انواع نور پس زمینه LED

انواع نور پس زمینه LED

انواع نور پس زمینه LED

  • LED آرایه کامل در مقابل Direct LED
  • چند نوع نور پس زمینه وجود دارد؟
  • چه نوع نور پس زمینه ای در نمایشگرهای LED استفاده می شود؟
  • نور مستقیم LED و نور محیطی چیست؟
  • نور مستقیم LED در مقابل OLED
  • LED آرایه کامل در مقابل مینی ال ای دی
  • نور ساید سامسونگ در مقابل نور مستقیم

LED آرایه کامل در مقابل Direct LED

صفحه نمایش های LCD از خود نور ساطع نمی کنند. آنها به یک منبع نور نیاز دارند و نور پس زمینه LED بر بازار مسلط است. در این مقاله، Bill Cheung of Orient Display مروری جامع از فناوری نور پس‌زمینه LED ارائه می‌کند و در مورد انواع مختلف، فناوری‌های درایور، انحراف رنگ، گزینه‌های روشنایی و موارد دیگر بحث می‌کند.

LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) مدت هاست که تکنولوژی غالب در دنیای نمایشگرها بوده است. درست است که برخی از فناوری‌های نمایشگر رقیب در حال ظهور هستند، مانند OLED (دیود ساطع نور ارگانیک)و میکرو LED، که پتانسیل تهدید موقعیت LCD در بازار را دارند. اما هر دو در حال حاضر فقط در بازارهای رده بالا استفاده می شوند.

یک صفحه LCD نمی تواند به خودی خود نور ساطع کند. برای استفاده از صفحه نمایش LCD  در محیطی با نور کم، لازم است از نور پس زمینه به عنوان منبع نور استفاده شود.

چندین فناوری وجود دارد که قادر به تولید نور پس زمینه هستند: EL (الکترولومینسانس)، CCFL (لامپ های فلورسنت کاتد سرد) و LED (دیود ساطع کننده نور).

بیشتر مطالعه کنید: تلویزیون QLED یا OLED: کدام فناوری بهتر است؟

 

چند نوع نور پس زمینه وجود دارد؟

اساساً دو نوع ساختار نور پس زمینه وجود دارد،  Edge LED  و Direct LEDعمدتاً در نمایشگرهای LCD با اندازه کوچک مانند تلفن های همراه، لپ تاپ ها و مانیتورها استفاده می شود. منابع نور اصلی صفحه نمایش های LCD کوچک عمدتا LED هستند.

چه نوع نور پس زمینه ای در نمایشگرهای LED استفاده می شود؟

یک صفحه نمایش ال سی دی با نور پس زمینه LED یک نمایشگر کریستال مایع است که از LED برای نور پس زمینه به جای نور پس زمینه فلورسنت کاتد سرد (CCFL) استفاده می کند. ال سی دی های با نور پس زمینه LED از فناوری TFT LCD (نمایشگر کریستال مایع ترانزیستور لایه نازک) مانند LCD های با نور پس زمینه CCFL استفاده می کنند، اما مزایای متعددی نسبت به آنها دارند.

نور مستقیم LED و نور محیطی چیست؟

نور پس‌زمینه مستقیم/تمام آرایه به این معنی است که LED‌ها در همه جای پشت صفحه LCD تلویزیون قرار دارند. تلویزیون‌های دارای نور Edge LED فقط دارای LED در کناره‌های صفحه (معمولاً دو طرف مقابل) هستند و این LED‌ها وظیفه روشن کردن کل صفحه را بر عهده دارند.

بیشتر مطالعه کنید: چگونه بفهمم صفحه نمایش من LED یا LCD است؟

نور مستقیم LED در مقابل OLED

نور پس‌زمینه‌های  ال‌ای‌دی نوارهای کوچکی از نور یا منابع نوری هستند که در یک صفحه نمایش، تلویزیون یا نمایشگر قرار می‌گیرند تا روشنایی را به صفحه نمایش دهند. تمام تلویزیون های ال ای دی پنل های LCD با نور پس زمینه LED هستند. یک اشتباه رایج این است که باور کنیم صفحه نمایش LED با صفحه نمایش LCD متفاوت است، در حالی که اساساً آنها یکسان هستند. LED ها به بهترین وجه به عنوان زیرمجموعه ای از دستگاه های LCD توصیف می شوند.

LCD مخفف Liquid Crystal Display، نوعی نمایشگر یا صفحه نمایش – و فناوری صفحه تخت – است که بر اساس هزاران یا میلیون ها پیکسل چیده شده در یک شبکه مستطیل شکل است. وقتی صفحه LCD روشن است، هر پیکسل یک زیرپیکسل قرمز، سبز یا آبی (RGB) را انتخاب می کند که روشن یا خاموش است. وقتی پیکسل‌ها خاموش می‌شوند، بخش جداگانه سیاه و زمانی که همه زیرپیکسل‌ها روشن هستند، سفید به نظر می‌رسد. در مجموع، پیکسل‌های مرتب شده، واضح‌ترین تصویر را بر روی صفحه نمایش در حالت روشن یا خاموش ارائه می‌دهند.

نور پس زمینه LED پیکسل ها را از پشت روشن می کند و آنها را غنی تر و روشن تر نشان می دهد. همه صفحه‌های LCD دارای نور پس‌زمینه نیستند، و برای آنهایی که دارند، همه از نور پس‌زمینه LED استفاده نمی‌کنند. برخی از نمایشگرها نیز از نور CCFL یا لامپ های فلورسنت کاتد سرد استفاده می کنند. اگرچه لازم به ذکر است که نمایشگرهای CCFL به نفع پنل های LED با نور پس زمینه کنار گذاشته می شوند.

