ابعاد تلویزیون: چگونه تلویزیون را با توجه به محیط انتخاب کنیم؟

ابعاد تلویزیون

چگونه ابعاد تلویزیون را انتخاب کنیم؟ سایز مناسب تلویزیون برای خانه

مطمئناً پیدا کردن ابعاد تلویزیون کار آسانی نیست، بیش از همه به دلیل طیف گسترده محصولات موجود در بازار

انتخاب تلویزیون مناسب کار آسانی نیست، بیش از همه به دلیل طیف وسیعی از محصولات در حال حاضر در بازار. یک انتخاب دقیق به شما امکان می دهد تا تجربه تماشای رضایت بخشی داشته باشید و همچنین به تلویزیون خریداری شده اجازه می دهد تمام پتانسیل فنی خود را بیان کند.

در هنگام انتخاب تلویزیون در اصل به اندازه صفحه نمایش و کیفیت تصویر توجه داشته باشید. با شروع از این موارد، با چند عملیات ساده می توان تعیین کرد که مبل باید چقدر از صفحه نمایش فاصله داشته باشد و بنابراین اتاق در نظر گرفته شده برای قرار دادن آن نوع تلویزیون چقدر باید بزرگ باشد.

  • ابعاد تلویزیون: متغیرها
  • فاصله ایده آل از تلویزیون چقدر است؟
  • انتخاب اندازه تلویزیون: چند نمونه
  • چه چیزی با تعریف 4K تغییر می کند؟
  • تلویزیون در کجا قرار می گیرد؟

 

اندازه تلویزیون: متغیرها

هدف اساسی هنگام انتخاب تلویزیون، دستیابی به حداکثر لذت بصری در طول استفاده از آن است. برخلاف تصور عمومی، یک تلویزیون بزرگ لزوماً نباید از دور دیده شود: اگر وضوح تصویر خوبی ارائه دهد، می توان آن را در “فاصله نزدیک” بدون خسته کردن چشمانتان مشاهده کرد.

ابعاد یک تلویزیون بر حسب اینچ بیان می شود و اندازه گیری ارائه شده به اندازه قطر صفحه است. همان قطر ممکن است با اندازه گیری های مختلف تلویزیون بسته به شیب خود مورب مطابقت داشته باشد. اگر به این متغیر اضافه کنیم که هر مدل دارای یک قاب و ساپورت با ابعاد مختلف در مقایسه با مدل های دیگر است، متوجه می شویم که وقتی می خواهیم اندازه تلویزیون را تعیین کنیم، متغیرهای غیرقابل پیش بینی وجود دارد، بنابراین بهترین استراتژی همیشه این خواهد بود که به تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید نگاه دقیقی بیندازید و ابعاد آن را به صورت زنده اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که به راحتی می توان آن را در قسمت مبلمانی که برای قرار دادن آن در نظر گرفته شده است قرار داد.

 

بیشتر مطالعه کنید : تلویزیون های 42 اینچی: اندازه ها و مدل های برتر

فاصله ایده آل از تلویزیون چقدر است؟

صرف نظر از اندازه واقعی یک تلویزیون، تنها اندازه‌گیری که باید در تعیین فاصله ایده‌آل برای تماشای آن در نظر گرفته شود، یک اینچ است (با توجه به اینکه هر اینچ برابر با 2.54 سانتی‌متر است). جدا از این، باید وضوح صفحه نمایش را بدانید.

برای محاسبه فاصله ایده آل برای تماشای تلویزیون HD، قطر صفحه را در 3.9 ضرب کنید.
فاصله ایده آل برای تلویزیون فول اچ دی را می توان با ضرب قطر صفحه نمایش در 2.6 پیدا کرد.
برای یک تلویزیون Ultra HD، باید مورب را در 1.3 ضرب کنید.

