خرابی در تلویزیون های LCD و راهکارهای رفع مشکل

خرابی در تلویزیون های LCD

شایع ترین خرابی در تلویزیون های LCD

هنوز به یاد دارم که وقتی کوچک بودم تلویزیون را با ضربه زدن «تعیب» می‌کردند و زیرک‌ترین آدم‌ها هم جرأت می‌کردند آن‌ها را باز کنند و تعمیر کنند. امروزه انجام خدمات فنی تقریباً با هر گونه خرابی در تلویزیون های LCD اجتناب ناپذیر است، اما برای اینکه به خوبی آگاه باشید و بدانید چه انتظاری دارید، دانستن رایج ترین خرابی ها ضرری ندارد.

اکثر این خرابی در تلویزیون های LCD قابل تعمیر هستند، اما نه همه، زیرا بسیاری از آنها مربوط به لامپ‌های CCFL هستند که پانل را روشن می‌کنند و ولتاژ بالایی که برای کار کردن نیاز دارند.

تلویزیون روشن می شود اما تصویر بلافاصله ناپدید می شود

فرض کنید تلویزیون هنوز روشن است، اما شما نمی توانید چیزی را ببینید. عادی ترین چیز این است که پانل کار می کند، اما نه سیستمی که آن را روشن می کند. این معمولاً به دلیل خرابی اینورتر است که وظیفه تامین برق لامپ‌های CCFL را بر عهده دارد، اگرچه ممکن است به دلیل خرابی در نقطه دیگری از مدار باشد، مانند ضعیف شدن یکی از لامپ‌ها و تشخیص اینورتر کاهش قابل توجه در مصرف فعلی و خاموش شدن برای ایمنی.

در هر دو مورد، سیستم حفاظتی برای جلوگیری از آسیب بیشتر، خاموش کردن لامپ ها فعال می شود و به همین دلیل است که چند ثانیه پس از روشن شدن تلویزیون، تصویر را نمی بینیم.

 

بیشتر مطالعه کنید: تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد علت چیست؟

تلویزیون روشن نمی شود

این مورد خرابی در تلویزیون های LCD می تواند به دو دلیل باشد. اولی خرابی در ترانسفورماتور یا منبع تلویزیون است، بنابراین جریان به مدارها نمی رسد و البته روشن نمی شود. گزینه دوم اتصال کوتاه اصلی در اینورتر است که باعث می شود سیستم حفاظتی از روشن شدن تلویزیون جلوگیری کند، در این صورت ممکن است LED پاور یک کد تصویری برای گزارش خطا منتشر کند.

 

مشکلات تصویر

علاوه بر قدیمی بودن لامپ های CCFL که باعث کمرنگ شدن روشنایی تلویزیون می شود، می توانیم مشکلات دیگری را نیز در تصویر پیدا کنیم که معمولاً به دلیل برخی ناهنجاری ها در پردازشگر ویدیو یا سیستم LVDS است که سیگنال را به دستگاه انتقال می دهد. پنل. LCD

خطوط در تصویر: به اصطلاح، یک خط عمودی از دست رفته پیکسل‌ها می‌تواند به دلایل متعددی مانند تداخل یک دستگاه نزدیک باشد، اگرچه معمولاً خرابی ستونی از ترانزیستورها یا انتقال ضعیف LVDS است.

تصویر خورشیدی یا افکت موزاییک: همان چیزی است که در تصویر روی جلد می بینید – برای تلویزیون من اتفاق می افتد – و ممکن است به دلیل مشکل در یکی از اجزای یکپارچه برد T-Con باشد، اگرچه مواردی وجود دارد که در آن وجود دارد. که دوباره مشکل فریمور یا LVDS هست.

تصویر تاریک در یک طرف: انگار در هر طرف صفحه روشنایی متفاوتی دارد. معمولاً نشان دهنده خرابی یک یا چند لامپ است.

فقط نیمی از صفحه نمایش قابل مشاهده است: این به این دلیل است که کابل پنل شل شده یا به درستی وصل شده است.

نوارهای رنگی روی صفحه: در این حالت کانکتور LVDS تا حدی قطع شده یا دارای خطوط قطع شده است.

با این اطلاعات، نمی‌خواهم شما را دعوت کنم که تلویزیون خود را در تلاش برای رفع مشکل اذیت کنید، اما می‌خواهم شما را راهنمایی کنم تا تلویزیون را مستقیماً در سطل زباله نیندازید و تلویزیون جدیدی بخرید، زیرا بسیاری از این موارد رایج هستند. خرابی در تلویزیون های LCD و تعمیرات آن چندان قیمت گرانی ندارند.

بیشتر مطالعه کنید: تلویزیون هوشمند کار نمی کند: شایع ترین علل

پیکو الکترونیک: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی و برقی در تهران

پیکو الکترونیک به عنوان معتبرترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که سابقه طولانی مدت در زمینه نصب، سرویس و تعمیر تخصصی انواع لوازم برقی و همچنین تعمیر تلویزیون در تهران را دارد و توانسته تاکنون رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. تعمیرکاران ما دارای مهارت و دانش بالا هستند و دستگاه شما را از هر برند و مدلی که باشد به صورت حرفه ای و یکبار برای همیشه تعمیر می کنند. علاوه بر این، ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کنیم و کارت گارانتی 6 الی 12 ماه به ازای خدمات خود ارائه می دهیم.

در صورتی که نیاز به نصب، سرویس و تعمیرات لوازم برقی از جمله ( تعمیر تلویزیون در منزل ، تعمیر ماشین لباسشویی ، تعمیر یخچال در منزل و تعمیر جاروبرقی )دارید، همین حالا با شماره های مندرج در سایت تعمیر لوازم خانگی در تهران پیکوالکترونیک تماس بگیرید یا  به صورت آنلاین فرم درخواست تعمیرکار را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند. ما در هر زمانی که بخواهید تعمیرکار لوازم خانگی را خیلی سریع به منزل شما اعزام می کنیم چرا که شعب متعدد در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران داریم. همچنین، نیازی به جا به جایی دستگاه خود ندارید چرا که ما خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل را برای مشتریان خود فراهم کرده ایم.