هزینه تعویض تسمه ماشین لباسشویی چقدر است؟

تعویض تسمه ماشین لباسشویی

هزینه تعویض تسمه ماشین لباسشویی چقدر است؟

تسمه یکی از اجزای بسیار مهم ماشین لباسشویی است، در اینجا نحوه عملکرد آن و هزینه تعویض آن توضیح داده شده است

چرخش درام ماشین لباسشویی به لطف نیروی محرکه موتور که معمولاً در قسمت عقب دستگاه قرار دارد، رخ می دهد.

برای اینکه موتور بتواند درام را بچرخاند، مشخصاً به قطعه ای نیاز است که این دو عنصر را به هم متصل کند: در اکثر ماشین های لباسشویی، این اتصال توسط یک تسمه تضمین می شود که هم موتور و هم درام را می پیچد و حرکت چرخشی ایجاد شده را به دستگاه منتقل می کند. دوم از اولی

تنش های مداومی که تسمه ماشین لباسشویی تحت آن قرار می گیرد می تواند باعث شکستن آن شود، بنابراین تعویض آن ضروری است. تسمه قطعه ای است که همیشه در حال حرکت و تحت فشار است. بنابراین یکی از دلایل اصلی کار نکردن ماشین لباسشویی است.

علائم شکستگی تسمه در ماشین لباسشویی
چک کردن تسمه ماشین لباسشویی
تعویض تسمه
هزینه تسمه ماشین لباسشویی

علائم شکستگی تسمه در ماشین لباسشویی
نشانه‌های زیادی از مشکل تسمه ماشین لباسشویی وجود دارد، اما اصلی‌ترین و قابل تشخیص‌ترین آنها اساساً دو مورد هستند:

  • درام اغلب در طول هر چرخه شستشو متوقف می شود یا نمی چرخد.
  • هنگامی که ماشین لباسشویی کار می کند، صدای جیرجیر یا بوی سوختگی می شنوید.
  • ماشین لباسشویی شما اصلا نمی چرخد.
  • کمربند از صندلی بیرون آمده است.

اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی سر و صدای زیادی دارد و درام نمی چرخد، ماشین را باز کنید. اگر متوجه شدید که تسمه از محفظه خود خارج شده، اما سالم و بدون آسیب است، ممکن است مشکل از جای دیگری باشد. اگر بند دست نخورده است اما مدام جدا می شود، دوباره فکر کنید.

آیا بار زیادی از لباس و ملحفه حمل کرده اید؟ قرقره یا موتور ممکن است آسیب دیده باشد و بنابراین تسمه هزینه پرداخت می کند. در مورد تلاش برای رفع این مشکل خیلی نگران نباشید – خیلی بهتر است با یک تکنسین تماس بگیرید و به او اجازه دهید تعمیرات لازم را انجام دهد. اگر تسمه به جدا شدن ادامه دهد، ممکن است نوع دیگری از عیب نیز وجود داشته باشد که تعمیر آن به تنهایی دشوارتر است.

بیشتر مطالعه کنید : 5 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

 

چک کردن تسمه ماشین لباسشویی
اگر ماشین لباسشویی شما مشکلات فوق را دارد، باید تسمه را بررسی کنید. در واقع، لزوماً نیازی به تعویض آن نیست: تسمه ممکن است به سادگی از راهنماهای موتور یا روی سبد خارج شده باشد.

برای انجام یک بررسی دقیق، باید ماشین لباسشویی را از پریز برق و شلنگ تخلیه آب جدا کنید و سپس درپوش پشتی دستگاه را که معمولاً با پیچ در جای خود نگه داشته می شود، بردارید.

اگر تسمه در مسیرهای روی سبد یا موتور نیست، به سادگی آن را در موقعیت صحیح تعویض کنید

تعویض تسمه
از طرف دیگر، اگر تسمه ماشین لباسشویی سر جای خود نیست، باید بررسی کنید که آسیبی ندیده باشد. تسمه باید در تمام طول آن بازرسی شود تا آسیب دیدگی بررسی شود.

