شستشوی پرده با ماشین لباسشویی

شستن پرده با ماشین لباسشویی

چگونه پرده ها را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

پرده ها یک منبع تزئینی واقعی در تمام اتاق های خانه هستند. آنها همچنین یک راه بسیار خوب برای پنهان کردن نور یا پنهان شدن از طرف دیگر هستند. با این حال، این لباس ها در معرض آلودگی، گرد و غبار، دود یا هر عنصر خارجی دیگری هستند که می تواند بو ایجاد کند و پرده های شما را کثیف کند. بنابراین شستن آنها ضروری است!

اگر نمی خواهید پرده های خود را به خشکشویی ببرید، می توانید نحوه شستشوی پرده با ماشین لباسشویی را یاد بگیرید.

چرا پرده ها را بشویید؟

شستن پرده ها در ماشین لباسشویی خوشایندترین کار در آخر هفته نیست، درست است. با این حال، تمیز کردن خوب هم از نظر زیبایی و هم از نظر بهداشتی کاملاً ضروری است.

پرده ها اولین خط دفاعی در برابر عوامل و هر زمان که در یا پنجره ای باز می شود. علاوه بر این، گرد و غبار داخل خانه یا فعالیت های روزمره مانند پخت و پز می تواند به مرور زمان پرده های شما را کثیف کند. نتیجه پرده های زرد، کدر و گاهی بسیار بدبو است.

شستن پرده های خود در ماشین لباسشویی بوی تازه، سفید تر و رنگ های روشن تری به آنها می دهد. بلافاصله اتاق تمیزتر و دلپذیرتر به نظر می رسد.

بیشتر مطالعه کنید : دلایل قطع برق ماشین لباسشویی

 

چه زمانی باید شسته شوند؟
اولین قدم این است که بدانید چه زمانی باید پرده های ماشین لباسشویی را بشویید. نظافت بهاره فرصتی عالی برای شستن پرده ها و تمیز کردن هر گوشه از خانه است. با این حال، این کافی نیست، زیرا توصیه می شود پرده ها را 2 تا 3 بار در سال بشویید. گرده ها، گرد و غبار و آلودگی می توانند به سرعت در آن جاسازی شوند. صبر نکردن زیاد برای شستن پرده ها از زرد شدن پرده ها جلوگیری می کند که گاهی اوقات غیر قابل جبران است.

توصیه می شود پرده های آشپزخانه را بیشتر بشویید زیرا تمایل به جذب بخار و چربی از هوا دارند. افراد سیگاری همچنین اگر می خواهند پرده های خود را نگه دارند، باید به دفعات بیشتر آنها را بشویند. بنابراین، شستن پرده ها در ماشین لباسشویی بسته به عادات شما یک کار کم و بیش تکراری خواهد بود.

مراحل اول قبل از شستشو در ماشین لباسشویی

قبل از شستن پرده ها در ماشین لباسشویی، باید بررسی های خاصی انجام شود. برای مثال، ابتدا باید به برچسب ها یا تاریخچه سفارش آنلاین نگاه کنید تا مطمئن شوید که جنس پرده های خود را می شناسید، زیرا برخی از مواد ظریف تر از سایرین هستند.

در صورت امکان، حذف قطعات فلزی و پلاستیکی توصیه می شود، زیرا ممکن است در هنگام شستشو آسیب ببینند یا حتی زنگ بزنند.

برای شروع، می توانید پرده های بیرون را تکان دهید تا ابتدا کثیفی اضافی پاک شود. شکننده ترین پارچه ها را باید در توری لباسشویی قرار دهید و همچنین باید از شستن هر چیز دیگری با پرده خودداری کنید.

 

بیشتر مطالعه کنید :علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و نحوه رفع ایراد

 

از کدام ماشین لباسشویی و کدام برنامه استفاده کنیم؟

وقت شستن است. اگر پرده های زیادی برای شستن دارید، می توانید به خشکشویی بروید. در آنجا، آنها ماشین لباسشویی و خشک کن با ظرفیت بالا خواهند داشت که بسیار سریعتر و ارزانتر از شستشو در خانه خواهند بود. در مرحله بعد باید یک برنامه و مهمتر از همه دمای مناسب را انتخاب کنید. توصیه می شود برنامه را بسته به مواد تطبیق دهید. اگر شک دارید، همیشه از برنامه ظریف و دمای پایین استفاده کنید.

برای چرخش و جلوگیری از چین و چروک حداکثر 800 دور در دقیقه توصیه می شود.

پرده ها چگونه خشک می شوند؟

شستن پرده ها در ماشین لباسشویی بسیار ساده است و پس از تمیز و تازه شدن، می توانید به مرحله خشک کردن بروید. بسته به جنس پرده، خشک کن ممکن است استفاده شود یا نباشد، اما غیر معمول نیست که باعث ایجاد چین و چروک هایی شود که به سختی از بین می روند. معمولاً توصیه می شود که پرده ها را به خوبی بر روی ریل ها قرار دهید تا در هوای آزاد خشک شوند. وزن خود آن باید از چین و چروک جلوگیری کند.

اگر بعد از خشک شدن مقداری چین و چروک باقی ماند، می توان آنها را با دمای پایین و بدون بخار اتو کرد تا به پارچه آسیبی نرسد. با این حال، اتو کردن پرده ها توصیه نمی شود، زیرا معمولاً گرمای اتو را به خوبی تحمل نمی کنند.

بنابراین، شستن پرده ها در ماشین لباسشویی می تواند بسیار سریع باشد، و حتی اگر نیازی به خشک کردن یا اتوکشی نداشته باشد، سریعتر هم می شود.

پیکوالکترونیک نیز به عنوان یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های تعمیر لباسشویی در تهران در دسترس شما خواهد بود. پس اگر ناگهان برای لباسشویی تان مشکلی پیش آمد می‌توانید به تیم تعمیرات لوازم برقی پیکوالکترونیک اعتماد کنید و برای مراجعه تکنسین متخصص و کاردان درخواست تعمیر لوازم خانگی در منزل خود را ثبت کنید و یا با ما تماس بگیرید.