علت روشن نشدن جاروبرقی و آموزش رفع ایراد آن

علت روشن نشدن جاروبرقی

علیرغم اینکه لوازم خانگی ال جی جزو قابل اطمینان ترین ها هستند، حتی مطمئن ترین دستگاه های خانگی نیز هر از چند گاهی با مشکل مواجه می شوند.

هر خانم خانه دار حداقل یک بار در زندگی خود با شرایطی مواجه شده است که جاروبرقی روشن نمی شود. و از آنجایی که ما به این واقعیت عادت کرده ایم که جاروبرقی دستیار ثابت ما در زندگی روزمره است، مواجه شدن با مشکل مشابه ناخوشایند است.

بیایید به علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی نگاهی بیندازیم و برای حل این مشکل راهکاری بدهیم. در واقع ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که جاروبرقی ال جی شما روشن نشود. و برای شناسایی و رفع مشکلات بهتر است با مرکز خدمات ال جی در تهران پیکوالکترونیک تماس بگیرید.

اما اگر از توانایی خود در تعمیر دستگاه اطمینان دارید، به شما توصیه می کنیم که موارد زیر را بررسی کنید:

عملکرد سوکت برای بررسی، ابتدا دستگاه دیگری را وصل کنید که عملکرد آن مشکلی ندارد. اگر دستگاه دیگر نیز کار نمی کند، باید منبع تغذیه (پریز) تعمیر شود. اگر دانش و مهارت کافی ندارید این کار را خودتان انجام ندهید.

وضعیت سیم را از نظر ترک، پیچ خوردگی یا آسیب های دیگر بررسی کنید. حتی اگر هیچ نشانه خارجی آسیب وجود نداشته باشد، ممکن است سیم به دلیل فشردن یا آسیب به هسته رسانا معیوب باشد.

وضعیت دوشاخه دستگاه. شما می توانید مشکلات در عملکرد را با بوی پلاستیک سوخته و جرقه ها  تشخیص دهید.

وضعیت دکمه پاور دستگاه. اگر می چسبد یا مشکلی در سیستم تماس وجود دارد، ممکن است دلیل روشن نشدن جاروبرقی باشد.

حالت سیمیستور. در صورت خرابی، جاروبرقی روشن نمی شود. اگر کلمه “ترایاک” برای شما ناآشنا است، بهتر است در همین مرحله از تعمیر جاروبرقی اجتناب کنید و تشخیص بیشتر جاروبرقی را به یک مرکز خدمات بسپارید. اگر در تعویض ترایاک متخصص هستید، این شانس وجود دارد که خودتان مشکل را حل کنید.

عملکرد موتور. یکی از دلایل روشن نشدن جاروبرقی نیز ممکن است خرابی موتور باشد. موتور ممکن است به دلیل ورود زباله (مانند شن یا گرد و غبار) به داخل آن یا استفاده بیش از حد از دستگاه آسیب ببیند. همچنین اگر آب وارد موتور شود و موتور بسوزد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

وضعیت رله وظیفه اصلی آن محافظت از موتور در برابر بار اضافی الکتریکی است. مدل های مدرن جاروبرقی ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت خاموش شدن رله، موتور کار نمی کند. در نتیجه جاروبرقی خاموش می شود.

وجود برق در آپارتمان. اگر در طول روز مشغول نظافت هستید، ممکن است متوجه قطع شدن برق خانه نشوید. شاید این دلیل کار نکردن جاروبرقی باشد. این مشکل بزرگی نیست – به محض برقراری برق، جاروبرقی شما دوباره شروع به کار کردن می کند.

 

بیشتر مطالعه کنید : تعمیرات لوازم خانگی در رباط کریم

 

شایع ترین دلیل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار، گرم شدن بیش از حد قطعات و مجموعه ها است. این می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود:

7 علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار چیست؟

  • فیلترهای کثیف که باید مرتباً تمیز شوند.
  • دمای بالا در آپارتمان.
  • گرفتگی شلنگ یا ورودی انعطاف پذیر.
  • آلودگی موتور یا عناصر برد الکترونیکی.
  • فرسودگی مجموعه برس موتور.
  • نقض تماس یکی از قطعات موتور.
  • تماس قطع شده در پریز برق.

سوال اصلی که در مورد علت روشن نشدن جاروبرقی پیش می آید: آیا خودتان تعمیر کنید یا جاروبرقی را به مرکز خدمات می سپارید؟

ما می خواهیم بلافاصله توجه شما را به این واقعیت جلب کنیم که برای انجام تعمیرات جاروبرقی، قطعاً به دانش و مهارت خاصی در کار با لوازم برقی نیاز خواهید داشت.

اصولاً تعمیر لوازم خانگی  از چمله تعمیر جاروبرقی و  تغییر قطعات داخلی یک جارو برقی یک فعالیت پیچیده است که نیاز به دانش فنی و تجهیزات خاص دارد. اگر شما از تجربه و دانش کافی برای تعمیر جارو برقی خود ندارید، ممکن است باعث آسیب دیدن بیشتر دستگاه شود و در برخی موارد حتی باعث خطرات جدی به سلامتی شما شود.

در مواردی که جارو برقی شما به طور صحیح کار نمی‌کند، بهتر است به تعمیرکاران و خدمات پس از فروش مجاز تعمیرات مراجعه کنید. آنها دارای تجهیزات و دانش فنی لازم برای تعمیر دستگاه شما هستند و می‌توانند به شما در تعمیرات لوازم خانگی کمک کنند و از سلامتی و ایمنی شما مراقبت کنند. همچنین در صورت داشتن گارانتی، تعمیر دستگاه توسط فروشنده یا خدمات پس از فروش مجاز، می‌تواند ضمانت گارانتی را حفظ کند.

البته انتخاب همیشه با شماست و همچنین مسئولیت نتیجه تعمیر با شماست. و اگر شک دارید که از پس کار تعمیر بر می آیید، بهتر است از پیکو الکترونیک نماینده  خدمات برند ال جی در تهران کمک بگیرید.

به هیچ وجه مشکل پیش آمده را نادیده نگیرید و انتظار نداشته باشید که خود به خود حل شود. حتی آسیب به ظاهر جزئی می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه و طولانی شود.

بیشتر بخوانید: با وسایل خراب شده چکار کنیم؟