علت گرم نکردن مایکروویو چیست؟

گرم نکردن مایکروویو

چرا مایکروویو غذا را گرم نمی کند؟

 مایکروویو برای کار کردن به 120 ولت نیاز دارد، در حالی که هر چیزی بالاتر از 30 ولت برای انسان ناامن تلقی می شود. بنابراین، تعمیر مایکروویو به تنهایی یکی از خطرناک ترین تعمیرات لوازم خانگی است. خودتان مایکروویو را تعمیر یا عیب یابی نکنید، بهتر است این کار را به تکنسین مجاز بسپارید.

مایکروویو کار می کند، اما گرم نمی کند

اجاق مایکروویو شما ممکن است روشن شود اما گرم نمی شود. این ممکن است به دلیل مشکل دیود ولتاژ بالا باشد که به تغذیه مگنترون کمک می کند.

مایکروویو غذا را گرم نمی کند اجاق مایکروویو یکی از پرکاربردترین وسایل برقی در آشپزخانه است. یک بار دیگر غذا را داخل آن قرار می دهید تا گرم شود، مایکروویو به طور معمول زمزمه می کند، روشنایی کار می کند، یک بشقاب غذا می چرخد، اما وقتی تایمر تنظیم شود، غذا سرد می ماند. علت گرم نکردن مایکروویو چیست؟در این شرایط چه باید کرد؟ خروجی مایکروفر باعث ایجاد مشکلات متعددی می شود، بنابراین بسیاری ترجیح می دهند مایکروفر را به تنهایی تعمیر کنند و نه تنها در زمان بلکه در هزینه نیز صرفه جویی می کنند.

مایکروویو غذا را گرم نمی کند

چرا مایکروویو غذا را گرم نمی کند؟ بیایید احتمال خرابی اجاق های مایکروفر را با کنترل مکانیکی در نظر بگیریم. برای حل مشکل مایکروفر مثال زدیم.

اگر مایکروفر کار می کند اما غذا را گرم نمی کند، ابتدا باید مطمئن شوید که ولتاژ شبکه خیلی کم نیست. اغلب به این نتیجه می رسند که اجاق مایکروویو معیوب است، اما در واقعیت علت آن ولتاژ بسیار پایین است. حتی اگر ولتاژ شبکه برق 20 ولت کاهش یابد، قدرت مایکروویو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و به جای دو دقیقه معمول، 5 دقیقه یا بیشتر طول می کشد تا غذا گرم شود.

 

بیشتر مطالعه کنید : راهنمای خرید مایکروفر

اقدامات احتیاطی امنیتی برای عیب یابی

یک اشتباه نسبتاً رایج این است که افراد بدون اطلاع از خطر برق گرفتگی شروع به جستجوی عیب می کنند و به اشتباه تصور می کنند که اگر مایکروویو از برق جدا شود، خطر برق گرفتگی از بین می رود.

اجاق مایکروویو کار نمی کند، گرم نمی کند، نمی چرخد
مایکروویو گرم نمی کند. علل خرابی علائم: نور پس زمینه وجود دارد، صفحه می چرخد، گریل کار می کند، اما مایکروویو غذا را گرم نمی کند. مشکل معمولاً خرابی مگنترون است. در غیر این صورت، دلایل ممکن است این باشد: خرابی خازن ترانسفورماتور دیود فشار قوی فیوز فشار قوی اگر دانش لازم را در زمینه الکترونیک دارید، می توانید خودتان سعی کنید مشکل را حل کنید. در غیر این صورت به خدمات یک متخصص نیاز خواهید داشت.

دیود ولتاژ بالا
مایکروفر را می توان روشن کرد، اما گرم نمی شود. یکی از علتهای گرم نکردن مایکروویو می تواند ناشی از مشکل در دیود ولتاژ بالا باشد که به تغذیه مگنترون کمک می کند.

