علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی چیست، چرا و چه باید کرد؟

آیا مشتاقید ساعتی را جلوی تلویزیون اوقات خوشی داشته باشید اما دستگاه از روشن شدن خودداری می کند؟ متأسفانه، این یک مشکل نسبتاً رایج در تلویزیون ها است و محصولات برند ال جی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما نترسید! کنترل‌ها و دستکاری‌هایی در دسترس همه هستند که گاهی اوقات به شما امکان می‌دهند تلویزیون را دوباره راه‌اندازی کنید.بنابراین، در این مقاله خواهید دانست که علت روشن نشدن تلویزیون ال جی و نحوه رفع ایراد آن چگونه است. برای شروع، خواهیم دید که چگونه می توان تلویزیون ال جی را که دیگر کار نمی کند را به راحتی بازنشانی کرد. سپس خواهیم دید اگر با وجود تلاش شما، تلویزیون دوباره روشن نشد، چگونه مشکل را حل کنیم.

چگونه به راحتی تلویزیون ال جی را که دیگر روشن نمی شود را تعمیر کنیم؟

4 راه حل ساده و سریع برای تنظیم مجدد اکثر تلویزیون های خراب ال جی وجود دارد. از شما دعوت می کنیم مراحل عیب یابی در این راهنما را یک به یک دنبال کنید.

توجه: اگر تلویزیون ال جی شما دیگر روشن نمی شود و چراغ قرمز چشمک می زند، مقاله ما را در مورد آن اینجا بخوانید.

مرحله 1: عملکرد کنترل از راه دور را بررسی کنید

وقتی تلویزیون ال جی شما دیگر روشن نمی شود و چراغ قرمز روشن است، ممکن است به این معنی باشد که از حالت خواب بیدار نمی شود. در این مورد، بررسی کنید که کنترل از راه دور شما دستور شروع را ارسال می کند و بنابراین عملکردی دارد.

برای بررسی اینکه آیا کنترل از راه دور شما کار می کند، نشانگر دومی را حدود 30 سانتی متر از سنسور تلویزیون قرار دهید، سپس بسته به حالت انتقال کنترل از راه دور، به صورت زیر عمل کنید:

– عملکرد یک کنترل از راه دور مادون قرمز ال جی را بررسی کنید
اگر کنترل از راه دور LG شما با حالت انتقال مادون قرمز کار می کند (در جلوی کنترل از راه دور LED مادون قرمز دارد):

  1. کنترل از راه دور را در مقابل لنز گوشی هوشمند قرار دهید
  2. برنامه “دوربین” را باز کنید
  3. فرستنده کنترل از راه دور را به لنز نزدیک کنید و سپس دکمه “Power” را روی لنز فشار دهید.

سپس باید چراغ LED کنترل از راه دور را بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود مشاهده کنید. اگر چنین است، کنترل از راه دور کار می کند. اگر نه، باتری های کنترل از راه دور را تعویض کنید و آزمایش را دوباره شروع کنید.

– عملکرد یک کنترل از راه دور بلوتوث ال جی را بررسی کنید

اگر کنترل از راه دور ال‌جی شما با حالت بلوتوث کار می‌کند (ال‌ای‌دی IR در جلوی کنترل وجود ندارد)، باتری‌های کنترل از راه دور را تعویض کنید. اگر همچنان کار نمی کند، باید سعی کنید تلویزیون ال جی خود را با دکمه روشن/خاموش موجود روی صفحه روشن کنید، اگر تلویزیون ال جی دارید یا با یک کنترل از راه دور سازگار و کاربردی.

اگر تلویزیون ال جی شما همچنان از روشن شدن خودداری می کند و تأیید می کنید که کنترل از راه دور معیوب نیست، لطفاً بررسی های زیر را انجام دهید.

مرحله 2: تلویزیون ال جی خود را مجددا راه اندازی کنید

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی ممکن است به دلیل خطای نرم افزاری یا نقص ریزپردازنده باشد. برای از بین بردن این مشکلات احتمالی، باید یک راه اندازی مجدد انجام دهید. و اگر جواب نداد، دستگاه را ریست کنید.

