جاروبرقی و نکات طلایی برای افزایش عمر آن

جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل محبوب و پرکاربرد برای نظافت است. مدل‌های مختلفی از این وسیله تولید و روانه‌ی بازار شده است. جاروهای رباتیک، جاروهای شارژی، جاروهای معمولی، انواع صنعتی آب و خاک خور و … برخی از رایج‌ترین مدل‌های جارو برقی به شمار می‌آیند. اما همه‌ی این مدل‌ها یک کار واحد انجام می‌دهند و آن رفع گرد و غبار و آلودگی از محیط می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا با راهکارهای افزایش عمر جاروبرقی و نکات مراقبت از آن بیش‌تر آشنا شویم. اگر شما نیز از این وسیله استفاده می‌کنید، مطالعه‌ی این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد.

ابزاری به نام جاروبرقی

در دنیای امروز، «سرعت» بسیار اهمیت پیدا کرده است. همه چیز خیلی سریع پیش می‌رود و شما برای انجام برخی کارها، زمان زیادی ندارید. نمونه‌اش همین نظافت منزل! این همه شوینده و برس و جاروهای مختلفی که می‌بینید، نتیجه‌ی همین سرعت بخشیدن به نظافت منزل است. وگرنه حجم و میزان کثیفی که ممکن است در خانه ایجاد شود، به نسبت گذشته تغییری نکرده است.

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای نظافت کف و سطوح مختلف، به کار می‌آید، جارو برقی است. احتمالاً شما نیز در خانه‌ی خود یک جارو برقی دارید. جاروبرقی در هنگام نظافت، عصای دستتان خواهد بود. اما این عصای دست (!) نیاز به مراقبت خواهد داشت. یعنی فارغ از مدل جارو برقی، برند و امکاناتی که دارد؛ شما باید بتوانید با آن درست رفتار کنید و راهکارهای افزایش عمر جاروبرقی را یاد بگیرید. وگرنه خیلی سریع جاروبرقی شما نیاز به تعمیرات پیدا خواهد کرد.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

البته اگر پیش از مطالعه‌ی این مطلب، جاروی شما خراب شده است، نگران نباشید. شما کافی است تا با پیکوالکترونیک تماس بگیرید. تیم پیکوالکترونیک، خدمات ویژه‌ای را برای سرویس و تعمیرات جارو برقی در نظر گرفته است. کافی است طی یک تماس و یا از طریق فرم‌های درخواست خدمات در وب سایت این مجموعه، مشکل خود را با پیکوالکترونیک در میان بگذارید. پیکوالکترونیک، یک تعمیرکار سیار است. بدون این‌که دغدغه‌ی حمل یا جابجایی جارو برقی خود را داشته باشید، تعمیرکاران در منزل شما حاضر می‌شوند. آن‌ها معاینات لازم را انجام می‌دهند و به این صورت عیب‌یابی برای جاروبرقی شما صورت می‌گیرد. سپس پیکوالکترونیک آستین‌ها را برای رفع عیب و تعمیرات جاروبرقی، بالا زده و یک دستگاه سالم و درست را به شما تحویل خواهد داد.

به هر حال در این مطلب، سعی داریم تا به شما نکاتی را آموزش دهیم که می‌تواند سلامت بیش‌تر جارو برقی‌تان را تضمین کند. بنابراین این مطلب را از دست ندهید.

یک برنامه‌ی روتین برای نظافت

نظم و بهداشت، از جمله مواردی هستند که به صورت دوره‌ای باید تکرار شوند. البته طول این دوره تا حد زیادی به نوع و سبک زندگی شما بستگی دارد. به طور مثال، ممکن است شما حیوان خانگی داشته باشید. بنابراین نظافت روزانه فرش و مبلمان و … در برنامه‌ی شما گنجانده خواهد شد. اگر بتوانید بر اساس بیش‌تر مواقع زندگی‌تان، برنامه‌ای را برای استفاده از جاروبرقی بچینید، استفاده از نکات مراقبت از جارو برقی هم برایتان راحت‌تر می‌شود.

نظافت جاروبرقی

جارو برقی، خاک و غبار منزل را می‌خورد. اما خودش هم نیاز به نظافت دارد. توجه داشته باشید که اگر نظافت جاروبرقی را فراموش کنید، امکان آسیب دیدن موتور و سوختن آن وجود دارد. بنابراین، در برنامه‌ی روتینی که برای استفاده از جارو برقی و نظافت خانه، تدارک دیده‌اید، بخشی را به نظافت جارو برقی اختصاص دهید.