نحوه تست دیود ولتاژ بالا مایکروویو با مولتی متر

قبل از شروع این بررسی، مایکروفر را از برق بکشید.
برای تست تداوم، دیود ولتاژ بالا خود را پیدا کرده و بردارید. برای دسترسی به آن ابتدا باید کابینت را جدا کرده و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید.
مولتی متر خود را روی Rx1 تنظیم کنید و پروب ها را به پایانه ها لمس کنید. سپس پروب ها را معکوس کنید تا تداوم را در جهت دیگر بررسی کنید. شما باید قرائتی دریافت کنید که تداوم را در یک جهت نشان دهد اما در جهت دیگر نه.
اگر دیود شما تداوم یا پیوستگی در هر دو جهت نشان نمی دهد، به یک دیود ولتاژ بالا جایگزین نیاز خواهید داشت.

کلید در
هنگامی که مایکروفر روشن می شود اما گرم نمی شود، ممکن است به این معنی باشد که کلید درب خراب است. سوئیچ درب سیگنال هایی را به سایر اجزای مایکروویو می فرستد تا در هنگام بسته شدن برق را تامین کند و در هنگام باز شدن گرمایش را متوقف کند. سوئیچ درب ممکن است سوئیچ قفل نیز نامیده شود. هنگامی که این قسمت کار نمی کند، موتورهای فن و همزن ممکن است همچنان کار کنند و به نظر می رسد که مایکروویو شما کار می کند.

بیشتر مطالعه کنید : مزایا و معایب مایکروویو بدون صفحه

 

تست کلید درب مایکروویو با مولتی متر:

  1. دستگاه خود را از منبع برق جدا کنید.
  2. با بررسی اینکه قلاب های درب به طور مکانیکی سوئیچ در را فعال می کنند، شروع کنید. اگر مایکروویو دارید، مایکروویو خود را از برق بکشید، سوئیچ درب خود را پیدا کنید و برای تست تداوم آن را بردارید.
  3. با استفاده از یک مولتی متر تنظیم شده روی Rx1، همزمان با فشار دادن دکمه محرک، پروب ها را به پایانه های سوئیچ لمس کنید. این تست باید 0 خوانده شود که نشان دهنده تداوم است.
  4. اگر نتایج آزمایش شما با نتایج بالا مطابقت نداشت، به یک کلید درب جدید نیاز خواهید داشت.

مگنترون
از عوامل گرم نکردن مایکروویو می تواند مگنترون باشد مگنترون ممکن است در مایکروویو که گرم نمی شود شکسته شود. این قسمتی است که برای پختن غذا حرارت ایجاد می کند. اگر خراب شود، ممکن است فیوز در مایکروویو منفجر شود که می تواند باعث از کار افتادن سایر اجزا شود.

نحوه تست مگنترون مایکروویو با مولتی متر:

  1. قبل از شروع این بررسی، حتما دستگاه را از منبع تغذیه آن جدا کنید.
  2. برای دسترسی به مگنترون باید کابینت دستگاه را جدا کنید. سپس خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید، سپس بررسی کنید که دیود فشار قوی کار می کند و پیچ های نصب محکم هستند. اگر مشکل دیگری یافت نشد، مگنترون را برای آزمایش بردارید.
  3. با استفاده از یک مولتی متر روی Rx1، پروب ها را به پایانه ها لمس کنید، این باید دو تا سه اهم مقاومت را نشان دهد. سپس، یک کاوشگر را حرکت دهید تا بدنه فلزی مگنترون را لمس کند. این آزمون نباید نشان دهد که تداوم وجود دارد.
  4. اگر نتایج آزمایش شما با نتایج فوق مطابقت نداشته باشد، به یک مگنترون جدید نیاز خواهید داشت.

پیکو الکترونیک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران و البرز

ما با داشتن کارشناسان دوره دیده و مجرب یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات لوازم برقی و تعمیر مایکروویو در منزل هستیم. برای تعمیر انواع مایکروویو فقط کافی است با ما تماس بگیرید و مدل و مارک مایکروویو خود را به ما بدهید.