ریموت کنترل تلویزیون فیلیپس دیگر کار نمی کند، چه کار کنم؟

ریموت کنترل تلویزیون فیلیپس

ریموت کنترل فیلیپس من دیگر کار نمی کند، چه کار کنم؟

فیلیپس یکی از معروف ترین برندهای لوازم الکترونیکی در بازار است. به لطف شهرت و محصولات باکیفیت خود، هر ساله هزاران تلویزیون را که با کنترل از راه دور ارائه می شود به فروش می رساند. متأسفانه، با وجود قابل اعتماد بودن محصولات آنها، احتمال اینکه روزی یک شکست ظاهر شود بسیار زیاد است. احتمالاً این همان چیزی است که برای شما اتفاق می افتد و سپس از خود می پرسید: برای ریموت کنترل تلویزیون فیلیپس که دیگر کار نمی کند، چه کاری می توانم انجام دهم؟

در این مقاله دستکاری های مختلف را بیاموزید تا بتوانید خودتان کنترل از راه دور معیوب را دوباره احیا کنید. سپس، اگر علیرغم تلاش‌های شما، ریموت کنترل تلویزیون فیلیپس دیگر کار نمی‌کند، گزینه‌های مختلف جایگزینی را کشف کنید.

وقتی ریموت کنترل تلویزیون فیلیپس از کار افتاد چه باید کرد؟

ریموت کنترل تلویزیون فیلیپس که دیگر پاسخ نمی دهد و ارسال سیگنال به تلویزیون را متوقف می کند، ممکن است خطای سخت افزاری یا خطای نرم افزاری یکی از دو دستگاه فرستنده یا گیرنده (کنترل از راه دور یا تلویزیون) باشد. بنابراین لازم است سعی کنید منبع مشکل را برای حل بهتر شکست پیدا کنید. سپس مراحل مختلف عیب یابی زیر را بیابید.

 

بیشتر مطالعه کنید : تلویزیون هوشمند کار نمی کند: شایع ترین علل

بررسی وضعیت کنترل از راه دور فیلیپس

ابتدا بررسی کنید که فرستنده مادون قرمز در کنترل از راه دور Philips شما کار می کند. از آنجایی که چشم انسان نمی تواند سیگنال های مادون قرمز را ببیند، برای دیدن آنها به کمک صفحه نمایش نیاز خواهید داشت. از همین رو :

  1. از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.
  2. به برنامه “دوربین” بروید.
  3. LED و در نتیجه جلوی کنترل از راه دور فیلیپس خود را به سمت سنسور دوربین قرار دهید.
  4. با فشار دادن یک دکمه روی کنترل از راه دور، صفحه نمایش گوشی خود را تماشا کنید. اگر کنترل از راه دور کار می کند، یک منبع نور باید از LED ساطع شود.

اگر هیچ منبع نوری ساطع نشد، باتری های کنترل از راه دور را با باتری های جدید تعویض کنید و این روش را تکرار کنید. در صورتی که ریموت کنترل فیلیپس همچنان کار نمی کند و پس از تعویض باتری ها همچنان سیگنالی نمی دهد، با نقص مادی مواجه می شوید. در این صورت باید ریموت کنترل را تعویض کنید. مستقیماً به قسمت آخر این مقاله بروید تا در مورد گزینه های مختلف جایگزینی اطلاعات کسب کنید.

اگر چراغی روی LED ظاهر شد، احتمالاً ریموت شما تعمیر می شود زیرا احتمالاً خطای برنامه نویسی پیدا کرده اید. با این حال، مراقب باشید، ممکن است در موارد نادری اتفاق بیفتد که خطا از تلویزیون فیلیپس باشد. برای یافتن منبع عیب و تلاش برای تعمیر آن، مراحل زیر را دنبال کنید.

تلویزیون فیلیپس و کنترل از راه دور را ریست کنید

هنگامی که کنترل از راه دور فیلیپس دیگر کار نمی کند، ممکن است یک نقص نرم افزار جزئی تلویزیون یا کنترل از راه دور علت آن باشد. ریست الکتریکی ریموت کنترل یا تلویزیون گاهی اوقات می تواند مشکل را حل کند.

با انجام کارهای زیر با ریست الکتریکی ریموت خود شروع کنید:

  • باتری ها را از ریموت کنترل فیلیپس خارج کنید.
  • چند دکمه روی دومی فشار دهید
  • باتری ها را دوباره در کنترل از راه دور قرار دهید.

