راهنمای خرید یخچال

خرید یخچال و فریزر

راهنمای خرید یخچال عبارت است از نکات و پارامترهایی که می‌تواند برای خرید یخچال به شما کمک کند. از آن‌جایی که یخچال و فریزر یکی از اساسی‌ترین وسایل برقی منزل به شمار می‌آیند، هرچقدر که حساسیت بیش‌تری برای خرید آن به خرج رود، بهتر است. اگر قصد خرید یخچال و فریزر دارید، از مطالعه‌ی این مطلب جا نمانید.

راهنمای خرید

در دنیای پرتنوع امروز، همه‌ی ما به دنبال انتخاب برترین‌ها هستیم. اما با توجه به طیف گسترده‌ای که در میان تمام ملاک‌های انتخاب «برترین گزینه» وجود دارد، بسته به معیار، گزینه‌های مختلفی پیش رو خواهد بود. بگذارید کمی واضح‌تر صحبت کنم. شاید برای کسی که به صورت حرفه‌ای مشغول به کار کامپیوتری و گرافیکی است، داشتن یک سیستم کامپیوتری با کارت گرافیک و پردازنده‌ی گرافیکی قوی، یک اولویت باشد. اما یک برنامه نویس، قطعا به موارد دیگری برای انتخاب سیستم کامپیوتری ایده‌آل خود توجه خواهد کرد. به عبارت دیگر، برترن انتخاب سیستم کامپیوتری برای یک برنامه نویس با یک گیمر و گرافیست، متفاوت خواهد بود.

وقتی حرف از راهنمایی برای خرید یک وسیله‌ی خاص زده می‌شود، هدف آن است که برای برجسته‌ترین ملاک‌ها و معیارها، یک‌سری راهکار را تعیین کنیم. با این توصیف، مطالعه‌ی راهنمای خرید، دانستن و آشنایی با یک‌سری معیار و ملاک برای خرید آن وسیله خواهد بود. در این مطلب، قصد داریم تا شما را برای خرید بهترین یخچال، راهنمایی کنیم. پس اگر قصد خریداری این وسیله را دارید، این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

یخچال

خرید یخچال، یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که برای منزل خود انجام می‌دهید. یخچال یکی از وسایلی است که بیش‌ترین استفاده و کاربرد را در میان وسایل برقی منزل دارد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که گزینه‌ی انتخابی شما یک گزینه‌ی صحیح، سالم و عالی باشد.

با نگاهی به یخچال‌های موجود در بازار، متوجه تنوع وسیع این وسیله خواهیم شد. برندهای مختلفی مانند سامسونگ، ال جی، دیپوینت، امرسان و … و هم‌چنین تنوع در تیپ و انواع یخچال‌ها، انتخاب شما را برای خرید این وسیله، دشوارتر می‌کند. پس به یک راهنمایی دقیق، نیاز دارید. متأسفانه بیش‌تر فروشندگان، آن‌چه را که باید بگویند، به شما اطلاع نخواهند داد. بنابراین لازم است تا پیش از خرید،‌ خودتان دست به کار شوید و به دنبال آشنایی با ویژگی‌های هر یک از انواع یخچال بروید.

راهنمای انتخاب ابعاد یخچال

اولین کاری که برای انتخاب مدل یخچال باید انجام دهید، در نظر گرفتن فضای تعبیه شده برای یخچال است. عموماً یخچال را در آشپزخانه قرار می‌دهند. بنابراین در میان کابینت‌ها، فضایی را برای یخچال خالی می‌گذارند. در غیر این صورت، بهتر است بسته به تناسب فضا، ابعاد مناسبی را برای یخچال خود در نظر بگیرید.

ابعاد یخچال هرچقدر که بزرگ‌تر باشد، شما فضای بیش‌تری را به یخچال خود اختصاص می‌دهید. اما در عوض گنجایش بیش‌تری را برای خوراکی‌های خود به دست می‌آورید.

تیپ یخچال

بعد از این‌که ابعاد یخچال را مشخص کردید، باید به سراغ انتخاب تیپ و نوع یخچال بروید. همان‌طور که می‌دانید، سازندگان این کالا، به صورت پیوسته در حال طراحی مدل‌های جدیدتر با امکانات و قابلیت‌های جدید هستند. بنابراین باید بتوانید تیپ مناسب را تشخیص دهید تا انتخابتان محدودتر شده و بتوانید گزینه‌ی ایده‌ال را برگزینید.

