مشکلات تلویزیون شیائومی

مشکلات تلویزیون شیائومی

7 مشکل شناخته شده تلویزیون های شیائومی (با راه حل)

برند شیائومی در دنیای تکنولوژی ضروری شده است. این شرکت که به خاطر گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و با کارایی بالا شناخته می‌شود، به بازار تلویزیون‌های هوشمند نیز نفوذ کرده است. با این حال، تلویزیون های Mi بدون مشکل نیستند. در اینجا یک مرور کلی از 7 مورد از مشکلات تلویزیون های شیائومی و همچنین تمام راه حل ها برای رفع این مشکل و یافتن یک دستگاه کاربردی ارائه شده است.

1. تلویزیون شیائومی دیگر روشن نمی شود

یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون ها زمانی است که آنها به سادگی از روشن کردن خودداری می کنند. و تلویزیون های شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هنگامی که با امتناع از شروع مواجه می شوید، ممکن است سوالات زیادی مطرح شود: آیا تلویزیون برای همیشه از کار افتاده است؟ آیا برق گرفتگی وجود داشت؟

در اینجا راه حل هایی برای حل این مشکل وجود دارد:

با جدا کردن تلویزیون از پریز برق، شروع به تنظیم مجدد برق کنید. سپس حدود 10 دقیقه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید. این مرحله به شما امکان می‌دهد برخی از اجزای داخلی را که ممکن است در حالت “قفل” باشند، بازنشانی کنید.

اگر این راه حل اول کار نکرد، در اینجا دستکاری های دیگری وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

1. پریز دیگری را امتحان کنید: ممکن است مشکل از خود پریز باشد، به خصوص اگر چراغ آماده به کار خاموش باشد. سعی کنید تلویزیون را به پریز دیگری وصل کنید تا این احتمال را از بین ببرید. اگر از دوشاخه یا سیم برق استفاده می کنید، آنها را از برق بکشید.

2. سیم برق را بررسی کنید: مطمئن شوید که سیم برق به طور ایمن به تلویزیون و پریز دیواری وصل شده است. همچنین بررسی کنید که آیا در شرایط خوبی است. اگر قابل جابجایی است، با مولتی متر تست کنید که آیا ولتاژ صحیحی تولید می کند یا خیر.

3. کنترل از راه دور را بررسی کنید: مطمئن شوید که مشکل از کنترل از راه دور نیست، به خصوص اگر چراغ آماده به کار روشن باشد اما ثابت بماند. اگر تلویزیون دارای دکمه‌های فیزیکی روی تلویزیون است، سعی کنید تلویزیون را روشن کنید. سعی کنید باتری ها را با باتری های جدید تعویض کنید. در نهایت، با قرار دادن کنترل از راه دور به سمت دوربین گوشی هوشمند خود و فشار دادن یک دکمه، بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور سیگنالی منتشر می کند یا خیر. اگر کنترل از راه دور کار می کند، باید یک نور سفید یا بنفش روی LED مادون قرمز روی صفحه گوشی هوشمند ببینید که نشان دهنده پخش سیگنال مادون قرمز است.

4. دستگاه های متصل را جدا کنید. دستگاه های خارجی ممکن است نرم افزار تلویزیون را مسدود کنند. سپس سعی کنید قبل از اینکه تلویزیون من را دوباره روشن کنید آنها را از برق جدا کنید.

اگر هیچ کمکی نکرد، متأسفانه مشکل مطمئناً از یک قطعه داخلی (برد پاور، کانکتورها، مادربرد و غیره) ناشی می شود. لطفاً توجه داشته باشید که اگر تلویزیون شیائومی شما دیگر روشن نمی شود و LED Clignote قرمز است (ایرادی که من اغلب در تلویزیون Mi مشاهده کرده ام)، این خطا اغلب به یک یا چند خازن از کار افتاده نسبت داده می شود. همچنین ممکن است کابل برق معیوب باشد.

