جایگاه تلویزیون من کجاست؟

جایگاه تلویزیون

پیش از آن که شما برای خانه‌ی خود تلویزیونی را خریداری کنید، باید جایگاه تلویزیون خود را در خانه مشخص کنید. این‌که تلویزیون در کدام اتاق و محل منزل قرار داده شود، یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در تجربه‌ی دلچسب تماشای برنامه‌های تلویزیونی، نقش داشته باشد. در این مطلب مواردی را ذکر کرده‌ایم تا بتوانید بهترین جایگاه را برای تلویزیون خود در نظر بگیرید و چیدمان را برای آن محل استاندارد بسازید. پس با پیکوالکترونیک همراه باشید.

جایگاه تلویزیون باید در یک فضای راحت باشد!

تماشای تلویزیون نیازمند محیط و دکوراسیون خصوصی و راحت است. بنابراین اگر منزل شما فضاهای مجزایی دارد، بهتر است محلی را به عنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید و جایگاه تلویزیون خود را به آن فضا منتقل کنید. برخی از افراد با توجه به سبک زندگی خاصی که دارند، ترجیح می‌دهند تا تلویزیون خود را در محلی مانند اتاق خواب نصب کنند. در هر صورت فاکتور راحتی در هنگام تماشای تلویزیون را نباید به فراموشی بسپارید.

چیدمان تی وی روم
چیدمان تی وی روم

تلویزیون را روبه‌روی پنجره قرار ندهید!

تابیدن نور از پنجره بر روی صفحه نمایش تلویزیون، بسیار آزاردهنده خواهد بود. این کار سبب می‌شود تا شما نتوانید به خوبی تصویر تلویزیون را ببینید. به خصوص اگر در ساعات روز به تماشای تلویزیون مشغول هستید.

در صورتی که نقشه‌ی خانه‌ی شما به صورتی است که تنها جایگاه تلویزیون در روبه‌روی پنجره واقع می‌شود، بهتر است پرده‌های ضخیمی را برای پنجره در نظر بگیرید. پرده‌های ضخیم می‌توانند مانع از عبور نور شوند و تصویری بهتر را تماشا کنید.

تلویزیونی متناسب با ابعاد جایگاه خریداری کنید!

پیش از آن‌که وارد بحث جست‌وجو و انتخاب مدل تلویزیون شوید، بهتر است نگاهی به ابعاد جایگاه تلویزیون بیاندازید. چه بخواهید تلویزیون را به دیوار نصب کنید و چه بخواهید از پایه‌های رومیزی برای این کار استفاده کنید، دیوار جایگاه، ابعاد مشخصی دارد! سعی کنید به دنبال تلویزیون‌هایی باشید که در ابعاد دیوار جایگاه، به درستی جای بگیرند.

نکته‌ی دیگری که در خصوص ابعاد جایگاه و ابعاد تلویزیون شما اهمیت دارد، فاصله‌ای است که از تلویزیون تا محل تماشای آن وجود دارد. به عنوان مثال اگر فاصله‌ی محل استقرار تلویزیون تا محل تماشا، ۱ متر باشد، بهتر است از تلویزیون‌هایی با ابعاد ۲۶ اینچ استفاده کنید. این در حالی است که برای فاصله‌های ۲.۵ متری می‌توانید تلویزیون‌هایی بزرگ‌تر (مثلاً ۶۵ اینچ) نیز استفاده کنید.

جایگاه تلویزیون را با مبلمان راحتی دکور کنید.

اگر اهل استفاده از مبلمان هستید، بهتر است از انواع راحتی برای دکوراسیون این بخش از منزل خود استفاده کنید. در غیر این صورت، جمع‌آوری کوسن‌ها، تشک‌های راحتی و … توصیه می‌شود.

بهتر است فضای نشستن برای تماشای تلویزیون را با رعایت استانداردها به گونه‌ای چیدمان کنید که تکیه‌گاهی برای کمرتان ایجاد شده باشد. بهترین نقشه برای جایگاه تلویزیون از این نظر، فضایی با حداقل دو دیوار روبه‌روی هم با فاصله‌ی استاندارد است. به گونه‌ای که روی یک دیوار، تلویزیون قرار گرفته و دیوار دیگر برای فضای نشستن دکور شود.

جایگاه تلویزیون را شلوغ نکنید!

دکوراسیون اطراف تلویزیون
دکوراسیون اطراف تلویزیون

حتی اگر منزلتان بسیار کوچک باشد، سعی کنید از قرار دادن وسایل خیلی زیاد در اطراف تلویزیون خودداری کنید. این کار سبب آشفتگی فضا و در نتیجه عدم تمرکز به هنگام تماشای تلویزیون خواهد شد. بهترین راهکار استفاده از قفسه‌های درب‌دار برای پوشاندن محتوای داخل آن است. قرار دادن حداکثر یکی دو المان دکوراتیو برای تزیین فضا کفایت می‌کند.

ارتفاع محل تلویزیون را استاندارد در نظر بگیرید.

بسیاری از افراد، تلویزیون‌های خود را در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع استاندارد قرار می‌دهند. این کار سبب خواهد شد تا در هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی با خستگی گردن و ستون فقرات مواجه شوید. توصیه می‌کنیم ارتفاعی استاندارد را برای این کار در نظر بگیرید. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از مبلمانی استاندارد، این خستگی را به حد چشمگیری کاهش دهید.

به اعضای خانواده‌ی خود توجه کنید!

اگر زندگی شما با خانواده‌ای شلوغ، فرزندانی کوچک و حیوانات خانگی است، بهتر است در هنگام تعیین جایگاه تلویزیون، آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. به طوری که با در نظر گرفتن رفت‌وآمدهای اطراف محیط، جایگاه تلویزیون را امن‌تر بسازید. به عنوان مثال اگر تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید، احتمالاً از آسیب‌های احتمالی در حین دویدن و بازی کردن کودکانتان، بهتر مصون می‌ماند. قرار دادن تلویزیون در طبقاتی با احتمال سقوط در چنین شرایطی اصلاً توصیه نمی‌شود.

 

آن‌چه که در این مطلب بیان کردیم، توصیه‌های برای چیدمان بهتر جایگاه تلویزیون بود. این نکات، می‌توانند جایگاهی استاندارد را ایجاد کنند. جایگاه استاندارد نیز در عدم خستگی و احساس بهتر شما تأثیر به سزایی خواهد داشت. بنابراین با رعایت نکات یاد شده می‌توانید لذت بیش‌تری را در هنگام تماشای تلویزیون به خود هدیه دهید.