توجه داشته باشید که یخچال‌ها در عین تنوعی که دارند در تیپ‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • یخچال تک
  • یخچال بالا و فریزر پایین
  • فریزر بالا و یخچال پایین
  • دوقلو
  • ساید بای ساید
  • درب فرانسوی

البته انتظار نداشته باشید که در این مطلب به شما بگوییم که کدام تیپ یخچال، گزینه‌ی بهتری است! همان‌طور که در ابتدای مطلب مشخص کردیم، این شما هستید که باید با توجه به بودجه، انتظارات و کاربردهایتان از یخچال و فریزر (و البته هر وسیله‌ی دیگری) گزینه‌ی مناسب را تشخیص داده و انتخاب نمایید.

راهنمای خرید یخچال براساس بودجه 

بودجه و میزان مبلغی که می‌توانید برای خرید این وسیله کنار بگذارید، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در راهنمای خرید یخچال مطرح خواهد شد. بودجه‌ی در نظر گرفته شده می‌تواند برای انتخاب تیپ یخچال و هم‌چنین قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن، تأثیرگذار باشد.

به طور کلی و بدون در نظر گرفتن برند و قابلیت‌های ویژه، یخچال و فریزرهای ساید بای ساید، مبلغ بالاتری دارند. بنابراین اگر محدودیت بودجه دارید، بهتر است سراغ این مدل نروید. مدل‌های فریزر بالا و یا فریزر پایین، اقتصادی‌ترین مدل‌هایی هستند که در خرید یخچال و فریزر می‌توانید به آن فکر کنید.

انتخاب برند و خرید یخچال

برند، نام تجاری تولید کننده است. تجربیات کاربران، می‌تواند بها و ارزش یک برند را مشخص کند. سعی کنید برای قضاوت یک برند به تبلیغات توجهی نکنید! از کسانی که از محصول آن برند استفاده کرده‌اند، پر‌س‌وجو کرده و اعتبار محصولات را جویا شوید.

برندهای مشهوری مانند ال جی و سامسونگ، یکی از برترین انتخاب‌هایی است که در حوزه‌ی خرید یخچال و فریزر می‌توانید داشته باشید. محصولات این کمپانی‌ها، کاملاً خوب و بادوام و برطبق تکنولوژی روز و استاندارد ساخته می‌شوند. در کنار تمام این‌ها، نرخ‌ تعیین شده برای این محصولات، بسیار عالی و اقتصادی تعیین شده است. البته اگر محدودیت بودجه دارید، نگران نباشید! برندهای ایرانی بسیار باکیفیتی نیز در بازار تولید شده‌اند که می‌توانند انتخاب‌های بسیار بادوام و خوبی برای شما باشند.

توصیه می‌کنیم در هنگام انتخاب برند، به مسائلی نظیر گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز توجه داشته باشید. چراکه عدم مسئولیت شرکت‌های گارانتی کننده، در هنگام بروز مشکل می‌تواند دردسر آفرین باشد.

راهنمای خرید یخچال و در نظر گرفتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن

یکی از مهم‌ترین مسائلی که خریداران را با شک در انتخاب محصولات مواجه می‌کند، تنوع در به کارگیری از تکنولوژی‌ها و قابلیت‌هایی است که برای یخچال‌ها، تعبیه می‌شود. آب سرد کن، یخ‌ساز، قابلیت تنظیم دما، مانیتور دیجیتال، بار، دسترسی به محتویات یخچال از طریق وای فای، سیستم بوگیر و … برخی از مشهورترین قابلیت‌هایی هستند که در یخچال‌های امروزی، به کار برده می‌شوند.

شاید برای انتخاب این قابلیت‌ها، برند، بودجه و تیپ یخچال مورد نظر شما، محدودیت ایجاد کرده باشد. به عنوان مثال، بیش‌تر در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید به سیستم‌های آب سرد کن و یخ‌ساز اتومات مجهز هستند. بنابراین اگر انتخاب شما از انواع یخچال‌های فریزر بالا یا پایین باشد، احتمالاً از چنین قابلیتی محروم خواهید ماند.

بیشتر بخوانید : خانه تکانی یخچال

Refrigerator

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای یخچال فعال است. تعمیر یخچال در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، اسنوا و انواع یخچالهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی یخچال شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات یخچال شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر یخچال پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر یخچال در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر یخچال