تعمیر و عیب‌یابی وسایل

عیب یابی وسایل

تعمیر و عیب‌یابی وسایل خانه

برای همه‌ی ما جذاب است که بتوانیم خودمان دست به کار شده و وسیله‌ی خراب شده‌ی خود را تعمیر کنیم. اصلاً فنی بودن به آدم یک حال و هوای مهندسی می‌دهد که ذوقش را می‌توان در تک‌تک سلول‌های بدن احساس کرد! احتمالاً شما هم احساس بیان شده را تجربه کرده‌اید و دوست دارید تا با یادگیری تکنیک‌های فنی، بتوانید وسایل خود را عیب‌یابی و تعمیر کنید.

لزوم یادگیری علم فنی 

البته تعمیر کردن بدون یادگیری اصول اصلی و مفاهیم اولیه اصلاً کار درستی نیست. این کار را می‌توان به اقدام به جراحی کردن، بدون یاد داشتن علم جراحی و آناتومی بدن تشبیه کرد. آيا شما بدن خودتان را زیر تیغ یک شخصی که جراح نیست، می‌سپارید؟ یا این‌که ترجیح می‌دهید تا یک جراح باتجربه و یک متخصص دانشمند برای جراحی شما اقدام کند؟ بدون شک اگر خدای ناکرده روزی سروکار خودتان و یا یکی از عزیزانتان به عمل جراحی بیافتد، از مدت‌ها قبل شروع به تحقیق درباره‌ی بهترین پزشک شهر خواهید کرد.

جراحی بدن بسیار شبیه با تعمیر یک وسیله‌ی برقی خراب شده می‌باشد. این یعنی برای عیب‌یابی و رفع مشکل آن وسیله، باید آناتومی و سازوکار آن وسیله را بلد باشید. یعنی مانند یک پزشک جراح، بروید مطالعه کنید و درس بخوانید و روش کار وسیله‌ی برقی را یاد بگیرید و عملاً بارها آن را تمرین و تکرار کنید.

چرا نباید به تعمیر توسط هرکسی اعتماد کنیم؟

وقتی شما برای تعمیر و عیب‌یابی وسیله‌ی خود اقدام می‌کنید، در حقیقت قصد دارید تا سلامت دستگاه را برگردانید. بنابراین شخص نابلد و بدون تجربه‌ی کافی، قادر نیست تا این کار را به صورت صحیح انجام دهد. به عبارت دیگر، سپردن تعمیر به دست شخص غیر متخصص امکان دارد تا سلامت دستگاه را بیش‌تر به خطر انداخته و آسیب‌های دیگری را به آن وارد سازد.

چطور یک تعمیرکار متخصص شویم؟

اگر قصد ورود به حرفه‌ی تعمیرات لوازم منزل را دارید، باید بدانید راه درازی را در پیش گرفته‌اید. با توجه به تخصصی شدن مشاغل در دوره‌ی فعلی، شما باید ابتدا مشخص کنید که دقیقاً قصد تعمیر کدام رده از وسیله را دارید؟ می‌خواهید جاروبرقی را عیب‌یابی کنید یا تلویزیون یا یخچال یا دیگر وسایل را؟ ناگفته نماند که یادگیری اصول فنی و تعمیرات تمام این موارد، امکان پذیر هست اما زمان‌بر خواهد بود.

سپس باید به دنبال آموزش‌های جدید و حرفه‌ای در این زمینه باشید. هر چقدر که بیش‌تر مطالعه کنید، ویدیوهای جدید ببینید، در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کنید؛ منبع اطلاعاتی کامل‌تری را خواهید داشت. آموزش‌های زیاد در زمینه‌ی مدل‌های مختلف یک وسیله و برندهای متفاوت را فراموش نکنید. سعی کنید آموزش‌های خود را با تجربیات و تمرین‌های عملی مخلوط کنید.

در نهایت با تمرین و پشتکار، می‌توانید حرفه‌ای بودن را در خود به وجود بیاورید. تجربه کردن موارد مختلف، در این راه به شما کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین با آزمایشی کار کردن و انجام پروژه‌های متفاوت تعمیرات، می‌توانید تجربیات کاملی را در این زمینه داشته باشید.

چطور یک تعمیرکار حرفه‌ای بیابیم؟

ممکن است شما نتوانید و یا نخواهید که تعمیرات را خودتان به دست بگیرید. البته تنوع لوازم برقی منزل و مدل‌های مختلف در آن‌ها، شما را از نیاز به یک تعمیرکار حرفه‌ای باز نمی‌دارد. یعنی اگر خودتان هم فنی باشید، بدون شک برای تعمیر یکی از وسایل خراب شده خارج از تخصصتان، نیاز به راهنمایی و کمک تعمیرکار متخصص دارید.

تیم‌هایی مانند پیکوالکترونیک و موارد همکار، از افراد متخصص در زمینه‌ی تعمیرات هر کدام از وسایل تشکیل شده‌اند. یعنی گروهی متخصص تعمیرات یخچال و فریزر هستند، گروهی به تعمیرات و عیب‌یابی تلویزیون‌ها مشغول هستند و … . این‌ اعضا، در کنار هم می‌توانند نیاز شما را برای تعمیرات لوازم برقی منزل برطرف کنند. در واقع زمانی که شما برای دریافت خدمات تعمیر از این گروه‌ها اقدام می‌کنید، برحسب وسیله‌ی خراب شده و مشکل پیش آمده، موضوع به متخصص مورد نظر ارجاع داده خواهد شد.

یافتن تعمیرکار متخصص، کار آسانی نیست اما از جمله ضروریاتی است که هر فردی می‌بایست انجام دهد. ما در مطلبی مجزا به چگونه پیدا کردن تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص پرداخته‌ایم و روش کار را به شما یاد داده‌ایم. مطالعه‌ی آن مطلب را فراموش نکنید و حتماً با قواعد بیان شده، یک تیم حرفه‌ای تعمیر را در کنار خود داشته باشید.

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای ایرانی و خارجی فعال است. تعمیر انواع لوازم خانگی در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی, بوش , ایکس ویژن و... و انواع لوازم برقی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات  شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر  پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، پرند, اسلامشهر, شهریار, اندیشه و ... در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. 

تماس برای تعمیر فرم درخواست تعمیرکار

تعمیر توسط پیکوالکترونیک

پیکوالکترونیک تیم حرفه‌ای تعمیرات لوازم برقی منزل است. تیمی که سال‌ها تجربه‌ی موفق را در کارنامه‌ی خود گنجانده است. پیکوالکترونیک با تکیه بر دستان توانمند و ذهن متخصصین خود توانسته است رضایت مشتریان خود را رقم بزند. هرگونه سفارش در خصوص تعمیرات لوازم برقی منزل توسط تیم پیکوالکترونیک در اسرع زمان و به نحو احسن، انجام می‌گیرد.

خبر خوش برای ساکنین محدوده‌ی استان تهران (چهاردانگه, تهرانسر, یافت آباد) و البرز و شهرهای رباط کریم , شهریار, بهارستان, پرند,اسلامشهر که می‌توانند از دریافت خدمات تعمیر در محل مشتری توسط تیم پیکوالکترونیک برخوردار شوند. یعنی متخصصین پیکو در منزل شما حضور یافته و نسبت به عیب‌یابی و تعمیر وسیله اقدام خواهند کرد. بدون آن‌که نگران جابه‌جایی و هزینه‌ها و مشکلات مربوط به آن باشید!