تفاوت بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید

تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید

تفاوت بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید

Roku TV، Android TV، Smart TV، AI TV، Google TV، Mini LED TV، QLED TV و غیره برخی از اصطلاحات بازاریابی هستند که امروزه توسط سازندگان تلویزیون استفاده می شود. صادقانه بگویم، اگر در زمینه تلویزیون متخصص نباشید، تشخیص تفاوت بین آنها دشوار است. به نظر می‌رسد که صنعت تلویزیون برای برآورده کردن نیازهای دقیق‌تر مصرف‌کنندگان، به موشک‌ها رسیده است، و تصمیم‌گیری برای مردم در تصمیم‌گیری برای سال‌های آینده برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب دشوار است.

تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید به قدری شبیه هستند که می توان استدلال کرد که تلویزیون اندروید اساساً یک تلویزیون هوشمند است. با این حال، همه تلویزیون های هوشمند تلویزیون اندروید نیستند. هنوز تفاوت هایی بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندرویدی وجود دارد که ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.

تلویزیون هوشمند چیست و تلویزیون اندروید چیست؟

تلویزیون هوشمند که اغلب به عنوان تلویزیون اینترنتی شناخته می شود، هر تلویزیونی است که می تواند از طریق اینترنت به برنامه های اضافی دسترسی داشته باشد. این معادل داشتن یک کامپیوتر تعبیه شده در تلویزیون شما است. اکثر تلویزیون‌های هوشمند دارای برنامه‌های داخلی هستند که به شما امکان می‌دهند بازی کنید، ویدیوها را تماشا کنید و فیلم‌ها را پخش کنید، از جمله Netflix، YouTube، Facebook و غیره. با این حال، سیستم عامل تلویزیون هوشمند را نمی توان ارتقا داد، بنابراین نمی توانید به جدیدترین برنامه ها دسترسی داشته باشید. در واقع، هر تلویزیونی که محتوای آنلاین ارائه می کند، صرف نظر از سیستم عاملی که اجرا می کند، می تواند به عنوان یک تلویزیون هوشمند در نظر گرفته شود. از این نظر، Android TV در واقع یک تلویزیون هوشمند است.

 تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید روابطی فراگیر هستند، در همین حال، Android TV تقریباً تمام عملکردهای تلویزیون هوشمند را دارد اما با سیستم عامل Android که توسط Google طراحی شده است. برخی از تولیدکنندگان تلویزیون نیز هنگام راه اندازی تلویزیون هوشمند، سیستم عامل داخلی خود را دارند. به همین ترتیب، اگر سیستم عامل یک تلویزیون هوشمند Roku باشد، می توان آن را Roku TV نامید. TCL با تولید کنندگان رسانه های جریانی مانند Android و Roku همکاری کرده است. بنابراین، شنیدن در مورد TCL Android TV و TCL Roku TV تعجب آور نیست.

بیشتر مطالعه کنید : فناوری Mini LED در تلویزیون ها

تفاوت بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون اندروید

برنامه کاربردی

اگرچه Android TV و تلویزیون هوشمند تعدادی از برنامه های محبوب را پشتیبانی می کنند، اما تعداد آنها متفاوت است. به لطف پشتیبانی از اپ استور اندروید که شامل بیش از 10000 برنامه است، به Android TV برتری مطلق در برنامه کاربردی می دهد. کتابخانه قابل توجه برنامه به کاربران Android TV اجازه می دهد تا برنامه های متنوعی را مانند تلفن های هوشمند دانلود و استفاده کنند. به عنوان مثال، همه چیز از YouTube گرفته تا Netflix، Hulu و Prime Video را می توان در TCL Android TV استفاده کرد.

با این حال، برای تلویزیون‌های هوشمندی که سیستم‌عامل‌های دیگری مانند Tizen OS یا WebOS دارند، برنامه‌های پشتیبانی شده محدود خواهند بود. تنها چند برنامه داخلی شناخته شده از طریق آنها قابل دسترسی هستند.

به روز رسانی خودکار

از آنجایی که توسعه Android TV بسیار فعال است و توسعه دهندگان به طور منظم به روز رسانی های جدید را برای برنامه های مختلف ارائه می کنند، Android TV از نظر به روز رسانی برنامه ها و منابع رسانه های جریانی بر تلویزیون های هوشمند برتری دارد. علاوه بر این، Android TV متصل به وای فای، به روز رسانی خودکار برنامه ها را ارائه می دهد، در حالی که دریافت به روز رسانی در این زمینه برای تلویزیون های هوشمند دشوار است.