 

انتخاب ابعاد تلویزیون: چند نمونه

برای مثال، اگر ابعاد اتاق اجازه می دهد مبل حداکثر در فاصله 1.5 متری از صفحه نمایش قرار گیرد، بهتر است صفحه نمایش 24 اینچی Full HD یا Ultra HD بین 40 تا 46 اینچ را انتخاب کنید. . تلویزیون های Full HD و Ultra HD در واقع برای مشاهده نزدیک ایده آل هستند.
اگر محیط موجود به شما اجازه می دهد مبل را بین 2 تا 3 متر از صفحه نمایش قرار دهید، می توانید یک تلویزیون 19 اینچی HD، یک تلویزیون Full HD 32 اینچی یا یک Ultra HD 55 اینچی خریداری کنید.

اگر این احتمال وجود دارد که بعد از خرید تلویزیون مجبور به تغییر خانه شوید، همیشه بهتر است برای انتخاب یک تلویزیون Ultra HD جهت گیری کنید که تجربه تماشای خوبی را هم از فاصله نزدیک و هم از فاصله دورتر تضمین می کند. به طور کلی، هرچه اندازه صفحه نمایش بیشتر شود، تعداد کل پیکسل ها یا وضوح نیز باید بیشتر شود. وضوح بالاتر باعث می شود تصویر زیباتر و پیکسل ها کمتر دیده شوند.

 

بیشتر مطالعه کنید : رتبه بندی بهترین تلویزیون های هوشمند در سال 2023

چه چیزی با تعریف 4K تغییر می کند؟

لازم نیست خیلی به گذشته برگردیم تا دوره ای را به یاد بیاوریم که هر چه به تلویزیون نزدیک می شدیم، تصویر تار و بد تعریف می شد. بنابراین لازم بود که فاصله مشخصی از صفحه نمایش حفظ شود تا پیکسل ها دیده نشوند. با صفحه‌نمایش تلویزیون‌های OLED جدید و تلویزیون‌های ال‌ای‌دی Ultra HD 4K، با رعایت فواصل ایمنی برای بینایی‌مان، می‌توان بدون از دست دادن تمرکز، بسیار به صفحه نزدیک‌تر ماند.

 

تلویزیون در کجا قرار می گیرد؟

قبل از اینکه به ابعاد آن فکر کنید، بهتر است مناسب ترین دیوار خانه را برای میزبانی آن شناسایی کنید. تنها در این صورت است که می توان در مورد ابعاد لازم استدلال کرد. برای مثال، دیواری را عمود بر پنجره ها انتخاب کنید تا تا حد امکان از بازتاب ها جلوگیری کنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که تلویزیون یک قطعه گران قیمت برای نصب روی یک سطح امن و پایدار است. اگر اندازه تلویزیون با مبلمانی که روی آن قرار می گیرد مناسب نیست، بدانید که صفحه نمایش های مدرن دارای پایه های قابل تعویض هستند که می تواند کیفیت پشتیبانی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

همچنین به یاد داشته باشید که وقتی روی کاناپه می نشینید، لبه پایینی تلویزیون باید هم سطح چشم باشد. اگر کنسول به اندازه کافی بلند نیست، ممکن است تصمیم بگیرید مثلاً صفحه را به دیوار آویزان کنید.

 

سوالات متداول:

تلویزیون 43 اینچی چه اندازه ای است؟

ابعاد یک تلویزیون 43 اینچی بدون پایه حدود 97 در 57 سانتی متر است.

اندازه 40 اینچ چقدر است؟

ابعاد یک تلویزیون 40 اینچی بدون پایه حدود 90 در 51 سانتی متر است.

اندازه 55 اینچ چقدر است؟

ابعاد یک تلویزیون 55 اینچی بدون پایه در حدود 124 در 73 سانتی متر است.

ضخامت تلویزیون صفحه تخت چقدر است؟

ضخامت یک صفحه نمایش تخت برای پیشرفته ترین محصولات از یک سانتی متر تا 3 میلی متر متغیر است.