آموزش افزایش و تنظیم صدای تلویزیون

تنظیم صدای تلویزیون

چگونه صدای تلویزیون خود را به درستی تنظیم کنیم؟

از دیرباز تا کنون تلویزیون مرکز سرگرمی و اطلاعات در اکثر خانه ها  می باشد، اما برای به دست آوردن بهترین تجربه لازم است نه تنها تصویر، بلکه حجم صدا را نیز به درستی پیکربندی کنید. ما توضیح می دهیم که چگونه تنظیم صدای تلویزیون خود را انجام دهید تا از زمان تماشای بیشتری لذت ببرید.

 

صدا تفاوت را ایجاد می کند!
کیفیت صدا می تواند بین تماشای یک سریال یا فیلم یا غرق شدن کامل در نمایش و لذت بردن شدیدتر از آن تفاوت ایجاد کند.

طبیعی است که صداها، موسیقی یا افکت ها در یک سطح نباشند و مجبوریم مرتب صدا را با کنترل از راه دور تنظیم کنیم.

در اینجا ما نکاتی را به شما ارائه می دهیم تا میزان صدای تلویزیون خود را تنظیم کنید و بهترین تجربه را داشته باشید.

صدای تلویزیون خود را بهبود بخشید

 

اگر می خواهید تلویزیون هوشمند شما صدایی عالی داشته باشد، این نکات را دنبال کنید.

لوکیشن تلویزیون

جایی که تلویزیون خود را قرار می دهید می تواند بر درک شما از صدا تأثیر بگذارد. در صورت امکان، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید.

به همین ترتیب، از قرار دادن آن در نزدیکی دیوارهایی که ممکن است صدا منعکس شود یا با آن تداخل داشته باشد، خودداری کنید. فضای کافی را بین دیوارها و تلویزیون حفظ کنید تا صدا به طور یکنواخت پخش شود.

 

تنظیمات EQ

اکثر تلویزیون های مدرن گزینه های یکسان سازی از پیش تعیین شده را ارائه می دهند که به طور خودکار سطوح فرکانس را متناسب با انواع مختلف محتوا، مانند فیلم، موسیقی یا ورزش تنظیم می کند.

این گزینه ها را آزمایش کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. همچنین می‌توانید به صورت دستی سطوح پایه و را با توجه به ترجیحات خود تنظیم کنید.

 

حالت شب

برخی از تلویزیون ها حالت “آخر شب” را ارائه می دهند که از ایجاد مزاحمت صداهای بلند در ساعات استراحت جلوگیری می کند. این تنظیم می‌تواند محدوده دینامیکی را فشرده کند و سطوح صدای بالاتر را کاهش دهد و جلوه‌های صوتی مانند انفجارها را کمتر کند.

اگر شب‌ها تلویزیون تماشا می‌کنید یا ترجیح می‌دهید صدا را بر جلوه‌های دیگر اولویت دهید، این تنظیم می‌تواند مفید باشد.

 

حجم نسبی

یک روش معمول این است که میزان صدای تلویزیون خود را در حین گفتگو روی سطح راحت تنظیم کنید و سپس آن را بر اساس صحنه های اکشن یا موسیقی تنظیم کنید. با این حال، اگر دائما مجبور به تنظیم صدا باشید، این می تواند آزار دهنده باشد.

برخی از تلویزیون ها دارای ویژگی “حجم نسبی” هستند که به طور خودکار سطوح صدا را متعادل می کند، بنابراین هیچ تغییر ناگهانی بین صحنه های آرام و بلند وجود ندارد.

 

سیستم صوتی خارجی

اگر می‌خواهید کیفیت صدا را بیشتر بهبود ببخشید، یک سیستم صوتی خارجی مانند نوار صوتی یا سیستم سینمای خانگی را در نظر بگیرید. این دستگاه ها معمولا کیفیت صدای بالاتری نسبت به بلندگوهای موجود در تلویزیون ارائه می دهند.

برای دستیابی به بهترین همگام سازی بین صدا و تصویر، حتماً دستورالعمل های راه اندازی ارائه شده با سیستم صوتی خود را دنبال کنید.

 

تنظیم صدای خودکار

ویژگی حجم خودکار می تواند برای جلوگیری از جهش ناگهانی بین تبلیغات و محتوای اصلی مفید باشد. هنگامی که این ویژگی را فعال می کنید، تلویزیون به طور خودکار صدا را در حین تبلیغات تنظیم می کند تا با صدای برنامه ای که تماشا می کنید مطابقت داشته باشد.

این می تواند به ویژه مفید باشد اگر تمایل داشته باشید که صدای تبلیغات  بلندتر باشد.

 

تنظیمات خود را بررسی کنید

پس از تنظیم صدای تلویزیون، حتماً آنها را با انواع مختلف محتوا – فیلم، سریال یا برنامه‌های استاندارد – آزمایش کنید تا نحوه عملکرد صدا را در موقعیت‌های مختلف ارزیابی کنید. این به شما امکان می دهد پارامترها را در صورت نیاز تنظیم کنید.

ما در پیکو الکترونیک به شما اطمینان می دهیم که پیکربندی صدا و حجم تلویزیون شما می تواند تفاوت بزرگی در تجربه تماشای شما ایجاد کند.

 

پیکو الکترونیک: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی و برقی در تهران

پیکو الکترونیک به عنوان معتبرترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که سابقه طولانی مدت در زمینه نصب، سرویس و تعمیرات لوازم برقی و همچنین تعمیر تلویزیون در تهران را دارد و توانسته تاکنون رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. تعمیرکاران ما دارای مهارت و دانش بالا هستند و دستگاه شما را از هر برند و مدلی که باشد به صورت حرفه ای و یکبار برای همیشه تعمیر می کنند. علاوه بر این، ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کنیم و کارت گارانتی 6 الی 12 ماه به ازای خدمات خود ارائه می دهیم.

در صورتی که نیاز به نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در تهران از جمله ( تعمیر تلویزیون در منزل ، تعمیر ماشین لباسشویی ، تعمیر یخچال در منزل و تعمیر جاروبرقی )دارید، همین حالا با شماره های مندرج در سایت تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک تماس بگیرید یا  به صورت آنلاین فرم درخواست تعمیرکار را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند. ما در هر زمانی که بخواهید تعمیرکار لوازم خانگی را خیلی سریع به منزل شما اعزام می کنیم چرا که شعب متعدد در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران داریم. همچنین، نیازی به جا به جایی دستگاه خود ندارید چرا که ما خدمات تعمیرات لوازم خانگی در منزل  را برای مشتریان فراهم کرده ایم.