دستیار صوتی

مزیت دستیار داخلی Google باعث می شود Android TV در عملکرد آن چنان برجسته باشد که کاربران Android TV می توانند کانال ها و برنامه ها را به راحتی از طریق کنترل صوتی بدون هیچ دستگاه ورودی تعویض کنند. در مقابل، کاربران تلویزیون‌های هوشمند باید محتوا را با صفحه‌کلید با اندازه کامل وارد کنند. اگرچه بسیاری از تلویزیون های هوشمند از کنترل صوتی پشتیبانی می کنند، اما برای دستیابی به این عملکرد باید با دستگاهی مانند الکسا جفت شوند.

آینه کاری صفحه نمایش و بازیگری

با استفاده از دستیار Google و Chromecast داخلی (همچنین به عنوان Google Cast نیز شناخته می‌شود) می‌توانید برنامه مورد علاقه‌تان را مستقیماً به Android TV از طریق تلفن Android انعکاس دهید. با این حال، غیرممکن است که در یک تلویزیون هوشمند بدون تجهیزات پروجکشن دیگر اتفاق بیفتد، که به معنای هزینه و تلاش اضافی است.

بیشتر مطالعه کنید : بک لایت تلویزیون چیست؟ نور پس زمینه تلویزیون (Backlight)

Android TV یا Smart TV، کدام یک بهتر است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، Android TV اساساً یک تلویزیون هوشمند است، اگرچه انتخاب های بیشتری در برخی از عملکردهای کمکی و کتابخانه های برنامه دارد. تلویزیون هوشمند با ارائه یک رابط کاربر پسند و ساده معمولا عملکرد بهتری دارد و سریعتر از Android TV اجرا می شود زیرا برنامه های کاربردی کمتری برای راه اندازی وجود دارد. علاوه بر این، تلویزیون هوشمند را می توان از طریق جعبه های Android TV مانند Chromecast به Android TV ارتقا داد.

تلویزیون‌ها با قابلیت اتصال به اینترنت، پخش مطالب از سرویس‌های پخش بدون استفاده از دستگاه خارجی و ارائه ویژگی‌های کنترل صدا، هوشمندتر شده‌اند. برخی از تلویزیون های هوشمند نیز می توانند برای مدیریت دستگاه های هوشمند خانه استفاده شوند. چنین روندی تلویزیون های هوشمند و تلویزیون های اندرویدی را ترغیب می کند که به تدریج بازار گسترده ای را در سراسر جهان اشغال کنند. در مجموع، هر دوی آنها محصولات اصلی تلویزیون در بازار کنونی هستند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

آنچه قابل ذکر است این است که TCL نسل جدیدی از تلویزیون هوشمند – Google TV را معرفی کرده است. Google TV مدتی است که در دسترس بوده و بازخوردهای مثبتی از مشتریان دریافت کرده است. این برای افرادی که سرگرمی ها یا علایق مختلفی دارند ایده آل است زیرا شامل یک فروشگاه برنامه است که می توانید برنامه هایی برای آشپزی، بازی، خواندن، گوش دادن به موسیقی و موارد دیگر را دانلود کنید!

پیکو الکترونیک: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی و برقی در تهران

پیکو الکترونیک به عنوان معتبرترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که سابقه طولانی مدت در زمینه نصب، سرویس و تعمیر تخصصی انواع لوازم برقی و همچنین تعمیر تلویزیون در تهران را دارد و توانسته تاکنون رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. تعمیرکاران ما دارای مهارت و دانش بالا هستند و دستگاه شما را از هر برند و مدلی که باشد به صورت حرفه ای و یکبار برای همیشه تعمیر می کنند. علاوه بر این، ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کنیم و کارت گارانتی 6 الی 12 ماه به ازای خدمات خود ارائه می دهیم.

در صورتی که نیاز به نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در تهران از جمله ( تعمیر تلویزیون در منزل ، تعمیر ماشین لباسشویی ، تعمیر یخچال در منزل و تعمیر جاروبرقی )دارید، همین حالا با شماره های مندرج در سایت تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک تماس بگیرید.