خطاهای ماشین لباسشویی بوش

خطاهای ماشین لباسشویی بوش

ارورهای ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع هر کد خطا

بوش یکی از برندهایی با بالاترین کیفیت در زمینه لوازم خانگی است. یکی از معروف ترین محصولات آن ماشین لباسشویی آن است. این عمدتاً به این دلیل است که آنها از سطح فنی رشک برانگیزی برخوردارند و علاوه بر این، با توجه به کارایی و عمر به طور کلی قیمت های کاملاً مقرون به صرفه ای دارند.

با این حال، با گذشت زمان یا استفاده نامتناسب، ممکن است این ماشین لباسشویی ها شروع به نمایش کدهای خطا کنند. این دستورات می تواند برای بسیاری گیج کننده باشد، زیرا در بیشتر موارد به صراحت نشان نمی دهند که مشکل ماشین لباسشویی چیست.

اگر این مورد شماست، پس باید به خواندن مطالبی که در زیر برای شما آورده ایم ادامه دهید: در این مقاله تعدادی از رایج ترین کدهای خطا در ماشین لباسشویی بوش را فهرست می کنیم تا بتوانید بدون اتلاف وقت مشکل خود را شناسایی و حل کنید.

آماده برای شروع؟

خطای E18
اگر هنوز دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش را دارید، متوجه خواهید شد که خطای E18 یکی از رایج ترین خطاهایی است که ممکن است ظاهر شود. خوشبختانه، اگر دانش لازم را داشته باشید، به سرعت قادر خواهید بود آن را شناسایی کنید و حتی خودتان آن را حل کنید.

خطای E18 چیست؟

وقتی این کد خطا ظاهر می شود به این معنی است که آب به درستی تخلیه نمی شود. حتی ممکن است متوجه شده باشید که آب حاصل از هر چرخه شستشو در درام ماشین لباسشویی راکد می شود. خوشبختانه راه حل شما نیازی به تخصص زیادی در تعمیر ماشین لباسشویی ندارد.

نحوه رفع ارور E18 در ماشین لباسشویی بوش

اولین کاری که باید انجام دهید این است که شیر خاموشی را که ماشین لباسشویی به آن متصل است ببندید همچنین خاموش بودن ماشین لباسشویی مهم است. در مرحله بعد می توانید با باز کردن دریچه کوچکی که ماشین لباسشویی در یکی از گوشه های خود دارد، آب را به صورت دستی تخلیه کنید. مراقب باشید، زیرا آب می تواند بسیار داغ باشد.

بیشتر مطالعه کنید : دلایل قطع برق ماشین لباسشویی

 

خطای F21
تعجب خواهید کرد اگر بدانید که این خطا نه تنها در ماشین لباسشویی های بوش رایج است، بلکه در تجهیزات برندهای دیگر مانند زیمنس و بقیه نیز دیده می شود. البته اگر تجربه تعویض قطعات ماشین لباسشویی را ندارید، بهتر است این مشکل را به دست تکنسین حرفه ای پیکوالکترونیک بسپارید که می تواند خطاهای ماشین لباسشویی بوش را رفع کند.

خطای F21 در ماشین لباسشویی بوش چیست؟

اگر این خطا روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی شما ظاهر شد، در صورتی که عیب آشکاری مشاهده نکردید، باید فوراً کار آن را متوقف کنید. این کد می تواند برخی از مشکلات موتور را پوشش دهد، اگرچه کمترین مشکل این است که باید برس ها را تعویض کنید، زیرا فرسوده شده اند.

نحوه رفع خطای F21

برای تعمیر این خطا باید وضعیت موتور را بررسی کنید تا مشخص شود مشکل چیست. اگر این برس ها باشد، به سادگی باید آنها را با موارد جدید جایگزین کنید. با این حال توصیه می شود این اقدام را به عهده یک تیم حرفه ای بسپارید.

خطای E61

اگرچه این خطا به اندازه موارد ذکر شده در بالا رایج نیست، اما اگر کد E61 روی صفحه ماشین لباسشویی بوش شما ظاهر می شود، باید مراقب باشید. در این صورت بهتر است استفاده از آن را تا رفع مشکل متوقف کنید، در غیر این صورت می توانید بیش از حد ممکن به آن آسیب بزنید.

خطای E61 چیست؟

کد خطای E61 نشانه ای از وجود مشکل در درام تجهیزات است به طوری که ممکن است عدم تعادل داشته باشد. در اکثر مدل‌های بوش، چرخه شستشو معمولاً با این اتفاق قطع می‌شود تا از آسیب بیشتر به ساختار درام جلوگیری شود.