2. تلویزیون شیائومی روشن می شود اما صفحه سیاه می شود

هنگامی که تلویزیون Xiaomi Mi خود را روشن می کنید و با صفحه سیاه مواجه می شوید، حتی اگر نشانگرهایی وجود داشته باشد که تلویزیون روشن است، این موضوع می تواند به سرعت باعث نگرانی شود. حتی ممکن است صدا را در پس زمینه بشنوید، اما هیچ عکسی وجود نداشته باشد.

اول از همه، اگر تلویزیون شما روشن می شود اما صدا یا تصویر ندارد، مطمئن شوید که منبع ویدئو (تلویزیون، HDMI و غیره) انتخاب شده است. برای مثال، اگر از کابل HDMI استفاده می کنید، مطمئن شوید که به طور ایمن به برق وصل شده است.

اگر تلویزیون شما صدا را منتقل می‌کند اما تصویری را نشان نمی‌دهد و روی منبع HDMI یا AV هستید، کابل‌ها (HDMI، AV و غیره) را هم در سمت تلویزیون و هم در سمت منبع جدا کرده و دوباره وصل کنید. منبع را تغییر دهید (به عنوان مثال تلویزیون)، ببینید آیا صفحه نمایش دوباره روشن می شود یا خیر. لطفاً توجه داشته باشید که کابل معیوب یا اتصال ضعیف ممکن است دلیل سیاه شدن صفحه باشد.

  • اگر تلویزیون شما صدا دارد اما صفحه نمایش شما در هر منبعی سیاه است، راه حل های زیر را امتحان کنید:
  • فلاش یا نور را به سمت صفحه تلویزیون بگیرید.
  • اگر می توانید حتی یک تصویر بسیار کم رنگ را ببینید، ممکن است نرم افزار فعلی تلویزیون خراب یا قدیمی باشد.
  • اگر می‌توانید به منوی تلویزیون دسترسی داشته باشید، بررسی کنید که آیا یک mise à jour در دسترس است و آن را نصب کنید.
  • اگر جواب نداد، سعی کنید با دسترسی به منوی کارخانه، تنظیمات تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.
  • اگر این نیز جواب نداد، به این معنی است که نور پس زمینه تلویزیون به درستی کار نمی کند و نیاز به تعمیر دارد.

اگر در تست فلش تصویری مشاهده نکردید، مطمئناً مشکل از مادربرد، کارت T-Con یا کانکتوری است که آنها را به هم متصل می کند.

در این مورد، به شما توصیه می کنم با خدمات پس از فروش شیائومی تماس بگیرید یا با یک تکنسین متخصص مستقل مشورت کنید.

3. تلویزیون شیائومی به صورت حلقه ای راه اندازی مجدد می شود

یکی از مشکلات آزاردهنده ای که برخی از کاربران تلویزیون شیائومی گزارش کرده اند، راه اندازی مجدد دستگاه آنها به طور مداوم است. در چنین سناریوهایی، تلویزیون روشن می شود، لوگو یا صفحه اصلی را برای چند لحظه نمایش می دهد، سپس خاموش می شود، قبل از راه اندازی مجدد و شروع مجدد چرخه.

یک راه حل موثر 80 درصدی برای این مشکل، بازنشانی سخت است. :

  • تلویزیون Mi را از پریز جدا کنید
  • حدود 5 دقیقه صبر کنید
  • تلویزیون را مستقیماً به پریز وصل کنید (بدون چندین دوشاخه، سیم داخلی یا لوازم جانبی میانی) و سعی کنید دوباره آن را روشن کنید.

این نرم‌افزار تلویزیون را بازنشانی می‌کند و خطاهایی را که مانع از عملکرد عادی تلویزیون می‌شوند، حذف می‌کند.

اگر تلویزیون شیائومی شما به طور نامحدود روشن و خاموش می شود، راه حل های زیر را امتحان کنید:

1. تهویه را بررسی کنید: مطمئن شوید که سوراخ های تهویه تلویزیون توسط گرد و غبار یا اشیاء دیگر مسدود نشده باشد. در واقع، گرمای بیش از حد می تواند باعث راه اندازی مجدد حلقه شود. در صورت لزوم سوراخ ها را تمیز و تمیز کنید.

