تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

چگونه می توانم تلویزیون خود را از طریق تلفن خود کنترل کنم؟

امروزه تلویزیون مدت هاست که دیگر دستگاهی برای نمایش برنامه های تلویزیونی نیست. و به یک مرکز چند رسانه ای تبدیل شده است که می تواند به عنوان مانیتور، تماشای هر فیلم، مشاهده تصویر از رایانه و بسیاری از کارهای دیگر استفاده شود. اضافه می کنیم که نه تنها خود تلویزیون ها تغییر کرده اند، بلکه روش های کنترل آنها نیز تغییر کرده است. اگر قبلاً سوئیچینگ به صورت دستی روی خود دستگاه انجام می شد یا ما به کنترل از راه دور متصل بودیم، اکنون می توانید به سادگی از یک تلفن هوشمند در صورتی که معیارهای خاصی را برآورده می کند و نرم افزار خاصی دارد استفاده کنید. بیایید سعی کنیم آن را با جزئیات بیشتری کشف کنیم.

 

آموزش کنترل انواع تلویزیون با گوشی موبایل

همانطور که قبلاً مشخص شد، در صورت تمایل می توانید کنترل تلویزیون را از تلفن هوشمند خود پیکربندی کنید تا مانند یک کنترل از راه دور کار کند. با این شروع کنیم که بسته به ویژگی های ارتباطی تلویزیون، می توان آن را از طریق تلفن هوشمند با استفاده از دو نوع فناوری کنترل کرد:

 

اتصال Wi-Fi یا بلوتوث |تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با استفاده از پورت مادون قرمز

اولین نوع اتصال با مدل هایی که از عملکرد تلویزیون هوشمند پشتیبانی می کنند یا با مدل هایی که ست تاپ باکس در سیستم عامل اندروید به آنها متصل است امکان پذیر خواهد بود. نوع دوم اتصال برای همه مدل های تلویزیون مرتبط خواهد بود. علاوه بر این، برای تبدیل تلفن همراه خود به یک کنترل از راه دور مجازی و کنترل تلویزیون، می‌توانید نرم‌افزارهای ویژه‌ای را نصب کنید که معمولاً سازندگان آن را برای جلب توجه کاربران به پیشرفت‌های خود ایجاد می‌کنند. برنامه ها را می توان از Play Market یا App Store دانلود کرد.

اگرچه نسخه های جهانی وجود دارد که به شما امکان می دهد به مارک تلویزیون توجه نکنید و هیچ دستگاهی را از تلفن خود کنترل کنید.

 

برنامه ها | تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون | معرفی اپلیکیشن ها

برای تبدیل یک گوشی هوشمند به یک کنترل از راه دور الکترونیکی، باید نرم افزارهای خاصی را نصب کنید

Assistente TV

اولین برنامه ای که برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون شایسته توجه است،Assistente TV است. ویژگی آن این است که پس از نصب، گوشی هوشمند به نوعی ماوس بی سیم کاربردی تبدیل می شود. این به شما امکان می دهد نه تنها کانال را تغییر دهید، بلکه از برنامه های نصب شده روی تلویزیون نیز استفاده کنید. این اپلیکیشن توسط شرکت چینی شیائومی ساخته شده است.

اگر در مورد قابلیت های این برنامه با جزئیات بیشتری صحبت کنیم باید نام ببریم:

  • توانایی اجرای برنامه ها؛
  • ناوبری بین آیتم های منو؛
  • توانایی برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی و چت؛
  • امکان ذخیره اسکرین شات ها در حافظه گوشی؛
  • پشتیبانی از تمامی نسخه های سیستم عامل اندروید؛
  • نرم افزار رایگان؛
  • عدم تبلیغات

 

در عین حال، برخی از معایب وجود دارد:

  • گاهی هنگ میکند؛
  • توابع همیشه به درستی کار نمی کنند.

این به دلیل ویژگی های سخت افزاری یک دستگاه خاص و توسعه نرم افزار نه چندان خوب است.

