عیب یابی تلویزیون سامسونگ

عیب یابی تلویزیون سامسونگ

خرابی زودرس تلویزیون های سامسونگ اغلب دلیلی می شود که مالک با این سوال روبرو می شود: “آیا ارزش دارد خودش دستگاه را تعمیر کند یا بهتر است برای کمک به متخصصان مراجعه کنید؟” پاسخ فقط به ماهیت نقص بستگی دارد: برخی از خرابی ها جزئی هستند، بنابراین می توان آنها را در منزل برطرف کرد، در حالی که عیب یابی تلویزیون سامسونگ نیاز به مداخله متخصصان مرکز خدمات تعمیرات تلویزیون دارند. بیایید در مورد هر یک از آنها با جزئیات بیشتری صحبت کنیم.

اگر به تازگی یک تلویزیون سامسونگ خریداری کرده اید، چه پلاسما، چه CRT یا LCD، احتمال شکستن آن بسیار کم است. تنها دلیل آن می تواند نقص کارخانه باشد که به ندرت اتفاق می افتد یا بی احتیاطی خود شما در صورت انجام اشتباهی در زمان حمل و نقل یا اتصال تجهیزات.

اگر مدتی است که تجهیزات شما به درستی کار می کند، اما به طور غیرمنتظره، زمانی که می خواهید آن را روشن کنید، از کار افتاد، سپس با توجه به علائم خاص، به دنبال علت چنین مشکلی هستید، به شما کمک می کند تا تشخیص دهید آیا ارزش امتحان کردن دارد یا خیر.

اغلب، کاربران گیرنده های تلویزیون وحشت می کنند  این کار را نکنید – ابتدا سعی کنید مشکل را تشخیص دهید.

ابتدا بررسی کنید که گیرنده تلویزیون شما در چه حالتی است. به عنوان مثال، در بسیاری از مدل های سامسونگ، گزینه Standby نصب شده است – این حالت آماده به کار است، هنگامی که فعال می شود، یک چراغ قرمز در پانل خارجی واحد روشن می شود. لطفا توجه داشته باشید که توصیه نمی شود گیرنده تلویزیون را برای مدت طولانی در این حالت رها کنید، زیرا هنگامی که به نظر می رسد خاموش است، تمام مدارهای برق تحت ولتاژ بالا قرار دارند و فرسوده می شوند.

در صورت افزایش ناگهانی توان، تجهیزات ممکن است بسوزند و پس از آن گیرنده شروع به کار نمی کند.

برای جلوگیری از چنین نقصی، دستگاه باید با یک دکمه از پنل خاموش شود – این به طور قابل توجهی خطر خراب شدن وسایل الکترونیکی را کاهش می دهد … اگر نشانگر پاسخ را مشاهده کردید، اما تلویزیون به دستورات از راه دور پاسخ نمی دهد.سعی کنید دستگاه را از طریق پنل روشن کنید.

اگر پس از آن تصویر بارگیری شود، به احتمال زیاد نقص در کنترل از راه دور است. در برخی از تلویزیون های سامسونگ، هنگامی که قفل فعال می شود، صدای کلیک شنیده می شود. شما نمی توانید چنین مشکلی را با دستان خود برطرف کنید، تنها راه منطقی در این وضعیت تماس با مرکز خدمات است.

 

اگر رنگ دکمه LED از قرمز به سبز و بالعکس تغییر کند، اما تلویزیون روشن نشود، احتمالاً واحد کنترل سیگنالی برای روشن کردن دستگاه تولید کرده و آن را برای اجرا به تمام واحدهای لازم ارسال می کند.

اما اگر هر یک از این ها خراب شود، دستور اجرا نمی شود. به عنوان مثال، هنگامی که در عملکرد منبع تغذیه وقفه ایجاد می شود، گیرنده تلویزیون نمی تواند به حالت عملکرد مورد نظر وارد شود. در این حالت، پردازنده اطلاعاتی در مورد عملکرد عادی از آن دریافت نخواهد کرد، بنابراین بلافاصله یک سیگنال بازخورد برای لغو فعال سازی دستگاه ارسال می کند – بنابراین آن را به حالت عادی برمی گرداند.

حالت خواب این چشمک زدن می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد تا زمانی که علت اصلی مشکل را از بین ببرید: اینورتر را تعمیر کنید، ترانزیستور را تعویض کنید، منبع تغذیه را به طور کامل چرخانده یا برخی از خرابی های دیگر را برطرف کنید.

اگر نشانگر پانل تلویزیون به رنگ سبز روشن باشد، با این حال، تجهیزات حتی فکر نمی کنند شروع به کار کنند، این وضعیت را می توان مبهم نامید. در اینجا به یک مشاوره تعمیر تلویزیون نیاز دارید که با کمک تجهیزات حرفه ای بتواند عملکرد برد الکترونیکی را بررسی کند، ولتاژ عرضه شده به آن را اندازه گیری کند و همچنین سیگنال شروع، نور پس زمینه و بسیاری از مشکلات دیگر را بررسی کند.

اگر لامپ روشن می شود و سیگنالی می دهد که آماده کار است، اما هیچ فرمانی از برد اصلی دریافت نمی شود، و دستگاه به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد و به دکمه های پنل پاسخ نمی دهد، با درجه بالا به احتمال زیاد با شکست نرم افزاری مواجه شده اید.

در این حالت فقط یک به روز رسانی نرم افزار و یک فلش کامل می تواند مادربرد را به حالت عادی بازگرداند.