2. Mi TV را به روز کنید: اگر زمان دسترسی به سیستم را دارید، تلویزیون را از طریق تنظیمات آن به روز کنید:

به تنظیمات تلویزیون بروید

  • Support” و سپس “Software Update” را انتخاب کنید.
  • «اکنون به‌روزرسانی» را انتخاب کنید
  • تلویزیون بررسی می کند که آیا به روز رسانی در دسترس است یا خیر و در صورت وجود آن را شروع می کند.

3. باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید: یک تماس نادرست دائمی روی دکمه روشن/خاموش کنترل از راه دور ممکن است اطلاعات شروع و توقف مداوم را به تلویزیون شیائومی شما ارسال کند. اگر با عدم وجود باتری دیگر در کنترل از راه دور، مشکل متوقف شد، این گزینه را در نظر بگیرید.

4. بازنشانی کارخانه ای: اگر می توانید به منوی Mi TV در مدت کوتاهی که روشن است دسترسی داشته باشید، بازنشانی کارخانه ای را امتحان کنید. این کار تمام تنظیمات را پاک می کند و تلویزیون را به حالت اولیه خود باز می گرداند و هر گونه خطا یا تنظیمات خراب را از بین می برد.

اگر تلویزیون شیائومی شما به خودی خود روشن و خاموش می شود، بدون شک این نشانه مشکل جدی تری است، یعنی یک قطعه خراب (خازن، برد پاور، مادربرد، منبع تغذیه یا کانکتورها).

4. تلویزیون شیائومی در راه اندازی گیر کرده است

آیا وضعیت ناامیدکننده‌تری از دیدن تلویزیون شیائومی شما روی صفحه اصلی یا لوگوی برند وجود دارد؟ البته. با این حال، این یکی از مشکلات رایجی است که تلویزیون های شیائومی با آن مواجه می شوند.

برای حل این مشکل، راه حل های سریع زیر را امتحان کنید:

تنظیم مجدد الکتریکی: مانند اکثر موارد، جدا کردن تلویزیون از پریز و انتظار حدود 15 دقیقه به شما امکان می دهد قفل نرم افزار قفل شده را باز کنید. پس از گذشت زمان، آن را دوباره وصل کنید و دوباره Mi TV را روشن کنید.

به روز رسانی نرم افزار از طریق USB: اگر به رایانه و کلید USB فرمت شده دسترسی دارید، آخرین نسخه نرم افزار تلویزیون خود را از وب سایت رسمی شیائومی دانلود کنید (اگر برای مدل Mi TV شما وجود دارد). فایل را به درایو USB منتقل کنید، آن را در تلویزیون قرار دهید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را در صورت شناسایی به روز رسانی دنبال کنید.

دستگاه های خارجی را از تلویزیون شیائومی جدا کنید: تمام لوازم جانبی (جعبه، کنسول بازی، پخش کننده DVD و غیره) را از تلویزیون خود جدا کنید زیرا ممکن است یکی از آنها مسئول خرابی باشد. اگر تلویزیون بدون این دستگاه ها به درستی روشن می شود، آنها را یکی یکی دوباره وصل کنید تا مقصر شناسایی شود.

بررسی حافظه داخلی: گاهی اوقات، فضای ذخیره سازی ناکافی می تواند باعث خرابی در هنگام راه اندازی شود. اگر بالاخره قفل تلویزیون باز شد و می‌توانید به سیستم دسترسی پیدا کنید، سعی کنید با حذف برنامه‌ها یا فایل‌های رسانه‌ای غیر ضروری، فضا را آزاد کنید. در صورت خرابی مکرر، تلویزیون را از طریق تنظیمات آن به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

اگر تلویزیون Mi شما پس از امتحان راه‌حل‌های بالا در راه‌اندازی گیر کرده است، به احتمال زیاد مشکل سخت‌افزاری وجود دارد. به طور کلی این مادربرد است که از کار می افتد.

