خرطومی جاروبرقی و رفع عیب آن

خرطومی جاروبرقی

سوراخ شدن خرطومی جاروبرقی

خرطومی جاروبرقی، یکی از قسمت‌های جاروبرقی است که دسته‌ی جارو را به موتور متصل می‌سازد. در حقیقت، کارکرد خرطومی، انتقال مواد مکیده شده به کیسه‌ی جاروبرقی است. خرطومی را از مواد منعطف می‌سازند. این امر هرچند که سبب سهولت کارکرد جارو می‌شود اما خرطومی را در معرض آسیب بیش‌تری قرار می‌دهد. بر طبق نظر کارشناسان پیکوالکترونیک، توصیه می‌شود همیشه این وسایل و تجهیزات جاروبرقی خود را از نظر سلامت و عملکرد صحیح، کنترل و مراقبت کنید. توجه داشته باشید که هرگونه خلل و مشکل در ساختمان خرطومی، می‌تواند جاروبرقی را دچار مشکلات اساسی و پرهزینه کند. در این مطلب قصد داریم تا مشکلات مربوط به این قطعه از جاروبرقی را بیان کنیم. مطالعه‌ی این مقاله، می‌تواند در مواقع بحران خرطومی (!)، کمک کننده باشد.

چه موقع به سلامت خرطومی جاروبرقی شک کنیم؟

سر و صدای بلند و غیر عادی جاروبرقی و هم‌چنین عدم قدرت مکش در جاروبرقی، دو عاملی هستند که شما باید سلامت لوله‌ی خرطومی را کنترل کنید. وجود هرگونه سوراخ شدگی و پارگی در ساختمان خرطومی در جاروبرقی، می‌تواند صدای سوت مانندی را در هنگام مکش ایجاد کند. هم‌چنین به دلیل عدم توانایی جاروبرقی در مکش با خرطومی آسیب دیده، مکش دستگاه ضعیف شده و شما متوجه عدم توانایی جاروبرقی در نظافت خواهید شد. 

این مشکلات، نشان می‌دهد که خرطومی این وسیله، باید کنترل شود. اگر آسیب دیده بود و دچار شکستگی یا سوراخ شده بود، می‌بایست نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. اگر در تعویض خرطومی آسیب دیده، سهل انگاری کنید، به دلیل عدم توانایی مکش در دستگاه، فشار زیادی به موتور جاروبرقی وارد می‌شود که امکان دارد آن را با آسیب جدی مواجه سازد.

سلامت خرطومی جاروبرقی
سلامت خرطومی جاروبرقی

چسب زدن خرطومی جاروبرقی

بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند تا بخش سوراخ شده یا پاره شده‌ی جاروبرقی را با چسب بپوشانند. ما اصلاً این کار را تأیید نمی‌کنیم. چسب پارگی را برطرف نمی‌کند و تنها یک پوشش نازکی را در محل آسیب دیده، ایجاد می‌کند. این پوشش نمی‌تواند مانع از عبور هوا شود. یعنی مشکلات خرطومی پاره شده، هم‌چنان ادامه خواهد داشت. ورود هوا از این محل، سبب فشار به موتور و آسیب به جاروبرقی خواهد شد. از طرف دیگر، مکش جاروبرقی سبب می‌شود تا چسب عملاً کارایی خود را از دست بدهد. بنابراین، تکنیک‌های تنبلانه‌ی تعمیر را برای جاروبرقی خود (و البته تمام دستگاه‌های دیگر) به کار نگیرید!

