ال‌جی و سامسونگ، 2 تا از غول‌های تولیدکننده‌ی تلویزیون‌های هوشمند

لوگوهای ال‌جی و سامسونگ

ال‌جی و سامسونگ برندهایی هستند که حتما شما نیز نام آن‌ها را شنیده‌اید. تولیدات این برندها در زمینه‌ی لوازم خانگی از جمله تلویزیون‌های هوشمند می‌باشد. تلویزیون‌های هوشمند، گزینه‌ی جدیدی هستند که انتخاب آن با چالش مواجه خواهد بود. ال‌جی و سامسونگ دو تا غول‌های تولیدکننده‌ی تلویزیون در این سال‌ها هستند. بهتر است بگوییم که بیش‌ترین سهم در بازار تلویزیون‌های هوشمند، در این چند سال، در دست برندهای ال‌جی و سامسونگ بوده است. در این مقاله، قصد داریم تا تلویزیون‌های هوشمند این دو برند را با هم مقایسه کنیم. این مقایسه، کمک می‌کند تا برند با عملکرد بهتر را تشخیص دهیم. بنابراین اگر در انتخاب گزینه‌ی بهتر برای خرید تلویزیون هوشمند بین برندهای ال‌جی و سامسونگ، مردد هستید؛ مطالعه‌ی این مقاله می‌تواند کمک کننده باشد.

برند ال‌جی و سامسونگ

تلویزیون هوشمند ال‌جی و سامسونگ
تصاویری از تلویزیون هوشمند ال‌جی و سامسونگ

هر دوی برندهای ال‌جی و سامسونگ، برندهای معروفی هستند. هم‌چنین هر دوی آن‌ها متعلق به کره جنوبی می‌باشند. زمینه‌ی فعالیت هر دو برند نیز به صورت خوشه‌ای است. شرکت‌های خوشه‌ای به شرکت‌هایی گفته می‌شود که در چند صنعت، فعالیت دارند. هر دوی این برندها، محصولاتی باکیفیت و مطابق با تکنولوژی روز را به بازار ارائه می‌کنند. بنابراین قیاس بین این دو برند بسیار سخت است. در ادامه، تلویزیون‌های برند ال‌جی را با تلویزیون‌های برند سامسونگ مقایسه کرده‌ایم.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون‌های امروزی دیگر مانند مدل‌های قدیمی نیستند! بلکه به لطف فناوری، چیزی فراتر از یک «تلویزیون معمولی» هستند. آن‌ها، با کمک تکنولوژی، به «تلویزیون‌های هوشمند» تبدیل شده‌اند.

تصاویر شفاف‌تر، پنل‌هایی ظریف‌تر، سخت‌افزاری قوی‌تر و بسیاری از امکانات جانبی که در سیستم‌های عامل این تلویزیون‌های هوشمند گنجانده شده است، آن را به محصولی متفاوت تبدیل کرده است.

تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ

همان‌طور که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، ال‌جی و سامسونگ، هر دو برندهای مطرحی هستند. هر دوی این برندها نیز به تولید تلویزیون‌های هوشمند پرداخته‌اند. یعنی تلویزیون‌هایی که در داخل خود، پر از آپشن‌ها و گزینه‌های تازه‌ هستند. در این‌جا یک‌ سؤال مطرح می‌شود. کدام برند بهتر است؟ تلویزیون هوشمند برند ال‌جی بخریم یا تلویزیون هوشمند برند سامسونگ؟ 

در پاسخ به سؤال مطرح شده، باید ذکر کنیم که هر دوی این برندها، مزایا و معایب خود را دارند. یعنی در محصولات مختلفی که هر یک از برندهای ال‌جی و سامسونگ، به بازار ارائه کرده‌اند، هم نمونه‌های خوب و هم نمونه‌های بد، دیده می‌شود. پس به طور قطعی نمی‌توان نظر داد که برند ال‌جی برتر است یا برند سامسونگ. به عبارت دیگر پاسخ به این سؤال بستگی دارد به مدل تلویزیون انتخابی. اما ما در این‌جا معیارهایی را ذکر کرده‌ایم که برای انتخاب تلویزیون هوشمند بهتر، به شما کمک می‌کند. بنابراین اگر برای خرید تلویزیون هوشمند، بین مدلی از برند ال‌جی و یا سامسونگ، مردد شده‌اید، با این معیارها می‌توانید، گزینه‌ی بهتر را خریداری کنید.

پنل نمایشگر تلویزیون هوشمند ال‌جی یا سامسونگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تلویزیون هوشمند، پنل نمایشگر آن است. باید بدانید که ال‌جی و سامسونگ در انتخاب پنل نمایشگر، عملکردی متفاوت دارند. تلویزیون‌های هوشمند برند ال‌جی، از نمایشگرهای OLED برخوردار هستند. این در حالی است که پنل نمایشگر مورد استفاده در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از نوع QLED خواهد بود.

با توجه به توضیحات فراوانی که در خصوص پنل نمایشگر OLED و QLED وجود دارد، توصیه می‌کنیم تا مطلب آشنایی با پنل نمایشگر OLED و QLED را مطالعه کنید. این مقاله، شما را متوجه می‌سازد که دقیقاً تفاوت بین پنل نمایشگر OLED و QLED چیست.