برای راه اندازی مجدد تلویزیون ال جی که از روشن شدن خودداری می کند، کافی است دکمه «روشن/خاموش» واقع در پشت تلویزیون در گوشه سمت راست را فشار دهید.

توجه: همه مدل‌های تلویزیون ال‌جی این دکمه «روشن/خاموش» را ندارند. برای پیدا کردن آن با دفترچه راهنمای مالک مدل خود مشورت کنید.
اگر تلویزیون ال جی شما این دکمه را ندارد یا روش کار نکرد، به مرحله ریست بروید.

مرحله 3: تلویزیون ال جی را بازنشانی کنید

برای از بین بردن خطاها و نقص هایی که ممکن است علت روشن نشدن تلویزیون ال جی شما باشد، می توانید دستگاه را نیز به صورت الکتریکی ریست کنید. برای انجام این کار:

  1. سیم برق تلویزیون ال جی خود را از پریز جدا کنید
  2. 2 دقیقه صبر کنید
  3. کابل را دوباره به پریز برق وصل کنید.

اگر متأسفانه تلویزیون ال‌جی شما دوباره روشن نمی‌شود، ممکن است یک خطای بزرگ مرتبط با برق یا خرابی قطعه منبع مشکل باشد.

مرحله 4: منبع تغذیه را بررسی کنید

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی گاهی می تواند از منبع تغذیه باشد. منبع تغذیه کاربردی برای روشن شدن تلویزیون ضروری است. به همین دلیل است که وقتی تلویزیون ال جی شما روشن نمی شود، باید بررسی کنید که روشن کردن آن مشکلی نداشته باشد. در اینجا بررسی هایی که باید انجام شود وجود دارد:

– اتصالات را بررسی کنید
بررسی کنید که اتصالات حرکت نکرده باشند و کابل ها به درستی در پورت ها قرار گرفته باشند. اطمینان حاصل کنید که کابل ها آسیب نبینند.

– سیم برق را بررسی کنید
اطمینان حاصل کنید که کابل برق تلویزیون ال‌جی شما کار می‌کند، آن را با یک مولتی متر آزمایش کنید یا اگر کابل مشابهی در محیط خود پیدا کردید، آن را با یک کابل مشابه جایگزین کنید.

– پریز برق را چک کنید
بررسی کنید که پریز برق باشد. برای این کار، کلید مدار را در تابلوی برق محل اقامت بررسی کنید. اگر به درستی اتصال داده شده است، تلویزیون خود را به پریز دیواری دیگری وصل کنید. اگر دوباره روشن شد، مشکل از پریز اولیه است و باید با یک برقکار تماس بگیرید

– لوازم جانبی شارژ را بررسی کنید
اگر نگران هستید، تلویزیون خود را از پریز برق جدا کنید. در واقع، نوارهای برق مسئول مشکلات ولتاژ و نویز الکتریکی هستند. در نتیجه ممکن است تلویزیون ال جی شما تحت تأثیر قرار گیرد و دیگر روشن نشود.

اگر هنوز هیچ پاسخی از تلویزیون ال‌جی خود دریافت نمی‌کنید، احتمالاً یک نقص بزرگ در تلویزیون ال‌جی شما وجود دارد که نیاز به تجربه دارد.

اگر با وجود همه موارد بالا، تلویزیون ال جی شما از روشن شدن امتناع کرد، چه باید کرد؟

اگر بعد از تمام این بررسی ها و عملیات، تلویزیون ال جی شما از روشن شدن امتناع کرد، مشکل بزرگ تری عامل خرابی آن است. بهتر است با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در تهران پیکوالکترونیک تماس بگیرید.

تست و تعویض قطعه تلویزیون ال جی
وقتی تلویزیون ال جی شما دیگر کار نمی کند و LED خاموش یا چشمک می زند، معمولاً به این معنی است که یک قطعه داخلی معیوب است. در این صورت نیاز به تعویض قطعه مورد نظر خواهد بود. برای انجام این کار، دسترسی به کارت های الکترونیکی با برداشتن پشت تلویزیون ضروری خواهد بود.