 

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از راه دور با برنامه  Telecomando TV

برنامه دیگری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از راه دور است. این نرم افزار جهانی است و به شما امکان می دهد تلویزیون خود را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. درست است، این برنامه از بعضی زبان ها پشتیبانی نمی کند. اما رابط کاربری آنقدر ساده و سرراست است که حتی یک کودک هم می تواند ویژگی های برنامه را درک کند. در اولین راه اندازی، باید نوع اتصالی را که برای کنترل تلویزیون خانگی شما استفاده می شود را انتخاب کنید:

آدرس IP تلویزیون؛
پورت مادون قرمز
مهم است که این برنامه از کار با انبوهی از مدل های تولید کنندگان پیشرو تلویزیون، از جمله سامسونگ، شارپ، پاناسونیک، ال جی و دیگران پشتیبانی می کند.

تعداد زیادی عملکرد برای کنترل تلویزیون مورد نیاز است: می توانید آن را خاموش و روشن کنید، یک صفحه کلید عددی وجود دارد، می توانید سطح صدا را افزایش یا کاهش دهید و کانال ها را تغییر دهید. یک مزیت مهم در دسترس بودن پشتیبانی از مدل های دستگاه با نسخه ای از اندروید 2.2 خواهد بود.

از کاستی ها فقط می توان وجود تبلیغات گاهی پاپ آپ را نام برد.

 

بیشتر مطالعه کنید : چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟

کنترل تلویزیون با موبایل اندروید با برنامه  Telecomando TV universale facile

Easy Universal TV Remote همچنین یک برنامه رایگان است که به شما امکان می دهد تلفن هوشمند خود را به یک کنترل از راه دور تلویزیون تبدیل کنید. این برنامه تنها در رابط کاربری با برنامه های مشابه متفاوت است. این یک پیشنهاد رایگان است، به همین دلیل است که گاهی اوقات تبلیغات ظاهر می شود. از ویژگی های این نرم افزار امکان کار با گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید از نسخه 2.3 و بالاتر است. کاربر مجموعه ای استاندارد از توابع برای چنین برنامه هایی را در اختیار دارد:

  • فعال سازی دستگاه؛
  • تنظیم صدا؛
  • تغییر کانال

برای پیکربندی برنامه، به سادگی یک مدل تلویزیون سازگار و 1 نوع از 3 نوع انتقال سیگنال موجود را انتخاب کنید.

رابط نرم افزار بسیار ساده است، که به افراد بی تجربه اجازه می دهد تا برنامه را به سرعت و به راحتی پیکربندی کنند.

 

Telecomando OneZap

OneZap Remote – با نرم افزار ارائه شده در بالا تفاوت دارد زیرا این برنامه پولی است. از بیش از دویست مدل تلویزیون، از جمله مدل های مارک: سامسونگ، سونی، ال جی پشتیبانی می کند. با گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید نسخه 4.0 نصب شده کار می کند. جالب است که کاربر در اینجا می تواند از منوی کلاسیک استفاده کند یا منوی خود را ایجاد کند. به عنوان بخشی از سفارشی‌سازی OneZap Remote، می‌توانید شکل دکمه‌ها، اندازه آن‌ها، رنگ کنترل از راه دور مجازی را تغییر دهید. در صورت تمایل، کلیدهای کنترلی برای پخش کننده دی وی دی یا ستاپ باکس تلویزیون را می توان به صفحه نمایش اضافه کرد.

لطفاً توجه داشته باشید که این برنامه از همگام سازی بین تلویزیون و تلفن هوشمند فقط از طریق Wi-Fi پشتیبانی می کند.

 

کنترل تلویزیون با گوشی سامسونگ با Telecomando universale Samsung

آخرین برنامه ای که می خواهم برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون در مورد آن بگویم، کنترل از راه دور جهانی سامسونگ است. این سازنده کره جنوبی یکی از معروف ترین برندهای تلویزیون است. بنابراین، جای تعجب نیست که این شرکت تصمیم گرفت پیشنهاد خود را برای خریداران تلویزیون توسعه دهد که به آنها امکان می دهد دستگاه های خود را با استفاده از یک تلفن هوشمند کنترل کنند. نام کامل برنامه Samsung SmartView است. این ابزار بسیار مفید و آسان برای استفاده است. و یک ویژگی جالب دارد – توانایی انتقال تصاویر نه تنها از تلفن هوشمند به تلویزیون، بلکه برعکس. یعنی در صورت تمایل، اگر در خانه نیستید، همچنان می توانید از تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید، اگر گوشی هوشمندی در دست دارید.

