نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

تراز کردن ماشین لباسشویی

وقتی برای اولین بار ماشین لباسشویی خود را به خانه می آورید، ممکن است کاملاً تراز نباشد. می‌توانید این مشکل را با تنظیم پایه‌های پایین واشر برطرف کنید، اما اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، ممکن است روندی ترسناک به نظر برسد. خوشبختانه برای شما، امروز ما قصد داریم دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی توسط خودتان را مرور کنیم!

ابزار/مواد را جمع آوری کنید

قبل از شروع، به چند ابزار و مواد نیاز دارید.

  • یک برنامه سطح حباب یا سطح تلفن (برای بررسی سطح بودن پروژه شما)
  • انبر قابل تنظیم (برای تنظیم پاها)
  • بلوک دو در چهار (برای پشتیبانی از ماشین لباسشویی در طول فرآیند تراز کردن)

 

آماده سازی

قبل از شروع، مطمئن شوید که واشر از برق جدا و خالی است. شما نمی خواهید روی ماشین لباسشویی کار کنید که داخل آن آب وجود دارد! همچنین، در صورت وجود هرگونه نشتی یا چکه از دستگاه، قبل از ادامه روند تراز کردن، آنها را تمیز کنید.

در مرحله بعد، مبلمانی را که ممکن است سر راه باشد بردارید تا بتوانید آزادانه در اطراف حرکت کنید. مشکلات الکتریکی مانند قطع شدن قطع کننده ها یا سیم های شل که می تواند باعث آسیب در حین حرکت وسایل سنگین مانند ماشین لباسشویی (و حتی خشک کن) شود را بررسی کنید.

در صورت امکان واشر خود را از دیوارها دور کنید تا فضای کافی برای تراز کردن میله ها وجود داشته باشد.

 

بیشتر مطالعه کنید : ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی و اندازه گیری فضا قبل از خرید

تراز کردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را بیرون بیاورید. قبل از بررسی کفپوش زیر ماشین لباسشویی را کاملا جدا کنید. واشر باید به جلو حرکت داده شود تا جایی که کل فضای زیر آن قابل مشاهده باشد. اگر دستگاه روی سینی پلاستیکی نصب شده است، کل سینی را بلغزانید و به جلو بشویید.
به دنبال هر گونه بالشتک پای شلخته باشید و تنظیمات لازم را انجام دهید. زیر پای ماشین لباسشویی، لنت های لاستیکی ضد لرزش که شبیه لنت مبلمان هستند، ممکن است شل شده باشند. برای اینکه دستگاه در یک سطح بماند، هر چهار لنت باید در موقعیت خود قرار گیرند.
وضعیت کفپوش را بررسی کنید. کفپوش باید از مواد جامد مانند چوب، کاشی، وینیل یا لمینت ساخته شود. فرش نباید بالای ماشین لباسشویی بنشیند. بررسی کنید که کفپوش هم سطح با یک سطح باشد. یک طبقه محکم و به خوبی نگهداری شده یک الزام است. نباید هیچ گونه قالب، آسیب آب، پوسیدگی یا ترک در کف وجود داشته باشد.
در صورت لزوم، کفپوش را تعمیر کنید. توصیه می شود ابتدا پوشش کف را برداشته و سپس کف زیرین پوسیده را برداشته و تعمیر کنید و سپس کف را مجدداً اجرا کنید. تیرچه های کف ممکن است در برخی شرایط آسیب ببینند.
سطح ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. سطح واشر را از جلو به عقب و از پهلو به پهلو بعد از نصب مجدد بررسی کنید. اگر قسمت بالایی واشر گرد است، قسمت‌های مستقیم، مانند آن‌هایی که در امتداد درزهای کناری یا بالای صفحه کنترل قرار دارند، انتخاب کنید.
قبل از اینکه آن را دوباره کنار هم قرار دهید، هر شیلنگ جدید یا پایه همسطح را محکم کنید. با تکان دادن واشر به طرفین و عقب و جلو با درب پایین، بررسی کنید که آیا هر چهار پایه با زمین در تماس هستند یا خیر.
از آنجایی که پاهای عقب در جای خود ثابت هستند، اگر یکنواخت باشند، مشکل از کف است. در صورتی که پاهای جلو تراز نباشند، مراحلی که در ادامه می آید باید تنظیم شوند.
جلوی ماشین لباسشویی را نگه دارید. برای بلند کردن قسمت جلوی واشر چند اینچ، یک کمکی آن را به عقب ببرید. بلوک دو در چهار را در مرکز ماشین لباسشویی، زیر قسمت جلویی قرار دهید.
پایه های واشر را تنظیم کنید. پایه های تراز جلویی را یا در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پایه های واشر را بالا بیاورید یا در خلاف جهت عقربه های ساعت برای پایین آوردن آنها با انبردست یا با دست. برای تطبیق با کف، ممکن است لازم باشد پاها در سطوح مختلف قرار گیرند. اطمینان حاصل کنید که هر پا همچنان محکم به پایه واشر بسته شده است.

 

بیشتر مطالعه کنید : نکاتی برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

تست ماشین لباسشویی

اگر قبلاً هرگز ماشین لباسشویی نداشته اید، پس بدون شک مدتی است که مجبور به آزمایش آن نشده اید. اما اگر این اولین بار نیست که شما در این بلوک هستید، این مراحل باید برای شما آشنا باشد.

ابتدا باید یک چرخه را اجرا کنید و نشت، ارتعاش و نویز را بررسی کنید، سپس چند کار دیگر وجود دارد:

مطمئن شوید که بعد از هر چرخه آب در وان باقی نمانده است. اگر پس از پایان چرخه آب باقی بماند، ممکن است نشان دهنده این باشد که چیزی در داخل دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد یا شاید حتی انسدادی در شیلنگ تخلیه آن وجود داشته باشد که قبل از استفاده مجدد باید پاک شود!
اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز مانع سوراخ‌های دسترسی بالای واشر جایی که شیلنگ‌ها به مجموعه موتور/پمپ نصب شده در زیر قسمت قرنیز کابینت در کنار دهانه ظرف تخلیه، جایی که آب در طول چرخه‌های چرخش به بیرون جریان می‌یابد، نمی‌بندد، بنابراین هیچ چیز پشت دیوارها گیر نمی‌کند – مخصوصاً اگر مهم است نصب بالاتر از محل سطح چشم، جایی که ممکن است دید محدود باشد، زیرا کابینت‌ها پس از نصب، خط دید را در ناحیه پایین مسدود می‌کنند.
ماشین لباسشویی TCL را با دوز خودکار، شستشوی بخار و شستشوی اسپری کشف کنید تا کثیفی را از روی لباس های خود پاک کنید. با عملکرد داخلی درام تمیز کردن، می توانید لباس های خود را به طور منظم بشویید تا آنها را تازه نگه دارید.

نتیجه
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید هم اکنون ماشین لباسشویی خود را بدون مشکل تراز کنید. اگر سوالی دارید، لطفا با ما تماس بگیرید!