تنظیمات منوی مخفی تلویزیون ال جی

منوی مخفی تلویزیون ال جی

تنظیمات منوی مخفی تلویزیون ال جی

فناوری به ما راحتی بی سابقه ای می دهد البته تا زمانی که خراب نشود.خرابی تلویزیون چیزی است که برای برخی از کاربران تلویزیون اتفاق می‌افتدگاهی منوی تلویزیون الجی خود به خود ظاهر می‌شود، از آنجایی که مشاهده و ناپدید شدن منوی تلویزیون شما به طور غیرمنتظره می تواند تجربه تماشای شما را خراب کند،تنظیمات منوی مخفی تلویزیون از جمله کارهایی است که در این مواقع باید انجام داد در این مقاله به بررسی این مشکل خواهیم پرداخت و راه حل هایی برای حل آن، از روش های ساده و سریع گرفته تا تکنیک های پیشرفته تر خواهیم گفت

چرا منوی تلویزیون ال جی خود به خود ظاهر می شود؟

برای رفع صحیح یک مشکل، ابتدا باید علل احتمالی آن را درک کنید. پدیده نمایش خودکار منو در تلویزیون های ال جی می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود: ممکن است منو به صورت تصادفی ظاهر شود یا تلویزیون به تنهایی شروع به حرکت در منو کند. در برخی موارد، منو ممکن است به طور مکرر و بدون وقفه باز و بسته شود که می تواند آزاردهنده باشد.

 

دلایل این مشکل می تواند متفاوت باشد. آنها را می توان به سه دسته اصلی طبقه بندی کرد:

  • مشکلات کنترل از راه دور: ممکن است کنترل از راه دور تلویزیون ال جی شما معیوب باشد یا کلیدها گیر کرده باشند و یک سیگنال دائمی برای باز کردن منو به تلویزیون ارسال می کند. در برخی موارد، کنترل از راه دور دیگری نیز می تواند با تلویزیون شما تداخل داشته باشد.
  • مشکلات نرم افزاری: نرم افزار تلویزیون شما ممکن است باگ داشته باشد. این ممکن است به دلیل مشکلات سازگاری با یک نسخه نرم افزار خاص یا زمانی که نرم افزار قدیمی است رخ دهد.
  • مشکلات سخت افزاری: اگرچه کمتر رایج است، خرابی سخت افزار در تلویزیون نیز می تواند باعث نمایش خودکار منو شود. این ممکن است شامل مشکلات مادربرد تلویزیون یا سایر اجزای داخلی باشد.

درک این دلایل می تواند به شما کمک کند مشکل را به طور موثر حل کنید. به عنوان مثال، اگر مشکوک هستید که کنترل از راه دور مشکلی دارد، می توانید با بررسی درست کار کردن آن شروع کنید. سپس در قسمت بعدی راه حل های هر یک از عوامل را کشف کنید.

وقتی منوی تلویزیون ال جی بی دلیل ظاهر می شود چه باید کرد؟ 5 راه حل

اکنون که درک بهتری از مشکل و دلایل احتمالی آن دارید، بیایید به سراغ روش‌های رفع آن برویم و به تجربه تماشای بدون صفحه بازگردیم.

راه حل 1 – تلویزیون ال جی را بازنشانی کنید
راه‌اندازی مجدد اجباری شاید ساده‌ترین، اما اغلب مؤثرترین روش برای رفع مشکل ظاهر شدن خودکار منو در تلویزیون ال‌جی شما باشد، زیرا می‌تواند بسیاری از مشکلات جزئی یا موقت نرم‌افزار را با تنظیم مجدد اجزای نرم‌افزار و لوازم الکترونیکی دستگاه برطرف کند.

برای تنظیم مجدد تلویزیون ال جی، آن را از منبع برق جدا کنید، حدود 1 دقیقه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید. قبل از استفاده مجدد از تلویزیون، صبر کنید تا تلویزیون به طور کامل ریست شود.

 

راه حل 2 – کنترل از راه دور را بررسی کنید
اگر بعد از راه‌اندازی مجدد، منو به خودی خود ظاهر می‌شود، تله فرمان آیتم بعدی است که باید بررسی شود.