باید اضافه کرد که تلویزیون های ال جی یا هر سازنده دیگری از کنترل از طریق این برنامه پشتیبانی نمی کند که یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار است. مزیت نسبتاً جدی این نرم افزار تطبیق پذیری آن است که در توانایی کنترل نه تنها تلویزیون های سامسونگ، بلکه سایر تجهیزات مارک دار که دارای پورت مادون قرمز هستند نیز بیان می شود. اگر شخصی چندین تلویزیون از مارک مورد نظر را در خانه داشته باشد، فرصتی وجود دارد که برای هر مدلی یک نشانک جداگانه ایجاد کند تا گیج نشود.

و اگر ستاپ باکس یا سیستم صوتی به هر تلویزیونی متصل باشد، در این برنامه امکان پیکربندی کنترل این تجهیزات در یک منو وجود خواهد داشت.

علاوه بر این، مزایای این برنامه به شرح زیر است.

  • امکان تشکیل ماکروها شما به راحتی می توانید لیستی از اقدامات را در هر کلیک ایجاد کنید. ما در مورد عملکردهایی مانند تعویض کانال، فعال کردن تلویزیون، تغییر سطح صدا صحبت می کنیم.
  • امکان اسکن الگوها برای تنظیم همگام سازی.
  • امکان ایجاد و ذخیره دستورات مادون قرمز.
  • عملکرد پشتیبان گیری همه تنظیمات و ویژگی ها را می توان به سادگی به گوشی هوشمند دیگری منتقل کرد.
  • وجود ویجت به شما امکان می دهد تلویزیون سامسونگ خود را حتی بدون باز کردن برنامه کنترل کنید.
  • کاربر می تواند کلیدهای خود را برای انواع مختلف دستورات اضافه کند و رنگ، شکل و اندازه آنها را تنظیم کند.

 

بیشتر مطالعه کنید : تلویزیون هوشمند کار نمی کند: شایع ترین علل

 

چگونگی اتصال تلفن هوشمند به تلویزیون

اکنون بیایید نحوه اتصال تلفن هوشمند را به تلویزیون برای کنترل آن بیابیم. ابتدا بیایید نحوه انجام این کار را با استفاده از پورت مادون قرمز بررسی کنیم. با وجود اینکه تعداد کمتری از گوشی های هوشمند به پورت مذکور مجهز می شوند، همچنان تعداد آنها زیاد است. حسگر مادون قرمز فضای نسبتا زیادی را در بدنه گوشی هوشمند اشغال می کند و تعداد نسبتا کمی از افراد از آن استفاده می کنند. این سنسور به شما اجازه می دهد تا مدل های تلویزیونی را که مدت ها پیش عرضه شده اند کنترل کنید. اما همانطور که در بالا ذکر شد، برای این کار باید نرم افزار خاصی را نصب کنید.

به عنوان مثال به برنامه Mi Remote نگاه کنید… آن را از Google Play دانلود و نصب کنید. اکنون باید آن را تنظیم کنید. برای توضیح مختصر، ابتدا در صفحه اصلی باید دکمه “افزودن از راه دور” را فشار دهید. در مرحله بعد، باید دسته دستگاهی را که متصل می شود مشخص کنید. در شرایط ما، در مورد تلویزیون صحبت می کنیم. در لیست باید سازنده مدل تلویزیون مورد علاقه ما را پیدا کنید.

برای سهولت کار، می توانید از نوار جستجو که در بالای صفحه قرار دارد استفاده کنید.

پس از پیدا کردن تلویزیون انتخاب شده، باید آن را روشن کنید و هنگامی که گوشی هوشمند از شما خواسته شد، روشن بودن آن را مشخص کنید. حالا دستگاه را به سمت تلویزیون گرفته و روی کلیدی که برنامه نشان می دهد کلیک می کنیم. اگر دستگاه به این فشار واکنش نشان داد، به این معنی است که برنامه به درستی پیکربندی شده است و می توانید تلویزیون را با استفاده از پورت مادون قرمز گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

