نصب تلویزیون در ارتفاع استاندارد

نصب تلویزیون به دیوار

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به جای استفاده از میز تلویزیون و قرار دادن تلویزیون بر روی آن، از نصب دیواری استفاده کنند. در مطلبی که در خصوص جایگاه تلویزیون بیان کرده بودیم، ذکر شد که نصب تلویزیون بر روی دیوار به خصوص برای خانواده‌هایی با فرزند کوچک و حیوان خانگی، می‌تواند ایمنی بیش‌تری را به ارمغان بیاورد. در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم در خصوص نصب تلویزیون بر روی دیوار را ذکر کنیم.

جایگاه تلویزیون مناسبی را انتخاب کنید.

گزینه‌ی اول، انتخاب یک جایگاه درست برای قرارگیری تلویزیون شما است. تلویزیون‌هایی که به دیوار نصب می‌شوند، قابلیت جابه‌جایی راحتی را ندارد. چراکه بر جا گذاشتن رول پلاک و پیچ روی دیوار، منظره‌ی خرابی را در خانه ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است کاملاً استانداردهای نقشه‌ی خانه و فضا را در نظر بگیرید و دیوار مناسب را برای نصب تلویزیون انتخاب نمایید.

برای این‌که بتوانید جایگاه مناسب تلویزیون را تعیین کنید، توصیه می‌کنیم از مطالعه‌ی مطلب جایگاه تلویزیون من کجاست غافل نشوید. در این مطلب تمام نکات مهمی که در چیدمان تلویزیون در منزل شما، اهمیت دارد، ذکر گردیده است.

به قابلیت‌های تلویزیون خریداری شده توجه نمایید.

پایه‌های دیواری تلویزیون با قابلیت چرخش
پایه‌های دیواری تلویزیون با قابلیت چرخش

برخی از انواع تلویزیون‌ها، پایه‌های دیواری متحرکی دارند. به این صورت که شما می‌توانید تلویزیون را به طرفین و یا بالا و پایین متمایل کنید. این قابلیت، انعطاف پذیری بیش‌تری را در هنگام نصب تلویزیون به دنبال خواهد داشت.

بنابراین پیش از آن‌که ارتفاع درست و استاندارد را برای نصب تلویزیون خود بیابید، بهتر است تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم دستگاه خود را بخوانید. در این صورت می‌توانید راحتی بهتری در هنگام تماشای تلویزیون داشته باشید.

ارتفاع درست را برای نصب تلویزیون بیابید.

برای این‌که بتوان ارتفاع استاندارد را تخمین زد، باید به سایر المان‌های دکوراسیون محیط نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال، ابعاد و شکل چیدمان مبلمان راحتی شما، تأثیر مهمی در انتخاب ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون خواهد داشت.

گفته می‌شود که بهترین ارتفاع، این است که مرکز تلویزیون با چشم بیننده، در یک ارتفاع واقع شود. برای یافتن ارتفاع استاندارد، ارتفاع مبل را اندازه بگیرید و سپس روی مبل نشسته و ارتفاع چشم‌ها تا زمین را اندازه بگیرید. بهتر است این کار برای تمام افراد خانواده انجام شود و با میانگین گرفتن، به یک نتیجه‌ی کلی برسید.

با تقسیم سایز تلویزیون (مثلاً ۵۰ اینچ) بر عدد ۰.۵۵، می‌توانید فاصله‌ی مناسب برای محل قرارگیری تلویزیون از چشم بیننده را به دست آورید. سپس  این فاصله (ویو دیستنس) را در عدد ۰.۲۲ ضرب کرده و نتیجه را با  ارتفاع به دست آمده در مرحله‌ی قبلی، جمع ببندید.

ارتفاع استاندارد برای نصب تلویزیون = (۰.۲۲ * (سایز تلویزیون ٪ ۰.۵۵)) + (میانگین ارتفاع زمین تا چشم اعضای خانواده در حالت تماشا)

عدد حاصل شده از طریق فرمول بالا، بهترین و استانداردترین ارتفاعی است که می‌توانید نصب تلویزیون را در آن محل، انجام دهید.

نصب تلویزیون به دیوار در ارتفاع مطلوب
نصب تلویزیون به دیوار در ارتفاع مطلوب

استفاده از جداول استاندارد سازی نصب تلویزیون

بسیاری از افراد حوصله‌ی اندازه‌گیری ندارند! البته در اینترنت جداول استاندارد برای این منظور تهیه و قرار داده شده است. می‌توانید به این جدول‌ها مراجعه کنید و بر اساس اینچ صفحه نمایش تلویزیون خود، فاصله‌ی استاندارد تلویزیون از محل نشستن را ببینید. البته چون حدس زده‌ایم که حوصله‌ی این کار را هم نداشته باشید (!)، نمونه‌ی این جدول را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

  • تلویزیون ۲۶ اینچ با میانگین ۴ فوت و ۱۰ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۴۹ اینچ
  • تلویزیون ۳۰ اینچ با میانگین ۵ فوت و ۱۱ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۵۳ اینچ
  • تلویزیون ۳۴ اینچ با میانگین ۶ فوت و ۴ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۵۴ اینچ
  • تلویزیون ۴۲ اینچ با میانگین ۷ فوت و ۱۰ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۵۹ اینچ
  • تلویزیون ۴۶ اینچ با میانگین ۸ فوت و ۴ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۶۰ اینچ
  • تلویزیون ۵۰ اینچ با میانگین ۹ فوت و ۱ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۶۲ اینچ
  • تلویزیون ۵۵ اینچ با میانگین ۹ فوت و ۴ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۶۳ اینچ
  • تلویزیون ۶۰ اینچ با میانگین ۱۱ فوت و ۳ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۶۶ اینچ
  • تلویزیون ۶۵ اینچ با میانگین ۱۲ فوت و ۱ اینچ فاصله از چشم بیننده و ارتفاع زمین تا مرکز تلویزیون برابر با ۶۹ اینچ

نصب تلویزیون، اگر بخواهد به شکلی استاندارد و بهینه انجام شود، کار آسانی نیست. اما بعد از نصب استاندارد، راحتی و آسودگی بسیار خوبی در حین استفاده از آن، تجربه می‌گردد. در صورتی که ابزار لازم برای این کار را ندارید، می‌توانید از خدمات تعمیرکاران پیکوالکترونیک استفاده کنید. نصب تلویزیون شما با هر برندی که باشد، از عهده‌ی پیکوالکترونیک ساخته است. کافی است تا با این تیم تماس بگیرید.