نحوه رفع ارور E61 در ماشین لباسشویی بوش

برای رفع این عیب ابتدا باید بررسی کنید که سطح مناسب لباس را با مقدار آب متناسب با بار قرار می دهید و آستین های در شکسته نشده اند. اگر همه چیز درست است و مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است یکی از بلبرینگ های درام شکسته باشد، بنابراین باید آن را تعویض کنید.

بیشتر مطالعه کنید : نحوه نگهداری و تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

 

خطای F17
این یکی دیگر از خطاهایی است که معمولا در این لوازم رخ می دهد، البته باید گفت که تا زمانی که عوامل تشدید کننده دیگری رخ ندهد، یکی از ساده ترین آنها است. با این حال، مراقب باشید که دستگاه را در حالی که کد هنوز روی صفحه نمایش داده می شود، کار کنید.

خطای F17 چیست؟

خطای F17 نشان دهنده مشکل در جریان یا تامین آب ماشین لباسشویی است. اگر یک چرخه شستشو را برنامه ریزی کنید و متوجه شوید که سطح آب کافی نیست، می توانید متوجه این موضوع شوید. مثل همیشه، بهتر است ماشین لباسشویی را به طور کامل متوقف کنید.

نحوه رفع ارور F17 در ماشین لباسشویی بوش

این مشکل معمولاً زمانی ظاهر می شود که در برخی از لوله های تغذیه کننده ماشین لباسشویی انسداد یا گرفتگی وجود داشته باشد، بنابراین آب به طور معمول نمی تواند وارد شود. اگر ساختار ماشین لباسشویی را می شناسید یا دفترچه راهنما دارید، می توانید خودتان و بدون کمک تکنسین حرفه ای، قفل آن را باز کنید.

خطای کلیدی در ماشین لباسشویی بوش

خطای کلید نه تنها در ماشین لباسشویی های بوش رایج است، زیرا برای تجهیزات دارای سیستم قفل الکترونیکی یک مشکل عادی است. به همین دلیل لازم نیست زیاد نگران باشید، زیرا راه حل های عملی زیادی در اینترنت برای حل مشکل گزارش شده است.

خطای کلیدی ماشین لباسشویی بوش چیست؟

خطای کلید زمانی ظاهر می شود که سیستم قفل خودکار ماشین لباسشویی فعال می شود و زمانی که مقداری بی نظمی تشخیص داده شود. مشکل این است که در برخی مواقع ممکن است این انسداد بدون هیچ دلیل مشخصی ایجاد شود و دستگاه نتواند به طور عادی کار کند.

نحوه رفع خطای کلید

ابتدا باید مطمئن شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد که باعث فعال شدن سیستم قفل شده باشد. پس از تأیید، یک راه بسیار عملی برای باز کردن قفل ماشین لباسشویی، راه اندازی مجدد آن است: انتخابگر را در وضعیت خاموش قرار دهید، تجهیزات را از برق بکشید و پس از چند دقیقه منتظر ماندن دوباره آن را روشن کنید. با این کار باید بلوک خودکار را از ماشین لباسشویی جدا کنید.

خطای F57

به خصوص در ماشین لباسشویی های نسل جدید بوش ممکن است با این کد خطا مواجه شوید. این دقیقاً به این دلیل است که به دلیل ماهیت خطا، معمولاً فقط در ماشین‌های لباسشویی با موتور اینورتر ظاهر می‌شود، بنابراین باید توجه داشته باشید که آیا ماشین لباسشویی شما چنین ویژگی‌هایی دارد یا خیر.

خطای F57 چیست؟

این کد خطا زمانی ظاهر می شود که مشکلی در سیستم چرخش ماشین لباسشویی وجود داشته باشد که توسط سیستم تشخیص داده نمی شود. این امکان وجود دارد که بسته به مدل به طور خودکار عملکرد خود را متوقف کند و حتی سیستم قفل خودکار را فعال کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

نحوه رفع ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش

این مشکل احتمالا نیاز به مداخله یک تکنسین حرفه ای دارد، زیرا نیاز به بررسی موتور اینورتر و ماژول دارد. همچنین ممکن است برد الکترونیکی معیوب باشد و نیاز به تعویض در اسرع وقت باشد، زیرا ممکن است آسیب های بیشتری از این وضعیت به وجود بیاید.

نحوه رفع ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش

این به بررسی موتور اینورتر و ماژول دارد. همویض در اسرع وق ت باشد، زیرا ممکن است آسیب بیشتری از این وضعیت به وجود بیاید.

