مشکلات یخچال

مشکلات رایج یخچال

یخچال و فریزرهای خانگی از جمله پرکاربردترین وسایل برقی هستند. تمام روز در حال کار هستند. و معمولاً هرگز خالی نمی‌شوند. بسته به برند و کیفیت یخچال خریداری شده، عمر متفاوتی از این وسیله مورد انتظار است. بالاخره مشکلات یخچال و فریزر یک امر احتمالی است. آشنایی با موارد خرابی و مشکلات یخچال‌ها، کمک می‌کند تا در مواقع ضروری، اقدامات لازم را بتوان انجام داد.

رایج‌ترین مشکلات یخچال

یخچال پر سر و صدا

هیچ‌کس حوصله‌ی لوازم پر سر و صدا را ندارد. البته سر و صدای غیرعادی، نشانه‌ی وقوع یک مشکل در وسیله است. سر و صدای بیش از حد و غیر طبیعی در جاروبرقی، یخچال، لباسشویی و … باید بررسی شود. ساده‌ترین دلیل بروز این مشکل، می‌تواند از عدم تراز بودن آن حاصل گردد. در غیر این صورت، مشکل جدی‌تر بوده و معمولاً به کمپرسور، فن یا موتور یخچال مربوط خواهد شد.

خرابی لاستیک‌های دور درب یخچال

وقتی درب یخچال باز باشد، گرمای آن افزایش پیدا می‌کند. و این افزایش دما، به موتور یخچال و سایر قطعات، فشار وارد می‌کند. لذا بسیار اهمیت دارد که این مسأله برطرف شود.

خرابی لاستیک‌های دور درب یخچال می‌تواند به دلیل فرسودگی بیش از حد و یا عدم رعایت استانداردهای نگهداری، رخ داده باشد. تعویض و جایگزینی این لاستیک‌ها با هزینه‌ی بسیار کم، یخچال شما را از بروز مشکلات بعدی، نجات خواهد داد.

داغ شدن بیش از حد بدنه‌ی یخچال

موتور یخچال به صورت طبیعی، گرما تولید می‌کند. اما داغ شدن بدنه‌ی یخچال، نشان می‌دهد که یک مشکل جدی در یخچال اتفاق افتاده است. معمولاً داغ شدن بدنه‌ی یخچال از بروز مشکل در تنظیمات ترموستات، کندانسور، میزان گاز مبرد و اختلال در کمپرسور نشان می‌دهد.

برفکی شدن یخچال

برفک زدن یخچال
برفک زدن یخچال

یخچال‌های جدید، نوفراست هستند. این تکنولوژی مانع از برفکی شدن یخچال خواهد شد. بنابراین دیدن برفک در یخچال‌های نوفراست، اعلام یک مشکل خواهد بود. به‌طور کلی، این مشکل را می‌توان با استفاده‌ی صحیح از یخچال و رعایت استانداردهای چیدمان آن، پیشگیری کرد. به عنوان مثال، باز و بسته کردن بیش از حد درب‌های یخچال، سبب برفکی شدن آن خواهد شد.

از کار افتادن فن یخچال

فن یخچال یک قطعه‌ای است که داخل یخچال تعبیه می‌شود تا گردش هوای آن را ایجاد کند. خراب شدن و ایجاد مشکل در فن یخچال، سبب کارکرد یکسره‌ی موتور و در نتیجه افزایش دما و در نهایت سوختن موتور خواهد شد. بنابراین روشن است که تعمیر به موقع فن خراب یخچال، می‌تواند از بروز مشکلات بعدی و هزینه‌های بسیار بالا، جلوگیری کند.

معمولاً مشکلات مربوط به فن یخچال، در اثر غبار گرفتن پره‌های فن و یا ورود شیء خارجی در آن است. البته ممکن است نوسانات برق و یا فرسودگی فن نیز سبب بروز مشکل در این قطعه بشوند.

