مشکلات رایج لباسشویی :نحوه عیب یابی و حل آن

مشکلات رایج لباسشویی

7 مشکل اصلی ماشین لباسشویی و راه حل آنها

شما فهرست بلندبالایی از کارهایی دارید که باید انجام دهید و آخرین چیزی که نیاز دارید این است که ماشین لباسشویی شما را به دردسر نیندازد. خوشبختانه، مشکلات رایج لباسشویی قابل حل هستند و با کمی دانش به راحتی می توان آنها را برطرف کرد.

1. ماشین لباسشویی بوی بد می دهد

اگر ماشین لباسشویی شما بوی بدی می دهد، بوی بد ممکن است به دلیل رشد کپک باشد. اگر تا به حال سعی کرده اید پرده حمام را تمیز کنید، پس می دانید که این بوی بد چگونه است. درست مانند پرده حمام، کف صابون و رطوبت می تواند باعث ایجاد کپک در ماشین لباسشویی شما شود.

یکی از راه هایی که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که هنگام شستن لباس ها از مواد شوینده زیاد استفاده می کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده منجر به تجمع کف صابون بر روی لباس‌های شما و بعداً زمانی که دوباره چرخه لباس‌ها را پشت سر می‌گذارند، در درام ماشین لباسشویی ایجاد می‌شود. نتیجه؟ ماشین لباسشویی بدبو

اگر این وضعیت شما را توصیف می کند و سرکه به نظر چیزی است که در خانه دارید، در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

ماشین لباسشویی را با آب داغ پر کنید و حدود 1 فنجان سرکه (یا یک چهارم فنجان اگر حجم کمتری دارید) به آن اضافه کنید. این مقدار معمولاً برای پاک کردن بیشتر باقی مانده صابون از لباس ها کافی است. اگر از بیش از یک بار در یک زمان استفاده می کنید، برای هر بار 1/2 فنجان سرکه استفاده کنید.

لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و یک چرخه جاروبرقی را بدون مواد شوینده یا نرم کننده اجرا کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از افزودن هر محصول دیگری مقداری از کف صابون انباشته شده را پاک کنید.

پس از اتمام اولین چرخه خلاء، مواد شوینده و نرم کننده پارچه را طبق معمول اضافه کنید. چرخه خلاء دیگری را اجرا کنید تا مطمئن شوید که تمام محصولات کاملاً آبکشی شده اند.

در مرحله بعد، یک چرخه معمولی را با آب داغ اجرا کنید تا مطمئن شوید که تمام باقی مانده صابون پاک شده است. اگر هنوز روی لباس باقی مانده است، این کار را تکرار کنید تا زمانی که لباس تمیز شود و بوی تازگی بدهد.

 

بیشتر مطالعه کنید : علت کار نکردن دکمه استارت لباسشویی

2. ماشین لباسشویی آب نشت می کند

یکی از مشکلات رایج لباسشویی نشتی آب است، در این  مواقع اولین چیزی که باید بررسی کنید شلنگ تخلیه است. قبل از بازرسی قسمت های داخلی واشر، بررسی کنید که شلنگ تخلیه خارجی شل یا سوراخ نشده باشد. هنگامی که ماشین لباسشویی خیلی به دیوار نزدیک شود و لرزش ماشین لباسشویی باعث شکستن آن شود، شلنگ تخلیه اغلب آسیب می بیند. در صورت امکان، واشر را روشن کنید و به شلنگ تخلیه نگاه کنید تا ببینید آیا باعث نشتی شده است یا خیر.

سپس شلنگ تخلیه وان به پمپ یا شلنگ تخلیه داخلی. برای بررسی این شیلنگ های داخلی باید پانل دسترسی را بردارید.

یکی دیگر از دلایل رایج نشت ماشین لباسشویی، مشکل در پمپ تخلیه است. اگر جسم خارجی از فیلترهای ماشین لباسشویی عبور کرده و وارد پمپ شود، پمپ تخلیه آسیب می بیند. همچنین ممکن است ترک بخورد یا اتصال ممکن است به دلیل سایش شل شود. بلبرینگ پمپ تخلیه نیز ممکن است فرسوده شود. در مرحله بعد، علل کمتر رایج مانند توزیع کننده مواد شوینده، شیر ورودی آب و سوئیچ فشار را بررسی کنید.