نظافت جارو برقی، به مدل و برند دستگاه وابسته خواهد بود. بنابراین دفترچه راهنمای جارو برقی خود را یک بار بخوانید. برخی از مدل‌های جارو برقی، کیسه‌های چند بار مصرف و قابل شست‌وشو دارند. در برنامه‌ی نظافت این مدل‌ها، حتماً کیسه‌ها را به صورت کامل بتکانید و شست‌وشو دهید. برخی از قطعات و سری‌های جاروبرقی که قابل شست‌وشو هستند را جدا کرده و پس از شست‌وشو و خشک کردن، آن‌ها را به جای اصلی خود بازگردانید.

خالی کردن کیسه‌ی جاروبرقی 

تخلیه‌ی کیسه‌ی جاروبرقی
تخلیه‌ی کیسه‌ی جاروبرقی

جاروبرقی کشیدن با کیسه‌ی پر بلافایده خواهد بود. بنابراین حتماً کیسه‌ی جارو برقی را خالی کنید. فراموش نکنید که استفاده از جارو برقی با کیسه‌ی پر به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌کند که می‌تواند به داغ شدن و یا نیم‌سوز شدن و یا سوختن کامل موتور جاروبرقی بیانجامد.

شست وشو یا نظافت فیلتر

در جاروبرقی یک فیلتر قرار داده شده است. بعد از مکش غبار و خاک، این ذرات وارد فیلتر می‌شوند و هوای تمیز خارج شده از آن دوباره به محیط بیرون بازگردانده خواهد شد. برخی از انواع جارو برقی‌ها از فیلترهای قابل شست‌وشو استفاده می‌کنند. در این صورت می‌توانید شست‌وشوی فیلتر را نیز به برنامه‌ی نظافت جاروبرقی خود اضافه کنید.

پاک‌سازی اجسام نوک تیز، بزرگ و برنده از محیط

پیش از این‌که جارو برقی بکشید، با دست و یا جاروی دستی، اجسام بزرگ و تیز را از سطح بردارید. ورود این وسایل به داخل جارو سبب می‌شود تا لوله‌های خرطومی و ساختار داخلی جاروبرقی دچار آسیب دیدگی شود. 

مراقبت از سیم برق

یکی دیگر از قسمت‌های جارو برقی که نگهداری آن بسیار مهم است، سیم برق آن است. سیم برق جارو برقی نباید تا بخش انتهایی از جاروبرقی بیرون کشیده شود. بنابراین در هنگام استفاده از جارو برقی تلاش کنید تا سیم دچار کشیدگی نشود. توصیه می‌کنیم دوشاخه‌ی جارو برقی را به محافظ برق متصل کنید تا قطعی ناگهانی برق، به موتور دستگاه آسیبی نرساند.

استفاده با فاصله‌ی زمانی

شما در هنگام استفاده از جاروبرقی باید حواستان به درجه و میزان گرمای دستگاه باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تنها بازه‌های حداکثر ۱۵ دقیقه‌ای دستگاه جاروبرقی را روشن بگذارید و بعد از طی این زمان، به جارو استراحت بدهید.

مراقبت از چرخ‌های جاروبرقی

مراقبت از جاروبرقی
مراقبت از جاروبرقی

در بدنه‌ی جارو برقی، چرخ‌های تعبیه شده است که سبب می‌شود جاروبرقی به دنبال شما حرکت کند. در هنگام انتقال جاروبرقی از فضاهای پله‌دار و دارای اختلاف سطح، حواستان به چرخ‌های جارو برقی باشد و با حمل صحیح آن، از ضربه خوردن جاروبرقی، جلوگیری کنید.

عدم نظافت هر نوع آلودگی با جاروبرقی

هرچند که جارو برقی وسیله‌ی نظافت هست. اما نمی‌توان هر نوع آلودگی و با هر حجمی را با این وسیله از محیط پاکسازی کرد. بنابراین از نظافت مایعات و آب، گرد و غبار خیلی زیاد، شن و ماسه و ذرات درشت با جارو برقی خودداری نمایید. نفوذ این نوع مواد به داخل موتور جاروبرقی،می‌تواند سبب سوختن آن شوند. مگر این‌که جاروبرقی شما از مدل مخصوص خاک و آب باشد.

vacuum cleaner

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای جاروبرقی فعال است. تعمیر جاروبرقی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، بوش و انواع جاروهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی جاروبرقی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات جاروبرقی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر جاروبرقی پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر جاروبرقی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر جاروبرقی