عیب‌یابی تلویزیون Samsung | چرا تلویزیون سامسونگ خود به خود روشن می شود؟

عیب‌یابی تلویزیون Samsung

نحوۀ عیب‌یابی تلویزیون Samsung که خودبخود روشن می‌شود

تلویزیون های سامسونگ یک مکمل عالی برای هر خانه هوشمند هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که تمام برنامه ها و فیلم های مورد علاقه خود را، چه بر روی دستگاه های پخش جریانی یا از طریق پخش کننده DVD، در صورت داشتن، تماشا کنید. مانند هر فناوری دیگری، آنها گاهی اوقات مستعد مشکلات هستند. اگر متوجه شدید که تلویزیون سامسونگ شما به خودی خود روشن می شود، مشکلات متعددی ممکن است رخ دهد.

اگر تلویزیون سامسونگ شما به خودی خود روشن می شود، ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه های HDMI شما به طور خودکار آن را روشن می کنند. SmartThings همچنین می تواند تلویزیون شما را هنگامی که سایر دستگاه های سامسونگ خود را روشن می کنید روشن کند. نرم افزار قدیمی تلویزیون یا تایمرهای خواب نیز می تواند باعث شود تلویزیون به خودی خود روشن شود.

ممکن است تعجب کنید که این مشکلات دقیقاً به چه معنا هستند و مهمتر از آن، چگونه آنها را برطرف کنید. نگران نباشید. ما در این مقاله به تمام نکات عیب‌یابی تلویزیون Samsung و رفع آن ها با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

علت روشن شدن خود به خود تلویزیون | تعمیرات تلویزیون سامسونگ

رایج ترین دلیلی که ممکن است تلویزیون شما به خودی خود روشن شود، اتصالات HDMI آن است. دستگاه های متصل به HDMI می توانند تا حدی تلویزیون شما و دستگاه های متصل به تلویزیون را کنترل کنند.

در برخی موارد، دستگاه‌های HDMI طوری تنظیم می‌شوند که تلویزیون را به‌طور خودکار در هنگام روشن شدن روشن کنند. هر بار که پخش کننده DVD یا سایر دستگاه های متصل به HDMI را روشن می کنید، ممکن است تلویزیون شما به طور خودکار روشن شود.

سامسونگ این ویژگی را Anynet+ می نامد. روشن شدن تلویزیون شما فقط با این دستگاه ها طبیعی است. با این حال، اگر این ویژگی شما را آزار می دهد، همیشه می توانید آن را غیرفعال کنید:

  1. روی دکمه Home روی کنترل از راه دور خود کلیک کنید.
  2. روی تنظیمات کلیک کنید.
  3. General را انتخاب کنید.
  4. External Device Manager را انتخاب کنید.
  5. Anynet+ را انتخاب کنید.
  6. آن را غیرفعال کنید.

اگر بعد از عیب‌یابی تلویزیون Samsung و انجام این تنظیمات، تلویزیون شما همچنان خود به خود روشن می شود بدون اینکه دکمه پاور را فشار دهید، ممکن است مشکل از HDMI شما نباشد.

چندین دلیل دیگر وجود دارد که چرا تلویزیون شما می تواند بدون درخواست شما روشن شود. در زیر برخی از رایج ترین مشکلات و نحوه رفع آنها آورده شده است.

 

چرا تلویزیون شما می تواند بدون درخواست شما روشن شود!؟

شل شدن سیم برق

شل بودن سیم برق می تواند باعث شود تلویزیون شما به خودی خود روشن شود. همچنین می تواند مشکلات سیگنال دیگری را در تلویزیون شما ایجاد کند. اگر تلویزیون سامسونگ مدل جدیدتری دارید، برای دیدن سیم برق باید درب پشت تلویزیون خود را بردارید.

