نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی

اگر در حال نصب یا جابجایی ماشین لباسشویی هستید، یا نمی دانید که چرا ماشین لباسشویی فعلی شما از این طرف به سمت دیگر تکان می خورد، مهم است که از تراز بودن آن مطمئن شوید. معمولاً برای تراز کردن آن فقط به یک تراز و یک آچار یا انبر قابل تنظیم نیاز دارید. این همچنین باعث می شود که آن را بی صداتر و کارآمدتر کند. فرآیند استفاده از تراز و انجام تنظیمات کوچک در طول پاها، صرف نظر از نوع واشر، اساساً یکسان است. با این حال، تفاوت های کوچکی بین نحوه تنظیم پایه های فلزی و تنظیم پایه های پلاستیکی وجود دارد.

از یک طرف به سمت دیگر و از جلو به عقب تراز کنید

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

1- هنگام نصب واشر از پایه ها با کمترین طول ممکن شروع کنید. ماشین‌های لباسشویی دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند که می‌توانند تا چند اینچ یا سانتی‌متر در صورت نیاز برای تراز کردن آن افزایش یابند. با این حال، اگر پاها برای تراز کردن آن به اندازه‌ای که لازم است دراز شوند، ماشین لباسشویی پایدارتر خواهد بود. بنابراین، اگر یک واشر جدید نصب می‌کنید یا یک واشر موجود را جابه‌جا می‌کنید، مطمئن شوید که تمام پایه‌های قابل تنظیم قبل از قرار دادن واشر در جای خود به طور کامل جمع شده باشند.

  • برای تراز کردن واشر، به جای کوتاه کردن پاهای بلند، باید پاهای کوتاه را دراز کنید.
  • پاهای کشیده بیشتر می لرزند و مستعد شکستن هستند.
  • معمولا مدل های جدید ماشین لباسشویی با پایه های کاملا جمع شده عرضه می شوند.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی2

2- یک سطح را که از یک طرف به طرف دیگر اجرا می شود، در بالای واشر قرار دهید. حباب کوچک روی سطح به شما می گوید که آیا سطح صاف است یا خیر. هنگامی که حباب را قرار می دهید به احتمال زیاد از مرکز خارج می شود و تأیید می کند که ناهمسطح است. طرفی که حباب به سمت آن کج شده است، طرفی است که از سطح زمین بالاتر است
هدف تنظیم واشر تا زمانی است که حباب در مرکز لوله باقی بماند.
اگر قسمت بالای ماشین لباسشویی خمیده است، به دنبال یک ناحیه صاف مانند بالای صفحه کنترل یا خط اتصال بین قسمت بالایی و کابینت باشید.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

3- یک یا هر دو پای جلو را تنظیم کنید تا حباب سطح در مرکز قرار گیرد. برای پایه های فلزی، مهره قفل را با یک آچار باز می کنید و سپس ساق را در جهت عقربه های ساعت (برای کوتاه کردن آن) یا خلاف جهت عقربه های ساعت (برای گسترش آن) بچرخانید. برای پایه های پلاستیکی، از انبردست قابل تنظیم برای گرفتن ساق و چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت استفاده کنید. تنظیمات کوچکی انجام دهید، سطح را بررسی کنید و تا زمانی که حباب در مرکز باقی بماند به کار ادامه دهید.
برخی از افراد از ترس خم شدن یا شکستن پاها ترجیح می دهند فشار وارده به پاها را در هنگام تنظیم آن ها کاهش دهند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، جلوی واشر را بلند کرده و یک قطعه چوبی به ابعاد 4×4 (10×10 سانتی‌متر) را در زیر قسمت جلویی قرار دهید تا از روی زمین جدا نشود. سپس ساق یا پاها را تنظیم کنید، بلوک را بردارید، سطح را بررسی کنید و در صورت لزوم این روش را تکرار کنید.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی4

 