هشدار: خطر برق گرفتگی برق قطع کننده مدار را قطع کنید و/یا تلویزیون خود را از پریز برق AC جدا کنید. خطر خسارت مادی. اگر تلویزیون ال جی شما تحت گارانتی است، این دستکاری ها را انجام ندهید. به طور کلی، اگر دانش الکترونیکی (جداسازی، اندازه گیری، لحیم کاری، مونتاژ) ندارید، بهتر است با مشاوره تعمیر تلویزیون تماس گرفته و اگر در تهران هستید دستگاه خود را به  نمایندگی تلویزیون ال جی در تهران بسپارید.

قبل از آن اینها موارد مختلفی هستند که می توانید بررسی کنید:

– خازن ها را بررسی کنید
اگر تلویزیون ال جی شما که از روشن شدن خودداری می کند چراغ آماده به کار چشمک می زند، مطمئناً خطا از یک یا چند خازن معیوب است. این احتمال بیشتر است اگر هنگام تلاش برای شروع، مشکل با صدای کلیک یا کلیک همراه باشد.

خازن ها اجزای ابتدایی استوانه ای شکل هستند که روی برد پاور قرار دارند:

آنها، از جمله موارد دیگر، به ذخیره و بازیابی ولتاژ لازم برای تلویزیون در هنگام راه اندازی اجازه می دهند. اینها اجزای نسبتاً شکننده ای هستند که در نهایت به مرور زمان فرسوده می شوند. برای آزمایشگر، در اینجا مراحل اصلی وجود دارد که باید دنبال شوند:

  1. سیم برق تلویزیون ال جی را جدا کنید، الکتریسیته ساکن را از دستان خود تخلیه کنید و/یا دستکش های ضد الکتریسیته ساکن بپوشید، سپس پنل پشتی تلویزیون را باز کنید.
  2. خازن اصلی برد پاور (بزرگترین خازن) را تخلیه کنید. برای این کار با پیچ گوشتی با دسته عایق با قرار دادن آن روی دو پایه خازن یک اتصال کوتاه ایجاد کنید.
  3. بررسی کنید که آیا یک یا چند خازن متورم به نظر می‌رسند یا شکاف‌های موجود در بالا باز هستند. در این مورد، شک کمی وجود دارد: کندانسور از کار افتاده است. نیاز به تعویض دارد.
  4. خازن را از برد پاور جدا کنید تا بتوانید آن را تعویض کنید. اگر هیچ یک از خازن ها متورم نشدند، باید آنها را به صورت الکتریکی تست کنید تا مطمئن شوید یکی از آنها خراب نیست. برای انجام این کار، باید همه آنها را لحیم کنید تا از اندازه گیری اشتباه جلوگیری کنید.
  5. برای آزمایش یک خازن، آن را تخلیه کنید و سپس مولتی متر را در موقعیت اهم متر قرار دهید. پروب تست قرمز رنگ مولتی متر را روی ترمینال + خازن و پروب تست مشکی را روی ترمینال – قرار دهید. اگر مقدار بالا و پایین برود به 0، خازن کار می کند. از طرف دیگر، اگر مقدار افزایش یابد، اما به 0 بازنگردد یا در OL راکد شود، خازن به خوبی از کار افتاده است.
  6. خازن معیوب را با یک خازن معادل (uF) با لحیم کردن مجدد آن در همان محل روی برد پاور جایگزین کنید.

خبر خوب این است که تعویض یک خازن هزینه چندانی ندارد. اما مراقب باشید، اگرچه ممکن است روی کاغذ آسان به نظر برسد، اما کار با آن به یک متخصص نیاز دارد تا از آسیب رساندن به برد برق یا تلویزیون شما جلوگیری کند.

– به کارت های الکترونیکی تلویزیون ال جی مراجعه کنید
اگر خازن ها مسئول این واقعیت نیستند که تلویزیون ال جی شما دیگر روشن نمی شود، مطمئناً خرابی به دلیل یکی دیگر از اجزای اصلی روی یکی از بردهای الکترونیکی است: مادربرد یا برد پاور.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از تلویزیون های ال جی دارای یک برد الکترونیکی هستند که هم نقش مادربرد و هم به عنوان برد منبع تغذیه را ایفا می کند. این معمولاً در مورد تلویزیون های اصلی ال جی صدق می کند.

