تکان خوردن ماشین لباسشویی

تکان خوردن ماشین لباسشویی

بیش‌تر ما تکان خوردن ماشین لباسشویی را تجربه کرده‌ایم. یعنی وقتی از این وسیله برای شست‌وشوی لباس‌ها استفاده می‌کنیم، به خصوص در مراحل پایانی یعنی  آبگیری انتهایی و خشک کردن، ماشین لباسشویی دچار تکان‌ها و لرزش‌های شدیدی می‌شود. حرکت ماشین لباسشویی، کمی نگران‌کننده هست. چرا که علاوه بر تولید سر و صدای زیاد، می‌تواند به ساختار ماشین نیز آسیب برساند. به خصوص اگر فضای ماشین لباسشویی برای این حرکت‌ها محدود باشد. در این مطلب قصد داریم تا دلایل تکان خوردن ماشین لباسشویی را بررسی کنیم. مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد. توصیه می‌کنیم چه لرزش ماشین لباسشویی برای دستگاه شما رخ داده باشد و چه خیر، این مطلب را بخوانید تا بدانید در هنگام وقوع چنین اتفاقی، چه کاری را باید انجام دهید.

تراز بودن ماشین

تراز کردن ماشین لباسشویی
تراز کردن ماشین لباسشویی

اولین سؤالی که در صورت مشاهده‌ی تکان خوردن ماشین لباسشویی باید از خودتان بپرسید، این است که آیا ماشین در جایی که قرار گرفته، تراز هست یا خیر؟ لرزش و تکان برای ماشین‌هایی که به‌طور کامل تراز نیستند، بیش‌تر رخ می‌دهد.

تراز کردن ماشین لباسشویی کار سختی نیست. اگر برای نصب، از خدمات تعمیرکاران و نمایندگی‌های مجاز استفاده کرده باشید، آن‌ها این کار را برایتان انجام خواهند داد. در غیر این صورت، می‌توانید بر طبق دستورالعمل نوشته شده در دفترچه‌ی راهنما، این کار را انجام دهید.

آکبند بودن ماشین

ماشین‌های لباسشویی نو، به گونه‌ای بسته‌بندی می‌شوند تا لگن آن‌ها، دچار حرکت نشود. اگر در هنگام نصب ماشین، بست‌ها و پیچ‌هایی که مانع حرکت لگن می‌شود را باز نکنید، ماشین لباسشویی دچار تکان‌های شدیدی خواهد شد. بنابراین اگر ماشین لباسشویی نویی را خریداری کرده‌اید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

حجم البسه‌ی قابل شست‌وشو

ماشین‌های لباسشویی، در ظرفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند. میزان البسه‌ای که برای شست‌وشو انتخاب می‌کنید، باید با ظرفیت آن مطابقت داشته باشد. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که وزن البسه باید کم‌تر از ظرفیت مجاز ماشین باشد. در غیر این صورت، ماشین تکان‌های شدیدی می‌خورد.

چینش البسه در لگن ماشین لباسشویی

چینش البسه در ماشین لباسشویی
چینش البسه در ماشین لباسشویی

البسه باید به صورتی در ماشین ریخته شوند، که تعادل بار حفظ گردد. برای حفظ تعادل، می‌بایست مقداری از ظرفیت لگن را خالی بگذارید. این کار کمک می‌کند تا لباس‌ها در حین شست‌وشو، فضای کافی برای گردش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج استفاده از لباسشویی

وضعیت کمک فنرهای ماشین لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی که درب آن‌ها در بخش جلویی قرار می‌گیرد، کمک فنر وجود دارد. این کمک فنرها به بیرون لگن و فریم پایه‌ها متصل هستند. اگر می‌خواهید این کمک فنرها را ببینید، باید پنل عقبی یا کناری ماشین لباسشویی برداشته شود.

البته توصیه‌ی ما همواره این است که موارد تخصصی را به متخصص و تعمیرکاران باتجربه بسپارید. برای این منظور شما می‌توانید از خدمات تیم حرفه‌ای و کارآزموده‌ی پیکوالکترونیک کمک بگیرید. ثبت درخواست سرویس و تعمیرات برای ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک با تکمیل فرم‌های سفارش در وب سایت و یا ارتباط تلفنی، امکان‌پذیر خواهد بود. پیکوالکترونیک، با فراهم نمودن سرویس تعمیر در منزل، شما را از هرگونه نگرانی بابت حمل وسیله، رهایی بخشیده است. کارشناسان در خانه‌ی شما، حاضر شده و به معاینات لازم برای عیب‌یابی و رفع مشکل وسیله می‌پردازند.

washing machine

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ماشین لباسشویی فعال است. تعمیر ماشین لباسشویی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی و... و انواع ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات ماشین لباسشویی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر ماشین لباسشویی پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر ماشین لباسشویی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر ماشین لباسشویی

وضعیت فنرهای دیگ ماشین لباسشویی

تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌تواند به سبب آسیب دیدن فنرهای دیگ اتفاق بیافتد. وظیفه‌ی فنرهای دیگ، جذب ارتعاشات و لرزش‌های دیگ است. بنابراین کشیدگی بیش از حد این فنرها، می‌تواند ساختار را معیوب سازد. بررسی سلامت و تعویض فنرهای دیگ ماشین لباسشویی، می‌بایست توسط تعمیرکار مجاز انجام بگیرد.

بررسی تسمه کاهش حرکت دیگ

در ساختار برخی از ماشین‌های لباسشویی که درب آن‌ها از بالا باز می‌شود، تسمه‌هایی به منظور کاهش حرکت دیگ، تعبیه می‌شود. این تسمه‌ها در چهار سوی ماشین لباسشویی قرار گرفته‌اند و به دیگ متصل می‌شوند. جنس لاستیکی این تسمه‌ها، به مرور زمان آسیب دیده و از بین می‌رود. در نتیجه سبب تکان خوردن ماشین لباسشویی خواهد شد. توصیه‌ی کارشناسان این است که تسمه‌ها هر چهارتا با هم (هم‌زمان) تعویض شوند.

خرابی قطعات دیگر

تعمیرکار ماشین لباسشویی
تعمیرکار ماشین لباسشویی

تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌تواند به سبب خرابی قطعات دیگر این وسیله نیز اتفاق بیافتد. به عنوان مثال، خرابی بلبرینگ‌های ماشین لباسشویی،  پد دمپر و … نیز تکان‌های شدید این وسیله را در پی خواهند داشت. تعمیر تخصصی این قطعات، شما را از بررسی آن معاف می‌کند. چنان‌چه روش‌های یاد شده در این مطلب را تست کردید، اما برایتان چاره‌ساز نبود، حتماً با پیکوالکترونیک تماس بگیرید. تیم متخصص پیکوالکترونیک با تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود، بهتر می‌تواند ماشین لباسشویی شما را عیب‌یابی کند.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج ماشین لباسشویی