اگر همه این قسمت ها را بررسی کرده اید اما هنوز راه حلی برای مشکل نشتی خود پیدا نکرده اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص تماس بگیرید.

3. ماشین لباسشویی نمی چرخد

اگر ماشین لباسشویی شما نمی چرخد، ابتدا موارد زیر را بررسی کنید:

گرفتگی پمپ تخلیه: یکی از رایج ترین دلایل چرخاندن ماشین لباسشویی شما، گرفتگی پمپ تخلیه است. انسداد در لوله خروجی که از جریان مداوم آب به داخل و خارج دستگاه جلوگیری می کند می تواند باعث این مشکل شود. اگر پمپ تخلیه گرفتگی داشته باشد، متوجه خواهید شد که ماشین لباسشویی بیشتر طول می کشد یا اصلا خالی نمی شود.

درام نامتعادل: وقتی بار برای ماشین خیلی زیاد است، یا زمانی که سعی می کنید یک مورد بزرگ را به تنهایی بشویید، دستگاه یک خطر را شناسایی می کند. اگر درام بیش از حد یا نامتعادل حرکت کند، به دستگاه فشار وارد می کند و باعث جابجایی یا شکستن کامل آن می شود. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما بیش از حد بار نیست و اگر کالای بزرگی دارید، موارد کوچکتر را اضافه کنید تا بار را متعادل کنید. همچنین از تراز بودن واشر اطمینان حاصل کنید.

برس های موتور فرسوده: برس های موتور ماشین لباسشویی شما درام را به موتور متصل می کند. با گذشت زمان، برس‌ها فرسوده می‌شوند و باعث می‌شوند دستگاه مانند همیشه از آب پر شود و خالی شود، اما درام نمی‌تواند بچرخد و لباس‌های شما نیز تمیز نمی‌شوند. وقتی این اتفاق افتاد، با یک برقکار تماس بگیرید تا به شما کمک کند!

 

بیشتر مطالعه کنید :چه مقدار پودر یا مایع در ماشین لباسشویی بریزیم؟

4. ماشین لباسشویی از آب پر نمی شود

یکی از مشکلات رایج لباسشویی این است که با آب پر نمی شود، ممکن است به دلیل یکی از مشکلات زیر باشد:

ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نمی کند. مطمئن شوید که شلنگ تخلیه عاری از هر گونه مانع است و منبع آب روشن است.

بررسی کنید که آیا کلیدهای مدار الکتریکی یا فیوزها روشن یا سوخته هستند. همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا برق سایر لوازم موجود در این مدار نیز قطع شده است، زیرا این امر می‌تواند باعث برق گرفتگی (یا قطع شدن) در سیستم سیم‌کشی خانه شما شود.

اگر آب از شیلنگ خارج شود اما واشر پر نباشد، ممکن است مشکل از شیر آب باشد. این می تواند به سادگی تمیز کردن فیلتر باشد. اگر فیلتر شیر آب تمیز باشد، ممکن است مشکل از اتصال شیر باشد.

5. ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند

از دیگر مشکلات رایج لباسشویی تخلیه نکردن آب است، چند نکته وجود دارد که می توانید برای تعیین علت آن بررسی کنید.

سوئیچ درب را بررسی کنید

ماشین‌های لباسشویی با درب بالا فقط زمانی تخلیه می‌شوند که درب آن محکم بسته شده باشد. بنابراین، یک سوئیچ درب معیوب می تواند باعث این مشکل شود.

بررسی کنید که آیا شلنگ تخلیه مسدود شده است.

اگر کاملاً گرفتگی داشته باشد، واشر نمی تواند آب را فشار دهد و تخلیه نمی شود. هر گونه گرفتگی را با یک برس دسته بلند یا با استفاده از یک ضمیمه بر روی جاروبرقی خود باز کنید.