4- واشر را از جلو به عقب تراز کنید (برای تراز کردن پایه های عقب). اکثر ماشین های لباسشویی مدرن دارای پایه های عقب خود تراز هستند. بنابراین، اگر سطح را طوری بچرخانید که از جلو به عقب در پشت ماشین لباسشویی بچرخد و حباب در مرکز قرار گیرد، خوب هستید. اگر واشر هنوز هم تراز جلو به عقب نیست، موارد زیر را امتحان کنید:
پشت ماشین لباسشویی را حدود 1 اینچ (3 سانتی متر) از روی زمین بلند کرده و رها کنید. پاهای خودتنظیم گاهی اوقات در موقعیت خود گیر می کنند یا زنگ می زنند و این مانور معمولاً آنها را شل می کند تا بتوانند خود را تراز کنند.
اگر پایه‌های خود تراز شونده پس از قرار دادن وزن واشر روی آن‌ها همچنان حرکت نمی‌کنند، پشت را کمی بالاتر از زمین، حدود 4 تا 6 اینچ (10 تا 15 سانتی‌متر) بالا بیاورید، بنابراین می‌توانید با ضربه زدن به پایه‌های عقب ضربه بزنید. یک طرف آچار یا انبردست. این باید آنها را شل کند.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

5- ترازهای لازم را از جلو به عقب انجام دهید (برای تنظیم دستی پاهای عقب). ماشین لباسشویی های قدیمی و شاید برخی از مدل های مدرن ممکن است پایه های عقب خود تراز شونده نداشته باشند. اگر آنها شبیه به جلو هستند (مثلاً مهره های قفل یا گیره برای انبردست دارند)، خود تراز نیستند و باید به صورت دستی تنظیم شوند. اگر چنین است، همان روش پاهای جلویی را دنبال کنید:
سطح را از جلو به عقب، روی یک نقطه صاف در بالای واشر قرار دهید.
دو پایه عقب را در مراحل کوچک تنظیم کنید، سطح را دوباره بررسی کنید و در صورت لزوم تکرار کنید.
در صورت تمایل، پشت واشر را با یک بلوک چوبی 4×4 اینچی (10×10 سانتی متری) بلند کنید.

 

6- واشر تراز شده را به عنوان آخرین بررسی به جلو و عقب ببرید. حتی زمانی که واشر کاملاً تراز است، ممکن است یکی از پاها با زمین تماس نداشته باشد. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که کف ناهموار باشد، همانطور که ممکن است در مورد دال بتنی زیرزمین قدیمی رخ دهد. اگر تکان دادن ملایم این مشکل را آشکار کرد، پنجه متخلف را آنقدر دراز کنید که به زمین برسد.
بعد از اینکه ماشین لباسشویی خود را تراز کردید، هر 6 ماه یا بیشتر آن را با تکان دادن آن و قرار دادن یک سطح در بالا (کنار به پهلو و جلو به عقب) دوباره بررسی کنید. ماشین های لباسشویی می توانند از موقعیت خود خارج شده و به مرور زمان ناهموار شوند.

یک پایه فلزی را تنظیم کنید

1- مهره قفل را با یک آچار قابل تنظیم باز کنید. پایه های فلزی دارای یک مهره قفل کننده در پایه، در مقابل پایین واشر هستند. آچار را تا جایی تنظیم کنید که فک ها به خوبی در برابر مهره قفل قرار گیرند، سپس مهره را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پایه شروع به سر خوردن کند. هنگامی که مهره 1/2 اینچ (1 سانتی متر) از پایین واشر قرار گرفت، آن را متوقف کنید.
برای سفت کردن آچار قابل تنظیم، فک های آن را روی مهره قفل قرار دهید، سپس دسته را در یک طرف آچار تنظیم کنید تا فک ها مهره را بگیرند.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی9

2- پایه را بچرخانید تا پا را پایین بیاورید یا بالا ببرید. شما باید بتوانید پایه را با دست تنظیم کنید. آن را بین دو انگشت فشار دهید و اگر می خواهید کوتاه کنید آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. اگر می‌خواهید پایه را گسترش دهید، آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
بهتر است تغییرات جزئی انجام دهید. به عنوان مثال، پا را فقط 1 یا 2 دور بچرخانید تا بلند یا کوتاه شود، سپس دوباره سطح را بررسی کنید و در صورت لزوم تکرار کنید.