5. تلویزیون شیائومی که کانال ها را پیدا نمی کند

اگر تلویزیون شیائومی شما نمی تواند کانال ها را شناسایی کند، چه باید کرد؟ این یک مشکل رایج در تلویزیون های Mi است، اما خوشبختانه چندین راه حل برای حل آن وجود دارد:

1. منبع جستجوی کانال را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که منبع صحیح (TNT، کابل، ماهواره) در تلویزیون Mi شما انتخاب شده است.

2. کابل کواکسیال را بررسی کنید، بررسی کنید که کابل اتصال آنتن به تلویزیون آسیب دیده، پیچ خورده، بریده یا بیش از حد طولانی نباشد، زیرا همه این پارامترها می توانند قدرت سیگنال را کاهش دهند یا حتی آن را به طور کامل قطع کنند. در صورت لزوم تعویض کنید. همچنین مطمئن شوید که در هر دو انتها به طور ایمن وصل شده است.

3. کشور انتخاب شده در تنظیمات را بررسی کنید. به تنظیمات تلویزیون شیائومی خود بروید و در قسمتی به نام “مکان” یا چیزی معادل آن، “کشور پخش” صحیح را انتخاب کنید، یعنی کشوری که در آن قرار دارید. در واقع، برخی کشورها از استانداردهای پخش متفاوتی (DVB-T، DVB-T2، ATSC و غیره) استفاده می کنند و تنظیمات ضعیف می تواند مانع از شناسایی کانال ها شود.

4. یک به روز رسانی را اجرا کنید. نرم افزار قدیمی یا خراب می تواند باعث مشکلات تشخیص کانال شود. تنظیمات تلویزیون شیائومی را در صورت وجود به‌روزرسانی بررسی کنید و اگر وجود دارد، آن را نصب کنید.

5. مطمئن شوید که خانه شما مجهز به آنتن برای دریافت کانال های TNT است. لطفاً توجه داشته باشید که بسیاری از خانه‌های اخیر دیگر این امکانات را ندارند و به اشتراک یک ارائه‌دهنده و استفاده از رمزگشای تلویزیون نیاز دارند.

پس از انجام این بررسی ها و دستکاری ها، جستجوی کانال را مجدداً راه اندازی کنید. :

  • به منوی تلویزیون شیائومی دسترسی پیدا کنید
  • به “کانال ها” بروید و “جستجوی خودکار کانال” را انتخاب کنید.
  • قبل از اجرای این جستجو، در صورت موجود بودن گزینه، تنظیمات را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید.
  • منبع سیگنال (آنتن، کابل یا ماهواره) را تعریف کنید و جستجو را شروع کنید.

اگر هیچ کمکی نکرد، باید بررسی کنید که آنتن به درستی قرار گرفته باشد، یعنی ترجیحا در جهتی باشد که بتواند قوی ترین سیگنال را دریافت کند و آسیبی ندیده باشد.

اگر مشکل از آنتن نیست، مطمئناً به دلیل معیوب بودن تیونر است. همچنین این امکان وجود دارد که پخش تلویزیون غیرممکن باشد زیرا شدت یا کیفیت سیگنال دریافتی به اندازه کافی قوی نیست. در این مورد، به شما توصیه می کنم که مشترک یک رسیور تلویزیون از یک اپراتور شوید یا تلویزیون خود را به اینترنت وصل کنید و از یک دستگاه استفاده کنید. اپلیکیشن سرویس تلویزیون (مولوتوف تی وی، پلوتو تی وی و غیره).

6. تلویزیون شیائومی به وای فای متصل نمی شود

با ظهور تلویزیون های هوشمند، اتصال به اینترنت برای دسترسی به انواع خدمات آنلاین مانند پلتفرم های پخش، مرورگرهای وب و سایر برنامه ها ضروری شده است. با این حال، این اتفاق می افتد که تلویزیون های شیائومی برای اتصال دستگاه شما به Wi-Fi مشکل دارند.

