هزینه تعویض صفحه تلویزیون LED چقدر است؟

هزینه تعویض صفحه تلویزیون LED

هزینه تعویض صفحه تلویزیون LED چقدر است؟

اگر صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی شما شکسته است و نیاز به تعویض قطعات دارید، باید میزان آسیب دیدگی را ارزیابی کنید.

اگر صفحه تلویزیون ال ای دی دارای مشکلات قابل حل است، نیازی به خرید تلویزیون جدید نیست، اما می توان با تماس با بخش تعمیر، تعمیر را انجام داد.

به عنوان مثال، هنگامی که صفحه نمایش روشن است، اما سیاه و سفید باقی می ماند، یا زمانی که رنگ ها با رنگ های از پیش تعیین شده (سفید و سبز یا سیاه و سفید) متفاوت است، می توان تلویزیون را تعمیر کرد.

در موارد دیگر، جایی که تلویزیون LED به وضوح شکسته است یا پیکسل های سوخته روی صفحه وجود دارد، تنها چیزی که باقی می ماند تعویض صفحه تلویزیون LED با صفحه نمایش جدید است.

  • اگر تلویزیون روشن نشد چه باید کرد؟
  • نحوه تعویض صفحه نمایش تلویزیون LED شکسته
  • صفحه نمایش شکسته تلویزیون: هزینه تعویض چقدر است؟
  • هزینه تعمیر صفحه تلویزیون ال ای دی چقدر است؟

اگر تلویزیون روشن نشد چه باید کرد؟

اگر مشکل واضحی مانند شکستن شیشه تلویزیون LED وجود نداشته باشد، احتمالاً دلایل آن ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و نیازی به تعمیر یا تعویض نیست.

اگر تلویزیون روشن نمی شود، برای مثال، بررسی کنید که سیم برق به درستی به پریز وصل شده باشد. در غیر این صورت می توانید به حالت آماده به کار متوسل شوید و از یک پریز برق جدید استفاده کنید، این روش را دنبال کنید:

  • تلویزیون را با دکمه روشن/خاموش روشن کنید؛
  • دو دقیقه صبر کنید تا تلویزیون دوباره راه اندازی شود.
  • اگر هیچ تصویری روی صفحه ظاهر نشد، دکمه “استاند بای” را روی کنترل از راه دور فشار دهید.
  • اگر تلویزیون روشن نمی شود، از یک سوکت برق دیگر استفاده کنید و مطمئن شوید که ولتاژ کافی برای استفاده از تلویزیون دارد.

نحوه تعویض صفحه نمایش تلویزیون LED شکسته

برای تعویض صفحه نمایش تلویزیون LED باید تمام کابل های اتصال ورودی و خروجی را جدا کنید. سپس به جدا کردن بدنه تلویزیون و برداشتن پوشش پلاستیکی می‌پردازیم تا به داخل آن دسترسی پیدا کنیم.

در پایه نمایشگر کابل اینورتر وجود دارد که باید جدا شود، عملیاتی که برای جلوگیری از آسیب رساندن به قطعه باید با دقت انجام شود تا بتوان مانیتور را جدا کرد و صفحه تلویزیون LED جایگزین را نصب کرد.

همیشه لازم است که قطعات یدکی پنل تلویزیون اورجینال و مخصوص مدل تلویزیون خریداری شده باشد تا از غافلگیری ناخوشایند جلوگیری شود. بدیهی است که تنها با تکیه بر یک متخصص از جایگزینی مناسب و منظم مطمئن خواهید شد.

بیشتر مطالعه کنید : تعمیر تلویزیون ال ای دی: چه زمانی امکان پذیر است و هزینه آن چقدر است

صفحه نمایش شکسته تلویزیون: هزینه تعویض چقدر است؟

اگر تلویزیون ال ای دی شما نو است اما آسیب دیده است (مثلاً پیکسل هایی وجود دارد که خیلی روشن هستند، سایه های مخدوش یا مشکلات رنگی دارند) می توانید از گارانتی استفاده کنید و هیچ هزینه ای پرداخت نکنید. در این صورت باید رسید خرید را داشته باشید، شماره مدل و سریال تلویزیون را یادداشت کنید، سپس با واحد فنی تماس بگیرید تا نحوه تحویل تلویزیون را به دفتر مربوطه توضیح دهند.

اگر تلویزیون شما دیگر گارانتی ندارد، متأسفانه هزینه تعویض شیشه LED تلویزیون می تواند بسیار زیاد باشد. کمتر مواقعی وجود دارد که ارزش تعمیر آن را داشته باشد، زیرا قیمت درخواستی حتی می تواند از هزینه واقعی تلویزیون نیز بیشتر باشد. از نقطه نظر اقتصادی، با توجه به پیشنهادات متعدد موجود در بازار، اغلب خرید یک تلویزیون LED یا QLED جدید راحت تر از تعویض شیشه تلویزیون LED است.

در هر صورت، تعویض یا تعمیر صفحه نمایش شکسته تلویزیون با یک نمایشگر جدید بسته به مدل تلویزیون و اندازه صفحه نمایش LED قابل تعویض می تواند از 100 تا 300 یورو هزینه داشته باشد. این تا حد زیادی گران ترین تعمیر تلویزیون است. بنابراین، این تصمیم باید با دقت و با ارزیابی دقیق راحتی واقعی این مداخله گرفته شود.

بیشتر مطالعه کنید : تعمیر تلویزیون قدیمی در تهران

هزینه تعمیر صفحه تلویزیون ال ای دی چقدر است؟

آسیب به صفحه تلویزیون LED می تواند متفاوت باشد، از خرابی مادربرد گرفته تا مشکل منبع تغذیه، آسیب به اینورتر یا نقص در سیستم نور پس زمینه. برخی از تعمیرات ارزان تر و در دسترس تر هستند، مانند تعویض پنل نور پس زمینه، در حالی که برخی دیگر می توانند به همان قیمت تلویزیون برسند، مانند تعویض کامل صفحه تلویزیون LED.

به همین دلیل، همیشه لازم است که راحتی تمدید گارانتی اصلی ارائه شده توسط سازنده ارزیابی شود، سرمایه‌گذاری که بدون شک در صورت بروز مشکلات و ناهنجاری‌ها پس از پایان گارانتی اولیه بسیار سودمند خواهد بود. از طرف دیگر، می توان برای تلویزیون بیمه کرد، به عنوان مثال بیمه نامه خانه که شامل اشیاء موجود در خانه نیز می شود.

برای صرفه جویی در قیمت تعمیرات صفحه تلویزیون، می توانید بدون مراجعه به کمک رسمی سازنده با تکنسین متخصص تماس بگیرید، زیرا امکان دریافت قیمت رقابتی تری وجود دارد. در هر صورت، تلویزیون های مدرن تعمیر آنها را به طور فزاینده ای دشوار و غیر عملی می کنند، جنبه ای که بدون شک به محیط زیست و نیازهای مصرف کننده احترام نمی گذارد.

سوالات متداول:
چگونه بفهمیم صفحه تلویزیون شما شکسته است؟
برای اینکه بفهمید صفحه تلویزیون شکسته است، باید به دقت به مانیتور نگاه کنید تا ببینید آیا خطوط نمایشگر در حال حرکت هستند و تلویزیون همچنان کار می کند یا اینکه ثابت هستند و صفحه نمایش آسیب دیده است.

هزینه تعمیر تلویزیون OLED چقدر است؟
هزینه تعمیر تلویزیون OLED به آسیب وارد شده به تلویزیون بستگی دارد. با این حال، اینها اغلب مداخلات گران قیمتی هستند که نیاز به هزینه بالایی دارند، به ویژه برای تعمیر صفحه نمایش.

قیمت یک صفحه تلویزیون چقدر است؟
هزینه صفحه نمایش تلویزیون برای مدل های LCD حداقل 100 یورو است، با این حال قیمت صفحه نمایش برای تلویزیون های بسیار بزرگ یا فناوری های پیشرفته مانند OLED و QLED به سرعت افزایش می یابد.

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران دارای کادری آموزش دیده و مجرب می باشند که می توانند مشکل را با دقت تشخیص داده و تلویزیون شما را سریع و کارآمد تعمیر کنند.

علاوه بر این، این مرکز مشاوره تعمیرات لوازم خانگی اغلب گارانتی خدمات تعمیر انجام شده را ارائه می دهند، بنابراین اگر باز هم مشکلی وجود داشت، امکان بازگشت و تعمیر رایگان وجود دارد.

در نهایت، اگر تلویزیون هوشمند شما از کار افتاد، نترسید: مرکز تعمیرات مورد اعتماد شما آماده کمک به شما است!