در ابتدا ریموت کنترل را ریست کنید. برای انجام این کار، باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید، چندین دکمه (هر کدام) را حدود ده ثانیه فشار دهید. سپس باتری ها را دوباره داخل آن قرار دهید و تلویزیون ال جی را دوباره روشن کنید.

اگر چشمک زدن مداوم منو روی صفحه تلویزیون ال‌جی و خاموش شدن آن ادامه دارد، مطمئن شوید که دکمه Menu روی کنترل از راه دور گیر نکرده یا آسیبی ندیده باشد. برای این کار دکمه را از نزدیک بررسی کنید. که آیا عمیق تر از دیگر دکمه ها فرو رفته است؟ آیا زباله یا خاک قابل مشاهده ای وجود دارد که می تواند آن را مسدود کند؟ یک بازرسی بصری می تواند سرنخ هایی را در مورد علت مشکل به شما بدهد.

اگر چنین است، می توانید آن را باز کرده و/یا پاک کنید. به خاطر داشته باشید که باز کردن قفل یک دکمه گیر روی یک کنترل از راه دور به چند مرحله ساده اما کامل نیاز دارد. در اینجا روشی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

قبل از شروع، باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید تا از اتصال کوتاه یا سایر مشکلات الکتریکی جلوگیری شود.

  • اگر آشغال یا کثیفی دیدید، سعی کنید آن را با خلال دندان یا برس کوچک پاک کنید. همچنین می توانید از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید.
  • اگر دکمه به سادگی در موقعیت فشرده گیر کرده است، سعی کنید آن را با دقت به کار ببرید تا آزاد شود. آن را چند بار پشت سر هم فشار دهید یا آن را به آرامی بچرخانید (در صورت امکان) سعی کنید آن را آزاد کنید.
  • اگر بعد از این مراحل دکمه همچنان گیر کرده است، ممکن است لازم باشد برای تمیز کردن کامل تر، کنترل از راه دور را جدا کنید. ریموت کنترل ها معمولاً با پیچ هایی که در پشت آن قرار دارند به هم متصل می شوند. هنگامی که پیچ ها برداشته می شوند، معمولاً می توانید کنترل از راه دور را با باز کردن آن به آرامی با یک پیچ گوشتی کوچک یا ابزار مشابه باز کنید.
  • پس از باز کردن، می توانید مجموعه دکمه و اطراف آن را با یک سواب پنبه ای که کمی با الکل ایزوپروپیل مرطوب شده است تمیز کنید. مراقب باشید، برخی از ریموت‌کنترل‌ها روی قسمت لاستیکی آن مواد کمی سیاه شده‌اند که به دلیل رسانا بودن آن نباید جدا شود. روی این قسمت از الکل یا مایع استفاده نکنید، فقط از یک پارچه نرم استفاده کنید.
  • هنگامی که تمیز کردن کامل شد، می توانید کنترل از راه دور را دوباره جمع کنید و باتری ها را دوباره وارد کنید. بررسی کنید که آیا دکمه درست کار می کند.

توجه: به یاد داشته باشید که همیشه با احتیاط از کنترل از راه دور استفاده کنید، به خصوص اگر نیاز به جدا کردن آن دارید. اگر در انجام این کار راحت نیستید، ممکن است به یک متخصص تعمیرات تلویزیون یا به تعویض کنترل از راه دور فکر کنید.

در نهایت، می‌توانید تلویزیون را روشن کرده و باتری‌ها را از کنترل از راه دور خارج کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل ظاهر شده در منو فقط از کنترل از راه دور است و بنابراین حتی پس از برداشتن باتری‌ها همچنان ادامه دارد. اگر بعد از برداشتن باتری ها مشکل برطرف شد، ممکن است به این معنی باشد که کنترل از راه دور معیوب است. در این صورت، باید آن را با یک کنترل از راه دور سازگار جایگزین کنید.

 

راه حل 3 – نرم افزار تلویزیون را به روز کنید
همچنین ممکن است یک نرم افزار قدیمی در نمایش خودکار منو دخیل باشد. در واقع، ال‌جی مرتباً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای بهبود عملکرد تلویزیون‌های خود و رفع اشکالات منتشر می‌کند.

