چگونه اثرات آهک در ماشین لباسشویی و ظرفشویی را کاهش دهیم؟

اثرات آهک در ماشین لباسشویی

دشمن بزرگ ماشین لباسشویی و ظرفشویی: آهک

آهک موجود در آب یکی از عوامل اصلی خرابی ماشین لباسشویی و ظرفشویی ماست زیرا بر روی عناصر گرمایشی و پمپ دستگاه ها می نشیند.

آهک یک ماده معدنی است که در آب آشامیدنی وجود دارد. مقدار این مواد معدنی در هر لیتر آب همان چیزی است که “سختی” آب را تعیین می کند.

آب هنگام عبور از کانال‌ها، مجراها و لوله‌ها، این مواد معدنی را روی دیواره‌های آنها رسوب می‌کند و سنگ‌های سخت کوچکی را تشکیل می‌دهد و باعث کاهش جریان آب و پایان (چه روی لباس یا ظروف) می‌شود. در واقع، آهک زیاد در آب یکی از شایع ترین علل خرابی لوازم خانگی ما است، زیرا علاوه بر کانال ها، آهک به بخاری ها و پمپ های لوازم خانگی نیز می چسبد.

برای یافتن مناسب ترین راه حل برای پرونده خود، باید از قبل ویژگی های آب لوله کشی خود را بدانیم. بدیهی است که بهترین کار این است که یک متخصص کیفیت آب را تجزیه و تحلیل کند. با این حال، اگر شیرهای آشپزخانه و حمام شما درخشش خود را از دست بدهند، صفحه دوش لکه‌های مات را نشان دهد یا کاشی‌ها لایه‌ای سفیدرنگ داشته باشند، احتمالاً با آب «سخت» روبرو هستیم.

چگونه اثرات آهک در ماشین لباسشویی و ظرفشویی را کاهش دهیم؟

بسته به سختی آب، درمان هایی (خانگی و تجاری) وجود دارد که می تواند به ما در از بین بردن رسوب آهک کمک کند.

اگر فکر می کنید که ماشین لباسشویی فقط روی مقاومت رسوبات آهکی جمع می کند، در اشتباهید. مشاهده تشکیل رسوب آهکی در هر قطعه ماشینی که با آب سخت تماس پیدا می کند، امکان پذیر است. جدا از مقاومت، تجمع آهک شدیدی نیز در دیگ وجود دارد.

راه حل های مختلفی برای حذف آهک از دیگ وجود دارد. انجام این تعمیر و نگهداری ساده تر از قبل است، زیرا امروزه اکثر ماشین های لباسشویی دارای برنامه تمیز کردن درام هستند. تمیز کردن ماشین لباسشویی با قرص ظرفشویی یکی از رایج ترین کاربردها است. با این حال، نباید فراموش کرد که این عمل ممکن است فواید و مضراتی داشته باشد.

شستشوی ماشین لباسشویی با روش های طبیعی نیز قابل انجام است. با مخلوط ساده ای که در خانه تهیه می کنید، می توانید فرمول تمیزکننده متفاوتی به دست آورید. برای این کار کافی است نصف لیوان جوش شیرین و نیم لیتر سرکه سفید را مخلوط کرده و در مخزن مواد شوینده دستگاه خود بریزید و دستگاه را روشن کنید. همچنین می توانید با مخلوط جوش شیرین و سرکه از تشکیل باکتری و کپک در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید، اما باید به خاطر داشته باشید که این محصولاتی که در ماشین خود استفاده می کنید برای این منظور تولید نمی شوند.

اگر پس از اتمام فرآیند تمیز کردن دیگ، تغییر قابل مشاهده ای احساس نکردید، ممکن است مقاومت دستگاه نیز نیاز به رسوب زدایی داشته باشد. راه حل های مختلفی برای تمیز کردن مقاومت هایی که آب را گرم کرده و مستقیماً با آب در تماس هستند وجود دارد. یکی از این موارد با حذف مقاومت و استفاده از مواد شیمیایی خطرناک مانند اسید سیتریک یا استیک انجام می شود. اگرچه این نوع ساینده های قوی در ابتدا تمیز کردن قابل توجهی را ارائه می دهند، اما می توانند قطعات پلاستیکی ماشین لباسشویی را تغییر شکل دهند.

استفاده از قرص ظرفشویی برای تمیز کردن مقاومتی، درست مانند تمیز کردن دیگ بخار، می تواند راه حل متفاوتی باشد. با این حال، نمی توان انتظار داشت که قرص های ظرفشویی که برای این منظور تولید نمی شوند، مقاومت هایی را که در معرض تجمع شدید آهک قرار دارند به طور موثر تمیز کنند.

اگر به این فکر می کنید که چگونه مقاومت ماشین لباسشویی را به طور طبیعی تمیز کنید، می توانید از مخلوط سرکه و آب لیمو که می توانید در خانه تهیه کنید، استفاده کنید. سرکه که با آب لیمو واکنش می دهد و خاصیت خورندگی به دست می آورد، در حل کردن رسوب آهک در مقاومت دستگاه بسیار ماهر است. اما این مخلوط که ساختار اسیدی دارد ممکن است باعث ایجاد تغییر شکل در دستگاه شود که عواقب جدی در پی خواهد داشت.

به طور خلاصه، امتحان این فرمول های خانگی برای حذف رسوب و مقاومت از دیگ، مسئولیت هایی را به همراه دارد. اگر دستگاهی ندارید که به اندازه کافی قدیمی باشد که دور انداخته شود، می توانید در وهله اول با استفاده از محصول ضد رسوب آهک که به صورت حرفه ای و فقط برای این منظور تولید می شود، به جای استفاده از روش های سنتی از تشکیل آهک جلوگیری کنید.

و یا در خانه خود یک رسوب زدا نصب کنید.این دستگاه‌ها به طور مداوم آب ورودی به ماشین لباسشویی و ظرفشویی را تصفیه می‌کنند و از رسوب آهک جلوگیری می‌کنند.

استفاده از مهار کننده آهک، جلوگیری از آهک!

نمی توان به دو کلمه ماشین لباسشویی و آهک جدا فکر کرد. زیرا مقدار زیادی از آب را آب سخت تشکیل می دهد که باعث تشکیل اثرات آهک در ماشین لباسشویی می شود. برای حفظ زیبایی روز اول لباسی که با دقت انتخاب کرده اید، برای ماندگاری طولانی مدت ماشین لباسشویی و صرفه جویی در مصرف انرژی، باید رسوب آهکی را که روی حیاتی ترین قسمت های ماشین تشکیل می شود، تمیز کنید. مقاومت و درام

اگر به دنبال روشی کاربردی تر و موثرتر هستید، می توانید با مهار کننده آهک به صورت قرص موثرترین نتیجه را دریافت کنید. با استفاده از یک قرص می توانید بدون نیاز به استفاده از مواد شوینده اضافی، در هزینه های خود صرفه جویی کنید و از تشکیل رسوب و رسوب آهک جلوگیری کنید.

اگر تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی ناشی از رسوب آهک را پیش بینی کنید و با پیکوالکترونیک تماس بگیرید و ما بهترین روش پیشگیری را برای مورد شما توصیه می کنیم.

یادآوری می کنیم که علاوه بر این، با خدمات تعمیر لوازم خانگی پیکو الکترونیک:

ما در منزل شما تعمیرات را انجام می دهیم.
ما نمایندگی هایی برای تمام مناطق تهران و حومه داریم.
در تمامی تعمیرات خود از قطعات نو و اورجینال با ضمانت کتبی 2 ساله استفاده می کنیم.

از شما دعوت می کنیم ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، جایی که به صورت دوره ای، پست هایی با نکات و پیشنهادات برای تعمیرات لوازم برقی و تعمیر لوازم خانگی در منزل آپلود می کنیم.