ریست کردن تلویزیون : بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون

ریست کردن تلویزیون

ریست کردن تلویزیون : بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون (راهنمای همه مدل ها)

گاهی اوقات لازم است تلویزیون خود را مجدداً تنظیم کنید تا برخی از خرابی ها یا ناسازگاری برنامه ها را برطرف کنید. در واقع، به خصوص در تلویزیون های هوشمند، ممکن است به دلیل به روز رسانی، مشکلاتی در برنامه ها یا خطاهای سیستم وجود داشته باشد و به همین دلیل است که باید تلویزیون را ریست کنید.

یک مشکل آزاردهنده می تواند ما را از دیدن فیلم ها و سریال های مورد علاقه مان باز دارد و به همین دلیل باید هر چه زودتر حل شود.

خوشبختانه، قبل از اینکه به خرید یک تلویزیون جدید فکر کنید، می توانید تلویزیون خود را ریست کنید. بسته به مدل تلویزیون، می‌توان تنظیم مجددی را انتخاب کرد که محتویات برنامه‌ها و تنظیمات را بدون تغییر باقی بگذارد.

اینکه آیا هرگونه نقصی می تواند ناشی از تنظیمات نادرست باشد، امکان پذیر خواهد بود. هر مدل تلویزیون رویه مخصوص به خود را دارد و در این مقاله مراحل تنظیم مجدد تلویزیون را که برای برندهای اصلی مناسب است را جمع آوری کرده ایم:

  • تلویزیون سامسونگ را ریست کنید
  • تلویزیون ال جی را ریست کنید
  • تلویزیون فیلیپس را بازنشانی کنید
  • نحوه ریست کردن تلویزیون سونی براویا
  • تلویزیون هایسنس را بازنشانی کنید

ریست کردن تلویزیون سامسونگ

اگر به دنبال نحوه تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ هستید، در جای مناسبی هستید. بدیهی است که روش ذکر شده به طور کلی برای تلویزیون های این برند معتبر است، بنابراین ممکن است برای برخی از مدل ها کمی متفاوت باشد.

روشی که به شما امکان می دهد تلویزیون سامسونگ را مجدداً تنظیم کنید، می توان با کنترل از راه دور، آسان تر، اما بدون آن نیز انجام داد. همچنین، بهتر است پین تنظیم شده را بدانید تا مجبور به بازیابی آن نباشید. علاوه بر این، در برخی از تلویزیون‌های سامسونگ، معمولاً تلویزیون‌هایی که به اینترنت متصل هستند، می‌توان تلویزیون را مستقیماً از برنامه روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ریست کرد.

تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ که اصلا روشن نمی شود

ممکن است این اتفاق بیفتد که بخواهید یک تلویزیون سامسونگ را بازیابی کنید که به نظر می رسد اصلا روشن نمی شود، صفحه نمایش سیاهی دارد یا به دستورات پاسخ نمی دهد. در این مورد، راه حل ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، زیرا فقط باید کابل‌ها را از برق بکشید و بعد از حدود 40 دقیقه آن را از برق بکشید تا وصل شود.

در این مرحله، در حالی که تلویزیون خاموش و قطع شده است، باید دکمه ON/OFF تلویزیون را به مدت 40 ثانیه فشار داده و نگه دارید. اگر روش تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ موفقیت آمیز باشد، سیستم به پیکربندی اصلی باز می گردد.

بیشتر مطالعه کنید : نحوه تماشای تلویزیون بدون آنتن و کابل

نحوه ریست کردن تلویزیون سامسونگ با ریموت

برای بازنشانی تلویزیون سامسونگ باید مراحل را دنبال کنید.
تلویزیون باید روشن باشد و مستقیماً از صفحه اصلی، جایی که نمادها با منوی پیمایش و برنامه‌ها محصور شده‌اند، باید مورد تنظیمات را انتخاب کنید و با کلیدهای روی کنترل از راه دور به آن برسید و OK را فشار دهید.

