تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد علت چیست؟

تلوزیون تصویر ندارد

آیا شما با این مشکل در تلویزیون خود مواجه هستید: تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

 در این مقاله به شما خواهیم گفت که با این مشکل چه کار کنید. چرا عکس ناپدید شد( تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد) بیایید به علل داخلی و خارجی مشکل نگاه کنیم.

اگر دستگاه چندین سال است که به شما خدمات می دهد، احتمال خرابی باتری ها یا نور پس زمینه وجود دارد.

اگر وقتی تلویزیون را روشن می کنید فقط یک صفحه سیاه می بینید ناامید نشوید.

 

این احتمال وجود دارد که راه حل مشکل بسیار ساده باشد، در ابتدا موارد زیر را بررسی کنید.

  • کابل آنتن (سیم);
  • تابلوی توزیع؛
  • دوشاخه
  • آنتن خارجی واقع در پشت بام آسیب پذیرترین عنصر در این مشکل است.

این موارد به خصوص دوشاخه را بررسی کنید. اصولاً از پشت به یک کانکتور (سوکت) مخصوص وصل می شود.

ابتدا باید آن را از کانکتور بیرون بکشید و دوباره وصل کنید. این احتمال وجود دارد که به دلیل تماس ضعیف، سیگنال تغذیه شده از طریق دوشاخه ضعیف باشد. این ممکن است یکی از منابع ناپدید شدن تصویر باشد.

در مرحله بعد، برای بررسی کیفیت سیگنال، باید یک تلویزیون دوم (البته یک تلویزیون کارآمد) را به سیم آنتن وصل کنید.

اگر پس از اتصال، سیگنالی با کیفیت ضعیف شروع به رسیدن کرد و تصویری وجود نداشت، به احتمال زیاد مشکل در آنتن خارجی یا در کابل آنتن است.

اگر مشکل در آنتن خارجی باشد، فقط باید با سازمانی که مسئول نگهداری آن است تماس بگیرید.

 

صفحه تلویزیون سیاه شده ولی صدا دارد

برخی از تلویزیون‌ها دارای این ویژگی هستند که به شما امکان می‌دهد وقتی تصویر روی صفحه خاموش است، به صدای تلویزیون یا پخش کننده DVD خود گوش دهید. – مطمئن شوید که این ویژگی را فعال نکرده اید.

اما اگر همه عوامل خارجی را کنار بگذاریم، تنها مشکل در سطح سخت افزار باقی می ماند. بیایید نگاهی بیندازیم که چه خبر است.

 

بیشتر مطالعه کنید : تعمیر تلویزیون قدیمی در تهران

چگونه تلویزیون را از حالت فقط صدا خارج کنیم

یکی از دلایل رایج خرابی تلویزیون های جدید که به دلیل آن هنگام شنیدن صدا تصویر از بین می رود ( تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد ) خرابی لامپ ها یا LED های نور پس زمینه صفحه نمایش است.

ساده ترین راه برای تعیین اینکه آیا نور پس زمینه مشکل دارد یا خیر این است که از هر منبع نوری (لامپ، چراغ قوه دستی یا حتی چراغ قوه روی گوشی خود) استفاده کنید و با روشن بودن تلویزیون، منبع نور را روی صفحه بیاورید.

اگر می بینید که تصویری وجود دارد، اما دیدن آن بسیار سخت است، پس لامپ ها یا نوار LED شما از کار افتاده است. البته احتمال خرابی ماژول رنگ، منبع تغذیه، اسکنر عمودی و خطی، تیونر یا ماتریس وجود دارد.

اگر در این مورد متخصص نیستید، تعویض یا تعمیر قطعات ذکر شده بسیار مشکل است، بنابراین فقط یک متخصص تعمیر تلویزیون باید این کار را انجام دهد.

پیشنهاد ما به شما برای تعمیر تلویزیون گروه

استفاده صحیح از تلویزیون کلید عمر طولانی آن است! اغلب تجهیزات به دلیل عملکرد نامناسب خراب می شوند.

نگرش ناجوانمردانه به ظاهر نقص های جزئی، ضربه مکانیکی، نفوذ رطوبت به داخل کیس – همه اینها منجر به سایش اجزا و در نتیجه نقص می شود.

یکی از آسیب پذیرترین مکان ها در تلویزیون های مدرن اینورتر است. این قسمت اغلب از کار می افتد. اینورتر قطعه گرانی است، بنابراین متخصص اغلب به جای تعویض آن، تعمیر آن را توصیه می کند. این مشکل که به دلیل ناپدید شدن تصویر، برای مدل های تلویزیون ال جی و سامسونگ معمول است.

 

بیشتر مطالعه کنید : نحوه آپدیت تلویزیون سامسونگ

عدم نمایش تصویر با کابل hdmi | فیت نشدن تصویر با کابل hdmi از لپتاپ به تلویزیون

برای حل مشکل عدم نمایش تصاویر با کابل HDMI باید چیکار کرد؟ اجازه دهید علت فیت نشدن تصویر با کابل hdmi از لپتاپ به تلویزیون را بررسی کنیم.

در موارد نادر در این ارتباط، تصویر ممکن است اغلب ناپدید شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که خود کابل HDMI را بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که آیا Hibernation روی رایانه شما اجرا می شود یا خیر.

صدا نیز قابل پخش است، اما تصویر پخش نخواهد شد. به طور کلی، اتصال کابل HDMI برای همه قابل انجام است و اگر یک کابل HDMI کامل و در حال کار داشته باشید، این مشکل جدی نیست. اما این موضوع مشکلات خاص خود را نیز دارد که ممکن است کاربر با آن مواجه شود.

خوب چه کار کنیم. اگر هنگام اتصال تصویری ندارید، کابل را از نظر چروک، خم شدن، شکستگی بررسی کنید، اگر آسیب دید، باید کابل HDMI را تعویض کنید.

همچنین باید تنظیمات را بررسی کنید و مطمئن شوید که کامپیوتر وارد حالت خواب نشده است. گزینه دیگر خرابی کانکتورها است. در این مورد، شما باید تجهیزات را برای تعمیر به متخصصان ببرید.

اینها دلایل اصلی هستند که در هنگام اتصال از طریق HDMI، تلویزیون تصویری را نمایش نمی دهد.

 

 تعمیرات تلویزیون تمامی برندها 1 الی 24 ساعته در محل کار یا منزل شما با پیکو الکترونیک،

استفاده از قطعات با کیفیت ازجینال. تعمیرات تلویزیون های ال ای دی (LED) و ال سی دی (LCD) ،QLED، 4K ، به همراه پاسخگویی 24 ساعته در تهران بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد . همراه با گارانتی تعمیر تلویزیون در تهران