ابتدا این را امتحان کنید: تلویزیون و روتر را مجددا راه اندازی کنید. با خاموش کردن تلویزیون و جدا کردن آن از برق برای حداقل 5 دقیقه شروع کنید. همچنین روتر/مودم خود را با جدا کردن آن برای چند دقیقه قبل از وصل کردن مجدد همه چیز، ریست کنید. این راه حل ساده و سریع اغلب به شما اجازه می دهد تا خطاهای کوچک اتصال بین دو دستگاه را حل کنید.

این ترفند جواب نداد؟ در اینجا راه حل های موثر دیگری برای حل مشکلات اتصال Wi-Fi وجود دارد:

با بررسی قدرت سیگنال شروع کنید. مطمئن شوید که Mi TV به اندازه کافی به روتر نزدیک است تا سیگنال قوی دریافت کند. اگر متوجه شدید که سایر دستگاه‌های متصل به جعبه به درستی کار نمی‌کنند، ممکن است مشکل این باشد. در صورت لزوم، استفاده از تکرارکننده Wi-Fi را برای افزایش دامنه سیگنال در نظر بگیرید.

همچنین توجه داشته باشید که هیچ تداخلی وجود نداشته باشد زیرا سایر وسایل الکترونیکی مانند مایکروویو یا روترهای دیگر می توانند با سیگنال وای فای تداخل داشته باشند. سعی کنید تلویزیون و روتر را دور از این منابع احتمالی تداخل قرار دهید.

سپس تنظیمات شبکه تلویزیون را ریست کنید.در تنظیمات تلویزیون شیائومی به دنبال گزینه تنظیم مجدد تنظیمات شبکه باشید. این تنظیمات را به مقادیر پیش فرض برمی گرداند و ممکن است خطاهای پیکربندی احتمالی را برطرف کند.

اگر جواب نداد، به‌روزرسانی نرم‌افزار تلویزیون شیائومی را انجام دهید. باز هم، نرم افزار قدیمی می تواند مشکلاتی از جمله مشکلات اتصال ایجاد کند. منوی به‌روزرسانی را در تنظیمات تلویزیون خود بررسی کنید تا ببینید آیا به‌روزرسانی‌ها در دسترس هستند یا خیر.

سپس امنیت شبکه را بررسی کنید.مطمئن شوید که رمز عبور Wi-Fi صحیح را وارد کرده و نوع امنیتی صحیح (WPA، WPA2 و غیره) را هنگام تنظیم اتصال در تلویزیون انتخاب کنید.

در نهایت، اگر تلویزیون شیائومی همچنان از اتصال به وای فای امتناع می ورزد، برای بازگرداندن تنظیمات پیش فرض و راه اندازی مجدد اتصال، تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این کار تمام تنظیمات سفارشی (رمز عبور، برنامه‌های دانلود شده، تاریخچه و غیره) را پاک می‌کند.

اگر پس از تمام این مراحل، اتصال Wi-Fi در تلویزیون MI کار نمی کند، ممکن است مشکل از کارت وای فای داخلی یا یک قطعه داخلی دیگر باشد. در این مورد توصیه می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با خدمات پس از فروش شیائومی تماس بگیرید.

7. مشکل صدای تلویزیون شیائومی

به هر حال، آخرین مشکل رایج در تلویزیون های شیائومی مربوط به صدا است و مایه شرمساری است که بدانیم صدا یک عنصر ضروری برای یک تجربه تلویزیونی همهجانبه است. یک فیلم یا نمایش بدون صدای واضح و متمایز چه خواهد بود؟

بنابراین، آیا تلویزیون Mi شما از فقدان کامل صدا، نامنظم بودن صدا، وجود نوسانات یا اختلاف صدا بین تصویر و صدا یا نویزهای آزاردهنده مانند ترقه، اعوجاج یا سایر ناهنجاری های صوتی رنج می برد، یاد بگیرید که چگونه این موارد را برطرف کنید. چالش ها و مسائل:

تنظیمات صوتی تلویزیون را بررسی کنید: در منوی تلویزیون شیائومی خود پیمایش کنید و مطمئن شوید که تنظیمات صدا به درستی پیکربندی شده اند. برای مثال، اگر تلویزیون شما در حالت «سینما» یا «بازی» است، ممکن است بر خروجی صدا تأثیر بگذارد.