توجه: اگر مدت زیادی است که باتری های ریموت کنترل را تعویض نکرده اید، می توانید باتری ها را با باتری های جدید نیز تعویض کنید. باتری ممکن است خیلی کم باشد و سیگنال واضحی به تلویزیون ارسال کند.

اگر ریموت کنترل فیلیپس همچنان کار نمی کند، با انجام کارهای زیر، تلویزیون فیلیپس را ریست الکتریکی کنید:

  • سیم برق را از پریز تلویزیون جدا کنید.
  • حداقل 2 دقیقه صبر کنید
  • سیم برق تلویزیون را دوباره وصل کنید

سپس سعی کنید دوباره تلویزیون خود را با کنترل از راه دور روشن کنید، سپس با دکمه روشن/خاموش اگر چیزی کار نمی کند و مدل تلویزیون شما آن دکمه را دارد. اگر متوجه شدید که مشکل از تلویزیون است، مقاله ما را در این زمینه بخوانید: تلویزیون فیلیپس من دیگر روشن نمی شود، چه کاری باید انجام دهم؟ اگر کنترل از راه دور فیلیپس در حین کار کردن تلویزیون پاسخ نمی دهد، به مرحله عیب یابی بعدی بروید.

 

بیشتر مطالعه کنید :کنترل از راه دور کار نمی‌کند | راهنمای کمک

کنترل از راه دور خود را جفت کنید

ممکن است به دلیل یک اشتباه جزئی یا یک خطای ناخواسته از طرف شما، کنترل از راه دور فیلیپس شما با تلویزیون هماهنگ نشده باشد. در این حالت، دکمه‌ها هیچ سیگنالی به تلویزیون ارسال نمی‌کنند که بتواند خرابی آن را توضیح دهد. سپس باید دوباره ریموت را جفت کنید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

  • کنترل از راه دور را در فاصله 1 متری تلویزیون قرار دهید
  • دکمه “Pair” یا “Settings” را روی کنترل از راه دور خود به مدت 3 ثانیه فشار دهید
  • روش جفت شدن روی صفحه نمایش داده می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل های تنظیم روی صفحه را دنبال کنید.

توجه: بسته به مدل تلویزیون فیلیپس، روش همگام سازی مجدد ممکن است متفاوت باشد. توصیه می کنیم برای اطمینان از اینکه این روش روی تلویزیون شما کار می کند، از راهنمای کاربر مدل خود استفاده کنید.

اگر ریموت کنترل فیلیپس با وجود همه چیز کار نکند، چه راه حل هایی وجود دارد؟

اگر به تازگی تلویزیون و کنترل از راه دور فیلیپس خود را خریداری کرده اید و بنابراین تجهیزات شما همچنان تحت گارانتی است، با اطلاعات زیر با خدمات مشتریان فیلیپس تماس بگیرید:

  • شماره سریال تلویزیون
  • تاریخ خرید تلویزیون

پس از تأیید اینکه کنترل از راه دور شما واقعاً معیوب است، ما اقدام به ارسال یک کنترل از راه دور کاربردی خواهیم کرد.

اگر کنترل از راه دور فیلیپس شما دیگر تحت ضمانت نیست، به شما توصیه می کنیم برای تعویض آن، یک کنترل از راه دور جهانی سازگار با تلویزیون های فیلیپس خریداری کنید. یافتن ریموت کنترل جهانی آسان تر و ارزان تر از کنترل از راه دور فیلیپس است. علاوه بر این، می توان آن را با تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی جفت کرد. بنابراین اگر در چند سال آینده تلویزیون خود را تغییر دهید، کنترل از راه دور جهانی همیشه می تواند دوباره به شما خدمت کند.

توجه: در حالی که منتظر دریافت ریموت سخت افزاری جدید هستید، می توانید از یک برنامه کنترل از راه دور مجازی برای کنترل تلویزیون خود از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

تعمیرات لوازم خانگی پیکو الکترونیک

مجموعه پیکوالکترونیک با ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در تهران و  تعمیرات لوازم برقی درخواستی شما بدون احتیاج به جابجایی دستگاه، افتخار داشتن سال‌ها سابقه در زمینه نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی  جهت رفاه حال مشتریان عزیز اقدام به تجهیز تیم تکنسین خود نموده تا با انجام تعمیرات مورد نیاز و سرویس‌های درخواستی تعمیر لوازم خانگی در منزل بتواند با پایین آوردن زمان و هزینه‌های تعمیر، رضایت مشتریان خود را جلب نماید. با ما در تماس باشید.