بررسی کنید که پمپ تخلیه به درستی کار می کند.
ماشین‌های لباسشویی از یک پمپ برای تخلیه آب اضافی از داخل درام به لوله‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که آسیب دیده یا مسدود نشده است. اگر این اتفاق بیفتد، زهکشی به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا مایع زیادی در داخل وجود دارد که گرانش نمی تواند خود به خود تخلیه شود. اگر فکر می‌کنید این مشکل مختص شماست (و اگر چنین است، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت آن را تغییر دهید)، بررسی کنید که فیلتر مسدود نشده باشد، زیرا این کار می‌تواند از تخلیه مناسب نیز جلوگیری کند.

کیف پول را تمیز کنید
برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای گیره‌ای هستند که برای گرفتن اجسام خارجی قبل از جاری شدن در فاضلاب طراحی شده است. کیف پول ها معمولا دارای پنلی هستند که برای دسترسی آسان طراحی شده است. اگر ماشین لباسشویی شما یکی دارد، آن را تمیز کنید و ببینید که آیا وان در حال حاضر تخلیه می شود یا خیر.

 

بیشتر مطالعه کنید :5 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

6. ماشین لباسشویی به شدت پرش می کند

اگر ماشین لباسشویی شما به شدت پرش می کند:

  • بررسی کنید که آیا کف ماشین لباسشویی هم سطح با زمین است یا خیر. اگر نه، پاها را طوری تنظیم کنید که با زمین در تماس باشند.
  • مطمئن شوید که تمام پیچ‌ها و پیچ‌ها در پایین واشر و همچنین سایر قسمت‌های واشر که ممکن است شل شده باشند، محکم باشند. مهم است که همیشه این نکات را قبل از تلاش برای عیب یابی یک مشکل دیگر واشر بررسی کنید، زیرا پیچ یا پیچ از جای خود می تواند تعادل واشر را از بین ببرد.
  • اگر مشکل فقط گاهی اوقات رخ می دهد، ممکن است به دلیل بار نامتعادل باشد. واشر را متوقف کرده و آن را باز کنید تا ببینید آیا لباس های بیشتری در یک طرف درام وجود دارد یا خیر. اگر مشکل این است، لباس ها را مرتب کنید و سعی کنید تا حد امکان آنها را به طور مساوی توزیع کنید.

7. ماشین لباسشویی روی لباس ها رد می گذارد

اگر متوجه شده اید که لباس هایتان در طول چرخه شست و شو لکه می شوند، دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. ممکن است مشکل از خود ماشین لباسشویی، گیربکس یا هر قطعه دیگری باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید بررسی کنید:

  • آیا لباس های خود را قبل از شستن مرتب می کنید؟
  • آیا از سفید کننده بیش از حد استفاده می کنید یا اجازه نمی دهید قبل از پوشاندن آن روی لباس، خوب با آب مخلوط شود؟
  • آیا تمام لباس های خود را قبل از شستن و چرخاندن آن ها از داخل زیپ، دکمه و دکمه می بندید؟

برای دریافت نکات بیشتر برای ماندگاری بیشتر لباس‌هایتان اینجا را کلیک کنید.

نتیجه

امیدواریم این مقاله مشکلات رایج لباسشویی به شما در درک بهتر مشکل و راه حل آنها کمک کرده باشد. اگر سوال دیگری دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید!

 پیکو الکترونیک: تعمیر لوازم خانگی در تهران

پیکو الکترونیک نمایندگی برند های خارجی و ایرانی ماشین لباسشویی در تهران و البرز، یک مجموعه تخصصی و حرفه ای است که کلیه خدمات و سرویس های مربوط به تعمیر لباسشویی در تهران را به کاربران ارائه می دهد.

همکاران ما ضمن استفاده از تجهیزات پیشرفته، ماشین لباسشویی شما را عیب یابی کرده و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات آن انجام می دهند. برای آشنایی با روند تعمیرات لباسشویی در منزل و نحوه بهره مندی از خدمات پیکو الکترونیک با ما در تماس باشید.