بردهای الکترونیکی را بصری بررسی کنید
برای بررسی بردهای الکترونیکی، ابتدا بررسی کنید که همه کانکتورها به درستی وصل شده باشند. سپس مطمئن شوید که کارت های الکترونیکی سالم هستند. اگر متوجه هر گونه نشانه ای از آسیب، سوختگی یا خوردگی یا لحیم کاری خشک شدید، می توانید نتیجه بگیرید که ایراد از این برد است. سپس باید قطعه ابتدایی را با یک قسمت مشابه یا برد الکترونیکی به طور کلی جایگزین کنید.

تست برق بردهای الکترونیکی

در صورت عدم مشاهده آسیب، نیاز به تست الکتریکی بردهای الکترونیکی خواهید داشت. مطمئن ترین راه اندازه گیری ولتاژ در هر اتصال روی برد پاور است. اگر مقادیر با مقادیر نشان داده شده مطابقت نداشته باشد، برد منبع تغذیه معیوب است. اگر ولتاژها خوب باشد، مطمئناً مشکل از مادربرد است.

توجه داشته باشید که اگر تلویزیون ال‌جی کاملاً خاموش باشد (چراغ استندبای روشن نیست)، احتمالاً مشکل از منبع تغذیه اصلی برد منبع تغذیه و به طور خاص‌تر فیوز ورودی برد است.

نکته ای برای تست بردهای الکترونیکی بدون مولتی متر

برای تعیین اینکه آیا تلویزیون ال جی شما به دلیل مادربرد یا برد پاور بدون نیاز به مولتی متر کار نمی کند، می توانید این کار را نیز انجام دهید (اگرچه این روش کمتر قابل اعتماد است):

  1. سیم برق را از تلویزیون ال جی جدا کنید
  2. مادربرد را با آزاد کردن کانکتورهای آن از مدار جدا کنید
  3. سیم برق را دوباره به برق وصل کنید و سعی کنید تلویزیون را روشن کنید.
  4. اگر صفحه تلویزیون روشن شود، مادربرد به احتمال زیاد مسئول خرابی است. اگر چیزی نمایش داده نشد، به احتمال زیاد مشکل از برد پاور است.

اگر پس از بررسی، قطعه ای را که باعث خرابی تلویزیون ال جی خود شده است، پیدا کردید، باید آن را با یک جایگزین مشابه جایگزین کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که یافتن کارت های الکترونیکی یکسان دشوار است. و هر چه تلویزیون ال جی شما قدیمی تر باشد، کار پیچیده تر خواهد بود. مراقب باشید که تقلبی را خریداری نکنید که می تواند آسیب جدی تری ایجاد کند.

اگر تجربه ای در حمل و نقل ندارید یا نمی توانید قطعات یدکی لازم را پیدا کنید، با یک متخصص تعمیر تلویزیون ال جی در منزل تماس بگیرید.

با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید

اگر با وجود همه چیز، نمی توانید منشا خرابی را پیدا کنید، باید با مشاوره تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید که بتواند دستگاه را ارزیابی کند. وقتی تلویزیون ال جی شما دیگر روشن نمی شود، چندین سرویس می توانند به شما کمک کنند:

  • خدمات پشتیبانی ال جی یک مشاور می تواند به شما بگوید که بسته به شرایطتان چه کاری انجام دهید.
  • خدمات پس از فروش توزیع کننده – نمایندگی برای درخواست تعمیر یا تغییر وضعیت تلویزیون شما.
  • نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی- برای خدمات با کیفیت و تعمیر قطعات سازگار ترجیحاً با مرکز مجاز LG تماس بگیرید.

همیشه برای عیب یابی و تعمیر درخواست کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید. و به این فکر کنید که آیا تلویزیون ال جی خراب شما هنوز تحت گارانتی تعمیر یا تعویض رایگان دستگاه است یا خیر.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی پیکوالکترونیک با بيش از 10 سال تجربه در زمينه ي تعمیر لوازم خانگی در تهران با بهره گيري از بهترين تعميرکاران تلويزيون، آمادگي دارد تعمیر تلویزیون ال جی تهران را در اسرع وقت و با قيمت مناسب در منزل يا محل کارتان به عهده بگيرد.