ضعیف شدن موتور لباسشویی | علل و راهكار برطرف کردن آن

ضعیف شدن موتور لباسشویی

موتور لباسشویی یکی از مهم‌ترین قطعات این دستگاه است که وظیفه تأمین نیروی مورد نیاز برای چرخش دیگ و سایر اجزای داخلی را بر عهده دارد. ضعیف شدن موتور لباسشویی می‌تواند عملکرد دستگاه را مختل کرده و حتی باعث از کار افتادن آن شود.

عواملی که باعث این مشکل می شوند عبارتند از :

نوسان ولتاژ برق: یکی از مهم‌ترین دلایل ضعیف شدن موتور ، نوسان ولتاژ برق است. نوسان ولتاژ برق می‌تواند باعث افزایش جریان الکتریکی در موتور شده و به آن آسیب وارد کند.

بار اضافی: بار اضافی نیز می‌تواند باعث ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی شود. اگر بیش از حد مجاز لباس در لباسشویی قرار دهید، موتور باید برای چرخاندن دیگ با نیروی بیشتری کار کند و این امر می‌تواند باعث آسیب دیدن آن شود.

گرد و غبار و آلودگی: گرد و غبار و آلودگی می‌توانند باعث تجمع در موتور لباسشویی شده و باعث کاهش کارایی آن شوند.

خرابی قطعات داخلی موتور: خرابی قطعات داخلی موتور نیز می‌تواند باعث ضعیف شدن آن شود. از جمله قطعات داخلی موتور که ممکن است دچار خرابی شوند، می‌توان به سیم پیچ‌ها، بلبرینگ‌ها، جاروبک‌ها و… اشاره کرد.

مهم‌ترین علائم ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی

نچرخیدن دیگ: در این حالت، ممکن است دیگ با سرعت بسیار کند یا حتی اصلاً نچرخد.

صدای غیرعادی: موتور لباسشویی سالم معمولاً صدایی نرم و یکنواخت دارد. اگر موتور لباسشویی شما صدای غیرعادی مانند صدای تق تق، زوزه یا صدای سوت می‌دهد، این می‌تواند نشانه‌ای از ضعیف شدن موتور باشد.

گرم شدن بیش از حد موتور: موتور لباسشویی سالم معمولاً گرم نمی‌شود. اگر موتور لباسشویی شما بیش از حد گرم می‌شود، این می‌تواند نشانه‌ای از ضعیف شدن آن باشد.

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی: اگر لباسشویی شما به طور ناگهانی خاموش می‌شود، این می‌تواند نشانه‌ای از ضعیف شدن موتور یا خرابی سایر قطعات داخلی باشد.

راهکارهای جلوگیری از ضعیف شدن موتور

از نوسان ولتاژ برق جلوگیری کنید. برای این کار می‌توانید از محافظ ولتاژ استفاده کنید.

بار اضافی در لباسشویی قرار ندهید.

هر چند وقت یکبار لباسشویی را تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار و آلودگی در آن جلوگیری شود.

در صورت مشاهده هرگونه مشکل در عملکرد لباسشویی، سریعاً آن را به تعمیرکار بسپارید.

اگر متوجه شدید که موتور لباسشویی شما ضعیف شده است، توصیه می‌شود که سریعاً آن را به تعمیرکار بسپارید. تعمیر موتور لباسشویی کار تخصصی است و باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود.

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران

با پیکو الکترونیک تعمیرات ماشین لباسشویی شما در منزل انجام می شود، در نتیجه نیازی به جابجایی ماشین لباسشویی نمی باشد که این امر موجب صرفه جویی در هزینه ها و مشکلات مربوط به حمل و نقل خواهد شد.

مرکز تعمیرات پیکو الکترونیک برای درک شرایط هموطنان عزیزمان، تمام سعی خود را می کند تا هزینه های تعمیرات لباسشویی سامسونگ شما را تا جای ممکن به حداقل برساند.

تکنسین های پیکو الکترونیک سعی می کنند تا جای امکان قطعات خراب ماشین لباسشویی را به جای تعویض، تعمیر کنند تا هزینه های پرداختی به حداقل ممکن برسد.

در صورتی که امکان تعمیر قطعات وجود نداشته باشد، از قطعات اصل و اورجینال ماشین لباسشویی استفاده می شود و قطعات دارای گارانتی 6 ماهه می باشند.

خدمات تعمیرات انجام شده توسط این نمایندگی دارای گارانتی 6 ماهه تا 1 ساله می باشد. یعنی اگر قسمت تعمیر شده توسط شرکت، خراب شود، شرکت بدون دریافت هزینه لباسشویی شما را مجدد تعمیر خواهد کرد.

پیکو الکترونیک دارای تعداد زیادی متخصص در حوزه تعمیرات لباسشویی در منزل می باشد، بنابراین تکنسین های ما در کوتاهترین زمان ممکن می توانند به محل مراجعه کنند و دستگاه شما را بررسی کنند و در صورت نیاز، تعمیرات لازم را انجام دهند.