برای بررسی اینکه آیا به‌روزرسانی موجود است:

  1. نماد “Parameters”، “Smart” یا “Home” را روی کنترل از راه دور خود فشار دهید
  2. روی «همه پارامترها» («عمومی» در برخی از منوهای LG) کلیک کنید.
  3. «درباره تلویزیون» را انتخاب کنید
  4. به «بررسی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار» بروید.

سپس، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا در صورت وجود، به‌روزرسانی را نصب کنید. البته برای این مرحله مطمئن شوید که تلویزیون ال جی شما به اینترنت متصل است.

 

راه حل 4 – تنظیم مجدد کارخانه
بازنشانی تلویزیون ال‌جی به تنظیمات کارخانه ممکن است به رفع مشکل ظاهر شدن منو کمک کند. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که این گزینه تمام تنظیمات سفارشی، داده‌های کاربر و برنامه‌های نصب شده روی تلویزیون را پاک می‌کند و آن را به حالتی که زمانی که آن را از جعبه خارج کردید، باز می‌گرداند.

برای انجام بازنشانی کارخانه ای تلویزیون ال جی:

  1. با فشار دادن ” پارامترها “، Smart “Or” Home » به تنظیمات بروید
  2. روی «عمومی» یا «تنظیمات عمومی» کلیک کنید
  3. به دنبال گزینه «Reinitialiser les paramètres d’usine» یا «تنظیم مجدد تنظیمات» یا «بازنشانی تنظیمات اولیه» باشید.

مجدداً، حتماً قبل از شروع به تنظیم مجدد، تمام اطلاعات مهم را یادداشت کرده یا ذخیره کنید (گذرواژه ها، لاگین ها، برنامه ها و غیره).

 

راه حل 5: پشتیبانی فنی ال جی
اگر تلویزیون ال‌جی شما همچنان خارج از کنترل می‌چرخد و هر چیزی را روی صفحه نمایش می‌دهد، مطمئناً مشکل از کارت‌مخاطب است. این به نوعی “سیستم عصبی” دستگاه است که تمام اجزای دیگر را به هم متصل و کنترل می کند. بنابراین، در صورت خرابی، می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند، از جمله منوی که مدام بر روی صفحه تلویزیون ال جی ظاهر می شود.

متأسفانه این عیب تقریباً به تعمیر حرفه ای نیاز دارد. در واقع تعمیر یا تعویض مادربرد یک عملیات ظریف است که نیاز به دانش فنی خاص و ابزار مناسب دارد.

بنابراین، در این مرحله، چه تلویزیون شما همچنان تحت گارانتی باشد یا خیر، به شما توصیه می‌کنیم که با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در تهران یا خرده‌فروشی که دستگاه را از آنجا خریداری کرده‌اید، تماس بگیرید تا دستورالعمل‌های نحوه ادامه کار و اطلاعات دقیق‌تر درباره علت مشکل را دریافت کنید. و همچنین هزینه تعمیر تلویزیون بسته به شرایط شما و سن دستگاه شما دارد ، اگر تلویزیون شما همچنان تحت گارانتی است، ممکن است تعمیر تلویزیون یا تعویض آن تحت پوشش قرار گیرد.

توجه: به یاد داشته باشید که اگر خودتان در انجام این عملیات پیشرفته راحت نیستید، توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید. تلویزیون‌های مدرن دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند و تلاش برای تعمیر آن‌ها بدون دانش کافی می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود.

 

 نتیجه گیری

مقابله با یک مشکل فنی مانند نمایش نابهنگام و ناخواسته منو در تلویزیون ال جی شما می تواند به سرعت طاقت فرسا به نظر برسد، اما بدانید که اکثر مشکلات قابل حل هستند! اقدامات ساده ای مانند بررسی کنترل از راه دور، راه اندازی مجدد یا به روز رسانی نرم افزار تلویزیون ال جی اغلب می تواند مشکل را برطرف کند.

و در موارد پیچیده تر، می توانید راه حل های پیشرفته ای مانند تنظیم مجدد کارخانه یا تعویض مادربرد را در نظر بگیرید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر خودتان در انجام این عملیات احساس راحتی نمی کنید، همیشه بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

امیدواریم این راهنما مفید بوده باشد و ابزارهایی را که برای رفع منوی ظاهر شده در مورد مشکل خودتان در تلویزیون ال جی شما نیاز دارید در اختیار شما قرار داده باشد. موفق باشید !