در صورت مشاهده آسیب های آشکار مانند سوراخ، پارگی یا فرسودگی، اقدام به تعمیر آنها توصیه نمی شود: بهتر است تسمه ماشین لباسشویی را در اسرع وقت با تماس با یک تکنسین تعویض کنید.

همچنین ادامه استفاده از ماشین لباسشویی توصیه نمی شود، زیرا تسمه می تواند به موتور یا سایر اجزای ماشین آسیب برساند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر شک دارید که ماشین لباسشویی شما ایراد دارد، همیشه بهتر است با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید و به هر دلیلی مجبور به استفاده از آن نشوید.

اگر قبلاً قطعه یدکی در دسترس دارید، دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • دستگاه را از برق بکشید.
  • پانل پشتی ماشین لباسشویی را بردارید.
  • به چوبی که در پایین است و به موتور متصل است برسید. شما یک شکل برآمدگی پیدا خواهید کرد که بند روی آن وارد شده است. آن را جدا کرده و بردارید تا بتوانید مورد جدید را ببندید.
  • باید تسمه را از فلایویل و قرقره عبور دهید. این یک عملیات ظریف است، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید، باید به فکر تماس با یک تکنسین باشید.
  • برای اعمال تسمه کمی نیرو لازم است: از سمت داخل شروع کنید و سپس قرقره را به سمت چپ بچرخانید.

هنگام انجام این روش، به شما توصیه می کنیم که مراقب باشید. بند نباید از دست شما خارج شود، زیرا ممکن است شما را ناامید کرده و به شما آسیب برساند. پس از نصب، ماشین لباسشویی را ببندید و تست کنید: آیا دستگاه خود را با موفقیت تعمیر کرده اید؟

بیشتر مطالعه کنید :چگونه فیلتر ماشین لباسشویی ال جی را تمیز کنم؟

هزینه تسمه ماشین لباسشویی
هزینه تعویض تسمه ماشین لباسشویی می تواند بسیار متفاوت باشد. قیمت ها به سازنده و مدل ماشین لباسشویی و همچنین سن آن بستگی دارد. به طور کلی، تسمه ماشین لباسشویی را می توان در یک فروشگاه تخصصی با قیمت متوسط ​​بین 10 تا 20 یورو خریداری کرد.

طبیعتاً سایت‌های تجارت الکترونیک قیمت‌های سودمندتری را ارائه می‌کنند، اما باید به کیفیت چنین بخش ظریف و مهمی از ماشین لباسشویی توجه کرد.

به همین دلیل، بهتر است با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید که هزینه کلی آن (قطعه و نیروی کار) باید حدود 50 یورو باشد.

 

سوالات متداول:

چگونه بفهمیم تسمه ماشین لباسشویی نیاز به تعویض دارد؟
اگر ماشین لباسشویی شما صدای جیر جیر می دهد یا درام گیر می کند و در طول شستشو نمی چرخد، ممکن است تسمه نیاز به تعمیر داشته باشد. آن را بیرون بیاورید و به آن نگاه کنید: اگر فرسوده شده است، باید تعویض شود.

چرا تسمه ماشین لباسشویی بیرون می آید؟
تسمه ماشین لباسشویی ممکن است در صورت بارگیری بیش از حد لباس ها یا اگر ایرادی وجود داشته باشد که به تکنسین نیاز دارد، خارج شود.

اگر ماشین لباسشویی نچرخد چه باید کرد؟
اگر ماشین لباسشویی شما نمی چرخد، فیلتر را تمیز کنید.

پیکو الکترونیک نمایندگی برند های خارجی و ایرانی ماشین لباسشویی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین تعمیرگاه های مجاز سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران هستیم. برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک ماشین لباسشویی خود را به ما بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *