تلویزیون ایکس ویژن و خرابی‌های مربوط به آن

تلویزیون ایکس ویژن

ایکس ویژن یکی از برندهای بازار امروز است. تلویزیون‌های ایکس ویژن با ویژگی‌های خاصی به بازار ارائه می‌شوند که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا کالای مربوطه را از این برند خریداری نمایند. البته مانند هر بند و کالای دیگری، تلویزیون‌های ایکس ویژن نیز خالی از مشکل و ایراد نخواهند بود. بنابراین نیاز به تعمیر تلویزیون ایکس ویژن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

تلویزیون ایکس ویژن بخریم یا نه؟

خرید در بازار پر تنوع از برندها و مدل‌های مختلف تلویزیون، دشوار است. این‌که در نهایت یک مدل و یک برند را بپسندیم و خریداری کنیم، مستلزم آن است تا با ویژگی‌های هر برند و مزایا و معایب تلویزیون‌های ساخته شده توسط آن، بیش‌تر آشنا شویم.

برند ایکس ویژن نیز اقدام به تولید تلویزیون‌هایی کرده است. برای خرید تلویزیون ایکس ویژن باید بدانیم که این محصول، چه ویژگی‌ها و مزایا و معایبی دارد. و در نهایت بسته به قیمت قابل پرداخت برای آن، تصمیم‌گیری کنیم.

ویژگی‌هایی که در تلویزیون‌های ایکس ویژن دیده می‌شود و می‌تواند به عنوان گزینه‌های خوب برای خرید این محصول شناخته شود، ویژگی‌هایی هستند که در زیر لیست شده‌اند.

  • تلویزیون ایکس ویژن، به پانل LED با درجه کیفی A+ مجهز شده است.
  • دارای DVBT داخلی با کیفیت  HD
  • وضوح تصویر بالا Full HD یا رزولوشین ۱۹۲۰ x 1080
  • زاویه دید بسیار وسیع ۱۷۸ درجه افقی و عمودی
  • روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر
  • قابلیت پخش فیلم به حالت ۲۴ فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت‌های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی PVR حتی در حالت آماده به کار (استندبای)
  • امکان نمایش عکس‌ها با فرمت‌های JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت‌های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • امکان پخش تصاویر، فیلم‌ها و موزیک از روی حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته‌ای

البته این ویژگی‌ها به معنای بی‌نقص بودن عملکرد تلویزیون‌های ایکس ویژن نخواهد بود. در ادامه‌ی مطلب با مهم‌ترین خرابی‌ها و مشکلات تلویزیون برند ایکس ویژن بیش‌تر آشنا خواهید شد.

مشکلات تلویزیون‌های ایکس ویژن

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن، به خرابی پاور اشاره می‌کند. معمولا در وضعیت اول قطعه پاور سوپلای تلویزیون را تعویض می‌کنند و در صورت برطرف نشدن مشکل، برای تعویض کل پاور اقدام خواهد شد.

– خارج نشدن تلویزیون‌های x-vision  از حالت استندبای

وقتی تلویزیون نتواند از حالت استندبای خارج شود، کنترل دستگاه کار نمی‌کند و شما عملا نمی‌توانید از تلویزیون استفاده کنید. این مشکل به خرابی مین برد در تلویزیون‌های ایکس ویژن اشاره دارد.

– روشن و خاموش شدن پشت سر هم در تلویزیون‌های ایکس ویژن

در برخی موارد، تلویزیون روشن می‌شود. اما مجدد بدون فرمان شما،‌ خاموش می‌شود. این عیب، به خرابی مین برد تلویزیون اشاره دارد. برای رفع این عیب بایستی از نرم افزارهای مخصوص استفاده شود.

مشکل خاموشی مکرر در تلویزیون‌های ایکس ویژن سری LED و LB به وفور دیده خواهد شد.

– قطعی تصویر و عدم پخش تصویر در عین پخش صدا

در تلویزیون‌های ایکس ویژن بدون گارانتی، مشکل قطعی تصویر زیاد دیده خواهد شد. یعنی صدای برنامه کامل و واضح پخش می‌شود اما تصویر نیست! 

تلویزیون‌های ایکس ویژن سایز ۴۷ اینچی بیش‌تر از سایر مدل‌های این برند، دچار این مشکل خواهند شد. این عیب به خرابی عملکرد بخشی به نام LN در این تلویزیون‌ها باز می‌گردد.

– قطعی صدا

پیدا شدن مشکل قطعی صدا در تلویزیون‌های ایکس ویژن را باید با کنترل پارو دستگاه، بررسی نمود. خرابی پاور، می‌تواند سبب بروز چنین مشکلی شود. توجه داشته باشید که در صورت خرابی پاور، تعمیرات را به سرغت آغاز کنید زیرا خرابی این قطعه می‌تواند در سیستم کنترل تلویزیون نیز اختلال ایجاد کند.

– پیدا شدن نوار صورتی در بالای تصویر تلویزیون‌های ایکس ویژن

ایجاد یک نوار صورتی تقریبا ۱۰ سانتی‌متری در بالای تصویر، بسیار آزاردهنده خواهد بود. این مشکل باید در اسرع زمان ممکن برطرف شود در غیر این صورت می‌تواند به مرور افزایش پیدا کرده و کل تصویر تلویزیون را دچار مشکل کند.

با کاهش نور صفحه نمایش، می‌توان رنگ این نوار را محوتر و کم‌رنگ‌تر کرد. این مشکل در حقیقت در اثر خرابی لامپ تصویر تلویزیون ایکس ویژن ایجاد می‌شود. بنابراین به احتمال زیاد با تعویض لامپ تصویر می‌تواند مشکل را برطرف ساخت.

– ایجاد لکه‌های رنگی در تصویر تلویزیون‌

تلویزیون‌های ایکس ویژن با ابعاد بالای ۵۰ یا ۶۰ اینچ، دچار مشکل ایجاد لمه‌های رنگی در تصویر خود هستند. این مشکل به خرابی LCD تلویزیون و یا RGB آن اشاره می‌کند. معمولا در اثر استفاده‌ی طولانی‌مدت از تلویزیون‌های بزرگ ایکس ویژن، این مشکل دیده خواهد شد.

– روند طولانی در روشن شدن تلویزیون

یکی از معایب تلویزیون‌های ایکس ویژن این است که دیر روشن می‌شوند. این عیب به دلیل پاور ضعیف دستگاه ایجاد می‌شود. برای برطرف ساختن این مشکل نیز باید قطعه‌ی پاور تلویزیون بررسی و رفع ایراد شود.

اگر شما نیز از تلویزیون‌های برند ایکس ویژن خریداری کرده‌اید و در حال حاضر دستگاهتان با مشکل روبه‌رو شده است، توصیه می‌کنیم تا در اسرع زمان ممکن با یک متخصص تعمیر تلویزیون مشورت کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات تعمیر تلویزیون در محل توسط تیم پیکوالکترونیک، استفاده کنید. توصیه‌ی ما به شما این است که اگر آشنایی و تخصص لازم در خصوص کارکرد تلویزیون را ندارید، از دستکاری دستگاه خود پرهیز کنید. چرا که می‌تواند خسارات بسیار سنگین‌تری را برایتان به دنبال داشته باشد.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای تلویزیونی فعال است. تعمیر تلویزیون در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، سونی و انواع تلویزیون‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی تلویزیون شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات تلویزیون شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر تلویزیون پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر تلویزیون در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر تلویزیون

کافی است تا با تیم پیکوالکترونیک تماس گرفته و یا درخواست خود را از طریق فرم‌های تماس در وب سایت پیکوالکترونیک، ثبت نمایید. پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب و متخصص را برای تعمیرات تلویزیون به محل شما اعزام خواهد کرد.