهبود عملکرد کمک کند.

این به این دلیل است که وقتی از برنامه‌ها در تلویزیون خود استفاده می‌کنید، آنها فایل‌های موقتی به نام کش را ذخیره می‌کنند تا فرآیندهای آینده را سرعت بخشند. اگر این فایل های کش بیش از حد بزرگ شوند، می توانند سرعت تلویزیون شما را کاهش دهند و فضای ذخیره سازی زیادی را مصرف کنند. علاوه بر این، فایل های موقت گاهی اوقات می توانند مشکلاتی مانند خطا، خطاهای نمایش یا خرابی برنامه ایجاد کنند. بنابراین، پاک کردن کش و داده های غیر ضروری می تواند مشکل کندی را با آزاد کردن فضا و حذف فایل های خراب یا معیوب حل کند.

ریختن مخفی:

  1. منو را با فشار دادن دکمه Home باز کنید
  2. به Settings > Support > Device Maintenance یا Automatic Diagnostics بروید (اگر این گزینه در دسترس نیست، تلویزیون را راه اندازی مجدد کنید و دوباره امتحان کنید)
  3. در برخی از مدل‌ها، به مدیریت تلویزیون و دستگاه بروید
  4. مدیریت ذخیره سازی را انتخاب کنید

با نگاه کردن به سمت راست بالای صفحه، به راحتی می توانید فضای ذخیره سازی موجود در تلویزیون سامسونگ خود را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که فضا محدود است، با حذف برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید فضا را آزاد کنید. این کار را می توان با انتخاب برنامه مورد نظر و سپس کلیک بر روی “حذف” انجام داد. لطفا توجه داشته باشید که برخی از برنامه ها را نمی توان حذف کرد.

اگر می‌خواهید برنامه‌هایی را که استفاده می‌کنید حفظ کنید، می‌توانید با پاک کردن حافظه پنهان، عملکرد آنها را نیز بهبود ببخشید. این را می توان با دسترسی به “نمایش اطلاعات” برنامه مربوطه انجام داد.

تلویزیون کند سامسونگ را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

بازنشانی کارخانه‌ای تلویزیون سامسونگ برای بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات اولیه‌اش، در نتیجه پاک کردن تمام اطلاعات شخصی و تنظیمات تغییر یافته و در عین حال خرابی‌های بزرگ نرم‌افزاری است که ممکن است باعث تاخیر و کندی غیرعادی شود.

برای تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ:

  • رفتن به منو
  • روی Sur Parameters کلیک کنید
  • راهنما یا کلی را انتخاب کنید
  • روی Device maintenance یا Automatic تشخیص کلیک کنید
  • سپس Réinitialiser یا Confirm restart را انتخاب کنید
  • در نهایت، کد پین را وارد کنید (اگر هرگز آن را تغییر نداده اید، کد پین پیش فرض 0000، 1234 یا 1111 است).

با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید

با استفاده از راه حل های بالا، باید بتوانید مشکلات کند تلویزیون سامسونگ خود را حل کنید.

اگر تلویزیون پس از انجام این مراحل همچنان یخ می‌زند، توصیه می‌کنیم برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید، حتی اگر همچنان از گارانتی برخوردار هستید.

در نتیجه

یک تلویزیون سامسونگ که به طور غیرعادی کند شده است می تواند ناشی از چندین عامل باشد، مانند مقدار فضای ذخیره سازی استفاده شده، سرعت اتصال به اینترنت یا مشکلات نرم افزاری.

خوشبختانه چندین راه حل ساده و سریع برای بهبود روانی، سرعت و عملکرد تلویزیون شما وجود دارد مانند:

  • راه اندازی مجدد سرد تلویزیون
  • تعویض باتری های کنترل از راه دور
  • به روز رسانی نرم افزار
  • بهبود اتصال به اینترنت
  • کش و داده های غیر ضروری را پاک کنید
  • تنظیم مجدد کارخانه

با انجام این مراحل، مطمئناً می توانید تلویزیون سامسونگ خود را به حالت عادی بازگردانید و از تجربه تماشای بهینه لذت ببرید.