گزینه کنترل دیگری از طریق Wi-Fi امکان پذیر است. برای انجام این کار، یک راه اندازی اولیه مورد نیاز است. شما باید یک برنامه خاص را نصب کنید. همچنین می توانید یکی از موارد بالا را که قبلاً آن را در Google Play دانلود کرده اید، استفاده کنید. بعد از نصب آن را باز کنید. اکنون باید آداپتور وای فای تلویزیون را روشن کنید. بسته به یک مدل خاص، این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد، اما الگوریتم تقریباً به صورت زیر خواهد بود:

  • به تنظیمات برنامه بروید؛
  • برگه ای به نام “شبکه” را باز کنید؛
  • ما مورد “شبکه های بی سیم” را پیدا می کنیم.
  • Wi-Fi مورد نیاز خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  • در صورت درخواست، کد را وارد کرده و اتصال را قطع کنید.

اکنون باید برنامه را روی گوشی هوشمند خود راه اندازی کنید و سپس مدل تلویزیون موجود را انتخاب کنید. یک کد روی صفحه تلویزیون روشن می شود که باید در برنامه در گوشی وارد شود. پس از آن، جفت شدن کامل می شود و گوشی شما به تلویزیون متصل می شود. به هر حال، ممکن است برخی از مشکلات اتصال را تجربه کنید. در اینجا باید برخی از پارامترها را بررسی کنید. به طور دقیق تر، مطمئن شوید که:

  • هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi مشترک متصل هستند.
  • فایروال ترافیک بین شبکه و دستگاه ها را انتقال می دهد.
  • UPnP روی روتر فعال است.

 

نحوه کنترل مستقیم تلویزیون با استفاده از تلفن هوشمند

اگر در مورد نحوه کنترل مستقیم تلویزیون با استفاده از تلفن هوشمند صحبت می کنیم یا همان تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون، توصیه می شود با استفاده از مثال برنامه Xiaomi Mi Remote به بررسی این روند ادامه دهید. پس از نصب برنامه و برقراری ارتباط، می توانید شروع به استفاده از آن کنید. برای باز کردن منوی کنترل از راه دور، کافی است آن را راه اندازی کنید و دستگاه مورد نیاز را که قبلاً در برنامه پیش فرض نصب شده است، انتخاب کنید. در صفحه اصلی، می‌توانید انواع تجهیزات و سازنده‌های مختلفی را که دوست دارید اضافه کنید. و خود کنترل بسیار ساده است.

کلید پاور دستگاه را روشن و خاموش می کند. در این مورد، ما در مورد تلویزیون صحبت می کنیم.
کلید اصلاح پیکربندی این به شما امکان می دهد نوع کنترل را تغییر دهید: از کشیدن انگشت به فشار دادن یا برعکس.
منطقه کار کنترل از راه دور که می توان آن را اصلی نامید. در اینجا کلیدهای اصلی مانند تعویض کانال، تغییر تنظیمات صدا و موارد مشابه وجود دارد. و در اینجا بهتر خواهد بود که فقط تند کشیدن ها را مدیریت کنید، زیرا اینطور راحت تر است.

تنظیم کار با کنترل از راه دور مختلف در برنامه آسان است. می توانید هر تعداد از آنها را اضافه کنید. برای رفتن به قسمت انتخاب یا ایجاد یک کنترل از راه دور جدید، وارد صفحه اصلی برنامه شوید یا دوباره وارد شوید. در بالا سمت راست می توانید علامت مثبت را ببینید. با کلیک بر روی آن است که می توانید یک کنترل از راه دور جدید اضافه کنید. همه کنترل های از راه دور بر اساس نوع در یک لیست معمولی با یک نام و یک دسته سازماندهی شده اند. شما به راحتی می توانید آنچه را که می خواهید پیدا کنید، آن را انتخاب کنید، به عقب برگردید و یکی دیگر را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید تا حد امکان راحت جابجا شوید، می‌توانید منوی کناری سمت راست را فراخوانی کنید و کنترل از راه دور را در آنجا فعال کنید. برای حذف کنترل از راه دور، باید آن را باز کنید، سپس 3 نقطه را در بالا سمت راست پیدا کنید و روی دکمه “حذف” کلیک کنید.

 

همانطور که مشاهده می کنید راه های زیادی برای کنترل تلویزیون از طریق گوشی وجود دارد که به کاربر امکان سفارشی سازی هر چه بیشتر این فرآیند را مطابق با نیاز خود می دهد.