برخی از آیکون ها در سمت چپ ظاهر می شوند و در بین آنها باید با کلیدها پیمایش کنید تا به آیتم پشتیبانی (که معمولاً نماد ابر است) برسید و OK را فشار دهید. در این مرحله، منو در سمت راست ظاهر می شود که در آن امکان انتخاب روش خود تشخیصی وجود دارد. از این قسمت باید Reset را انتخاب کنید. با این حال، در برخی از مدل‌های تلویزیون سامسونگ، می‌توانید مستقیماً از منوی تنظیمات و سپس عمومی به بازیابی دسترسی داشته باشید.

قبل از انجام تنظیم مجدد، تلویزیون از شما می خواهد که پین ​​4 رقمی را وارد کنید: این کدی است که برای پیکربندی تلویزیون استفاده می شود، اما همیشه وارد نمی شود. در این صورت می توانید از پین پیش فرض تلویزیون های ایتالیایی سامسونگ استفاده کنید که برای تلویزیون های اروپایی 1111 یا 0000 است.

بنابراین، پس از وارد کردن پین، لازم است که ریست تلویزیون را تایید و اقدام کنید. اکنون تلویزیون به تنظیمات کارخانه بازگشته است و بنابراین باید دوباره به گونه ای تنظیم شود که گویی برای اولین بار روشن شده است.

روش تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ با کنترل از راه دور حتی در مدل های قدیمی تر و نه تنها در تلویزیون های هوشمند بسیار شبیه است.

نحوه ریست کردن تلویزیون سامسونگ در صورت نداشتن ریموت کنترل

حتی اگر کنترل از راه دور ندارید، می توانید تلویزیون سامسونگ خود را بازنشانی کنید. اکثر مدل‌های تلویزیون سامسونگ دارای دکمه‌های فیزیکی روی تلویزیون هستند که معمولاً در بالا یا پایین قاب (در تلویزیون‌های قدیمی‌تر) یا در کناره‌ها قرار دارند. با فشار دادن این کلیدها می توانید به منو دسترسی پیدا کنید و سپس تنظیمات و موارد را انتخاب کنید.

جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ به اتصال اینترنت مجهز هستند و اگر می‌خواهید تلویزیون را ریست کنید، کافی است برنامه SmartThings را در تلفن هوشمند یا تبلت خود دانلود کنید. این یک برنامه رایگان است که هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس است و به شما امکان می دهد صفحه نمایش گوشی را به یک کنترل از راه دور تبدیل کنید.

هنگامی که برنامه شروع به کار کرد، باید آن را با اتصال به همان شبکه Wi-Fi با تلویزیون جفت کنید و همچنین در این مورد، تنظیمات ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید : رتبه بندی بهترین تلویزیون های هوشمند در سال 2023

تلویزیون ال جی را بازنشانی کنید

تنظیم مجدد تلویزیون ال جی بسیار ساده است: در کنترل از راه دور، دکمه Home را فشار دهید، به تنظیمات بروید و برگه عمومی را باز کنید. در اینجا می توانید به آیتم Factory Data Reset بروید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا بازنشانی کارخانه را کامل کنید.

تنظیم مجدد تلویزیون فیلیپس: دو روش

برای تنظیم مجدد تلویزیون فیلیپس دو راه وجود دارد: اولی به شما امکان می دهد تلویزیون را به تنظیمات پیش فرض مربوط به تصاویر، صدا و عملکرد Amblight در مدل هایی که در آن موجود است، بدون حذف برنامه و سیستم عامل بازگردانید. روش دوم، از سوی دیگر، شامل بازگرداندن تلویزیون به شرایط کارخانه است.

بسته به نوع مشکلی که با آن مواجه می‌شوید، می‌توانید تنظیم مجدد نرم‌افزار را انتخاب کنید یا تلویزیون را به طور کامل بازنشانی کنید. شاید بتوانید با تلاش اول ادامه دهید و سپس در صورت رفع نشدن نقص، اقدام به ریست کردن هارد تلویزیون کنید.

