علت برفک زدن یخچال و راهکارهای رفع آن

علت برفک زدن یخچال

چرا فریزر یخ می سازد؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که فریزرها می توانند ایجاد کنند تجمع یخ زدگی است. این نه تنها آزاردهنده است، بلکه اگر تعمیر نشود، می تواند بر عملکرد دستگاه شما تأثیر بگذارد. امروز به شما می گوییم که علت برفک زدن یخچال چیست و چگونه به راحتی این وضعیت را میتوانیدحل کنید.

علت برفک زدن یخچال، ورود هوای گرم و مرطوب به داخل یخچال است. این هوا با خنک شدن، رطوبت خود را از دست می‌دهد و به صورت برفک بر روی دیواره‌های یخچال می‌نشیند.

سیستم انجماد یخچال : مراقب مواد غذایی داخل آن باشید

هدف از سیستم‌های انجماد نگهداری مواد غذایی در شرایط خوب برای مدت طولانی‌تری (خواه خام یا غیرخام)، اما نه برای همیشه است. مدت زمان محصولاتی که در فریزر قرار می گیرند معمولاً بر حسب ماه اندازه گیری می شود. بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از مسمومیت غذایی هر از چند گاهی این مورد را بررسی کنید.

برای اینکه فریزر شما به درستی کار کند، یخ یا یخ را از دیوارها جدا کنید.

 

از جمله عواملی که می‌توانند باعث ورود هوای گرم و مرطوب به داخل یخچال شوند، عبارتند از:

فرسودگی یا خرابی نوار درب یخچال

نوار درب یخچال، وظیفه جلوگیری از ورود هوای گرم به داخل یخچال را بر عهده دارد. اگر این نوار فرسوده یا آسیب دیده باشد، هوای گرم می‌تواند به راحتی وارد یخچال شود و باعث برفک زدن شود.

افتادگی درب یخچال

اگر درب یخچال به درستی بسته نشود، هوای گرم می‌تواند به راحتی وارد یخچال شود. برای اطمینان از بسته شدن صحیح درب یخچال، می‌توانید از یک تکه کاغذ استفاده کنید. اگر کاغذ را بین درب یخچال و بدنه قرار دهید و سعی کنید آن را بیرون بکشید، نباید به راحتی بیرون بیاید.

مناسب نبودن جای یخچال

یخچال باید در مکانی قرار گیرد که تهویه مناسب داشته باشد. اگر یخچال در مکانی قرار گیرد که جریان هوا در اطراف آن مسدود باشد، هوای گرم نمی‌تواند به راحتی از آن خارج شود و باعث برفک زدن شود.

روشن ماندن دائم لامپ یخچال

لامپ یخچال، گرمای کمی تولید می‌کند. اگر لامپ یخچال همیشه روشن باشد، این گرما می‌تواند باعث برفک زدن شود.

خراب شدن ترموستات

ترموستات، وظیفه تنظیم دمای یخچال را بر عهده دارد. اگر ترموستات خراب شود، ممکن است دمای یخچال بیش از حد پایین بیاید و باعث برفک زدن شود.

 

چگونه از تشکیل یخ در فریزر جلوگیری کنیم؟

اکنون که می دانید چرا فریزر یخ می سازد، به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از این وضعیت جلوگیری کنید. نگران نباشید، این نکات ساده ای هستند که می توان آنها را سریع انجام داد و برای همه مقرون به صرفه است:

فریزر را تا حد امکان کمتر باز کنید (استفاده کارآمد)
هر چه کمتر درب فریزر خود را باز کنید، بهتر است. این کار را تا حد امکان در کمترین زمان ممکن انجام دهید. به خاطر داشته باشید که هر چه هوای بیشتری به دستگاه شما وارد شود، احتمال ورود رطوبت و متراکم شدن آن بیشتر است. و شما از قبل می دانید که این عامل اصلی تشکیل یخ روی این وسایل است.

مزایای استفاده کارآمد از فریزر بسیار زیاد است: یخ زدگی کمتر، اما خرابی کمتر، صرفه جویی بیشتر در قبض برق یا دوام بیشتر دستگاه شما.

آیا شما در خانه زیاد هستید؟ در مورد استفاده منطقی از یخچال توافق کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نکند.

 

از بسته شدن صحیح اطمینان حاصل کنید

آیا لاستیک های درب سالم هستند؟ بررسی آن ضروری است. اگر آنها آسیب ببینند، مهر و موم هوا بسته نمی شود، بنابراین هوا به داخل فریزر شما نشت می کند و باعث ایجاد یخ می شود. اگر فرسوده شده اند، لاستیک های یخچال خود را تعمیر کنید.

 

دمای فریزر خود را افزایش دهید

معمول است که دمای فریزر را پایین تنظیم کنید. اما، اگر خیلی دور بروید و هوای داخل خیلی سرد باشد، وقتی با بیرون تماس پیدا می کند، یخ زدگی ایجاد می کند. سعی کنید آن را چند درجه افزایش دهید.

ممکن است ترموستات شما خراب باشد، پس به این جنبه نیز توجه کنید. زیرا شاید دمای دستگاه کمتر از چیزی است که نشان می دهد و شما متوجه آن نشده اید.

 

به طور منظم یخ زدایی کنید

عادت کنید هر از گاهی دستگاه خود را یخ زدایی کنید:

  • آن را از برق بکشید.
  • خالیش کن
  • یخبندان را آب می کند.

بهترین راه برای جذب یخ آب شده استفاده از اسفنج، کاغذ آشپزخانه یا پارچه است. اگر نمی دانید چگونه دستگاه خود را یخ زدایی کنید، نگران نباشید، بعداً آن را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

 

تمیز کردن
کثیفی اغلب از عملکرد موثر قسمت‌هایی از فریزرهای عمودی و فریزر صندوقی جلوگیری می‌کند. ما فقط در مورد در یا نوارهای لاستیکی صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد سینی های داخلی نیز صحبت می کنیم.

دستگاه خود را به صورت دوره ای تمیز کنید تا از خراب شدن آنها جلوگیری کنید و در این فرآیند از بوی بد ناشی از بقایای مواد غذایی، کپک و غیره جلوگیری کنید. این کار را به طور منظم بهتر از عمیق و عجله انجام دهید، فکر نمی کنید؟

چگونه فریزر را تمیز کنیم؟ متخصصان توصیه می کنند از خمیر جوش شیرین و آب استفاده کنید، زیرا نوشابه عطرهای ماندگار را از بین می برد.

 

نگهداری
حتی اگر فریزر شما مشکلی ایجاد نمی کند، هر از گاهی آن را بررسی کنید. همیشه نباید با خدمات فنی تماس بگیرید، می توانید آن را با چشم غیر مسلح ببینید. دقیقاً چه چیزی را باید بررسی کنید؟:

  • لاستیک درب لوازم خانگی.
  • مقاومت های داخلی
  • سیستم تهویه.
  • صداها از یخچال شما اگر چیز عجیبی منتشر می کند، شناسایی کنید، برای انجام این کار، یاد بگیرید که چرا یخچال صدا ایجاد می کند.

اگر نمی خواهید یخ در فریزر شما جمع شود، همه چیز باید در شرایط عالی باشد.

 

چگونه یخ را از فریزر خارج کنیم؟

اشتباه رایج این است که یخ را به صورت دستی با هر وسیله ای از فریزر خارج کنید. و به این ترتیب، این کار می تواند طولانی تر شود و به اجزای داخلی آسیب برساند. پس چطور باید یخ را جدا کرد؟

1-فریزر را کاملا خالی کنید. مثلاً وقتی به تعطیلات می‌روید از این مزیت استفاده کنید تا مدتی هوا خارج شود و خشک شود.

2-آن را از برق جدا کنید و صبر کنید تا یخ زدگی آب شود. اگر دستگاه شما ظرفی برای جمع آوری آب ندارد، باید حوله هایی را در اطراف و زیر آن قرار دهید.

3-وقتی یخ آب شد فریزر را تمیز کنید.

4-آن را روشن کنید، اما تا زمانی که دستگاه کاملا خشک نشده است، آن را روشن نکنید.

5-زمانی که دمای داخلی مناسب است غذا اضافه کنید.

این مراحل ساده را به طور کامل دنبال کنید و خواهید دید که چگونه برای خارج کردن یخ از یخچال خود مشکلی نخواهید داشت.

چگونه یخ فریزر را سریع آب کنیم؟

آیا زمان کمی برای آب کردن یخ در فریزر دارید؟ نگران نباشید، ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به این روند وجود دارد. برای بالا بردن دمای دستگاه می توانید ظروفی با آب داغ داخل آن قرار دهید. می توانید از سشوار نیز استفاده کنید.

با این حال، مراقب باشید به هیچ یک از اجزای دستگاه آسیب نرسانید و دستورالعمل‌هایی را که قبلا داده‌ایم دنبال کنید.

ضمناً، اگر نمی دانید در این مدت با غذای خود چه کنید، آن را در یک کولر ساحلی با کمپرس یخ نگهداری کنید.

 

اهمیت یخ زدایی فریزر

اکنون می دانید که چرا فریزر یخ می سازد و چگونه از آن اجتناب کنید. حتی اگر این مشکل فوری نیست، اگر می خواهید درست کار کند، از نگهداری آن غافل نشوید.

 

تعمیر لوازم خانگی در تهران پیکوالکترونیک

مرکز خدماتی پیکو الکترونیک با هدف ارتقا خدمت رسانی و افزایش کیفیت با بیش از یک دهه فعالیت درحوزه تعمیر لوازم خانگی و داشتن متخصصین مجرب اکنون یکی از بهترین مراکز تعمیر یخچال در منزل می باشد.

اگر ساکن شهرهای بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیرات لوازم برقی در محل مورد نظرتان با ما تماس بگیرید.