Refrigerator

سرویس تعمیرات پیکوالکترونیک، برای تمام برندهای یخچال فعال است. تعمیر یخچال در پیکوالکترونیک برای برندهای سامسونگ، ال جی، اسنوا و انواع یخچالهای قدیمی انجام می‌پذیرد. در صورت خرابی یخچال شما و نیاز به تعمیرات، شما می‌توانید از متخصصین ماهر پیکوالکترونیک کمک بگیرید. تمام متخصصین این مجموعه آموزش دیده و کاملاً حرفه‌ای هستند. سفارش تعمیرات یخچال شما در پیکوالکترونیک در کم‌ترین زمان ممکن، با شفاف‌ترین هزینه‌ها و به بهترین کیفیت انجام می‌شود. خدمات تعمیر یخچال پیکوالکترونیک در تمام مناطق تهران اعم از چهاردانگه، تهرانسر و یافت آباد، در منزل شما و بدون نیاز به حمل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید سفارش تعمیر یخچال در محل را برای شهرهای البرز، رباط کریم، شهریار، بهارستان، پرند و اسلامشهر به متخصصین پیکوالکترونیک ارجاع دهید.

درخواست تعمیر تعمیر یخچال

روشن نشدن لامپ یخچال

داخل یخچال، لامپی تعبیه می‌شود که با باز کردن درب یخچال، روشن می‌شود. نور این لامپ به بهتر دیده شدن فضای یخچال کمک می‌کند. روشن نشدن این لامپ، می‌تواند به سوختن آن و اتمام عمر مفید آن اشاره داشته باشد. که با جایگزین کردن و تعویض لامپ، مشکل برطرف خواهد شد.

البته گاه روشن نشدن لامپ یخچال، از مشکل در سوئیچ درب و یا حتی سوختن خازن در برد مدار یخچال هشدار می‌دهد. این مشکل‌ها، تخصصی هستند و باید توسط تکنیسین باتجربه بررسی شوند.

نشتی آب از یخچال

بسیاری از افراد، از نشت آب یخچال خود شاکی هستند. این مشکل در اثر جدا شدن لوله‌ی زه کش و یا شکستگی سینی تخلیه‌ی آب رخ می‌دهد. امکان دارد که مسدودیت در لوله‌ی تخلیه‌ی یخچال نیز شما را با نشتی آب از یخچالتان روبه‌رو کند.

بوی بد یخچال

بوی بد یخچال
بوی بد یخچال

با توجه به این‌که یخچال، کمدی خنک کننده برای نگاه‌داری مواد غذایی است، در صورت عدم رعایت نکات نگهداری مواد غذایی، می‌تواند فساد و پوسیدگی آن‌ها را موجب شود. این امر باعث می‌شود که یخچال بو بگیرد. در نتیجه تمام مواد غذایی یخچال، بوی ناخوشایندی گرفته و سبب بروز مشکل یخچال خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه می‌کنیم مطلب مربوط به چیدمان یخچال را مطالعه کنید. چیدمان مواد غذایی در ظروف در دار، دور ریختن مواد غذایی فاسد و البته نظافت یخچال می‌تواند از مشکل بوی بد یخچال، جلوگیری کند.

بروز علائم خاص در یخچال، اشاره به وقوع مشکلاتی در آن وسیله دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا هرگاه نشانه‌ی غیرعادی را از این وسیله دیدید، حتماً در اسرع زمان ممکن برای تعمیر آن اقدام نمایید. تعمیر به موقع یخچال شما، از ایجاد مشکلات وسیع‌تر و تعمیرات پرهزینه، جلوگیری خواهد کرد.

برای دریافت خدمات تخصصی و رفع مشکلات یخچال خود، می‌توانید با تیم پیکوالکترونیک تماس برقرار کنید. سال‌ها تجربه‌ی خوب این تیم در این زمینه، سبب اخذ نتایجی رضایت بخش با خدمات پیکوالکترونیک خواهد شد.