 

برای کشش کابل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کابل را جدا کنید.
  • 10-15 دقیقه آن را از برق جدا کنید.
  • با فشار دادن آرام آن را تا انتها دوباره وصل کنید. مطمئن شوید که به طور کامل وصل شده است.
  • در حین بررسی کابل، مطمئن شوید که تمام کابل های پشت تلویزیون به طور کامل وصل شده و در شرایط خوبی قرار دارند.
  • چیزهای هوشمند را غیرفعال کنید

بسیاری از تلویزیون های جدید سامسونگ دارای وسایل هوشمند داخلی هستند. SmartThings به شما امکان می دهد چندین دستگاه را متصل و کنترل کنید. اگر این ویژگی را فعال کرده باشید، متوجه می شوید که وقتی دستگاه های متصل دیگر را روشن می کنید، تلویزیون شما روشن می شود.

 

برای جلوگیری از روشن شدن تلویزیون خود باید SmartThings را غیرفعال کنید:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی General کلیک کنید.
  • شبکه را انتخاب کنید.
  • تنظیمات را انتخاب کنید.
  • روشن کردن با موبایل را انتخاب کنید.
  • خاموشش کن.

 

به روز رسانی نرم افزار تلویزیون

 هنگام پیدا کردن عیب‌یابی تلویزیون Samsung درمیابیم که  به‌روزرسانی‌های جدید تلویزیون ممکن است باعث شود که خطاهایی داشته باشد و به‌طور خودکار روشن شود. اجرای نرم افزار تلویزیون قدیمی نیز می تواند باعث باگ شدن تلویزیون شما شود. اگر اخیراً نرم افزار را به روز کرده اید و اکنون تلویزیون شما به طور تصادفی روشن می شود، با تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل تماس بگیرید و خطا را گزارش دهید.

اگر از نرم‌افزار قدیمی تلویزیون استفاده می‌کنید، تلویزیون خود را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید مشکل متوقف می‌شود:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. پشتیبانی را انتخاب کنید.
  3. Software Update را انتخاب کنید.
  4. Update now را انتخاب کنید.

تمام به روز رسانی های جدید در تلویزیون شما قرار می گیرد. پس از اتمام آن دوباره راه اندازی می شود. برای خروج روی OK کلیک کنید. به تلویزیون خود کمی زمان بدهید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید در آینده اجازه دهید تلویزیون خود به‌روزرسانی‌های خودکار را انجام دهد، بنابراین لازم نیست نگران انجام آن به‌صورت دستی باشید.

 

تایمر خواب را غیرفعال کنید

تایمر خواب یک راه عالی برای صرفه جویی در انرژی است، اما گاهی اوقات باعث می شود تلویزیون به طور تصادفی خاموش و روشن شود. اگر مشکل دارید، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که آنها غیرفعال هستند:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. General را انتخاب کنید.
  3. System Administrator را انتخاب کنید.
  4. زمان را انتخاب کنید.
  5. تایمر خواب را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

روشن بودن تلویزیون سامسونگ به خودی خود می تواند خسته کننده باشد. همچنین اگر زمانی که شما در خانه نیستید و تلویزیون ساعت‌ها روشن است، می‌تواند برق را هدر دهد. معمولاً به دلیل اتصالات HDMI، شل بودن منبع تغذیه یا مشکل در SmartThings یا نرم افزار تلویزیون قدیمی، تلویزیون به خودی خود روشن می شود.

 

عیب‌یابی تلویزیون Samsung با پیکوالکترونیک: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در تهران

پیکوالکترونیک به عنوان معتبرترین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که سابقه طولانی مدت در زمینه نصب، سرویس و تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل دارد و توانسته تاکنون رضایت مشتریان زیادی را در تعمیرات لوازم برقی  مخصوصا عیب‌یابی تلویزیون Samsung جلب کند. تعمیرکاران پیکوالکترونیک دارای مهارت و دانش بالا هستند و لوازم شما را از هر برند و مدلی که باشد به صورت حرفه ای و یکبار برای همیشه تعمیر می کنند. علاوه بر این، ما از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کنیم و کارت گارانتی 6 الی 12 ماه به ازای خدمات خود ارائه خواهیم داد.