ماشین لباسشویی و نکاتی که می‌تواند عمر آن را افزایش دهد!

مراقبت از ماشین لباسشویی

وضعیت بهداشت این روزها، حضور یک ماشین لباسشویی را در منزل الزامی می‌نماید. ماشین لباسشویی، دستگاهی برقی است که به شست‌وشو و آبکشی البسه می‌پردازد. این وسیله در انواع و برندهای مختلفی ساخته شده است که بسته به نیاز هر فرد قابل تهیه خواهد بود. افزایش عمر ماشین لباسشویی مانند هر وسیله‌ی دیگری مهم بوده و برای ما دغدغه است. هرچند کیفیت محصول ساخته شده بسیار اهمیت دارد اما با دانستن نکات مراقبتی، می‌توان افزایش عمر ماشین لباسشویی را شاهد باشیم. ما در این مطلب، قصد داریم تا نکاتی که به افزایش عمر ماشین لباسشویی کمک می‌کند را بیان کنیم. مطالعه‌ی این مطلب را به تمام استفاده کنندگان این وسیله، توصیه می‌کنیم.

دفترچه راهنمای دستگاه را حتماً بخوانید.

پیش از هر چیز، باید به مطالعه‌ی کامل دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود بپردازید. هیچ کس بیش‌تر از شرکت یا شخص تولید کننده، در رابطه با کالای تولید شده، اطلاعات ندارد. بنابراین موارد گفته شده در دفترچه راهنما را به دقت بخوانید و نکات مراقبتی آن را به خاطر بسپارید. توصیه‌های نوشته شده در دفترچه‌ی راهنمای ماشین لباسشویی برای هر برند ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل از به کار گیری و امتحان نکات مختلف که در دفترچه‌های برندهای دیگر ذکر شده است، بپرهیزید.

به ظرفیت ماشین خود توجه داشته باشید.

ظرفیت ماشین لباسشویی
ظرفیت ماشین لباسشویی

ماشین‌های مختلف با حجم‌های گوناگون ساخته می‌شوند. هر یک از انواع این ماشین‌ها، ظرفیت مخصوص به خود را دارد. در هنگامی که ماشین را پر می‌کنید، باید ظرفیت حداکثری ماشین را در نظر بگیرید. ریختن لباس بیش‌تر از ظرفیت ماشین لباسشویی، به موتور دستگاه فشار وارد کرده و به مرور آن را از کار می‌اندازد.

ماشین لباسشویی خود را نظافت کنید.

خود دستگاه‌ها نیز نیاز به نظافت دارند. از آن‌جایی که در ماشین‌های لباسشویی با شست‌وشو سروکار دارید، نظافت آن می‌تواند از رشد قارچ و کپک در محفظه‌ی داخلی جلوگیری کند. توصیه می‌شود هر چند مدت، یک‌بار ماشین را با آب داغ و شوینده‌ی مناسب به صورت خالی روشن کرده و شست‌وشو دهید.

گزینه‌ی دیگری که در خصوص نظافت این وسیله می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد، تمیز کردن فیلترهای داخلی آن است. محل دقیق این فیلترها را از روی راهنمای وسیله بخوانید و پیدا کنید.

محفظه‌ی پودر را همیشه تمیز نگاه دارید.

پودرها و شوینده‌های ماشین لباسشویی از محفظه‌ی جداگانه‌ای به سیستم آن وارد می‌شوند. از آن‌جایی که ماندگاری این مواد در یک محفظه برای مدت طولانی، می‌تواند رسوبات سختی را در آن‌جا شکل دهد، باید همواره از مواد اضافی تمیز شود. ناگفته نماند که رسوبات در این محل‌ها می‌تواند سبب انسداد لوله‌ها شده و عملکرد ماشین را مختل نماید.

مراقب بدنه‌ی ماشین باشید.

مراقبت از ماشین لباسشویی
مراقبت از ماشین لباسشویی

از قرار دادن این وسیله در محل‌های با رطوبت فراوان خودداری کنید. رسیدن رطوبت به بدنه‌ی این دستگاه می‌تواند آن را خراب کند. در حقیقت در چنین مواردی، بدنه‌ی ماشین برق پیدا می‌کند و در سیستم برقی ماشین لباسشویی، اتصال به وجود می‌آید.

از برنامه‌ی مناسبی برای شست‌وشو استفاده کنید.

بیش‌تر مدل‌های ماشین‌های لباسشویی، دارای برنامه‌های متنوعی برای شست‌وشوی لباس‌ها هستند. سعی کنید برحسب نیاز، از بهترین گزینه استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای آبکشی از آب داغ استفاده نکنید. این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، سبب خواهد شد تا دستگاه کم‌تر دچار خرابی شود. ناگفته نماند که برنامه‌ی اشتباه می‌تواند ماشین را دچار تکان‌های شدیدی کند و سروصداهای عجیب و غریبی از آن به گوش برسد.

از سرویس کاری ماشین لباسشویی غافل نمانید.

سرویس ماشین لباسشویی
سرویس ماشین لباسشویی

برحسب میزان استفاده‌ی خود، یک برنامه برای سرویس‌کاری آن در نظر داشته باشید. سرویس کاری در دوره‌های منظم سبب می‌شود تا دستگاه کم‌تر نیاز به تعمیرات پیدا کند. علاوه بر آن، معاینات فنی که در هر سرویس انجام می‌شود، سبب کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود.

البته این جمله را آویزه‌ی گوشتان کنید که برای سرویس ماشین لباسشویی از تعمیرکاران مجاز و متخصص استفاده کنید. به عبارت دیگر، فرقی ندارد از چه برند و مدلی از ماشین لباس شویی استفاده می‌کنید. در هر صورت تعمیرکار متخصص بهتر می‌تواند تعهدات خود را در قبال سرویس وسیله عملی نماید.

تیم متخصص پیکوالکترونیک، با سال‌های سال تجربه در زمینه‌ی تعمیرات و سرویس انواع برندهای ماشین لباسشویی، آماده‌ی خدمات‌رسانی به هم‌وطنان عزیز است. در صورت خرابی و نیاز ماشین لباسشویی شما به تعمیرات و سرویس، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند.

بدون شک با دریافت تنها یک‌بار خدمات سرویس از تعمیرکاران پیکوالکترونیک، برای همیشه مشتری این مجموعه باقی خواهید ماند. خدمات به صورت کاملاً تخصصی و شفاف و نیز با هزینه‌ی بسیار مناسب در محل مشتری انجام می‌گیرد. 

خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد و هم‌چنین شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر در منزل شما صورت می‌گیرد.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی