6 نکته اساسی در نگهداری و تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی پیکو الکترونیک

برای تعمیرات لوازم خانگی خود  اگر می خواهید مشکلات خود را به تنهایی حل کنید، این مقاله به شما کمک می کند.

 برای تعمیرات لوازم برقی مثل همیشه اول ایمنی را باید رعایت کرد. در ابتدا لباس محافظ بپوشید و به یاد داشته باشید که قبل از شروع هر کاری روی هر وسیله ای، همه چیز را از برق بکشید.

همیشه با بررسی موارد بدیهی شروع کنید

قبل از اینکه به دنبال مشکلات جدی تر در هنگام تعمیرات لوازم خانگی باشید، ارزش آن را دارد که تمام مشکلات اساسی را بررسی کنید. این شامل بررسی تنظیمات برق، اطمینان از وصل بودن و روشن بودن دستگاه، و بررسی اینکه پریز برق دریافت می کند، می شود.

برخی از لوازم خانگی ممکن است به درستی کار نکنند یا دارای مکانیزم خاموش کننده ایمنی باشند، مانند مواردی که فیلترها مسدود شده و دستگاه شروع به گرم شدن بیش از حد می کند.

قانون 50% را اعمال کنید

قانون 50 درصد بیان می کند که اگر دستگاه بیش از 50 درصد عمر مورد انتظار خود باشد (معمولاً می توانید این نوع تخمین های عمر را در Google پیدا کنید) و هزینه مورد انتظار تعمیر و تعویض بیش از 50 درصد خرید یک دستگاه جدید باشد، احتمالاً ایده بهتری برای تعویض کامل دستگاه است. این هنگام مقایسه هزینه های تعمیرات لوازم برقی، خدمات حرفه ای، کارهای DIY و تعویض قطعات مفید است.

 

بیشتر مطالعه کنید : 5 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در صورت لزوم تعمیرات لوازم خانگی قطعات متحرک را تعویض کنید

قطعات متحرک به احتمال زیاد به دلیل سایش یا خرابی از کار می‌افتند. هنگام تعمیر لوازم خانگی در منزل، همیشه به قطعات متحرک آن نگاه کنید.

برای اکثر لوازم خانگی، این به معنای بررسی فن ها و موتورها است تا مطمئن شوید که آنها به درستی کار می کنند. رایج ترین شاخصی که در تعمیرات لوازم خانگی نشان می دهد قطعات باید تمیز یا تعویض شوند، معمولاً نویز است.

فن ها، موتورها و اجزای مشابه در هنگام خرابی صدای زیادی ایجاد می کنند. در این زمینه، به خاطر داشته باشید که تعویض فن ها و تسمه های فن نسبتاً آسان است، در حالی که موتورها گران هستند و تعمیر یا تعویض آنها دشوارتر است.

مولتی متر خوب بخر

چگونه متوجه می شوید که سیم کشی دستگاه ها مشکل دارد؟ تو امتحانش کن! و برای آن به ابزار مناسب نیاز دارید. یک مولتی متر به شما امکان می دهد ولتاژ و سایر سیگنال های مهم را اندازه گیری کنید که به شما نشان می دهد کدام سیم یا اجزای الکتریکی کار نمی کنند. اگر می خواهید در تعمیرات لوازم خانگی استاد شوید، قطعا به یک مولتی متر نیاز دارید.

 

بیشتر مطالعه کنید : تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد علت چیست؟

آب بند و واشر را تعویض می کند

مهر و موم و واشر روی درهای فر، یخچال، فریزر… عادت کنید این قطعات را از نظر خرابی یا ترک چک کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

کدهای خطای دستگاه را جستجو کنید

به لطف اینترنت، جستجوی کدهای خطا راحت تر از همیشه است. هنگامی که کد خطا روی صفحه هر یک از دستگاه های شما ظاهر می شود، به دنبال چیزی باشید که نشان می دهد و تعیین کنید که آیا می توانید خودتان آن را برطرف کنید یا نیاز به مشاوره تعمیرات لوازم خانگی دارید!؟