اگر روشن کردن تیونر تلویزیون مدت زیادی طول بکشد، بلافاصله به این معنی است که یکی از واحدهای دستگاه از کار افتاده است. برای تلویزیون های LCD و مدل های CRT سامسونگ، دلایل این خرابی می تواند بسیار متفاوت باشد. مکان یابی آنها بدون ابزار، مهارت و دانش لازم دشوار خواهد بود.

 

چگونه تلویزیون سامسونگ خود را تعمیر کنیم؟

اگر با خرابی های خارجی و همچنین نقص سیستم روبرو هستید – یعنی با هر گونه خرابی که نیازی به جداسازی قبلی گیرنده تلویزیون ندارد ، می توانید خودتان سعی کنید چنین نقصی را برطرف کنید. سایر انواع کارها به تجربه و تجهیزات تخصصی نیاز دارند.

 

نشانگر پاور خاموش یا چشمک می زند

در این مورد، باید عملکرد پریز و همچنین کابل پسوندی که گیرنده تلویزیون شما به آن متصل است را بررسی کنید. علاوه بر این، باید کابل را از نظر آسیب مکانیکی بررسی کنید، ممکن است توسط حیوانات خانگی آسیب دیده باشد. اگر مشکل به دلیل پریز خراب است، فقط باید دستگاه را دوباره به منبع برق دیگری وصل کنید. اگر کابل جویده شده یا فرسوده شده است، باید تعویض شود.

 

راه اندازی یک برنامه تلویزیونی

اگر به پخش دیجیتال متصل هستید، اما یک روز دیدید که همه کانال های شما ناگهان ناپدید شدند، نگران نباشید. ابتدا سعی کنید خودتان آنها را در خانه بازیابی کنید. به همین دلیل هر تلویزیون امکان تنظیم دستی یا خودکار را فراهم می کند. مشکلات آنتن را هم نباید رد کرد. سعی کنید آن را تنظیم کنید. بهتر است این دستکاری ها را به طور همزمان انجام دهید: هر دو کانال را تغییر دهید و موقعیت آنتن را تغییر دهید – به این ترتیب می توانید بردار را که برای انتقال بهینه است برطرف کنید.

 

کنترل از راه دور کار نمی کند

شایع ترین دلیل کار نکردن ریموت کنترل باتری قدیمی آن است. ابتدا سعی کنید موارد جدید را وارد کنید ، اگر پس از تعویض مشکلات در هیچ کجا ناپدید نشدند ، باید سعی کنید عملکرد کنترل از راه دور را بررسی کنید. شما نمی توانید اشعه مادون قرمز را با چشمان خود ببینید، اما در عکس ها به خوبی خود را نشان می دهد. تشخیص ساده است: دوربین تلفن خود را به سمت دستگاه بگیرید و در لحظه فشار دادن دکمه ها عکس بگیرید. اگر در عکس متوجه فلاش شدید، کنترل از راه دور کار می کند، در غیر این صورت باید تعمیر شود یا باید یک فلاش جدید خریداری شود.

 

مشکلات تلویزیون هوشمند

در برخی موارد، کاربران با اعوجاج توالی های صوتی و تصویری مواجه می شوند. گیرنده‌های تلویزیون سامسونگ، به‌ویژه آخرین مدل‌ها، مستعد مشکلات ناشی از خطاهای نرم‌افزاری در برنامه تلویزیون هوشمند هستند. برای خنثی کردن آنها، لازم است سیستم عامل را به طور منظم به روز کنید و توصیه می شود گزینه به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید.

 

تلویزیون روشن نمی شود

اگر تلویزیون روشن نشود، دلایل چنین نقصی می تواند بسیار متفاوت باشد، از مشکلات الکتریکی گرفته تا خرابی واحد کنترل. پس از همه، شما نمی توانید خودتان مشکل را تعیین کنید، و همچنین واحد را تعمیر کنید – این به تجهیزات حرفه ای نیاز دارد. در برخی موارد، وقتی صحبت از یک برد الکترونیکی معیوب می شود، هزینه تعمیرات با هزینه خرید تلویزیون جدید قابل مقایسه خواهد بود.

تمام خرابی های مربوط به خرابی های سخت افزاری تنها توسط تکنسین های مجرب قابل رفع است. در اینجا به این دلیل است که اگر نقاط، نوارهایی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود یا منبع تغذیه تلویزیون های سامسونگ سوخته است، حتما باید با مرکز خدمات تماس بگیرید.

تصویرخیلی کمرنگ

اگر تصویری بسیار کم نور می بینید، احتمالاً با یک نشانگر نور پس زمینه ناکارآمد روبرو هستید. واقعیت این است که در تلویزیون های سامسونگ، LED ها به صورت سری متصل می شوند، بنابراین اگر حتی یک لامپ بسوزد، کل سیستم باید تعویض شود.

تعمیرات لوازم خانگی پیکو الکترونیک

مجموعه پیکوالکترونیک با ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در تهران و  تعمیر لوازم خانگی در محل درخواستی شما بدون احتیاج به جابجایی دستگاه، افتخار داشتن سال‌ها سابقه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی  جهت رفاه حال مشتریان عزیز اقدام به تجهیز تیم تکنسین خود نموده تا با انجام تعمیرات مورد نیاز و سرویس‌های درخواستی تعمیرات لوازم منزل شما بتواند با پایین آوردن زمان و هزینه‌های تعمیر، رضایت مشتریان خود را جلب نماید. با ما در تماس باشید…