بیشتر مطالعه کنید : چگونه کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟

تنظیم مجدد نرم افزار تلویزیون فیلیپس

پس از فشار دادن کلید Home روی ریموت کنترل، با استفاده از کلیدهای جهت دار روی کنترل از راه دور به قسمت Configuration رفته و OK کنید. به این ترتیب به منوی مدیریت تلویزیون دسترسی خواهید داشت که در آنجا باید روی تنظیمات تلویزیون و سپس دکمه OK کلیک کنید تا وارد پنل نسبی شوید.

با حرکت کلیدها، مورد تنظیمات عمومی را انتخاب کنید، OK را فشار دهید یا از فلش سمت راست روی کنترل از راه دور استفاده کنید تا به تنظیمات پیش فرض برسید و انتخاب را با OK تأیید کنید.

روی صفحه تلویزیون یک دکمه OK  ظاهر می شود که باید از کنترل از راه دور تأیید را بدهید. اکنون روش تنظیم مجدد نرم افزاری، یعنی برنامه ای که برنامه های موجود را حذف نمی کند، شروع می شود.

هارد ریست تلویزیون های فیلیپس

با این حال، برای بازنشانی تلویزیون فیلیپس به تنظیمات کارخانه، این روش بسیار شبیه به قبلی است. در واقع همیشه با فشردن دکمه Home روی ریموت کنترل، باید به قسمت Configuration دسترسی داشته باشید و تنظیمات تلویزیون را انتخاب کنید.

حال باید گزینه Reinstall TV را انتخاب کرده و با زدن دکمه OK روی ریموت کنترل تایید شود. سپس تلویزیون از شما می خواهد که پین ​​قفل دستگاه را وارد کنید و باید دوباره OK را بدهید. با شروع رویه، تمام داده ها و تنظیمات موجود حذف خواهند شد. در این مرحله، تلویزیون فیلیپس به تنظیمات کارخانه خود بازگشته است و باید همانطور که برای اولین بار راه اندازی شده بود پیکربندی شود.

 

بیشتر مطالعه کنید :تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

نحوه ریست کردن تلویزیون سونی براویا

اگر تلویزیون سونی براویا دارید که اندروید دارد، برای تنظیم مجدد تلویزیون، باید برق را وصل کنید و از برق جدا کنید و بررسی کنید که مشکل حل شده است.

اگر مشکل برطرف نشد، باید تنظیمات کارخانه را تنظیم کنید.

برای تنظیم مجدد تلویزیون سونی خود، دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید، مورد تنظیمات را که روی تلویزیون ظاهر می شود انتخاب کنید و با انتخاب Storage & reset در دسته تلویزیون، ادامه دهید. در این مرحله لازم است Factory data reset و بلافاصله پس از Erase Everything را انتخاب کنید.

تلویزیون هایسنس را بازنشانی کنید

تنظیم مجدد تلویزیون HiSense یک روش نسبتاً ساده است که به شما امکان می دهد تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید و برخی از نقص های ناشی از ناسازگاری با برنامه ها را برطرف کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با فشار دادن دکمه مناسب روی کنترل از راه دور به منوی تنظیمات تلویزیون دسترسی پیدا کنید. تقریباً در همه مدل ها این با یک چرخ دنده نشان داده می شود. مورد All و سپس About را انتخاب کنید. سپس باید تنظیم مجدد به تنظیمات کارخانه را تأیید کنید. تقریباً مطمئناً تلویزیون قبل از شروع فرآیند بازنشانی، پین باز کردن قفل را درخواست می کند.

با این حال، اگر نمی‌خواهید اطلاعات را پاک کنید، می‌توانید به بخش System تنظیمات نیز بروید، مورد تنظیمات اولیه را انتخاب کنید (با استفاده از دکمه OK روی کنترل از راه دور) و هشدار روی صفحه را تأیید کنید.