علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی

علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی

علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی چیست؟ آیا تا به حال متوجه شده اید که در پایان چرخه شستشو، آب در درام راکد می ماند؟ این مشکل زمانی رخ می دهد که آب به درستی از درام تخلیه نشود. برای جلوگیری از این امر، ما باید تعمیر و نگهداری مناسب ماشین لباسشویی را انجام دهیم که به ما امکان می دهد مدت بیشتری از آن لذت ببریم.

علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی را بیابید و از کارشناسان ما یاد بگیرید که چگونه این مشکل را حل کنید.

چرا ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند؟

در ادامه قصد داریم برخی از دلایل بروز این مشکل را به شما بگوییم:

انسداد

اگر واشر نتواند آب را تخلیه کند، ممکن است جسمی در پمپ تخلیه گیر کرده باشد یا فیلتر با کثیفی مسدود شده باشد. در این مواقع باید فیلتر را که جزء مسئول جذب ناخالصی هاست بررسی کنید. اگر فیلتر مسدود یا گرفتگی باشد، زهکشی رخ نخواهد داد. به همین ترتیب، باید بررسی کنید که لوله تخلیه سالم است، یعنی خمیده یا گرفتگی نداشته باشد. در نهایت باید بررسی کنید که لوله تخلیه خانه که لوله در آن وصل است مسدود نشده باشد.

اگر فیلتر و لوله مسدود نشده باشد، ممکن است مشکل به دلیل انسداد پمپ تخلیه باشد. این پمپ برای تخلیه آب کثیف بعد از هر دوره شستشو ضروری است. بنابراین وجود اجسام کوچک در این قسمت از ماشین لباسشویی مانند جوراب یا سکه می تواند باعث گیرکردن توربین شود و از چرخش صحیح توربین جلوگیری کند.

 

بستن نادرست شیر ​​برقی

یکی دیگر از دلایل راکد ماندن آب در درام، بستن نادرست شیر ​​برقی است. اگر کثیف یا معیوب باشد، حتی اگر باید توسط نرم افزاری که چرخه شستشو را مدیریت می کند کنترل شود، کمی باز می ماند. در نتیجه، ماشین لباسشویی تا پایان چرخه با آب پر می شود.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده
وقتی مقدار زیادی ماده شوینده استفاده می کنیم، کف زیادی در داخل درام ایجاد می شود. این همچنین می تواند بر عملکرد صحیح چرخه چرخش و همچنین تخلیه آب شستشو تأثیر بگذارد. به همین دلیل باید سعی کنیم هر بار مقدار دقیق مواد شوینده را اضافه کنیم.

بیشتر مطالعه کنید : خطاهای کوچک در استفاده از ماشین لباسشویی

وقتی ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند چه باید کرد؟

اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه انتخاب شده را بررسی کنید، زیرا برخی از آنها چرخش یا تخلیه نهایی را حذف نمی کنند. اگر متوجه شده اید که مشکل از مقدار کف در درام ناشی می شود، راه حل بسیار ساده است: مقدار مواد شوینده مصرفی در هر چرخه را کاهش دهید. آیا مشکل پابرجاست؟ سپس، شما باید در ماشین لباسشویی دخالت کنید. آن را خاموش کرده و از پریز برق جدا کنید. در مرحله بعد، منبع آب را خاموش کنید و یک حوله در جلوی درب فیلتر، که در پایین دستگاه قرار دارد، قرار دهید. سپس پیچ شلنگ تخلیه را باز کرده و آب داخل ماشین لباسشویی را خالی کنید. وقتی کارتان تمام شد، دوشاخه و شلنگ را در جای خود قرار دهید. فیلتر را بچرخانید تا آن را بردارید و بررسی کنید که هیچ چیز کوچکی مانند سکه یا پرز باعث گرفتگی نشود. اگر فیلتری وجود دارد، آن را بردارید و پس از تمیز شدن فیلتر، آن را تعویض کنید، درب آن را ببندید، ورودی آب را باز کنید و ماشین لباسشویی را دوباره به برق وصل کنید. برای بررسی اینکه دیگر انسدادی وجود ندارد، می توانید یک لیتر آب داخل ماشین لباسشویی بریزید و برنامه تخلیه یا در غیر این صورت برنامه چرخش را انتخاب کنید.

برای درست کردن تخلیه آب ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

برای جلوگیری از گرفتگی، بهتر است فیلتر ماشین لباسشویی را حداقل هر شش ماه یکبار بررسی کنید. همچنین باید قبل از گذاشتن لباس ها در طبل آن ها را چک کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز کوچکی داخل آن باقی نمانده است. به همین ترتیب، ضروری است که درام ماشین لباسشویی تمیز و عاری از پرز یا باقی مانده مواد شوینده باشد. برای بی عیب ماندن آن، می توانید از برنامه تمیز کردن درام، بدون بار و با نصف مقدار پودر شوینده ای که در چرخه شستشو استفاده می کنید، استفاده کنید. اگر ماشین لباسشویی شما این برنامه را ندارد، می توانید از لباسشویی نخی با دمای 60 درجه سانتی گراد یا بالاتر استفاده کنید.

اکنون که دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی را می دانید، امیدواریم که بتوانید در اسرع وقت مشکل را حل کنید تا دستگاه شما به درستی به کار خود ادامه دهد.

تعمیر لباسشویی در تهران

اگر ساکن شهرهای تهران ( بهارستان, اسلامشهر, شهریار, رباط کریم, پرند, چهاردانگه و محله های تهرانسر و یافت آباد ) هستید برای ثبت سفارش در زمینه تعمیرات لباسشویی در منزل ، نصب یا سرویس آن کافیست به نمایندگی تعمیرات لباسشویی پیکوالکترونیک تماس بگیرید تعمیرکار لباسشویی متخصص برند شما در سریعترین زمان ممکن، برای خدمات‌رسانی اعزام خواهد شد.