افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

8 راه برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی قهرمانان گمنام خانه شما هستند. واقعیت این است که آنها عملکردهای متنوعی از جمله تمیز کردن، خشک کردن و فشار دادن لباس ها را انجام می دهند. این می تواند گاهی اوقات باعث فرسودگی آنها سریعتر از آنچه تصور می کنید شود. اما نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا با این هشت نکته ساده به شما کمک کنیم طول عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید!

فیلترهای پرز و منافذ را بررسی کنید

بهتر است یک یا دو بار در ماه فیلتر پرز را تمیز کنید. پرز می تواند ایجاد شود و کارایی ماشین لباسشویی و خشک کن را کاهش دهد. برای انجام این کار، برق ماشین لباسشویی خود را قطع کرده و آن را از پریز جدا کنید. سپس اشیایی را که ممکن است داخل وان افتاده باشند و دسترسی به جایی که باید تمیز کنید را مسدود کنید بردارید. از یک مسواک قدیمی آغشته به آب گرم مخلوط با مواد شوینده (یا حتی سرکه) استفاده کنید و به آرامی هرگونه تجمعی در داخل هر دهانه اطراف جایی که آب در حین استفاده از آن خارج می شود پاک کنید – این شامل درزگیرهای پشت درها نیز می شود! پس از اتمام تمیز کردن تمام نواحی، باقیمانده صابون را با آب سرد کاملاً بشویید سپس بگذارید همه چیز کاملاً خشک شود و دوباره به برق وصل شوید.

مراقب هرگونه مشکل زهکشی با واشر باشید. با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا لوله های تخلیه را از نظر پرز بودن بررسی کند.

 

بیشتر مطالعه کنید : 5 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی قبل از شستشو، جیب ها را چک کنید

قبل از شستشو، جیب های خود را چک کنید. اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً چند اقلام در جیب خود دارید که در صورت گرفتار شدن در این چرخه ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند. کلیدها و سکه ها در اینجا مقصر آشکار هستند – آنها می توانند باعث آسیب به اجزای داخلی و همچنین به هم ریختگی لباس در طول چرخه شستشو شوند. اما حتی چیزی به بی ضرری مانند پرز می تواند در صورت عدم کنترل، پارچه های ظریف را ویران کند. به همین دلیل مهم است که قبل از گذاشتن لباس ها در ماشین لباسشویی، پرزهای جیب ها را بردارید!

اگر متوجه شدید که یک جیب سرسخت پر از پرز یا سایر زباله‌ها دارید که به راحتی بیرون نمی‌آیند (مانند تکه‌های کوچک کاغذ)، سعی کنید از آب گرم مخلوط با صابون ظرف‌شویی روی پارچه یا اسفنج استفاده کنید قبل از اینکه روش دیگری مانند پاک کردن را انجام دهید. جاروبرقی یا دمیدن هوا از طریق آن با هوای فشرده (که در صورت انجام نادرست ممکن است باعث آسیب شود).

 

بیشتر مطالعه کنید : چگونه فیلتر ماشین لباسشویی ال جی را تمیز کنم؟

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی در مصرف مواد شوینده زیاده روی نکنید

زیاده روی در مواد شوینده می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

قرار دادن مقدار قابل توجهی مواد شوینده ممکن است لباس ها را بهتر تمیز کند. اما اگر کف بیش از حد در درام وجود داشته باشد، واشر باید سخت‌تر کار کند، که می‌تواند منجر به چرخه‌های شستشوی اضافی شود. به طور معمول، چرخه چرخش ماشین لباسشویی یک ساعت طول می کشد تا کامل شود. اگر بیشتر طول بکشد ممکن است مشکلی پیش بیاید. همچنین، مقدار زیاد مواد شوینده می‌تواند روی لباس‌ها باقی بماند، که می‌تواند منجر به کدر شدن لباس‌ها و حتی آسیب به پارچه شود.

شما به مواد شوینده کمتری برای تمیز کردن با واشرهای امروزی بیشتری نیاز دارید زیرا آنها آب بسیار کمتری مصرف می کنند. برای اطلاع از میزان مواد شوینده برای هر چرخه شستشو، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی از بارگذاری بیش از حد خودداری کنید

بار بیش از حد ماشین لباسشویی می تواند آسیب جدی به ماشین شما وارد کند که می تواند منجر به بازنشستگی زودهنگام و پرداخت هزینه تعمیر شود.

در طول چرخه شستشو، لباس ها همچنین به فضای کافی برای حرکت نیاز دارند. اگر آن فضا را به آنها ندهید، قسمت های متحرک دستگاه شما را فرسوده می کند. اگر فضای کافی وجود نداشته باشد، چرخه آبکشی لباس های شما را به طور کامل تمیز نمی کند و باقی مانده مواد شوینده را پشت سر می گذارد.