  • کابل‌ها را بررسی کنید: اگر از کابل‌های خارجی برای صدا استفاده می‌کنید (مانند کابل HDMI یا صدا)، بررسی کنید که آسیبی ندیده باشند و به پورت‌های صحیح وصل شده باشند.
  • بازنشانی تنظیمات صدا: در منوی تلویزیون، به دنبال گزینه ای برای بازنشانی تنظیمات صدا به مقادیر پیش فرض خود باشید. این اغلب می تواند مشکلات ناشی از تنظیمات نادرست را حل کند.
  • به روز رسانی نرم افزار: نسخه قدیمی سیستم عامل تلویزیون شما ممکن است باعث مشکلات صوتی شود. به روز رسانی های موجود را بررسی کنید و در صورت لزوم، آخرین نسخه را نصب کنید.
  • مرور دستگاه های خارجی: اگر از نوار صدا یا سایر سیستم های صوتی خارجی استفاده می کنید، مطمئن شوید که با تلویزیون شیائومی شما سازگار هستند و تنظیمات آنها به درستی پیکربندی شده است. گاهی اوقات قطع و وصل مجدد این دستگاه ها برای حدود ده دقیقه نیز می تواند مشکلات را حل کند.

اگر با وجود همه این راه حل ها، مشکلات صوتی همچنان پابرجاست، ممکن است مشکل سخت افزاری قطعات داخلی تلویزیون شیائومی باشد. برای بررسی این موضوع، منبع صدا را تغییر دهید (بلندگوهای داخلی در مقابل بلندگوهای خارجی متصل به پورت خروجی صدا). مثلا). اگر مشکل صدا ادامه داشت، مشکل از یکی از اجزای زیر است:

  • بلندگوهای داخلی: اینها مبدل های اصلی هستند که سیگنال های الکتریکی را به صدا تبدیل می کنند. اگر این بلندگوها آسیب دیده، قطع شده باشند یا کیفیت پایینی داشته باشند، ممکن است باعث از بین رفتن صدا یا کیفیت پایین صدا شود.
  • کارت صدا (یا کارت صوتی): جزء اصلی است که سیگنال های صوتی را پردازش می کند. اگر این کارت معیوب باشد، می تواند باعث ایجاد انواع مشکلات صوتی شود. نکته: در بسیاری از تلویزیون ها، کارت صدا در خود مادربرد ادغام می شود.
  • تقویت کننده: سیگنال صوتی را قبل از ارسال به بلندگوها تقویت می کند. خرابی در تقویت کننده می تواند منجر به خروجی صدای ضعیف یا اعوجاج شود.
  • دوشاخه ها و پورت ها: پورت ها مانند جک های HDMI یا خروجی های صدا ممکن است معیوب یا آسیب دیده باشند و در هنگام اتصال دستگاه های خارجی به آنها مشکل ایجاد کنند.
  • مادربرد: مادربرد به عنوان پلتفرم اصلی عمل می کند که سایر اجزا و لوازم جانبی دستگاه به آن متصل می شوند. بنابراین، سیگنال های صوتی را به و از اجزای دیگر دریافت و ارسال می کند.

تلویزیون شما، دستگاهی است که با آن می‌توانید اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده‌ی خود بگذرانید. بنابراین توجه به مشکلات تلویزیون، به معنای ارزش نهادن بر اوقات شما است. توصیه می‌کنیم در صورت بروز مشکلات تلویزیون، از باز کردن آن و بررسی قطعات داخلی پرهیز کنید. مگر آن‌که دانش کافی در این زمینه داشته باشید. شما می‌توانید برای عیب‌یابی و کنترل مشکلات تلویزیون خود، با تعمیرکاران مجاز تماس بگیرید. پیکوالکترونیک، یکی از برترین تعمیرکارانی است که در  زمینه تعمیرات تلویزیون در تهران به شما خدمت‌رسانی خواهد کرد.