در نهایت، باید بگوییم که پنل‌های OLED از ظرافت بیش‌تری برخوردار هستند. بنابراین اگر ضخامت تلویزیون هوشمند، برای شما حائز اهمیت است، ال‌جی، می‌تواند گزینه‌های ظریف‌تری را در اختیارتان بگذارد. ناگفته نماند که پنل‌های OLED را نهایتاً تا ۸۸ اینچ می‌توان ساخت.

پنل‌های QLED که در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به کار می‌رود،  روشن‌تر هستند. هم‌چنین گفته می‌شود که طول عمر و ابعاد این پنل‌ها، بالاتر خواهد بود. قیمت پنل‌های QLED نیز معمولاً پایین‌تر خواهد بود. البته این پنل‌ها در تفکیک نقاط تیره و روشن و هم‌چنین عمق رنگ مشکی، عملکرد خوبی ندارند.

سیستم عامل تلویزیون هوشمند ال‌جی یا سامسونگ

سیستم عامل تلویزیون هوشمند
تصویری از سیستم عامل تلویزیون هوشمند

یکی دیگر از مشخصاتی که در تلویزیون‌های هوشمند، برجسته است، سیستم عامل به کار برده شده در آن است. برندهای ال‌جی و سامسونگ، رویه‌ای متفاوت را برای انتخاب سیستم عامل برای تلویزیون‌های هوشمند خود، در نظر گرفته‌اند.

سیستم عاملی که ال‌جی بر روی تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کند، LG webOS است. سیستم عاملی که سامسونگ بر روی تلویزیون‌های هوشمند تولید خود، به کار گرفته، سامسونگ تایزن نام دارد. هر کدام از این سیستم‌های عامل، مزایا و معایب خود را دارند. برخی از مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب این سیستم‌های عامل، در ادامه آورده شده است.

مزایای سامسونگ تایزن

سرعت بالا برای گشت و گذار در منوها

دسترسی رایگان به شبکه‌های گوناگون با در اختیار داشتن سرویس تی وی پلاس.

معایب سامسونگ تایزن

تعداد برنامه‌های این سیستم عامل، کم است.

جست‌وجوی چندان خوبی ندارد.

دستیار صوتی بیکسبی در مقایسه با گوگل اسیستنت ضعیف است.

مزایای LG webOS

دستیار صوتی الکسا و گوگل اسیستنت دارد.

سرعت گشت و گذار در منوها بالا است.

برنامه‌های بیش‌تری در قیاس با سامسونگ تایزن دارد.

برنامه‌های استریمینگ در این سیستم عامل، در صورت سوییچ به سایر برنامه‌ها، باز می‌ماند.

با توجه به عدم مشاهده‌ی ضعف خاصی در خصوص سیستم‌های عامل ال‌جی یا همان LG webOS، می‌توان گفت که از لحاظ سیستم عامل، ال‌جی عملکرد بهتری داشته است.

قابلیت‌های تلویزیون هوشمند ال‌جی یا سامسونگ

مقایسه تصویر تلویزیون ال‌جی و سامسونگ
مقایسه تصویر تلویزیون ال‌جی و سامسونگ

شرکت سامسونگ، بر روی تلویزیون‌های هوشمند خود، از قابلیت HDR10+ استفاده می‌کند. اما شرکت ال‌جی از قابلیت دالبی ویژن استفاده می‌کند. دالبی ویژن باعث می‌شود تا کیفیت تصاویر فوق‌العاده بالا باشد. البته هزینه‌ی دالبی ویژن بسیار بالاتر است.

بنابراین، می‌توان گفت که از لحاظ کیفیت در خصوص قابلیت‌های تلویزیون هوشمند، ال‌جی عملکرد بهتری دارد. هرچند که برای افرادی که بودجه‌ی محدودتری دارند، سامسونگ نیز کفایت می‌کند.

با توجه به چیزی که در این مقاله، بیان شد، متوجه رقابت شدید این دو برند شدید. هرچند که بر اساس مواردی که ما ذکر کردیم، ال‌جی در خصوص عملکرد، تلویزیون‌های بهتری را به بازار ارائه داده است. البته در بازاریابی، فاکتور قیمت بسیار اهمیت دارد. کیفیت بالا، سبب می‌شود تا هزینه‌های تولید و بالطبع آن هزینه‌ی نهایی کالا بالا رود. در نتیجه می‌توان گفت که سامسونگ از نظر اقتصادی عملکرد بهتری داشته است. به عبارت بهتر، بازار فروش تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ،‌موفق‌تر از ال‌جی بوده است. پس برای انتخاب تلویزیون هوشمند میان برندهای ال‌جی و سامسونگ، باید به فاکتور بودجه‌ی خود توجه داشته باشید. اگر بودجه‌ی کافی دارید، ال‌جی گزینه‌های باکیفیت‌تری پیش رویتان می‌گذارد. اما در صورت محدودیت بودجه، با تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نیز به ایده‌آل های خود می‌رسید.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *