علت خاموش شدن تلویزیون ال جی و آموزش رفع آن

علت خاموش شدن تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی من خود به خود خاموش می شود، چه کار کنم؟

آیا تلویزیون ال جی شما خود به خود خاموش و روشن می شود؟ یا خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود؟ متاسفانه این نقص در تلویزیون ها تکرار می شود. و با وجود کیفیت محصولات برند ال جی، اینها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما قبل از اینکه بدترین حالت را تصور کنید، بدانید که راه حل هایی برای علت خاموش شدن تلویزیون ال جی و آموزش رفع آن وجود دارد. لازم است برخی از تأییدات و دستکاری ها را انجام دهید که برای همه قابل دسترسی است در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که وقتی تلویزیون ال جی خود به خود خاموش می شود چه کاری باید انجام دهید.

بررسی‌های اولیه برای انجام زمانی که تلویزیون ال‌جی شما خاموش می‌شود

هنگامی که تلویزیون ال جی شما به طور خودکار خاموش می شود، برخی از بررسی ها و عملیات های اساسی گاهی اوقات مشکل را حل می کند، در صورتی که به دلیل نقص جزئی باشد. آنها را در زیر بررسی کنید.

تنظیمات پارامتر را بررسی کنید

هنگامی که تلویزیون ال جی شما خاموش می شود، فقط باید با بررسی اینکه تنظیمات تلویزیون شما به درستی انجام شده است، شروع کنید. در واقع، برخی از تنظیمات تلویزیون شما را می توان طوری پیکربندی کرد که به طور خودکار دستگاه شما را خاموش کند. اگر به تازگی تلویزیون خود را خریداری کرده اید، اخیراً آن را بازنشانی کرده اید یا با قطع برق مواجه شده اید پس بررسی تنظیمات ضروری است.

 

مطمئن شوید که عملکرد “Eco” تلویزیون ال جی شما فعال نیست.

مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی نرم افزار ال جی انجام شده است.
بررسی کنید که حالت «آماده به کار خودکار»، «ردیاب حضور» یا «خاموش خودکار» (بسته به مدل تلویزیون ال‌جی شما) روی حالت «خاموش» تنظیم شده باشد. در واقع، این گزینه ها به شما این امکان را می دهند که اگر برای مدتی هیچ حرکت یا سیگنالی تشخیص داده نشد، به طور خودکار تلویزیون را خاموش کنید.
اگر تنظیمات شما به درستی پیکربندی شده است، دستورالعمل های زیر را ادامه دهید.

 

تلویزیون ال جی را مجددا راه اندازی کنید

گاهی اوقات یک مشکل نرم افزاری یا مشکل پردازنده می تواند توضیح دهد که چرا تلویزیون ال جی شما به خودی خود خاموش می شود. برای رفع این نقص، لازم است دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید. از همین رو :

  1. تلویزیون خود را از پریز جدا کنید
  2. 5 دقیقه صبر کنید
  3. تلویزیون خود را دوباره وصل کنید

اگر این روش جواب داد، تلویزیون ال جی شما باید خاموش شدن خود به خود را متوقف کند. اما اگر بعد از چند ساعت یا چند روز مشکل دوباره شروع شد، این راه حل موقتی است. سپس باید با ادامه مراحل عیب یابی در این راهنما، منبع مشکل را پیدا کنید.

 

وضعیت دستگاه های تلویزیون ال جی را بررسی کنید

اگر تلویزیون ال جی شما مدام به طور خودکار خاموش می شود، ممکن است دستگاه های جانبی متصل به آن مسئول باشند. در واقع، اگر یکی از دستگاه ها به درستی کار نکند یا به درستی به تلویزیون شما وصل نشود و می تواند باعث تداخل الکترونیکی شود.و علت خاموش شدن تلویزیون ال جی شما خواهند بود.

 

برای تأیید اینکه منبع مشکل دستگاه شما نیست، این مراحل را دنبال کنید:

  1. تلویزیون خود را از پریز جدا کنید
  2. تمام دستگاه های جانبی متصل به تلویزیون خود را جدا کنید
  3. 5 دقیقه صبر کنید
  4. تلویزیون خود را دوباره وصل کنید، بدون نوار برق
  5. دستگاه ها را یکی یکی دوباره وصل کنید و بعد از هر بار اتصال تلویزیون خود را دوباره روشن کنید تا ببینید آیا علت مشکل آنهاست.

اگر هنگامی که دستگاه جانبی به برق وصل نیست، تلویزیون ال جی شما به طور خودکار خاموش می شود، احتمالاً دستگاه جانبی مقصر است. سپس از برند دستگاه مورد نظر برای یک راه حل سفارشی استفاده کنید.

اگر تلویزیون شما حتی پس از جدا کردن همه لوازم جانبی به خاموش شدن خود ادامه دهد پس علت خاموش شدن تلویزیون ال جی احتمالاً  از خود تلویزیون است. به عیب یابی ادامه دهید.

 

وقتی تلویزیون ال جی به خودی خود خاموش می شود، پاور و مؤلفه بررسی می شود

هنگامی که تلویزیون ال جی شما به خودی خود خاموش و روشن می شود یا خاموش می شود و هرگز دوباره روشن نمی شود، به احتمال زیاد ایراد مربوط به منبع تغذیه یا یک قطعه داخلی است. هر یک از این دو درگیر این مشکلات مطمئناً بعداً نیاز به تعمیر دارند.

 

بررسی کنید که تلویزیون ال جی به درستی روشن شده باشد

مشکل منبع تغذیه می تواند علت خاموش شدن تلویزیون ال جی شما باشد. یک تلویزیون لزوماً به ولتاژی نیاز دارد که برای عملکرد عادی به اندازه کافی ثابت و قدرتمند باشد. هنگامی که تلویزیون ال جی شما به طور خودکار خاموش می شود و پس از آن مجدداً خود به خود روشن می شود، ممکن است مشکل در فرآیند منبع تغذیه باشد. پس بررسی های زیر را انجام دهید:

 

وضعیت اتصالات را بررسی کنید. بررسی کنید که کابل ها به درستی وصل شده باشند و آسیبی ندیده باشند.

اگر از پریز برق استفاده می کنید، تلویزیون ال جی خود را از آن جدا کنید. در واقع یک دوشاخه باعث ایجاد نوسانات ولتاژ زیادی می شود که می تواند در عملکرد صحیح دستگاه اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، اگر سایر دستگاه های الکترونیکی به نوار برق وصل شوند، می تواند باعث ایجاد نویز شود که باعث اختلال در عملکرد صحیح تلویزیون می شود.
مطمئن شوید برق از پریز دیواری کار می کند. برای انجام این کار، یک لامپ را به پریز برقی که تلویزیون شما را تغذیه می کند وصل کنید و آن را روشن کنید. اگر روشن شود و درخشش ثابتی از خود ساطع کند، پریز دیواری به طور عادی کار می کند. از طرف دیگر، اگر لامپ به خودی خود خاموش شد یا متوجه شدید که نور خروجی ثابت نیست، احتمالاً دوشاخه یا ولتاژ معیوب است. سپس با یک متخصص تعمیرات لوازم برقی تماس بگیرید.

 

بررسی کنید که اجزاء عملکردی دارند

احتیاط: خطر برق گرفتگی و آسیب به دستگاه. توصیه می کنیم اگر صلاحیت انجام مانورهای زیر را ندارید با یک مشاوره تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید. همیشه قبل از هر کاری کابل تلویزیون ال جی را از پریز برق جدا کنید.

متأسفانه، اگر مراحل قبلی نقص را برطرف نکرد، به احتمال زیاد خرابی قطعه که روی کارت‌میر یا برد پاور قرار دارد، مسئول آن است. تمام اجزای موجود در مدار برای عملکرد عادی تلویزیون ضروری هستند. با این حال، با گذشت زمان، آنها در نهایت فرسوده و/یا بیش از حد گرم می شوند و خراب می شوند. وقتی تلویزیون ال جی شما به خودی خود خاموش می شود و چراغ نشانگر خاموش یا چشمک می زند، احتمالاً این اتفاق افتاده است.

توجه: هنگامی که تلویزیون ال‌جی خود را خاموش و دوباره روشن می‌کند، ممکن است یکی از ایرادات زیر نیز باعث خطا شود.

 

ولتاژ را بررسی کنید

در ابتدا ممکن است تلویزیون ال جی شما به دلیل مشکل ولتاژ دیگر خاموش نشود.

برای بررسی ولتاژ برد الکترونیک و مادربرد باید پشت تلویزیون ال جی را با برداشتن تمام پیچ ها جدا کنید. سپس می توانید ولتاژ دو صفحه را با مولتی متر اندازه گیری کنید. اگر متوجه شدید که ولتاژ یک قطعه خیلی زیاد است، احتمالاً هر بار که تلویزیون شما روشن می شود، گرمای بیش از حد را تجربه می کنید. حالت امنیتی تلویزیون ال جی شما احتمالاً فعال است که منجر به خاموش شدن خودکار آن می شود.

در صورتی که گرم شدن بیش از حد قطعه به دلیل مشکل ولتاژ باشد، مطمئناً برای جبران نیاز به اضافه کردن دیودها خواهد بود. توصیه می کنیم برای تایید عیب و تعویض ایمن قطعات یا مقادیر جریان در مدار با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی تماس بگیرید.

 

قطعات را بررسی کنید

برای بررسی اجزای برد الکترونیکی و مادربرد خود، باید قسمت پشتی تلویزیون ال جی را نیز جدا کنید. پس از باز شدن، دو سه ظرف وجود دارد. سپس، بررسی کنید که هیچ جزء آسیب دیده، ذوب شده یا سوخته به نظر نرسد.

همچنین توجه داشته باشید که مخاطره آمیزترین اجزایی که می توانید به راحتی بررسی کنید خازن ها هستند. هدف آن ارائه یک ولتاژ DC پایدار به مدار است. وقتی این فرسوده شود، دیگر نمی تواند تنش را کاهش دهد. بنابراین ولتاژی که تامین می کند کاهش می یابد. به عنوان یک عارضه جانبی، تلویزیون ال جی شما ممکن است خود به خود خاموش شود. یک خازن فرسوده و شکسته در قسمت بالایی برآمدگی می کند. همچنین می توانید ولتاژ آن را با مولتی متر اندازه گیری کنید.

اگر یک یا چند خازن معیوب است، آنها را تعویض کنید.سایت های آموزش تعمیرات لوازم خانگی در وب وجود دارد تا روشی را که باید دنبال کنید به شما نشان دهد. با این حال، اگر دانش تعمیرات تلویزیون ندارید، بهتر است فردی با دانش یا حرفه ای را بیاورید.

 

گارانتی و خدمات حرفه ای

اول اینکه آیا تلویزیون ال جی معیوب شما گارانتی دارد؟ اگر چنین است، تلویزیون خود را جدا نکنید زیرا ممکن است حقوق شما را از بین ببرد. با نمایندگی تلویزیون ال جی در تهران تماس بگیرید. در اصل، گارانتی به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ هزینه ای تلویزیون خود را تعمیر، تعویض و یا بازپرداخت کنید. در صورتی که فروشنده از این پشتیبانی امتناع کند، لطفاً با پشتیبانی LG تماس بگیرید تا به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید.

اگر تلویزیون شما تحت گارانتی نیست، می‌توانید ابتدا با مشاوره تعمیر تلویزیون تماس بگیرید تا مشکلتان را به‌صورت شخصی‌سازی شده حل کند. همچنین می توانید برای درخواست تعمیر تلویزیون ال جی در منزل  با خدمات پیکو الکترونیک که شامل  تعمیر لوازم خانگی در تهران  است ارتباط برقرار کنید.