بیشتر مطالعه کنید: افزایش عمر صفحه نمایش تلویزیون |یک صفحه LED چقدر عمر می کند؟

LED آرایه کامل در مقابل مینی ال ای دی

در سال های اخیر، تلویزیون های صفحه تخت به دلیل عوامل متعددی از LCD دور شده اند. آنها نه تنها دیرتر پاسخ دادند، بلکه قبض برق را نیز در دراز مدت افزایش دادند. علاوه بر این، کنتراست نمایش رنگ خاموش شد و رنگ‌های سیاه خاکستری به نظر می‌رسند.

این مشکلات ذکر شده در تلویزیون های LCD جای خود را به تلویزیون های LED داد که تمام ویژگی های منفی مرتبط با تلویزیون های LCD را برطرف کرد. در مقایسه، تلویزیون های LED زمان پاسخگویی بهتر، روشنایی بیشتری دارند و مصرف انرژی بیشتری دارند. با این حال، انواع مختلفی از تلویزیون های LED وجود دارد که بر روی تصویر و ظاهر صفحه نمایش تاثیر می گذارد.

تلویزیون های ال ای دی با نور مستقیم تلویزیون هایی با نور ال ای دی هستند که مستقیماً در پشت پنل ال سی دی قرار دارند. با میزان پوششی که این اجرا دارد، روشنایی و کنتراست کلی بهتر از تلویزیون‌های LED Edge Lit است. تلویزیون‌های LED با نور مستقیم معمولاً ضخیم‌تر و گران‌تر تولید می‌شوند.

هیچ پاسخ مستقیمی برای این سوال وجود ندارد زیرا بستگی به هدف تلویزیون دارد. به عنوان مثال، بهترین مانیتورهای حرفه ای از LED های نور مستقیم استفاده می کنند زیرا کیفیت کلی تصویر بهتر است. با این حال، برای کسانی که خواهان یک تلویزیون پروفایل باریک هستند، نورپردازی Edge بهترین است.

بیشتر مطالعه کنید: کنتراست در پنل های LCD و LED: آنچه باید بدانید

نور ساید سامسونگ در مقابل نور مستقیم

یک صفحه نمایش ال سی دی با نور پس زمینه LED یک نمایشگر کریستال مایع است که از LED برای نور پس زمینه به جای نور پس زمینه فلورسنت کاتد سرد (CCFL) استفاده می کند. LCD با نور پس‌زمینه LED از فناوری‌های TFT LCD (نمایشگر کریستال مایع ترانزیستور فیلم نازک) مانند LCD‌های با نور پس‌زمینه CCFL استفاده می‌کند، اما مزایای زیادی نسبت به LCD‌های با نور پس‌زمینه CCFL دارد.

برخلاف نمایشگرهای OLED و microLED، ال سی دی ها نمی توانند به رنگ مشکی واقعی در پیکسل های روشن شده توسط نور پس زمینه دست پیدا کنند. برخی از نمایشگرهای LCD با نور پس‌زمینه LED از مناطق تیره‌کننده موضعی برای افزایش کنتراست بین نواحی روشن و تاریک صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند، اما این امر می‌تواند منجر به یک اثر روی پیکسل‌های تاریک واقع در یک منطقه روشن یا مجاور آن شود.. این می تواند در مقایسه با صفحه نمایش های LCD با نور پس زمینه CCFL به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود. با این حال، اگر نمایشگر اجازه دهد که الگوریتم کاهش نور محلی از طریق نرم‌افزار غیرفعال شود، هر گونه اثر شکوفایی به قیمت از بین بردن برخی از قابلیت‌های افزایش کنتراست نمایشگر حذف می‌شود.

روش کاهش نور پس زمینه محلی اجازه می دهد تا سطح شدت نور برخی از مناطق تاریک صفحه نمایش به صورت پویا کنترل شود، در نتیجه نسبت کنتراست دینامیکی بسیار بالاتری به دست می آید، اگرچه به قیمت کاهش جزئیات اشیاء کوچک و روشن روی صفحه نمایش تاریک می شود.

 

تعمیر لوازم خانگی در منزل با پیکو الکترونیک

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک به عنوان نمایندگی تلویزیون ال جی در تهران ، مشغول به فعالیت می باشد. در این مرکز، تعمیر صفحه تلویزیون ال جی بصورت شبانه روزی توسط تکنسین های با تجربه و حرفه ای انجام می شود. به عبارتی در هر ساعت از شبانه روز و در هفت روز هفته، حتی در ایام تعطیل رسمی، این مرکز آماده ی ارائه ی مشاوره تعمیرات لوازم خانگی و انجام کلیه خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل یا در کارگاه تعمیرات می باشد.

معمولا برای راحتی مشتریان تعمیر تلویزیون ال جی در منزل انجام می شود، اما اگر بنا به تشخیص تکنسین، لازم باشد تا تعمیرات در کارگاه انجام شود، خدمات حمل و نقل توسط این مرکز خدمات پس از فروش نیز انجام می شود، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد. همچنین پس از انجام تعمیرات، دستگاه شما شامل گارانتی شرکتی معتبر به مدت شش ماه می باشد.با ما در تماس باشید…