خطای E17
این یکی دیگر از رایج ترین خطاها در مدل های نسل جدید است، بنابراین اگر روی صفحه ماشین لباسشویی بوش شما ظاهر شد باید بسیار مراقب باشید. به خاطر داشته باشید که این کد ممکن است برای مدل های برندهای دیگر معنای متفاوتی داشته باشد، بنابراین باید از معنای آن برای ماشین لباسشویی بوش مطمئن شوید.

خطای E17 در ماشین لباسشویی بوش چیست؟

اساساً همان خطایی است که کد F57 می دهد: مشکل در سیستم چرخش در ماشین لباسشویی ، فقط در برخی مدل ها ممکن است به یک شکل ظاهر شود. روش اولیه یکسان است: به محض اینکه این دستور را تشخیص دادید، ماشین لباسشویی را متوقف کنید.

نحوه رفع خطای E17

هنگامی که تمام مراحل خطای قبلی را انجام دادید، بررسی کنید که ماشین لباسشویی به درستی کار می کند. اگر باز هم این کار را نکرد، احتمال معیوب بودن سیم کشی وجود دارد، بنابراین باید آن را با یک سیم کشی کاملاً جدید تعویض کنید.

خطای E29
همچنین یک اشتباه رایج است که صاحبان ماشین لباسشویی بوش حداقل یک بار در طول عمر تجهیزات با آن مواجه می شوند. خوشبختانه، این نیز یک مشکل کاملا قابل حل است که می توانید بدون نیاز به دانش فنی زیاد در مورد آن، آن را برطرف کنید.

خطای E29 چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است کد E29 روی ماشین لباسشویی شما ظاهر شود، اما ما فقط به رایج ترین آنها اشاره می کنیم: ورودی آبی که ماشین لباسشویی به آن متصل است ممکن است کاملا باز باشد یا فیلتر ورودی آب مسدود شده باشد. به تجمع کثیفی

نحوه رفع ارور E29 در ماشین لباسشویی بوش

می توانید به صورت دستی ورودی آب را که ماشین لباسشویی به آن متصل است ببندید. اگر این کار نکرد، باید فیلترهای ورودی داخل آن را بردارید و آنها را تمیز کنید. حتی این امکان وجود دارد که آنها در وضعیت قابل توجهی از بین رفته باشند و مجبور شوید آنها را به طور کامل تعویض کنید.

خطای F67

این یکی دیگر از خطاهای رایج در ماشین لباسشویی های بوش نسل آخر است که عمدتاً به دلیل مشکل در قطعات الکترونیکی است.

خطای F67 چیست؟

هنگامی که این کد خطا ظاهر می شود، نشان دهنده نقص در پردازنده یا برد کنترل است. هر دو قطعه الکترونیکی ظریف هستند، بنابراین باید با دقت زیادی از آنها استفاده کرد.

نحوه رفع ارور F67 در ماشین لباسشویی بوش

در این موارد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک تکنسین متخصص در قطعات الکترونیکی تماس بگیرید تا به شما بگوید آیا قطعات قابل تعمیر هستند یا نیاز به تعویض دارند تا ماشین لباسشویی دوباره به درستی کار کند.

توجه داشته باشید که برای مجموعه ارورهایی که ذکر شد اگر دستگاه و محصول شما توسط تعمیرکاران غیر مجاز و غیر متخصص تعمیر شود، نه تنها مشکل دستگاه برطرف نمی‌شود بلکه امکان مواجه شدن با مشکلات بیشتر را برای ماشین لباسشویی شما به همراه خواهد داشت.

بنابر آنچه در این مقاله گفتیم خرابی‌ها و خطاهای ماشین لباسشویی  در دنیای امروز همیشه پیش می‌آید. اما این خرابی‌ها آخر راه لباسشویی شما نیستند. تعمیرکاران با تجربه برای تمام این مشکلات و ارورها راه‌حل‌های مناسبی پیدا کرده‌اند که می‌تواند به سادگی لباسشویی بوش شما را تعمیر کند.
پیکوالکترونیک نیز به عنوان یکی از  باتجربه‌ترین تیم‌های تعمیر لباسشویی در تهران در دسترس شما خواهد بود. پس اگر ناگهان برای لباسشویی تان مشکلی پیش آمد می‌توانید به تیم تعمیرات لوازم برقی پیکوالکترونیک اعتماد کنید و برای مراجعه تکنسین متخصص و کاردان درخواست تعمیر لوازم خانگی در منزل خود را ثبت کنید و یا با ما تماس بگیرید.