ترفندهای افزایش طول عمر تلویزیون

افزایش طول عمر تلویزیون

از مهم‌ترین نکات برای افزایش طول عمر تلویزیون‌های خانگی، شیوه‌ی استفاده از این وسیله و رعایت استانداردهایی است که استهلاک آن را به تعویق خواهد انداخت. در این مطلب، ۱۰ مورد از مهم‌ترین ترفندهای افزایش طول عمر تلویزیون را گردآوری کرده‌ایم. اگر برایتان مهم است که تلویزیونتان سالم بماند و کم‌تر دچار خرابی شود، این نکات را بخوانید، به خاطر بسپارید و رعایت کنید تا سال‌های سال از عملکرد تلویزیون خود، لذت ببرید.

محل نصب، اولین نکته از ترفندهای افزایش طول عمر تلویزیون

مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای تلویزون خود انجام دهید، انتخاب محل استاندارد و صحیح برای نصب آن است. ما در مقاله‌ای مجزا، به شما نکاتی را که در خصوص نصب تلویزیون باید مد نظر قرار دهید، بیان کرده‌ایم. به طور خلاصه در این‌جا یادآور می‌شویم که تلویزیون شما باید به دور از محلی که احتمال ضربه خوردن، و یا حرارت و دمای خیلی بالا وجود دارد؛ نصب گردد. ناگفته نماند که حرارت زیاد و هم‌چنین دمای بسیار پایین، سبب آسیب رسیدن به برد تلویزیون و قطعات داخلی آن خواهد شد.

استفاده از محافظ ولتاژ

از دیگر ترفندهای افزایش طول عمر تلویزیون، استفاده از محافظ ولتاژ در مسیر ورودی برق این دستگاه است. اگر نمی‌دانید که محافظ ولتاژ چیست و در هنگام خرید آن، به چه نکاتی بایست توجه داشته باشید، این مطلب را بخوانید. در این‌جا سیر تا پیاز محافظ ولتاژ را بیان کرده‌ایم. استفاده از محافظ ولتاژ مناسب، باعث می‌شود تا تلویزیون شما از آسیب‌های ناشی از نوسانات برق، در امان باشد.

افزایش طول عمر تلویزیون با مراقبت از ریموت کنترل

ریموت کنترل، دستگاه کوچکی است که به شما امکان می‌دهد تا از راه دور، به تلویزیون خود فرمان دهید و آن را کنترل کنید. روش کار خاصی برای عملکرد ریموت کنترل، وجود دارد. آسیب رسیدن به ریموت کنترل، می‌تواند تلویزیون شما را راهی تعمیرگاه کند. بنابراین از مهم‌ترین ترفندهای افزایش طول عمر تلویزیون، آن است که مراقبت کافی از ریموت کنترل خود به عمل آورید. بهتر است این ریموت را از دسترس کودکان دور نگه دارید و در محلی قرار دهید که احتمال ورود ضربه به آن، به حداقل‌ترین حد خود باشد.

تکنیک‌های صحیح نظافت، مؤثر در افزایش طول عمر تلویزیون

همیشه نظافت اصولی و صحیح از مهم‌ترین ترفندهایی است که می‌تواند در سلامت کالا، نقش داشته باشد. تمیز کردن تلویزیون، باید مطابق با اصول خاصی پیش برود. جنس دستمال، شوینده‌هایی که به کار می‌برید و حتی شیوه‌ی استفاده از این شوینده‌ها، در سلامت تلویزیون شما بسیار اهمیت دارد. اگر به دنبال آموزش استانداردهای نظافت تلویزیون هستید، توصیه می‌کنیم تا مطلب مربوطه را از این‌جا بخوانید.

دکوری گذاشتن ممنوع

بسیاری از افراد، از اشیای دکوری و تزیینی بر روی تلویزیون خود استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که این وسایل می‌توانند مشکلاتی را برای عملکرد تلویزیون به دنبال داشته باشند. سعی کنید دیزاین فضای تلویزیون را به شکل ساده در نظر بگیرید. این کار علاوه بر تمرکز بیش‌تر در هنگام استفاده و تماشای برنامه‌های تلویزیونی، در سلامت این دستگاه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

افزایش طول عمر تلویزیون با خاموش کردن دستگاه!

شاید نمی‌دانستید که تلویزیون شما در حالت استندبای نیز در حال کار است! بنابراین اگر زمانی شما از تلویزیون خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را کاملا خاموش کنید. قطعات تلویزیون نیز به استراحت نیاز دارند. کار کشیدن مداوم این قطعات سبب آسیب رسیدن به آن‌ها خواهد شد.

کلام آخر!

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

 

تلویزیون شما، دستگاهی است که با آن می‌توانید اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده‌ی خود بگذرانید. بنابراین توجه به سلامت این دستگاه، به معنای ارزش نهادن بر اوقات شما است. سعی کنید دستگاه خود را با ترفندهای یاد شده در این مطلب، به شیوه‌ی صحیح نگهداری کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری به عمل آورید. توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه آسیب و مشکل در تلویزیون خود، از باز کردن آن و بررسی قطعات داخلی پرهیز کنید. مگر آن‌که دانش کافی در این زمینه داشته باشید. شما می‌توانید برای عیب‌یابی و کنترل مشکل‌های به وجود آمده برای تلویزیون خود، با تعمیرکاران مجاز تماس بگیرید. پیکوالکترونیک، یکی از برترین تعمیرکارانی است که در این زمینه به شما خدمت‌رسانی خواهد کرد.