اتصال لپ تاپ به تلویزیون (وایرلس)

اتصال لپ تاپ به تلویزیون

اتصال لپ تاپ به تلویزیون، باعث می‌شود تا بتوانیم آن‌چه در لپ تاپ خود داریم را از یک مانیتور و نمایشگر عموماً بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر ببینیم. این کار برای تماشای دسته‌جمعی، بسیار کاربردی و مهم است. با یادگیری چگونگی اتصال لپ تاپ به تلویزیون می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را با دوستانتان ببینید بدون آن‌که اذیت شوید! یا حتی بازی‌ها و گیم‌های کامپیوتری را بر روی تلویزیون خود تجربه کنید. اگر تلویزیون شما هم مجهز به وایرلس است، برای اتصال لپ تاپ خود به آن از راه‌های بیان شده در این مطلب، استفاده کنید. مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا از تلویزیون و لپ تاپ خود بهتر بهره‌مند شوید!

نمایش فیلم از روی لپ تاپ بر تلویزیون
نمایش فیلم از روی لپ تاپ بر تلویزیون

روش اول: اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق وایرلس

۱- وای فای لپ تاپ و تلویزیون شما باید روشن باشد. در تلویزیون، هم گزینه‌ی wi-fi و هم wifi direct را روشن نمایید. گزینه‌ی wifi direct از حجم اینترنت شما مصرف نمی‌کند.

۲- در لپ تاپ خود (نسخه‌ی ویندوزی) وارد تنظیمات شوید و گزینه‌ی Device را انتخاب کنید.

۳- از قسمت Bluetooth & other device گزینه‌ی Add bluetooth or other device را انتخاب کنید.

۴- گزینه‌ی Wireless display or dock را انتخاب کنید.

۵- بعد از جست‌وجو برای دستگاه، تلویزیون خود را پیدا کنید تا لپ تاپتان به آن متصل شود.

اکنون آن‌چه روی لپ تاپ شما دیده می‌شود، بر روی تلویزیون هم نمایش داده خواهد شد. لازم به ذکر است که گزینه‌ی Change Projection Mode در روی لپ تاپ شما، می‌تواند نوع نمایش را تنظیم کرده و تغییر دهد. در ادامه برخی از این گزینه‌ها را شرح داده‌ایم.

  • Isconnect

در این شکل نمایشی، تصویر تنها بر روی کامپیوتر نمایش داده می‌شوند. این وضعیت به صورتی است که اتصال بین لپ تاپ و کامپیوتر، قطع خواهد شد. در مواقعی که قصد جست‌وجو در فایل‌ها و مسیرهای لپ تاپ خود دارید و نمی‌خواهید دیگران آن را ببینند، بهتر است اتصال را از این نوع تعریف نمایید.

  • Duplicate

در این مدل، شما کپی از تصویر بر روی هر دو نمایشگر خواهید داشت. یعنی هم از طریق لپ تاپ و هم از طریق تلویزیون می‌توانید تصویر را مشاهده کنید.

  • Extend

در این مدل، تصویری که بر روی تلویزیون شما می‌افتد، خالی از آیکون‌ها و اشاره‌گر موستان خواهد بود.

  •   Second Screen Only

همان‌طور که از نام این مدل پیدا است، در این روش تصویر تنها بر روی تلویزیون نمایش داده خواهد شد. به عبارت دیگر نمایش تصویر بر روی صفحه کامپیوتر شما خاموش می‌شود.

روش دوم: اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق HDMI وایرلس

دانگل HDMI
دانگل HDMI

 

کابل HDMI نوعی کابل است که با کمک آن می‌توانید دستگاه لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کنید. اما استفاده از کابل برای اجرای چنین قابلیتی، چندان طرفدار ندارد. کابل‌ها، زیبا نیستند و فاصله‌های زیاد بین دستگاه‌ها، با اجرای کابل‌کشی، خانه را زشت می‌کند. لذا به جای آن‌که از یک کابل HDMI استفاده کنید، دستگاه وایرلس HDMI را به کار بگیرید.

دستگاه وایرلس HDMI دو باکس است که یکی از آن‌ها به لپ تاپ و دیگری به تلویزیون متصل می‌شود. این دو باکس با کابل به لپ تاپ یا تلویزیون وصل می‌شوند اما بین خودشان کابلی نیست. در واقع باکس‌ها نقش فرستنده و گیرنده را اجرا خواهند کرد.

البته توجه داشته باشید که دستگاه‌های وایرلس HDMI، مقرون به صرفه نیستند و هم‌چنین محدودیت‌هایی در خصوص نمایش کیفیت برخی ویدیوها دارند. ناگفته نماند که نمایش روی تلویزیون در این حالت، با کمی تأخیر همراه خواهد بود.

راه‌های دیگری نیز برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون وجود دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از دانگل‌هایی استفاده کنید که شرکت‌های مختلف ارائه داده‌اند. و یا این‌که از نرم‌افزارهایی که برای این کاربرد طراحی و ساخته شده‌اند، استفاده کنید. برخی از روش‌ها را در ادامه لیست کرده‌ایم که می‌توانید یک جست‌وجو در خصوص چگونگی انجام آن داشته باشید.

  • استفاده از دانگل کروم کست
  • استفاده از دانگل میرا گست
  • استفاده از دستگاه یا برنامه‌ی استیم لینک
  • استفاده از نرم افزار پلکس

بیشتر بدانید: تلویزیون هوشمند سامسونگ، معرفی 4 مدل و ویژگی‌های جذاب این کالا