هنگامی که بیش از حد لباس های شسته شده بیش از حد بارگیری می شود، برخی از ماشین ها ممکن است نامتعادل شوند و باعث سایش بیش از حد یاتاقان های خود شوند – یا حتی آنها را کاملاً بشکنند! یک بار خارج از تعادل نیز به انرژی بیش از حد لازم نیاز دارد و سطوح نویز در درام و همچنین ارتعاش را هنگام کار در سرعت های بالا (مانند چرخه های چرخش) افزایش می دهد. این استرس اضافی فشار بیشتری را به تمام قسمت های متحرک ماشین لباسشویی از جمله موتورهای پمپ و غیره وارد می کند، بنابراین بهترین کار این است که در صورت امکان بیش از حد وسایل خود را اضافه نکنید!

واشر را متعادل نگه دارید

برای اینکه لباسشویی خود را در حالت خوب نگه دارید، مهم است که از متعادل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اکثر مردم می دانند که نباید ماشین لباسشویی را بیش از حد پر کنید زیرا انجام این کار می تواند باعث عدم تعادل ماشین شود. این همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که چیزهای بسیار کمی در بار وجود داشته باشد.

  • اگر ماشین لباسشویی از تعادل خارج شود، اغلب می توان با اضافه کردن یا حذف چند مورد، مشکل را حل کرد.
  • اگر اجناس را با بند یا بند می‌شویید که به راحتی در شستشو گیر می‌کند یا پیچ خورده است، از یک کیسه مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که از چرخه یا حالت مناسب برای نوع باری که هنگام شستشو انجام می دهید استفاده کنید. تنظیم ماشین لباسشویی در چرخه “استاندارد” در حین شستن مقدار قابل توجهی از حوله ممکن است باعث عدم تعادل ماشین لباسشویی شود.

 

بیشتر مطالعه کنید :علت کار نکردن دکمه استارت لباسشویی

بارهای کامل را اجرا کنید

کارکردن بارهای کامل در ماشین لباسشویی همیشه مفید است. اگرچه شستن چند تکه لباس کثیف در طول هفته زمانی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما بهتر است فقط لباس‌های کثیف را بشویید. کم بار کردن دستگاه ممکن است منجر به چرخه های شستشو شود که تعادل ندارند، که به اجزای درایو فشار وارد می کند.

بهترین راه برای اطمینان از اثربخشی کامل این است که فقط شستشوهای بزرگ انجام دهید: دستگاه خود را با هر نظافتی که نیاز دارد پر کنید سپس آن را روشن کنید!

وسایل را بعد از اتمام در وان رها نکنید.

وسایل را بعد از اتمام در وان رها نکنید. درب باید باز بماند تا هوا در اطراف دستگاه به گردش درآید که به خشک نگه داشتن آن و عاری از کپک و میکروب و افزایش عمر آن کمک می کند.

حتما لباس ها را فورا بیرون بیاورید تا به چیز دیگری گیر نکنند و به هیچ قسمتی از دستگاه شما آسیب نرسانند. اگر این اتفاق افتاد و نتوانستید هر چیزی را که گیر کرده است بردارید، فوراً با یک متخصص تماس بگیرید!

تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید

مراقبت صحیح از ماشین لباسشویی می تواند طول عمر آن را چندین سال افزایش دهد.

به عنوان یک کاربر، کاری که می توانید انجام دهید این است که تمیز کردن معمولی را انجام دهید، و متخصصان با تجربه تعمیر لوازم خانگی را که دانش و تخصص لازم برای بازرسی اجزای ضروری مانند بخاری، موتور و لوله ها را دارند، دریافت کنید.

تعمیر و نگهداری منظم ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا در هزینه تعمیر و تعویض ماشین لباسشویی صرفه جویی کنید و هر ساله آن را مانند نو کار کنید.

نتیجه

با مراقبت و نگهداری مناسب، ماشین لباسشویی شما می تواند سال ها دوام بیاورد. با رعایت این نکات، می توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما برای مدت طولانی به درستی کار می کند!

تعمیر لباسشویی در تهران

اگر ساکن شهرهای تهران ( بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد ) هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیر لباسشویی در محل ، نصب یا سرویس آن کافیست به نمایندگی تعمیرات لباسشویی پیکوالکترونیک تماس بگیرید تعمیرکار لباسشویی متخصص برند شما در سریعترین زمان ممکن، برای خدمات‌رسانی اعزام خواهد شد.