3- مهره قفل را با آچار قابل تنظیم محکم کنید. هنگامی که به طول پای مورد نظر خود رسیدید، باید مهره را در آن موقعیت قفل کنید تا تغییر دائمی شود. فک های آچار قابل تنظیم را روی مهره قرار دهید، در صورت لزوم آن را تنظیم کنید، و مهره را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به پایه واشر محکم شود.
مهره قفل را فقط تا زمانی که سفت شود با دست ببندید. اگر اکنون آن را بیش از حد سفت کنید، در آینده شل کردن آن دشوار خواهد بود.

یک پای پلاستیکی را دراز یا کوتاه کنید

انبردست را طوری تنظیم کنید که روی پایه ساق پا قرار بگیرد. تنظیم پایه های پلاستیکی راحت تر از پایه های فلزی است، اما انجام آنها با دست دشوار است. در عوض، مقداری انبردست قابل تنظیم بردارید و دسته‌ها را از هم جدا کنید تا نوک‌ها به اندازه‌ای گشاد شوند که «پا» (پایه پهن‌تر) پای ماشین لباس‌شویی را بگیرد.
اگر پایه هشت ضلعی است، در صورت تمایل می توانید از آچار قابل تنظیم استفاده کنید.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی12

پاها را بچرخانید تا واشر را بالا و پایین کنید. دسته های انبردست را فشار دهید تا نوک آن به پایه ساق پا بچسبد. سپس، اگر می‌خواهید پا را دراز کنید، آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. اگر می‌خواهید پا را کوتاه کنید، پا را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
مانند پایه های فلزی، بهتر است تنظیمات کوچکی انجام دهید و مرتباً سطح را بررسی کنید.

3- پاهای پلاستیکی را بیش از حد لازم دراز نکنید. اگرچه تنظیم آنها راحت تر از پایه های فلزی است، اما پایه های پلاستیکی نیز بیشتر مستعد خم شدن، تاب برداشتن یا شکستن هستند، به خصوص اگر کاملاً کشیده شوند. در حالی که واشر را تراز می کنید، سعی کنید یک پا را به جای دراز کردن پای دیگر کوتاه کنید.
اگر همه پایه‌های قابل تنظیم از قبل بیش از 1/2 اینچ (1 سانتی‌متر) کشیده شده‌اند، در نظر بگیرید که همه آنها را به موقعیت اولیه خود کوتاه کرده و واشر را از ابتدا تراز کنید.

هشدارها
در صورت امکان، یک کمکی برای بلند کردن ماشین لباسشویی پیدا کنید، حتی اگر آن را فقط چند اینچ بلند کنید. ماشین های لباسشویی سنگین هستند و اگر بیش از حد به خودتان فشار بیاورید می توانند باعث کمردرد شوند. به عنوان مثال، اگر پاها را با یک بلوک چوبی در حالی که آنها را تنظیم می کنید حمایت می کنید، یک نفر می تواند وزن واشر را تحمل کند در حالی که دیگری بلوک چوبی را زیر آن قرار می دهد.

تعمیر لباسشویی در تهران با پیکو الکترونیک

تعمیرات لباسشویی در منزل را با ما تجربه کنید جهت دریافت خدمات تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی، کافیست تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، تکنسین متخصص جهت ارائه خدمات تعمیر لباسشویی در محل شما اعزام شود. ارائه دهنده خدمات و تعمیرات حرفه ای همه مدل لباسشویی ( تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ ، تعمیر لباسشویی بوش در تهران ، تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی ) در تهران و کرج بدون تعطیلی.