کوتاه کردن خرطومی

در برخی از موارد، پارگی در خرطومی، نزدیک به یکی از دو سر جارو اتفاق می‌افتد. در این صورت می‌توان خرطومی را کوتاه کرد. به گونه‌ای که بخش آسیب دیده‌ی خرطومی از آن خارج شود.

vacuum cleaner

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای جاروبرقی فعال است. تعمیر جاروبرقی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، بوش و انواع جاروهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی جاروبرقی شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات جاروبرقی شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر جاروبرقی پیکوالکترونیک در در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر جاروبرقی در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر جاروبرقی

تعویض خرطومی جاروبرقی

اول از همه این را بگوییم که اگر توان و حوصله‌ی انجام تعمیرات و تعویض قطعات جاروبرقی خود را ندارید، کافی است تا با تیم پیکو الکترونیک تماس بگیرید. کارشناسان پیکوالکترونیک با تمام آن‌چه که شما برای تعویض خرطومی نیاز دارید، در منزل شما حضور یافته و نسبت به تعویض قطعه، اقدام می‌نمایند. در پیکوالکترونیک، تیم متخصص تعمیر جاروبرقی، آماده‌ی خدمت‌رسانی در زمینه‌ی عیب‌یابی، تعمیر و سرویس کاری انواع برندهای جاروبرقی در تمام مدل‌ها است.

خرید خرطومی جاروبرقی

اولین مرحله‌ای که برای تعویض خرطومی باید انجام دهید، خرید خرطومی مناسب است. برای خرید خرطومی، باید به مدل دستگاه و برند آن توجه داشته باشید. بیش‌تر برندهای جاروبرقی، خرطومی‌های پلاستیکی نرم استفاده می‌کنند. اما برخی از مدل‌ها مانند جاروبرقی‌های بوش، یک لایه‌ی پارچه‌ای بر روی خرطوم آن وجود دارد که عمر بیش‌تر آن قطعه را موجب می‌شود. سعی کنید برای خرید خرطومی مناسب برای جاروبرقی، از یک برند مطمئن و اصل استفاده کنید تا مدت بیش‌تری دوام داشته باشد.

خرطومی روکش دار
خرطومی روکش دار

برای خرید این قطعات، می‌توانید از مشاورین پیکوالکترونیک، مشورت و راهنمایی بگیرید. متخصصین باتجربه‌ی پیکوالکترونیک شناخت بهتری از بازار و کیفیت اجناس مربوطه دارند. لذا می‌توانند راهنمایی خوب و مفیدی را در رابطه با نوع برند انتخابی برای هر قطعه از وسایل جانبی به شما ارائه دهند.

جدا کردن خرطومی آسیب دیده

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، خرطومی جاروبرقی اتصال بین لوله تلسکوپی و پاکت جاروبرقی است. لذا از محل ربط این لوله خرطومی به قطعات نام برده شده، می‌توان آن را جدا کرد. بیش‌تر جاروبرقی‌ها دکمه‌ای در روی زانویی و رابط‌های متصل کننده دارند. با فشار دادن این دکمه‌ها می‌توان خرطومی را از جاروبرقی جدا کرد. اگر نمی‌توانید خرطومی را جدا کنید، از دفترچه راهنمای جاروبرقی خود کمک بگیرید. اگر اتصالات مربوط به لوله خرطومی نیز دچار شکستگی و آسیب بود، باید برای تعویض آن‌ها نیز اقدام نمایید. که در این حالت بهتر است از متخصص و تعمیرکار مجاز کمک بگیرید. چرا که اتصالات بسیار حساس و مهم هستند.

اتصال خرطومی جدید به جاروبرقی

اکنون زمان آن رسیده است تا خرطومی جدیدی که خریده‌اید را جایگزین خرطومی آسیب دیده کنید. شما می‌بایست آن را از محل رابط و زانویی به جاروبرقی خود متصل نمایید و فیکس کنید. معمولاً در دفترچه‌های راهنما، صفحاتی را به چگونگی تعویض و نصب قطعات جدید اختصاص می‌دهند. با مراجعه به این صفحات، می‌توانید راحت‌تر نسبت به تعویض قطعه‌ی مورد نظر اقدام کنید.

آن‌چه در این مطلب به شما آموزش دادیم، راهکار فوری و خانگی برای تعمیر مشکل خرطومی آسیب دیده در جاروبرقی بود. این راهکار کمک می‌کند تا جاروی خود را خودتان و در منزل خود تعمیر کنید و بتوانید از آن استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه پرسش و مشکل در این زمینه را با کارشناسان پیکوالکترونیک در میان بگذارید و از تست راهکارهای گوناگون جداً خودداری نمایید.