شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی

شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی

راهنمای شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی بدون اینکه آسیب ببیند

کفش های کتانی یکی از متنوع ترین انواع کفش هستند. که با توجه به فراگیر بودن سبک غیررسمی،از اصلی ترین موارد برای هر شخص محسوب میشوند.

کفش های کتانی با اینکه راحت و کاربردی هستند اما خیلی زود کثیف می شوند. و یک سوال کاملاً منطقی مطرح می شود

  • آیا می توان کفش های کتانی را در ماشین لباسشویی شست؟
  • نحوه شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی جگونه است؟

برای پاسخ دقیق به این سوال که آیا کفش ورزشی شما قابل شستشو است یا خیر، بهتر است به دستورالعمل سازنده مراجعه کنید. برخی از برندها اجازه شستشوی محصولات خود را می دهند، برخی دیگر قاطعانه با آن مخالف هستند.

قاعده کلی به شرح زیر است: امکان شستشو بستگی به جنس کفش دارد.

بنابراین، کفش های کتانی ساخته شده از جیر طبیعی، چرم، مخمل و نوبوک به طور مطلق قابل شستشو نیستند. همچنین بهتر است از شستن کفش های کتانی با جواهرات زیاد خودداری کنید: بدلیجات، پولک دوزی، گلدوزی، نقاشی. احتمال اینکه تمام “زیبایی” با ضربه شدید ماشین لباسشویی جای خود را ترک کند بسیار زیاد است. بهتر است چنین کفش های کتانی را به کفش های خشک شویی بدهید.

اما کفش‌های کتانی پارچه‌ای و مدل‌های توری به خوبی شستشو در ماشین لباسشویی خانگی معمولی را تحمل می‌کنند. ولی برای اینکه آنها را خراب نکنید، دانستن تعدادی از قوانین برای چگونگی شستن کفش در ماشین لباسشویی مهم است.

 

بیشتر مطالعه کنید : چه مقدار پودر یا مایع در ماشین لباسشویی بریزیم؟

 

نحوه شستن کفش های کتانی در ماشین لباسشویی

برای شروع، کفش های ورزشی خود را با دست از آلودگی های بزرگ تمیز کنید. با استفاده از یک برس، ماسه و کثیفی درشت را از روی سطح و کف کفش پاک کنید، سپس کفش های کتانی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

کف پا را از سنگریزه تمیز کنید
اغلب سنگریزه های کوچک و سایر زباله ها در آج کفش های کتانی گیر می کنند. حتما قبل از شستشو آن ها را بردارید تا به ماشین لباسشویی آسیبی نرسد. می توانید این کار را با یک خلال دندان معمولی انجام دهید.

 

کفی ها و بندها را بیرون بکشید
اگر می توان کفی ها را جدا کرد. در صورت لزوم، آنها را به آرامی با یک اسفنج مرطوب بشویید. خیس کردن کفی ها به شدت غیرممکن است: اغلب آنها ساختار پیچیده ای از چندین لایه دارند که به هم چسبیده اند. بنابراین، برای جلوگیری از آسیب به آن، توصیه می کنیم خود را به پاک کردن با یک اسفنج مرطوب محدود کنید.

بند کتان را بردارید و به چند پاپیون نه چندان سفت گره بزنید. می توانید آنها را جداگانه بشویید.

 

کفش‌های ورزشی خود را در یک کیسه لباس‌شویی قرار دهید

شستن کفش در ماشین لباسشویی

بهتر است از کیسه مخصوص برای شستن کفش در ماشین لباسشویی استفاده کنید زیرا ساختار خاصی دارد که به لطف آن ضربه ها را به خود میگیرد. اگر کیسه مخصوص در دسترس نیست، می توانید از یک کیسه لباسشویی برای وسایل ظریف یا یک روبالشی قدیمی استفاده کنید.

توجه داشته باشید! می توانید کفش های کتانی را بدون کیف محافظ نیز بشویید اما در این صورت خطر آسیب مکانیکی کفش بیشتر است.

یک برنامه را انتخاب کنید
اگر ماشین لباسشویی شما حالت خاصی برای شستن کفش دارد، از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید! حالت شستشوی کفش های کتانی معمولاً دارای ویژگی های زیر است: دمای آب – 30 درجه سانتیگراد، چرخش – 500 دور در دقیقه، مدت زمان کل برنامه – 30-40 دقیقه. اگر دستگاه شما چنین حالتی ندارد، این پارامترها را به صورت دستی تنظیم کنید.

اگر برنامه خاصی برای کفش وجود نداشته باشد، مهم نیست. یک برنامه لباس ورزشی یا یک شستشوی ظریف (مانند “پشمی”) را انتخاب کنید. دمای آب باید 30-40 درجه سانتیگراد باشد.

توجه داشته باشید! دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد را انتخاب نکنید. در غیر این صورت چسبی که با آن زیره چسبانده شده حل می شود و کفش ورزشی غیر قابل استفاده می شود!

سرعت چرخش را حتما چک کنید و در صورت لزوم آن را به صورت دستی تا 500 کاهش دهید. این به جلوگیری از آسیب مکانیکی به کفش کمک می کند.

مواد شوینده را اضافه کنید
بهتر است از محصولات مخصوص برای شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی استفاده شود. مواد تهاجمی کمتری دارند و برای شستشو از جمله مواد غشایی مناسب هستند. اگر آن را در دسترس ندارید، پودر لباسشویی معمولی و یا ژل شستشو نیزجواب می دهد.

به خاطر داشته باشید که هنگام شستن کفش های کتانی در ماشین لباسشویی، کف آن بسیار بیشتر از شستن لباس های معمولی شل می شود. بنابراین، اگر از محصولات معمولی استفاده می کنید، زمانی که درام کاملاً پر شد، بیش از 1/5 مقدار توصیه شده برای ماشین لباسشویی خود را پر نکنید.

 

بعد از شستن کفش های کتانی را بگذارید تا خشک شوند
برای خشک کردن کفش‌های کتانی، می‌توانید از کف گرم (کفش‌ها را یک شب روی آن بگذارید)، یا از خشک‌کننده‌های مخصوص کفش استفاده کنید. یک گزینه خوب در تابستان این است که کفش های خود را در بالکن قرار دهید: در هوای تازه آنها سریعتر از داخل خانه خشک می شوند. اما نمی‌توانید کفش‌های کتانی را با سشوار خشک کنید. خطر تغییر شکل کفش و کنده شدن کف آن وجود دارد.

 

ویژگی های شستن کفش های کتانی سفید

کفش های کتانی سفید، مانند چیزهای سفید دیگر، یکی از دمدمی مزاج ترین ها هستند. اگر کفش ها به شدت کثیف هستند، می توانید آنها را از قبل بشویید. به عنوان مثال، صابون لباسشویی سفید  یا خمیردندان با استفاده از یک مسواک قدیمی.  آن را روی نواحی آلوده کفش کتانی بمالید، طبق دستورالعمل مدتی بگذارید و سپس در ماشین بشویید.

استفاده از صابون آرایشی معمولی و مواد شوینده ظرفشویی توصیه نمی شود. شما همیشه نمی توانید لکه ها را به طور کامل از کفش های کتانی خود پاک کنید.

دقیقا چه کاری را نباید در شستشوی کفش کتانی سفید انجام داد؟

قبل از شستن نباید از سفید کننده های خشن استفاده کرد و کفش های کتانی سفید را خیس کنید.

خطر آسیب رساندن به پارچه وجود دارد، مدت زمان برنامه های ویژه برای شستن کفش 30-40 دقیقه است. بنابراین، آبکشی برای کفش های کتانی نباید خیلی طولانی باشد.

آیا شستن کفش های کتانی می تواند به ماشین لباسشویی آسیب برساند؟

برخی معتقدند که شستن کفش های کتانی می تواند به دلیل ضربه زدن به درام CMA آسیب برساند. خوشبختانه وزن کفش‌های کتانی آنقدر زیاد نیست که مشکل ایجاد کند و ماشین‌های لباسشویی مدرن جدید کاملاً محکم ساخته شده‌اند. برای کاهش خطرات (تا حد زیادی برای آسیب به کفش)، از کیسه های محافظ استفاده کنید. یا کفش های خود را با یک جفت حوله کهنه بشویید: آنها به عنوان ضربه گیر عمل می کنند.

اگر سؤالی دارید، خوشحال می شویم در نظرات این مقاله یا در بخش سؤالات متداول به آنها پاسخ دهیم. با ما تماس بگیرید!

 

پیکو الکترونیک نمایندگی برند های خارجی و ایرانی ماشین لباسشویی در تهران و البرز، یک مجموعه تخصصی و حرفه ای است که کلیه خدمات و سرویس های مربوط به تعمیر ماشین لباسشویی در تهران را به کاربران ارائه می دهد.

همکاران ما ضمن استفاده از تجهیزات پیشرفته، ماشین لباسشویی شما را عیب یابی کرده و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات آن انجام می دهند. برای آشنایی با روند تعمیرات لباسشویی در منزل و نحوه بهره مندی از خدمات پیکو الکترونیک با ما در تماس باشید.